Doel:€250.00
Donaties:€329.50

Per saldo:€79.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-01-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PIKO 2022, nieuws van de fabrikant. door Leen Stolk
Vandaag om 04:32:54
Restauratie TEE-treinstel, verplaatsing naar NTM en sponsoren gezocht. door brutus1
Vandaag om 02:16:53
Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu door Thom
Vandaag om 01:53:55
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 00:56:24
Bf Kibronn door Reinout van Rees
Vandaag om 00:29:54
NS6300 DJH e102 puzzeltocht door Silvolde
Vandaag om 00:05:12
Schorumdijk 2.0 door JanJunior
Vandaag om 00:00:21
Ombouw Märklin T3, Spoor 1, in "look alike" Bello... wie heeft dat al gedaan? door Tramfan
24 januari 2022, 23:35:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 januari 2022, 23:01:02
Betekenis afkorting DSS (Duits)? door BrightonBelle
24 januari 2022, 22:48:51
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
24 januari 2022, 22:48:50
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Ruben1990
24 januari 2022, 22:22:45
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door Reeks77
24 januari 2022, 22:19:35
"De grote ombouw" een schakelkast ombouwen voor Dinamo door denobis
24 januari 2022, 22:16:55
Lampje DB140 brandt aan één kant niet. door Michaël dB
24 januari 2022, 22:16:00
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door EricZmS
24 januari 2022, 21:56:34
Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant. door Fritsprt
24 januari 2022, 21:39:23
Oneindige Overslag 0e RC door EricZmS
24 januari 2022, 21:35:43
Line-up foto's van modellen door Huup
24 januari 2022, 21:27:21
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
24 januari 2022, 21:24:05
VERPLAATST: Ombouw Märklin T3, Spoor 1, in "look alike" Bello... wie heeft dat al gedaan? door Bert van Gelder
24 januari 2022, 21:20:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
24 januari 2022, 21:16:12
NS 6000 ( in schaal 0) door FritsT
24 januari 2022, 21:14:22
Update: baan in de tropen door André 1976
24 januari 2022, 20:51:42
Roßnitz door Benelux795
24 januari 2022, 20:48:47
NL-baan in Canada door ArjanB
24 januari 2022, 20:47:58
Van gemeenschappelijke plus naar gemeenschappelijke min door spock
24 januari 2022, 20:25:46
Frans loodsje et cetera door NS1220
24 januari 2022, 19:57:32
An der Zonengrenze door GD
24 januari 2022, 19:23:10
Type kabel tussen XpressnetLi en Roco booster door zuyderduyn
24 januari 2022, 19:19:29
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 195635 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 2185
    • Bahnstrecke 5867
Bahnstrecke 5867
« Gepost op: 25 november 2019, 20:14:59 »
De verbouwing van de hobbyzolder is bijna klaar dus ook tijd om het nieuwe modelspoorproject teo starten. Na de Bröckenbahn wordt de nieuwe baan niet alleen wat groter en beter bereikbaar maar wordt hij (of is het zij?)  wat zuidelijker geprojecteerd zodat een overkomende Zwitserse stoomloc ook te verklaren is. Tijdperk blijft III met een kleine uitschieter naar IV. En de naam:
Het nummer verwijst naar een (niet bestaand ) bahnstreckenummern van de DB gesitueerd in Bayern. De 58 en 67 ook naar de periode (jaren 1958-1967).
Binnenkort gaat er gestart worden met de onderbouw en volgen de eerste foto’s

Gr Frank
En we stomen door....

André 1976

  • Klein Hertogdom Moresnet, het Monaco van de Ardennen.
  • Offline Offline
  • Berichten: 578
  • Klein Hertogdom Moresnet is reeds in aanbouw.
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2019, 22:35:12 »

Beste Frank,

Uit nieuwsgierigheid volgen aangezet.
Misschien leer ik er nog wat van.
Fijne dag,
André.

Hoofdzakelijk Tijdperk IV, ergens tussen 1980 en 1989.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2019, 08:38:54 »
+1  ;D

Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 14874
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2019, 09:18:34 »
+2  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3589
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2019, 12:29:00 »
+3  (y)
Je vorige baan ook altijd met veel plezier gevolgd.

Succes,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Høken

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2019, 12:53:48 »
+4  (y)

Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2019, 12:59:58 »
+5  (y)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 6466
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2019, 13:17:40 »
+5867

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 2185
    • Bahnstrecke 5867
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2019, 14:29:57 »
Dan moet ik langzamerhand ook maar eens gaan starten met de bouw.  ;D
Basis van het plan is inmiddels wel bedacht.
Eerste laag wordt het schaduwstation dat op 1 meter hoogte van de vloer komt,

Hier komen 10 opstelsporen (ieder ca 2,7 M1 lang) en 2 keerlussen. Doordat ze gekoppeld zijn met verbindingsspoor kun je zowel als een hondebot rond rijden of in een cirkel.
Heb inmiddels het benodigde materiaal voor de onderbouw bepaald en zodra dit binnen is (en ik van mijn huidige griep hersteld ben  :() kan ik met de onderbouw starten. Omdat het geheel ca 7,2 x 1,5 m2 wordt en verrijdbaar moeten worden moet dit wel solide genoeg worden.
En we stomen door....

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3589
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2019, 15:06:33 »
Zijn de twee blauwe spoortjes niet te kort voor een keerlus schakeling. Als je recht oversteekt van paars naar groen, dan zijn aan beide zijden van de blauwe trajectjes de polariteit omgedraaid. Er is natuurlijk ruimte zat om een extra keerlusschakeling in het dalende traject onder te brengen. Maar toch even gemeld.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 2185
    • Bahnstrecke 5867
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2019, 15:28:07 »
Hoi Gerard,

Ik moet het nog een keer goed controleren maar mijn eerste snelle conclusie was dat op deze verbinding geen polariteit wissel zit.

Als ik mijn bed weer uit mag zal ik de boel nog eens printen en de railstaven inkleuren (dan weet ik het zeker)


En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 2185
    • Bahnstrecke 5867
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2019, 13:27:42 »
Zo, het hout voor de onderbouw is besteld en komt loop volgende week binnen. Kan ik precies op geplande tijdstip gaan starten (en ben ik hopelijk ook uit geziekt).

@Gerard: ik heb het nog even gecontroleerd maar volgens mij is er bij de blauwe overgangssporen geen polariteit wissel. Klopt ook omdat als een trein rond rijdt hij 2x door keerlus gaat en dus weer in oorspronkelijke polariteit staat.

Zodra er echt gebouwd gaat worden volgen de foto’s.
En we stomen door....

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 10683
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2019, 15:47:57 »
*zoekt alvast stoel,chips en wat te drinken *  :angel:
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 2185
    • Bahnstrecke 5867
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2019, 17:45:58 »
Ik ben nog langggg niet zo ver maar om jullie niet te laten wachten en mogelijke goede aanvullingen en ideeën te kunnen laten geven hierbij alvast een eerste uitwerking van het stationdeel op laag 2.

De groene uitgaande sporen gaan naar het schaduwstation, het rode spoor is de zijlijn die hogerop de bergen voert.
(Afmeting tussen de 2 verticale rasterlijnen is 2,4 M1, diepte van de baan 1,5 M1).

Kom maar op met de suggesties en meningen  ;D
Gr Frank
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 2185
    • Bahnstrecke 5867
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #14 Gepost op: 01 december 2019, 17:58:49 »
Wachtend op de houtlevering even een tussendoortje..

Nee,..... geen 1:5 model van de nieuwe baan (hoewel dat ook nog wel een idee is), en ik ga ook geen. modulebaan maken.
Is basis voor Kerstlandschap in de woonkamer.🎄
En we stomen door....