Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 26-09-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 15:57:23
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 15:54:32
Nederlandse Modelspoordagen, Rijswijk, 24-26 sept. 2021. Voor- en nabeschouwing. door Ad Cleijsen
Vandaag om 15:51:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:51:08
Eisenbahn Magazine, wie ontvangt hem wel? door jerrytrein
Vandaag om 15:41:04
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door ceuleer
Vandaag om 15:36:22
Stuklijst in Roco Line door Hasenwald
Vandaag om 15:07:07
Kleur lens NS dwergsein. door Rob Hagg
Vandaag om 14:58:46
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
Vandaag om 14:45:18
Artitec 2021, HO en N. Nieuws van de fabrikant door Jeroen Water
Vandaag om 14:18:24
Inspiration? Quiberon… ! door Benelux795
Vandaag om 13:57:59
Rondom Charlois door tuurtje
Vandaag om 13:57:07
Dg spoor 0 door daempfer
Vandaag om 13:47:56
Kalender 2022 door Wim Vink
Vandaag om 13:45:12
Decoder advies gevraagd voor div. analoge locomotieven. door MichielB
Vandaag om 13:17:04
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 door Edsko Hekman
Vandaag om 12:51:46
Piko NS 2000, materieelbespreking. door VAM65
Vandaag om 12:33:08
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 12:08:04
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 10:44:17
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:19:21
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door bask185
Vandaag om 10:15:16
Gezocht: wie kan Sketchup-bestand kan omzetten naar STL voor printen. door MOVisser
Vandaag om 10:15:01
Fotodijk(je) door NS1220
Vandaag om 09:54:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 09:53:03
Ervaring vitrineopmaat.nl door ErikH
Vandaag om 09:43:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 09:13:06
Een klein stukje Den Haag - Rotterdam Hofplein Lijn in 1:87 H0 door nighttrain1
Vandaag om 08:24:34
2021-09-26 Amtrak Empire Builder ontsporing door Niekleair
Vandaag om 04:30:58
Rails schoonhouden met kurk. door clickmaniac
Vandaag om 00:39:50
RailPro Regs Ballastbakken door Maarten.T
26 september 2021, 22:29:02
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 161849 keer)

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 12438
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #660 Gepost op: 08 december 2020, 19:53:10 »
Ja, zo'n helix neemt wel flink wat plaats in...... denk er zelf ook over na in het nog eens te bouwen vaste project  8)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1980
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #661 Gepost op: 08 december 2020, 20:53:44 »
Ook nog setje weathering potloden mogen ontvangen.. meteen maar even mee aan het experimenteren geslagen..



Had nog ergens wagon ongebruikt in ovp liggen... dus voor:


En na..


Nog even oefenen...




En we stomen door....

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 2950
    • Zwetdorf in model
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #662 Gepost op: 08 december 2020, 21:42:32 »
Hoi Frank,

het stijgen in een recht baanvak vind ik een voordeel ten opzichten van de constante boog in een helix.
Ik heb hier een lengte van 6,15 meter bij 2,64 meter, in deze ruimte moet ik ook nog een beetje bewegingsvrijheid houden, waarin ik mijn spoorbaan wil gaan projecteren.
Mijn modelbaan is overigens wel een 10 jaren plan, dat al enige vertraging kent en door een studie voorlopig ook nog niet veel verder komt dan ideeën verzinnen en dagdromen.

Groeten,

Christoph

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1755
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #663 Gepost op: 08 december 2020, 22:15:40 »
Nog gefeliciteerd Frank!

Nog vele jaren hobbyplezier gewenst in goede gezondheid.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1980
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #664 Gepost op: 08 december 2020, 23:00:11 »
Bedankt Jelmer.
En we stomen door....

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 12438
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #665 Gepost op: 08 december 2020, 23:45:37 »
Uiteraard gefeliciteerd! ;)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1980
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #666 Gepost op: 09 december 2020, 06:48:09 »
Bedankt Ronald.
En we stomen door....

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 14155
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #667 Gepost op: 09 december 2020, 10:09:34 »
Hoi Frank.
Met de weathering kun je ook nog een lichte drybrush toepassen. Dat geeft het model wat meer diepte.
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1980
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #668 Gepost op: 09 december 2020, 23:41:11 »
Bedankt voor de tip Wim,

Ik zal eens een goede kwast gaan zoeken en hier wat mee gaan oefenen...
En we stomen door....

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #669 Gepost op: 10 december 2020, 20:04:21 »
Misschien biedt deze film nog wat inspiratie?
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1980
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #670 Gepost op: 10 december 2020, 21:03:46 »
Bedankt Bas, ga hem bekijken...

Eerst de installatie van de booster afronden..

Staat in inmiddels aangesloten en op zijn (al voorbereidde) plaats



(De nog niet gevulde sparing is voor de toekomstige booster voor de zijlijn)

Omdat ik hem aansluit op de Z21 met de aanwezige CAN-bus neemt de booster direct de instelling van de Z21 over..



Tot zover lijkt het wel plug en play.... eerst even handmatig testrijden over boosterscheiding e-mails dat goed gaat kijken wat ik in iTrain nog moet instellen en/of aanpassen


En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1980
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #671 Gepost op: 10 december 2020, 21:25:33 »
En een loc (en zeker niet een met de beste stroomtoevoer) gaat probleemloos over de boosterscheiding... althans.........

Bij de eerste oversteek stom hij meteen stil... maar probleem zat in verkeerde aangesloten spoorsectie... één zijde van de sectie op verkeerde ringleiding aangesloten (centrale ipv booster) lekker handig 😖. Gelukkig snel gevonden.. in het weekend maar even draden verlengen en op juiste stroompunt aansluiten..
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1980
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #672 Gepost op: 10 december 2020, 22:08:33 »
Link van Bas bekeken... waanzinnig effect dat hij daar bereikt en lekker helder en stap voor stap uitgelegd.

Zeker een om zelf eens te proberen.... (y)

En we stomen door....

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1755
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #673 Gepost op: 11 december 2020, 12:18:53 »
Misschien biedt deze film nog wat inspiratie?

Inspirerend filmpje zeg! Erg duidelijk!
ook leuk hoe hij praat, simpele technieken, maar erg veel werk! 2.5 uur voor het beslag alleen al.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 14155
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #674 Gepost op: 11 december 2020, 12:58:30 »
Net ook naar deze demo gekeken. Zeer inspirerend  (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Wim