Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 12:49:02
Oud model gangbaar maken door 1200blauw
Vandaag om 12:45:46
Marklin My world, motor heeft kuren door Gerrit H
Vandaag om 12:39:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:29:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jheronimus
Vandaag om 12:23:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:04:40
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:48:22
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 11:17:18
Project X...... door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:24
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:03:16
Polderbaan(tje) 0,3m2 door tothebeach
Vandaag om 10:28:18
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 10:22:54
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 09:59:26
Rondom Charlois door Vislijn
Vandaag om 09:56:35
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 09:55:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
Vandaag om 09:29:13
Airtex foto behang als achtergrond door robstuart
Vandaag om 09:07:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 09:01:05
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:56:09
De projecten van Ruben (NL H0) door VulcanRaven
Vandaag om 08:53:28
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:21:26
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:16:44
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 06:39:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 06:34:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 00:26:53
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
03 November 2025, 23:53:14
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Quinzeedied
03 November 2025, 23:22:08
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
03 November 2025, 22:55:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Tanks+Treinen
03 November 2025, 22:18:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door De eerste Ivo
03 November 2025, 21:39:15
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 544093 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26898
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #645 Gepost op: 05 December 2020, 16:48:47 »
Dus zijn ze niet volgens NEM,
Dat lijkt me een juiste conclusie. Heb je er al eens een schuifmaat op gezet?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #646 Gepost op: 05 December 2020, 17:20:36 »
Het verschil bij Weinert Mein Gleis tussen NEM310 en RP25 zit in de boutkoppen aan de binnenzijde van de spoorstaven. Bij de flexrails en wissels geschikt voor NEM310 zijn deze weggelaten. Deze boutkoppen kan je wel als losse onderdelen bestellen en toevoegen, maar daarmee is het alleen geschikt voor RP25. Ook zijn er flexrails en wissels verkrijgbaar die dat al direct hebben. In de folder op de website kan je de nummers vinden welke alleen RP25 geschikt zijn (geel aangemerkt).

@Frank: ik heb geen winkel/webshop gevonden die Weinert Mein Gleis flexrails op voorraad heeft (mogelijk zijn die er wel, maar niet kunnen vinden) en ik heb het in Duitsland besteld. Misschien even kijken of je ergens een stuk kan lenen? Ik stond laatst voor dezelfde keuze, succes (y)

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • werken met de aaiket
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #647 Gepost op: 06 December 2020, 14:43:12 »
Wellicht heb je dit draadje al gevonden. Een zekere Lars beschrijft en test daar Mein Gleis op uiterst deskundige wijze.

Zelf heb ik destijds na lang wikken en wegen voor Tillig Elite gekozen, maar dat kwam voornamelijk vanwege het uitgebreide wisselprogramma van Tillig en Mein Gleis had toen nog niet veel keuze. Daar is inmiddels verandering in gekomen.

Succes met het maken van een "informed decision" !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6407
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #648 Gepost op: 06 December 2020, 17:25:51 »
Interessante link Peter... ga hem eens helemaal doorlezen.  (y)
Wat ik ook mooi vindt bij de Weinert rails is dat de spoorstaven allen op de bielzen dragen en niet op kunststof bielsverbinding die onder de spoorstaaf doorloopt,
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • werken met de aaiket
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #649 Gepost op: 07 December 2020, 08:06:09 »
Dat laatste is overigens ook bij Tillig Elite het geval, zoals je hier kan zien.

Dat neemt niet weg dat Lars in zijn vergelijkingen tot de conclusie komt dat het railsysteem van Weinert op dit moment
het meest fraaie "Großserienprodukt" op de markt is. Als je zijn beschrijvingen leest en zijn foto's bekijkt wordt duidelijk waarop hij zijn oordeel baseert. Vooral die foto's spreken boekdelen.


Peter   
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6407
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #650 Gepost op: 08 December 2020, 12:57:59 »
Een van de zaken die ik nog moet toevoegen aan schaduwlaag van de baan is wat extra vermogen. Als er uiteindelijk stuk of 18 treinen in schaduwstation staan te wachten op hun rondje lijkt de 3a van de  Z21 me niet voldoende. (Ook niet als je licht en sound uitzet als trein zichtbare deel heeft verlaten).

Omdat ik toch nog ging verjaren de Z21 booster maar op lijstje gezet..
.. en omdat het voor mij traditie is om op mijn verjaardag vrij te nemen deze vandaag dus maar gaan ophalen (vrouwlief wou hem in deze tijd van het jaar niet laten bezorgen)



Bedrading van schaduw laag is hier al op voorbereidt dus plaatsing zal geen al te grote verrassing mogen geven. Alleen even kijken of ik in iTrain nog zaken anders moet instellen (elk blok, decoder en wissel hebben interface gedefineerd, even uitzoeken of ik deze moet aanpassen voor deel dat door booster gevoed gaat worden)

Leuk werkje voor de Kerstdagen.

Ps: de Z21 en deze booster gaan de schaduwlaag en verbindende hoofdlijn op niveau 1  voeden. De zijlijn met stations komt t.z.t. op een 2e booster.
« Laatst bewerkt op: 08 December 2020, 13:00:11 door Frank 123 »
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1002
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #651 Gepost op: 08 December 2020, 13:08:53 »
Gefeliciteerd! Mooi verjaardagscadeau!

Je bent in een jaar mooi opgeschoten, fraai stukje werk! Zelf wil ik binnenkort ook gaan beginnen, onlangs al de Z21 aangeschaft en nu aan het oriënteren voor het railsysteem. Ik volg met grote interesse welke (doordachte) keuze je gaat maken.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26411
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #652 Gepost op: 08 December 2020, 13:19:41 »
Gefeliciteerd Frank  (y)
Ook met de mooie nieuwe aanwinst!
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6407
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #653 Gepost op: 08 December 2020, 13:23:53 »
Bedankt Lars en Wim. Ben er zelf ook blij mee.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Overet

  • Offline Offline
  • Berichten: 882
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #654 Gepost op: 08 December 2020, 14:21:14 »
Van harte (y) Mooi kado !

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6407
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #655 Gepost op: 08 December 2020, 15:18:37 »
Bedankt Tom.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4464
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #656 Gepost op: 08 December 2020, 16:03:17 »
Gefeliciteerd!

Nou een “voordeel” van de Corona is dat de hut toch niet vol met visite kan/mag zitten.

Kan je mooi verder bouwen  (y)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #657 Gepost op: 08 December 2020, 16:26:48 »
Van Harte en nog vele jaren,
Nou een “voordeel” van de Corona is dat de hut toch niet vol met visite kan/mag zitten.
Scheelt je overigens ook weer in aanschaf van extra boodschappen,dat kun je ook weer ergens anders voor inzetten  ;)
T heeft toch zo z'n voordelen als je je eigen cadeau uit kiest  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3050
    • Zwetdorf in model
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #658 Gepost op: 08 December 2020, 17:38:36 »
Gefeliciteerd, nog vele jaren (bouw) plezier gewenst.  (y)
Ik vind je op- en afrit naar het schaduwstation leuk bedacht, ik zit er flink over te dubben om dit idee met de lange rechte stijging/daling over te nemen.

Groeten,

Christoph

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6407
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #659 Gepost op: 08 December 2020, 19:21:28 »
Bedankt heren....

En ja in de modelspoorwinkel ben ik door vrouwlief ook al gepeild over spoorcadeau voor onder de kerstboom 😎.

@ Christoph: in mijn eerste ontwerp had ik 2 helixen in het plan om van laag 0 op laag 1 te komen. Om rest van het gezin ook nog wat ruimte op de hobbyzolder te gunnen heb ik uiteindeljk mijn plan flink verkleind (geen 7,5 meter lengte maar 7,2 meter lengte  ;D) hierdoor kreeg ik de helixen er niet meer in (dan had ik de opstelsporen moeten inkorten). Daarom op deze oplossing met hellingbanen gekomen. Heb daar geen spijt van.. stuk makkelijker om te bouwen.

Overigens kan het nog zijn dat ik voor overbrugging van niveau 1 naar 2 en 2 naar 3 wel een (kleine) helix ga toepassen. Kan ik de zichtbare baandelen horizontaal houden en toch wat meer hoogteverschil tussen de niveau’s maken.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)