Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude Roco ICE decoder probleem door hvyfuji
Vandaag om 02:07:40
Neutraal Moresnet in H0 door André 1976
Vandaag om 02:06:44
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door WimM
Vandaag om 02:04:20
Atlas NS1602, statisch model, kap over te zetten op bestaand onderstel? door Biesje
Vandaag om 01:52:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:12:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door clickmaniac
Vandaag om 00:06:57
Baan in Los Angeles door Wim Vink
22 februari 2020, 23:55:38
Projekt 083-338 door 44
22 februari 2020, 23:10:29
Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan door Biesje
22 februari 2020, 23:10:05
Videoritten 2020 door Thai-Bundesbahn
22 februari 2020, 22:57:03
Putdeksels! door Edsko Hekman
22 februari 2020, 22:42:10
NS C-4704 coupérijtuig in messing. Spoor-0 door FritsT
22 februari 2020, 22:38:54
MB-module: "Chicago Union" door Eric B
22 februari 2020, 22:18:24
Scratchbuilt locloods, afmetingen realistisch? door Klaas Zondervan
22 februari 2020, 22:14:35
Seinplaatsing conform Duits HV-stelsel door Jelmer
22 februari 2020, 21:46:03
VERPLAATST: DR4018 eerste 4 outs zijn niet te gebruiken ondanks reset CV8=8 door Bert van Gelder
22 februari 2020, 21:29:10
IRM Rivarossi klappert door Heiko
22 februari 2020, 21:28:43
DAF YP406 prototype door Carel Ruysink
22 februari 2020, 21:23:10
Mardec, optocouplers raken defect. Suggesties? door Klaas Zondervan
22 februari 2020, 21:07:11
Heen, En en Weer door DE-II
22 februari 2020, 21:00:57
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
22 februari 2020, 20:29:27
RAIL 2020 21, 22 en 23 februari, Houten. door Floris
22 februari 2020, 20:27:48
MB-module: Stukje Frankrijk door Paulus
22 februari 2020, 20:27:13
BNLS-Module: La vie...Cote d'Azur door Paulus
22 februari 2020, 20:24:10
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door 1795
22 februari 2020, 19:14:56
Achterzijde Nederlandse lichtseinen door Sander.
22 februari 2020, 19:10:13
Diorama V80 voor Billy kast door wpinkhof
22 februari 2020, 19:04:48
MB-module: “Roubaix” door wpinkhof
22 februari 2020, 18:30:32
DR4018 eerste 4 outs zijn niet te gebruiken ondanks reset CV8=8 door Bert_Apd
22 februari 2020, 18:14:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 februari 2020, 18:09:22
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 18534 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 905
Bahnstrecke 5867
« Gepost op: 25 november 2019, 20:14:59 »
De verbouwing van de hobbyzolder is bijna klaar dus ook tijd om het nieuwe modelspoorproject teo starten. Na de Bröckenbahn wordt de nieuwe baan niet alleen wat groter en beter bereikbaar maar wordt hij (of is het zij?)  wat zuidelijker geprojecteerd zodat een overkomende Zwitserse stoomloc ook te verklaren is. Tijdperk blijft III met een kleine uitschieter naar IV. En de naam:
Het nummer verwijst naar een (niet bestaand ) bahnstreckenummern van de DB gesitueerd in Bayern. De 58 en 67 ook naar de periode (jaren 1958-1967).
Binnenkort gaat er gestart worden met de onderbouw en volgen de eerste foto’s

Gr Frank
En we stomen door....

André 1976

  • Neutraal Moresnet, het Monaco van de Ardennen. Hoofdzakelijk Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 302
  • Neutraal Moresnet is reeds in aanbouw.
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2019, 22:35:12 »

Beste Frank,

Uit nieuwsgierigheid volgen aangezet.
Misschien leer ik er nog wat van.
Met vriendelijke groet,

André

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 799
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2019, 08:38:54 »
+1  ;D

Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 8501
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2019, 09:18:34 »
+2  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3468
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2019, 12:29:00 »
+3  (y)
Je vorige baan ook altijd met veel plezier gevolgd.

Succes,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

modelattic

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2019, 12:53:48 »
+4  (y)
Ik maak altijd alles af waar ik aan beg

Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 203
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2019, 12:59:58 »
+5  (y)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5368
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2019, 13:17:40 »
+5867

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 905
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2019, 14:29:57 »
Dan moet ik langzamerhand ook maar eens gaan starten met de bouw.  ;D
Basis van het plan is inmiddels wel bedacht.
Eerste laag wordt het schaduwstation dat op 1 meter hoogte van de vloer komt,

Hier komen 10 opstelsporen (ieder ca 2,7 M1 lang) en 2 keerlussen. Doordat ze gekoppeld zijn met verbindingsspoor kun je zowel als een hondebot rond rijden of in een cirkel.
Heb inmiddels het benodigde materiaal voor de onderbouw bepaald en zodra dit binnen is (en ik van mijn huidige griep hersteld ben  :() kan ik met de onderbouw starten. Omdat het geheel ca 7,2 x 1,5 m2 wordt en verrijdbaar moeten worden moet dit wel solide genoeg worden.
En we stomen door....

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3468
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2019, 15:06:33 »
Zijn de twee blauwe spoortjes niet te kort voor een keerlus schakeling. Als je recht oversteekt van paars naar groen, dan zijn aan beide zijden van de blauwe trajectjes de polariteit omgedraaid. Er is natuurlijk ruimte zat om een extra keerlusschakeling in het dalende traject onder te brengen. Maar toch even gemeld.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 905
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2019, 15:28:07 »
Hoi Gerard,

Ik moet het nog een keer goed controleren maar mijn eerste snelle conclusie was dat op deze verbinding geen polariteit wissel zit.

Als ik mijn bed weer uit mag zal ik de boel nog eens printen en de railstaven inkleuren (dan weet ik het zeker)


En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 905
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2019, 13:27:42 »
Zo, het hout voor de onderbouw is besteld en komt loop volgende week binnen. Kan ik precies op geplande tijdstip gaan starten (en ben ik hopelijk ook uit geziekt).

@Gerard: ik heb het nog even gecontroleerd maar volgens mij is er bij de blauwe overgangssporen geen polariteit wissel. Klopt ook omdat als een trein rond rijdt hij 2x door keerlus gaat en dus weer in oorspronkelijke polariteit staat.

Zodra er echt gebouwd gaat worden volgen de foto’s.
En we stomen door....

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8498
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2019, 15:47:57 »
*zoekt alvast stoel,chips en wat te drinken *  :angel:

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 905
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2019, 17:45:58 »
Ik ben nog langggg niet zo ver maar om jullie niet te laten wachten en mogelijke goede aanvullingen en ideeën te kunnen laten geven hierbij alvast een eerste uitwerking van het stationdeel op laag 2.

De groene uitgaande sporen gaan naar het schaduwstation, het rode spoor is de zijlijn die hogerop de bergen voert.
(Afmeting tussen de 2 verticale rasterlijnen is 2,4 M1, diepte van de baan 1,5 M1).

Kom maar op met de suggesties en meningen  ;D
Gr Frank
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 905
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #14 Gepost op: 01 december 2019, 17:58:49 »
Wachtend op de houtlevering even een tussendoortje..

Nee,..... geen 1:5 model van de nieuwe baan (hoewel dat ook nog wel een idee is), en ik ga ook geen. modulebaan maken.
Is basis voor Kerstlandschap in de woonkamer.🎄
En we stomen door....