Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:09:18
4 ledjes op één voorweerstand? door spock
16 September 2025, 23:31:53
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door phdirk
16 September 2025, 22:48:57
Problemen met digitale koppeling Roco door phdirk
16 September 2025, 22:35:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door marco
16 September 2025, 22:05:09
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
16 September 2025, 21:46:50
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
16 September 2025, 21:45:57
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door R1954
16 September 2025, 21:41:04
Halling aandrijvingen door Sven
16 September 2025, 21:39:03
S3/6, de grote ontbrekende… door Robert vh Prutsert
16 September 2025, 21:21:45
Roco 290 digtaliseren door Syb030
16 September 2025, 21:02:11
Da's Daz 2 door Huup
16 September 2025, 20:41:19
Raadplaatje door grossraumwagen
16 September 2025, 20:41:04
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
16 September 2025, 20:39:06
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
16 September 2025, 20:17:13
Wielen bruineren. Hoe? door Ronald Halma
16 September 2025, 20:15:55
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
16 September 2025, 19:45:27
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Ferdinand Bogman
16 September 2025, 19:20:13
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Keska
16 September 2025, 19:05:36
De Projecten van RetroJack door MOVisser
16 September 2025, 18:57:25
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
16 September 2025, 18:52:53
The Summer of 69 door MOVisser
16 September 2025, 18:47:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
16 September 2025, 18:39:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
16 September 2025, 18:21:54
Aachenau West door wob
16 September 2025, 18:06:47
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
16 September 2025, 18:03:11
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door Robert vh Prutsert
16 September 2025, 17:37:44
Veevervoer ss/ ns door klusser
16 September 2025, 16:38:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
16 September 2025, 16:26:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
16 September 2025, 16:02:41
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 522747 keer)

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2327
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #630 Gepost op: 05 December 2020, 09:51:08 »
Frank, wat een tempo, je maakt mooie vorderingen en dat in 1 jaar.
Blijf het volgen (y)

Gr.Patrick
Have fun every day, before you know it's..........

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6305
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #631 Gepost op: 05 December 2020, 10:16:00 »
Bedankt Patrick.

Als ik jaar terug kijk inderdaad wel wat gedaan. Maar kan nog steeds alleen maar beetje heen en weer pendelen door schaduwstation(s). Hoop daarom komende jaar de verbinding (hoofdlijn zichtbare deel) af te hebben. Kunnen er eindelijk eens wat treinen gaan rondrijden.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18046
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #632 Gepost op: 05 December 2020, 10:31:23 »
Tillig is idd erg mooi en heeft een ruim programma. Wel wat teer en fragiel vind ik maar ziet er erg goed uit. Mein Gleis ken ik alleen van de plaatjes maar de meesten zijn er geloof ik wel zeer content mee.

Icm met smalspoor ben je bij Tillig beter af, die hebben dat allemaal in hun programma.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4439
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #633 Gepost op: 05 December 2020, 11:47:40 »
Ik heb in t schaduwstation Roco en in het zicht Zeitgeist en Tillig.
De Meingleis kan niet alles overheen met de flenzen, iets om in gedachten te houden.

De Tillig/Zeitgeist vind ik erg mooi.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #634 Gepost op: 05 December 2020, 12:42:32 »
Net als wat Dave al aanhaalt,houd er rekening mee dat zeker oudere locs/wagons/rijtuigen wel is problemen kunnen hebben met een lager rail profiel.
Dan krijg je ratelende treinen die ook gaan ontsporen,dat lijkt me niet wenselijk  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18046
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #635 Gepost op: 05 December 2020, 12:46:28 »
Nou, het meeste spul gaat echt wel door genoemde systemen. Het zullen de echt oudere modellen en de modellen met niet-correcte wielen zijn die problemen geven :) Klaas Zondervan kan het je prima uitleggen.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4439
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #636 Gepost op: 05 December 2020, 12:54:33 »
Ik heb niks oud.
En toch zijn er meerdere modellen van o.a. Piko en Trix die niet over de code 75 van meingleis gaan.

De code83 van Tillig geeft geen probleem.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18046
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #637 Gepost op: 05 December 2020, 13:00:17 »
Ok.... denk dat Peco 75 ook geen probleem geeft. Denk dat MG toch iets anders geconstrueerd is mbt de railstoelen, en het is door Peco gemaakt :)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4439
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #638 Gepost op: 05 December 2020, 13:04:11 »
Het rijdt dus niet over Peco code75.
Helaas een paar jaar terug proefondervindelijk achter gekomen  :-\
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18046
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #639 Gepost op: 05 December 2020, 13:08:32 »
Ok, dacht juist dat dat wel zou gaan. Dan beter Tillig 83 :)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26770
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #640 Gepost op: 05 December 2020, 13:37:30 »
Het rijdt dus niet over Peco code75.
Helaas een paar jaar terug proefondervindelijk achter gekomen  :-\
Met welk materieel? Ik gebruik tegenwoordig uitsluitend Peco code 75 en alle wielen die aan de NEM voldoen rijden daar probleemloos overheen. Er is wel heel weinig speling, de maximale flenshoogte volgens NEM is 1,2 mm, de ruimte in het spoor is 1,3 mm.
Op de site van Weinert zag ik dat hun code 75 geschikt is voor RP-25 of fijner. RP-25 heeft een flenshoogte van 0,635 mm (omgerekend uit 0,025 inch).

Vreemde tegenstrijdigheid: op deze pagina van de MeinGleis flyer schrijven ze dat het geschikt is voor wielen volgens NEM310.
« Laatst bewerkt op: 05 December 2020, 13:45:38 door Klaas Zondervan »
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6305
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #641 Gepost op: 05 December 2020, 14:14:23 »
Die mein gleis is wel erg fraai. Denk dat ik maar eens stukje flex haal en eens ga testen hoe mijn huidige materieel er overheen rijdt....

(Ja wel ook stuk duurder maar dan gaat de bouw maar wat trager, en meeste meters liggen in het niet zichtbare deel wat nu dus bijna gereed is (rocoline)).

Eens opzoeken welke modelspoor winkel deze op voorraad heeft
« Laatst bewerkt op: 05 December 2020, 14:18:54 door Frank 123 »
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26770
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #642 Gepost op: 05 December 2020, 14:52:18 »
Nog even verder gespeurd op de site van Weinert. Ik kan alleen bij het Engelse wissel artikelnummer 74642 vinden dat die alleen geschikt is voor RP-25. Maar dat wissel bestaat ook onder artikelnummer 74641 in een uitvoering die ook geschikt is voor NEM. En dat staat verder bij alle delen van Mein Gleis.
Eigenlijk is dat wel logisch, wat heeft het voor zin om railmateriaal uit te brengen waar "normale" wielen niet door komen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6305
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #643 Gepost op: 05 December 2020, 14:59:31 »
Bedankt voor het uitzoeken Klaas.

Zoals al gezegd, ik ga eens een stukje kopen
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4439
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #644 Gepost op: 05 December 2020, 16:02:06 »
Met welk materieel? Ik gebruik tegenwoordig uitsluitend Peco code 75 en alle wielen die aan de NEM voldoen rijden daar probleemloos overheen. Er is wel heel weinig speling, de maximale flenshoogte volgens NEM is 1,2 mm, de ruimte in het spoor is 1,3 mm.
Op de site van Weinert zag ik dat hun code 75 geschikt is voor RP-25 of fijner. RP-25 heeft een flenshoogte van 0,635 mm (omgerekend uit 0,025 inch).

Vreemde tegenstrijdigheid: op deze pagina van de MeinGleis flyer schrijven ze dat het geschikt is voor wielen volgens NEM310.

De standaard wielen van Piko en de standaard wielen van Trix niet.
Dus al mijn TGV's en ICE’s ratelen over code 75 van Peco.

Dus zijn ze niet volgens NEM, maar zitten ze dus wel onder veel standaard materieel wat dus NIEUW is en niet van “vroeger”.

Maar het ratelt wel.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI