Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 408995 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #645 Gepost op: 05 december 2020, 16:48:47 »
Dus zijn ze niet volgens NEM,
Dat lijkt me een juiste conclusie. Heb je er al eens een schuifmaat op gezet?

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
    • Flickr fotopagina
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #646 Gepost op: 05 december 2020, 17:20:36 »
Het verschil bij Weinert Mein Gleis tussen NEM310 en RP25 zit in de boutkoppen aan de binnenzijde van de spoorstaven. Bij de flexrails en wissels geschikt voor NEM310 zijn deze weggelaten. Deze boutkoppen kan je wel als losse onderdelen bestellen en toevoegen, maar daarmee is het alleen geschikt voor RP25. Ook zijn er flexrails en wissels verkrijgbaar die dat al direct hebben. In de folder op de website kan je de nummers vinden welke alleen RP25 geschikt zijn (geel aangemerkt).

@Frank: ik heb geen winkel/webshop gevonden die Weinert Mein Gleis flexrails op voorraad heeft (mogelijk zijn die er wel, maar niet kunnen vinden) en ik heb het in Duitsland besteld. Misschien even kijken of je ergens een stuk kan lenen? Ik stond laatst voor dezelfde keuze, succes (y)

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • werken met de aaiket
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #647 Gepost op: 06 december 2020, 14:43:12 »
Wellicht heb je dit draadje al gevonden. Een zekere Lars beschrijft en test daar Mein Gleis op uiterst deskundige wijze.

Zelf heb ik destijds na lang wikken en wegen voor Tillig Elite gekozen, maar dat kwam voornamelijk vanwege het uitgebreide wisselprogramma van Tillig en Mein Gleis had toen nog niet veel keuze. Daar is inmiddels verandering in gekomen.

Succes met het maken van een "informed decision" !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #648 Gepost op: 06 december 2020, 17:25:51 »
Interessante link Peter... ga hem eens helemaal doorlezen.  (y)
Wat ik ook mooi vindt bij de Weinert rails is dat de spoorstaven allen op de bielzen dragen en niet op kunststof bielsverbinding die onder de spoorstaaf doorloopt,

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • werken met de aaiket
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #649 Gepost op: 07 december 2020, 08:06:09 »
Dat laatste is overigens ook bij Tillig Elite het geval, zoals je hier kan zien.

Dat neemt niet weg dat Lars in zijn vergelijkingen tot de conclusie komt dat het railsysteem van Weinert op dit moment
het meest fraaie "Großserienprodukt" op de markt is. Als je zijn beschrijvingen leest en zijn foto's bekijkt wordt duidelijk waarop hij zijn oordeel baseert. Vooral die foto's spreken boekdelen.


Peter   
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #650 Gepost op: 08 december 2020, 12:57:59 »
Een van de zaken die ik nog moet toevoegen aan schaduwlaag van de baan is wat extra vermogen. Als er uiteindelijk stuk of 18 treinen in schaduwstation staan te wachten op hun rondje lijkt de 3a van de  Z21 me niet voldoende. (Ook niet als je licht en sound uitzet als trein zichtbare deel heeft verlaten).

Omdat ik toch nog ging verjaren de Z21 booster maar op lijstje gezet..
.. en omdat het voor mij traditie is om op mijn verjaardag vrij te nemen deze vandaag dus maar gaan ophalen (vrouwlief wou hem in deze tijd van het jaar niet laten bezorgen)



Bedrading van schaduw laag is hier al op voorbereidt dus plaatsing zal geen al te grote verrassing mogen geven. Alleen even kijken of ik in iTrain nog zaken anders moet instellen (elk blok, decoder en wissel hebben interface gedefineerd, even uitzoeken of ik deze moet aanpassen voor deel dat door booster gevoed gaat worden)

Leuk werkje voor de Kerstdagen.

Ps: de Z21 en deze booster gaan de schaduwlaag en verbindende hoofdlijn op niveau 1  voeden. De zijlijn met stations komt t.z.t. op een 2e booster.
« Laatst bewerkt op: 08 december 2020, 13:00:11 door Frank 123 »

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #651 Gepost op: 08 december 2020, 13:08:53 »
Gefeliciteerd! Mooi verjaardagscadeau!

Je bent in een jaar mooi opgeschoten, fraai stukje werk! Zelf wil ik binnenkort ook gaan beginnen, onlangs al de Z21 aangeschaft en nu aan het oriënteren voor het railsysteem. Ik volg met grote interesse welke (doordachte) keuze je gaat maken.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #652 Gepost op: 08 december 2020, 13:19:41 »
Gefeliciteerd Frank  (y)
Ook met de mooie nieuwe aanwinst!
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #653 Gepost op: 08 december 2020, 13:23:53 »
Bedankt Lars en Wim. Ben er zelf ook blij mee.

Overet

  • Offline Offline
  • Berichten: 703
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #654 Gepost op: 08 december 2020, 14:21:14 »
Van harte (y) Mooi kado !

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #655 Gepost op: 08 december 2020, 15:18:37 »
Bedankt Tom.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3843
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #656 Gepost op: 08 december 2020, 16:03:17 »
Gefeliciteerd!

Nou een “voordeel” van de Corona is dat de hut toch niet vol met visite kan/mag zitten.

Kan je mooi verder bouwen  (y)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #657 Gepost op: 08 december 2020, 16:26:48 »
Van Harte en nog vele jaren,
Nou een “voordeel” van de Corona is dat de hut toch niet vol met visite kan/mag zitten.
Scheelt je overigens ook weer in aanschaf van extra boodschappen,dat kun je ook weer ergens anders voor inzetten  ;)
T heeft toch zo z'n voordelen als je je eigen cadeau uit kiest  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
    • Zwetdorf in model
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #658 Gepost op: 08 december 2020, 17:38:36 »
Gefeliciteerd, nog vele jaren (bouw) plezier gewenst.  (y)
Ik vind je op- en afrit naar het schaduwstation leuk bedacht, ik zit er flink over te dubben om dit idee met de lange rechte stijging/daling over te nemen.

Groeten,

Christoph

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #659 Gepost op: 08 december 2020, 19:21:28 »
Bedankt heren....

En ja in de modelspoorwinkel ben ik door vrouwlief ook al gepeild over spoorcadeau voor onder de kerstboom 😎.

@ Christoph: in mijn eerste ontwerp had ik 2 helixen in het plan om van laag 0 op laag 1 te komen. Om rest van het gezin ook nog wat ruimte op de hobbyzolder te gunnen heb ik uiteindeljk mijn plan flink verkleind (geen 7,5 meter lengte maar 7,2 meter lengte  ;D) hierdoor kreeg ik de helixen er niet meer in (dan had ik de opstelsporen moeten inkorten). Daarom op deze oplossing met hellingbanen gekomen. Heb daar geen spijt van.. stuk makkelijker om te bouwen.

Overigens kan het nog zijn dat ik voor overbrugging van niveau 1 naar 2 en 2 naar 3 wel een (kleine) helix ga toepassen. Kan ik de zichtbare baandelen horizontaal houden en toch wat meer hoogteverschil tussen de niveau’s maken.