Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ben
Vandaag om 08:38:41
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 08:25:05
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 02:25:44
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
31 July 2025, 22:52:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
31 July 2025, 22:48:52
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
31 July 2025, 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
31 July 2025, 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
31 July 2025, 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
31 July 2025, 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
31 July 2025, 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
31 July 2025, 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
31 July 2025, 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
31 July 2025, 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
31 July 2025, 17:18:57
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen  (gelezen 87029 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #150 Gepost op: 19 January 2008, 11:43:55 »
Ff heel snel tussendoor: gold de rangeerverlichting zoals hier gemeld ook voor de stomers in vroeger dagen?

Groet,

Huibert

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #151 Gepost op: 19 January 2008, 12:14:23 »
Ik moet wel even melden dat er iets niet klopt aan mijn rangeersein. Als de loc gewoon vooruit rijdt dan gaat achter het rangeersein branden.

Ik heb nog niet uitgezocht wat het is, dat komt nog wel.

Felix

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #152 Gepost op: 19 January 2008, 14:43:31 »
Wel comform de werkelijkheid  ;D

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #153 Gepost op: 19 January 2008, 16:11:32 »
Neu niet echt. Normaal gesproken branden daar de sluitseinen (die er nog niet in zitten).

Voor branden dus twee seinen, achter één. Maar zoals ik al zei, daar ga ik later even naar kijken.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #154 Gepost op: 19 January 2008, 17:26:08 »
Ik spreek uit ervaring, hou de loccen van een bepaalde firma maar eens in de gaten dan zul je zien dat er in een trein nog erg regelmatig word gereden terwijl het rangeersein van de achterste loc nog brand :-|

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #155 Gepost op: 19 January 2008, 18:00:20 »
Mmm, ik zal eens opletten als ik die bepaalde firma langs zie kanjeren :P


Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #156 Gepost op: 19 January 2008, 18:03:45 »
let vooral op de ertstreinen ;)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #157 Gepost op: 21 January 2008, 22:36:13 »
Neu niet echt. Normaal gesproken branden daar de sluitseinen (die er nog niet in zitten).

Voor branden dus twee seinen, achter één. Maar zoals ik al zei, daar ga ik later even naar kijken.

Zo de schakeling is getekend komt het idd niet goed en blijft er aan de achterzijde een rangeerpit branden als voor de frontseinen branden en vice versa. Ik weet zo niet wat er fout zit, maar het is handig op te lossen door het rangeersein aan de andere zijde op F2 aan te sluiten en dan met funktie-mapping er voor te zorgen dat bij inschakelen van F1 ook F2 mee doet in beide rijrichtingen.

Wie een betere oplossing heeft, zodat ik op F2 weer zwaailichten kan aansluiten; we houden ons aanbevolen voor tips en schema's!!

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #158 Gepost op: 24 January 2008, 17:22:49 »
Ik heb het ombouwen ook gedaan en ik zie soms dat de sluitlichten (leds) ietsje nagloeien/flikkeren als de rijrichting al is omgeschakeld en dus de frontlichten branden.
Waar kan dit aan liggen ?

Wiebe

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10481
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #159 Gepost op: 24 January 2008, 17:25:07 »
Gebruik je een ESU LoPi 3.0 DCC ?

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #160 Gepost op: 24 January 2008, 18:13:02 »
Ja Karst, het is een Esu 3.0 DCC

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10481
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #161 Gepost op: 24 January 2008, 18:20:46 »
Waarschijnlijk heb je last van hetzelfde als ik.
Een vreemd soort hoogohmige sluiting bij de aansluitdraden.

Neem een stug ( varkenshaar oid ) penseel, doop dit in de wasbenzine en borstel goed ( van de decoder af richting draden) tussen de soldeeraansluitingen van de draden door (penseel onder de krimpkous steken natuurlijk ;) ).
Neem gerust ruim wasbenzine. Droogblazen na het borstelen.
Ik neem op deze manier ook altijd even de solderingen van de NEM plug mee.

Heeft mij in ieder geval al 4 keer een rit naar Arnhem gescheeld...

Grtzz en suc6,

Karst

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #162 Gepost op: 24 January 2008, 21:07:19 »
heb het ook met 1 ESU Lokpilot. Net of er een soldeermiddel is gebruikt. Ik heb 'm omgewisseld voor een decoder uit een andere produktieserie en er nu geen last van. De vervangen boosdoener inderdaad flink met wasbezine geborsteld en het is nu beter. Zoiets mag eigenlijk niet voorkomen, maar het lijkt net of ESU een soldeervloeimiddel heeft gebruikt bij het aanzetten van de draadjes aan de decoderprint.

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10481
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #163 Gepost op: 24 January 2008, 21:10:30 »
Ja Wim,

Die indruk heb ik ook heel sterk !

Maar het kan ook van die soldeerpasta zijn, waar het tin al in zit, b.v. voor smd print montage, waar je dan alleen met een hot-air-gun de boel nog hoeft te smelten.

Grtzz,

Karst

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #164 Gepost op: 24 January 2008, 21:47:11 »
Karst,

Ik ga morgenavond even boenen en zal dan nog laten weten hoe het er mee gaat.

Vriendelijke groet,
Wiebe