Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:41:24
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Jeronimos
Vandaag om 12:29:18
Weleldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 12:25:37
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:06:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:56:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door bellejt
Vandaag om 11:03:09
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 10:28:51
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Jeroen Water
Vandaag om 07:52:24
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
30 July 2025, 21:32:49
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen  (gelezen 86927 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #150 Gepost op: 19 January 2008, 11:43:55 »
Ff heel snel tussendoor: gold de rangeerverlichting zoals hier gemeld ook voor de stomers in vroeger dagen?

Groet,

Huibert

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #151 Gepost op: 19 January 2008, 12:14:23 »
Ik moet wel even melden dat er iets niet klopt aan mijn rangeersein. Als de loc gewoon vooruit rijdt dan gaat achter het rangeersein branden.

Ik heb nog niet uitgezocht wat het is, dat komt nog wel.

Felix

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #152 Gepost op: 19 January 2008, 14:43:31 »
Wel comform de werkelijkheid  ;D

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #153 Gepost op: 19 January 2008, 16:11:32 »
Neu niet echt. Normaal gesproken branden daar de sluitseinen (die er nog niet in zitten).

Voor branden dus twee seinen, achter één. Maar zoals ik al zei, daar ga ik later even naar kijken.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #154 Gepost op: 19 January 2008, 17:26:08 »
Ik spreek uit ervaring, hou de loccen van een bepaalde firma maar eens in de gaten dan zul je zien dat er in een trein nog erg regelmatig word gereden terwijl het rangeersein van de achterste loc nog brand :-|

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #155 Gepost op: 19 January 2008, 18:00:20 »
Mmm, ik zal eens opletten als ik die bepaalde firma langs zie kanjeren :P


Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #156 Gepost op: 19 January 2008, 18:03:45 »
let vooral op de ertstreinen ;)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #157 Gepost op: 21 January 2008, 22:36:13 »
Neu niet echt. Normaal gesproken branden daar de sluitseinen (die er nog niet in zitten).

Voor branden dus twee seinen, achter één. Maar zoals ik al zei, daar ga ik later even naar kijken.

Zo de schakeling is getekend komt het idd niet goed en blijft er aan de achterzijde een rangeerpit branden als voor de frontseinen branden en vice versa. Ik weet zo niet wat er fout zit, maar het is handig op te lossen door het rangeersein aan de andere zijde op F2 aan te sluiten en dan met funktie-mapping er voor te zorgen dat bij inschakelen van F1 ook F2 mee doet in beide rijrichtingen.

Wie een betere oplossing heeft, zodat ik op F2 weer zwaailichten kan aansluiten; we houden ons aanbevolen voor tips en schema's!!

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #158 Gepost op: 24 January 2008, 17:22:49 »
Ik heb het ombouwen ook gedaan en ik zie soms dat de sluitlichten (leds) ietsje nagloeien/flikkeren als de rijrichting al is omgeschakeld en dus de frontlichten branden.
Waar kan dit aan liggen ?

Wiebe

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10481
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #159 Gepost op: 24 January 2008, 17:25:07 »
Gebruik je een ESU LoPi 3.0 DCC ?

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #160 Gepost op: 24 January 2008, 18:13:02 »
Ja Karst, het is een Esu 3.0 DCC

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10481
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #161 Gepost op: 24 January 2008, 18:20:46 »
Waarschijnlijk heb je last van hetzelfde als ik.
Een vreemd soort hoogohmige sluiting bij de aansluitdraden.

Neem een stug ( varkenshaar oid ) penseel, doop dit in de wasbenzine en borstel goed ( van de decoder af richting draden) tussen de soldeeraansluitingen van de draden door (penseel onder de krimpkous steken natuurlijk ;) ).
Neem gerust ruim wasbenzine. Droogblazen na het borstelen.
Ik neem op deze manier ook altijd even de solderingen van de NEM plug mee.

Heeft mij in ieder geval al 4 keer een rit naar Arnhem gescheeld...

Grtzz en suc6,

Karst

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #162 Gepost op: 24 January 2008, 21:07:19 »
heb het ook met 1 ESU Lokpilot. Net of er een soldeermiddel is gebruikt. Ik heb 'm omgewisseld voor een decoder uit een andere produktieserie en er nu geen last van. De vervangen boosdoener inderdaad flink met wasbezine geborsteld en het is nu beter. Zoiets mag eigenlijk niet voorkomen, maar het lijkt net of ESU een soldeervloeimiddel heeft gebruikt bij het aanzetten van de draadjes aan de decoderprint.

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10481
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #163 Gepost op: 24 January 2008, 21:10:30 »
Ja Wim,

Die indruk heb ik ook heel sterk !

Maar het kan ook van die soldeerpasta zijn, waar het tin al in zit, b.v. voor smd print montage, waar je dan alleen met een hot-air-gun de boel nog hoeft te smelten.

Grtzz,

Karst

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #164 Gepost op: 24 January 2008, 21:47:11 »
Karst,

Ik ga morgenavond even boenen en zal dan nog laten weten hoe het er mee gaat.

Vriendelijke groet,
Wiebe