Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 11:00:27
Allereerste lok(je)
door
henk
Vandaag
om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
bellejt
Vandaag
om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 10:46:07
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 10:38:44
Terugverende koppeling
door
ex-DR V100
Vandaag
om 10:27:47
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Ben
Vandaag
om 10:23:07
Prestige Models : ervaringen
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
odaoda
Vandaag
om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ruud K
Vandaag
om 09:51:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
martijn v m
Vandaag
om 09:51:13
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 08:24:07
Vreemd probleem
door
Frank 123
Vandaag
om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
Frits C
Vandaag
om 06:37:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Wat was jullie allereerste loc?
door
hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect
door
spock
03 August 2025, 21:57:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal
door
Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2
door
Huup
03 August 2025, 20:15:23
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065
door
Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco
door
Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Heen, En en Weer: de tram.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
35
Omlaag
Auteur
Topic: Heen, En en Weer: de tram. (gelezen 104034 keer)
Huup
Offline
Berichten: 8526
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #45 Gepost op:
14 October 2018, 22:57:22 »
Je bedoelt de 82610 T125?
1 motor.... Zover was ik nog niet....
Morgen eens kijken hoe lastig dat wordt....
;-)
* DE-II heeft de dummy al klaar staan....
«
Laatst bewerkt op: 14 October 2018, 23:00:38 door DE-II
»
Gelogd
Zee. Land.
martijn v m
Offline
Berichten: 4532
Heerwijk in H0
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #46 Gepost op:
15 October 2018, 07:47:04 »
Ja die inderdaad.
Als je 1 motor weghaalt zul je bij het aaangedreven draaistel dat dus geen aandrijving meer heeft 2 tandwielen moeyen verwijderen zodat de wielen kunnen draaien.
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Huup
Offline
Berichten: 8526
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #47 Gepost op:
15 October 2018, 09:13:20 »
Ik denk dat ik het motordraaistel probeer uit te wisselen met een draaistel uit de dummy.
Gelogd
Zee. Land.
martijn v m
Offline
Berichten: 4532
Heerwijk in H0
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #48 Gepost op:
15 October 2018, 09:33:38 »
Ah. Er is nog een 2de ongemotoriseerd voorhanden.
Dat is makkelijker ja.
En dan kan je de Dummy weer motoriseren met de 2de motor die je je overhoudt en heb je 2 rijdende trams
«
Laatst bewerkt op: 15 October 2018, 09:35:15 door martijn v m
»
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Huup
Offline
Berichten: 8526
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #49 Gepost op:
15 October 2018, 09:57:04 »
Precies. Dan kan ik met die beide trams een tweeminutendienst onderhouden op de drie meter tramspoor die beschikbaar is
Gelogd
Zee. Land.
martijn v m
Offline
Berichten: 4532
Heerwijk in H0
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #50 Gepost op:
15 October 2018, 10:34:15 »
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Huup
Offline
Berichten: 8526
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #51 Gepost op:
15 October 2018, 11:54:23 »
Kwartiertje werk.
De ellende met die moderne museumtrams is natuurlijk wel dat de haltes er niet op berekend zijn....
«
Laatst bewerkt op: 15 October 2018, 12:47:18 door DE-II
»
Gelogd
Zee. Land.
martijn v m
Offline
Berichten: 4532
Heerwijk in H0
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #52 Gepost op:
15 October 2018, 12:13:10 »
Wel leuk zo. Nu nog Hogevloer perrons
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Huup
Offline
Berichten: 8526
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #53 Gepost op:
15 October 2018, 12:45:21 »
Nee, gaat m niet worden. Het trambaantje is en blijft bestemd voor de echte oude trams. Die Utrechter is leuk voor tussendoor, maar krijgt niet meer dan een bijrolletje in het geheel. Heel misschien, als het met de sporen een beetje wil lukken, krijgen ze een eigen modern loodsje, in Weer. Heel misschien.
Groet
Huibert
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Offline
Berichten: 8526
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #54 Gepost op:
17 October 2018, 11:51:30 »
De Utrechtse sneltrams rijden nu beide gedecodered zonder dat enige beveiliging inkomt. Moet nog wel bij beiden een tweede draaistel sroomafnemend maken maar daarvoor is nieuw fosforbrons nodig. Dat wat ik had, is opgegaan in de Vlissinger.
A propos Vlissinger..... Daar heb ik het fosforbrons weer uitgesloopt.
De in totaal 8 contactpunten (4 voor het motorstel en 4 om de spanning verder naar het dak te geleiden) leverden te vaak geen contact op. Daarom toch maar de decoder op vloerniveau. En ook dat is nog een aardige klus. Er is weing ruimte voor het ding. Ook de bedrading is vrij stug.
Mijn wens om alles zo demontabel mogelijk te houden was tot nu toe pure winst: ik kan nog steeds overal makkelijk bij, ook met de soldeerbout. Maar ik vrees dat het er uiteindelijk op uitdraait dat de coupéwanden toch vast worden gelijmd aan de vloer.
Of, misschien kan ik met fosforbronsstripjes toch een soort contactdoosje ergens maken. Dat zou wel heel mooi zijn. M'n gedachten eens over laten gaan en wat spul bestellen....
Ow, by the way.... De frontverlichting brandt en wisselt.
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Offline
Berichten: 8526
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #55 Gepost op:
17 October 2018, 22:10:51 »
En in de tussentijd traptreden gemaakt en lampringen.
acht traptreezijden uitgesneden, aan de bovenkant bij elkaar geplakt, in vorm gevijld. De uiteindelijke treden zijn 3mm hoog.
Vier treden.
Lampglasringen uit buis.
Fotoos zijn soms gruwelijk eerlijk. Morgen de traptreden corrigeren en het dak laten zakken.
Wagen 12 vertrekt van het Betje Wolffplein in Vlissingen naar het station
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Offline
Berichten: 8526
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #56 Gepost op:
06 March 2019, 07:31:25 »
De Vlissinger gaat mogelijk deze zomer in een glazen kissie naar een OV-expositie in Vlissingen. Daarom bouw ik de motor weer uit en maak een interieur voor het ding. Binnenkort meer. Onderrtussen de aandrijving en sleepbeugel voor de Amsterdammer ontvangen en de Amsterdammer gedemonteerd.
Snapshot.
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Offline
Berichten: 8526
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #57 Gepost op:
07 March 2019, 17:27:05 »
Leunde de hele boel gister nog op de raaminzetten, vandaag drastischer ingegrepen.
Wanneer je de Amsterdammer openmaakt heb je grofweg de volgende onderdelen op je tafel (als het goed is):
- wagenbak
- plaatje met de boogiezijden en deurtreden
- twee assen met wielen
- een plaatje om de assen in de andere plaat op hun plek te houden.
- paar schroefjes
- interieur
- ijzeren gewichtsplaat over de volle lengte van de wagenbak waarop de stuurinrichtingen.
Op
Skiptram
, waar het Halling motorstel vandaan komt, staat een uitvoerige demontage- en bouwbeschrijving.
Waar ik dan gelijk tegenaan hik, is het verzagen van de gewichtsplaat. Ik haat ijzer zagen. Dus andere oplossing zoeken. En gevonden.
Ik heb de aandrijving gedemonteerd.
Je hebt dan het volgende op tafel (als het goed is):
- motor (los gesoldeerd)
- twee tandwielassen met wielen.
- plaatje met stroomafnemers.
- behuizing van de motor.
- ontstoorder
De plaat met stroomafnemers vervalt. Ontstoorder ook. Prullenbak blij.
Het motorhuis is de maat voor het uitzagen van de vloer uit het interieur.
Afdekplaat van de tram wordt op maat gemaakt voor de tandradassen met wielen.
Bodemplaat van de tram wordt op maat gezaagd voor de afdekplaat van de vorige foto.
Motor wordt in het motorhuis geplaatst.
Interieur wordt om het motorhuis geklemd.
Wielen plaatsen.
Afdekplaat vastschroeven.
Mooi resultaat.
Leuninkjes van de middelste bankjes kunnen worden geplaatst.
Het geheel wordt ingebracht in het frame met de boogiezijden en treden.
Geen motor te zien
Nu de bedrading nog even.
Kuch.
Groet
Huibert
Gelogd
Zee. Land.
Sven
Offline
Berichten: 8331
Eton Wick, UK
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #58 Gepost op:
08 March 2019, 17:29:52 »
Is de asafstand van het model exact hetzelfde als bij de Halling aandrijving?
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Huup
Offline
Berichten: 8526
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #59 Gepost op:
08 March 2019, 17:47:56 »
Ik ken de exacte radstand niet. Zo op het oog is het exact hetzelfde. Ik zal vanavond een plaatje schieten.
Gelogd
Zee. Land.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
35
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Heen, En en Weer: de tram.