Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:39:06
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 20:28:42
4 ledjes op één voorweerstand? door Herb73
Vandaag om 20:20:53
Problemen met digitale koppeling Roco door De eerste Ivo
Vandaag om 20:20:19
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:13
Wielen bruineren. Hoe? door Ronald Halma
Vandaag om 20:15:55
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Vislijn
Vandaag om 20:03:27
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 19:45:27
S3/6, de grote ontbrekende… door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:22:17
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:20:13
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Keska
Vandaag om 19:05:36
De Projecten van RetroJack door MOVisser
Vandaag om 18:57:25
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 18:52:53
The Summer of 69 door MOVisser
Vandaag om 18:47:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:39:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:21:54
Aachenau West door wob
Vandaag om 18:06:47
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:03:11
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:37:44
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:35:28
Mijnbouw Indonesië door Frits C
Vandaag om 17:32:43
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 16:38:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:26:07
NS 8800 in spoor 0 door MathynK
Vandaag om 16:22:16
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
Vandaag om 16:02:41
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 14:02:37
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door nederbelg
Vandaag om 12:53:03
Halling aandrijvingen door Dave.......
Vandaag om 12:41:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric v C
Vandaag om 12:06:37
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 12:00:31
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen  (gelezen 88453 keer)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8702
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #150 Gepost op: 19 January 2008, 11:43:55 »
Ff heel snel tussendoor: gold de rangeerverlichting zoals hier gemeld ook voor de stomers in vroeger dagen?

Groet,

Huibert

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #151 Gepost op: 19 January 2008, 12:14:23 »
Ik moet wel even melden dat er iets niet klopt aan mijn rangeersein. Als de loc gewoon vooruit rijdt dan gaat achter het rangeersein branden.

Ik heb nog niet uitgezocht wat het is, dat komt nog wel.

Felix

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3241
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #152 Gepost op: 19 January 2008, 14:43:31 »
Wel comform de werkelijkheid  ;D

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #153 Gepost op: 19 January 2008, 16:11:32 »
Neu niet echt. Normaal gesproken branden daar de sluitseinen (die er nog niet in zitten).

Voor branden dus twee seinen, achter één. Maar zoals ik al zei, daar ga ik later even naar kijken.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3241
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #154 Gepost op: 19 January 2008, 17:26:08 »
Ik spreek uit ervaring, hou de loccen van een bepaalde firma maar eens in de gaten dan zul je zien dat er in een trein nog erg regelmatig word gereden terwijl het rangeersein van de achterste loc nog brand :-|

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #155 Gepost op: 19 January 2008, 18:00:20 »
Mmm, ik zal eens opletten als ik die bepaalde firma langs zie kanjeren :P


Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3241
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #156 Gepost op: 19 January 2008, 18:03:45 »
let vooral op de ertstreinen ;)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3864
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #157 Gepost op: 21 January 2008, 22:36:13 »
Neu niet echt. Normaal gesproken branden daar de sluitseinen (die er nog niet in zitten).

Voor branden dus twee seinen, achter één. Maar zoals ik al zei, daar ga ik later even naar kijken.

Zo de schakeling is getekend komt het idd niet goed en blijft er aan de achterzijde een rangeerpit branden als voor de frontseinen branden en vice versa. Ik weet zo niet wat er fout zit, maar het is handig op te lossen door het rangeersein aan de andere zijde op F2 aan te sluiten en dan met funktie-mapping er voor te zorgen dat bij inschakelen van F1 ook F2 mee doet in beide rijrichtingen.

Wie een betere oplossing heeft, zodat ik op F2 weer zwaailichten kan aansluiten; we houden ons aanbevolen voor tips en schema's!!

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1170
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #158 Gepost op: 24 January 2008, 17:22:49 »
Ik heb het ombouwen ook gedaan en ik zie soms dat de sluitlichten (leds) ietsje nagloeien/flikkeren als de rijrichting al is omgeschakeld en dus de frontlichten branden.
Waar kan dit aan liggen ?

Wiebe

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10483
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #159 Gepost op: 24 January 2008, 17:25:07 »
Gebruik je een ESU LoPi 3.0 DCC ?

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1170
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #160 Gepost op: 24 January 2008, 18:13:02 »
Ja Karst, het is een Esu 3.0 DCC

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10483
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #161 Gepost op: 24 January 2008, 18:20:46 »
Waarschijnlijk heb je last van hetzelfde als ik.
Een vreemd soort hoogohmige sluiting bij de aansluitdraden.

Neem een stug ( varkenshaar oid ) penseel, doop dit in de wasbenzine en borstel goed ( van de decoder af richting draden) tussen de soldeeraansluitingen van de draden door (penseel onder de krimpkous steken natuurlijk ;) ).
Neem gerust ruim wasbenzine. Droogblazen na het borstelen.
Ik neem op deze manier ook altijd even de solderingen van de NEM plug mee.

Heeft mij in ieder geval al 4 keer een rit naar Arnhem gescheeld...

Grtzz en suc6,

Karst

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3864
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #162 Gepost op: 24 January 2008, 21:07:19 »
heb het ook met 1 ESU Lokpilot. Net of er een soldeermiddel is gebruikt. Ik heb 'm omgewisseld voor een decoder uit een andere produktieserie en er nu geen last van. De vervangen boosdoener inderdaad flink met wasbezine geborsteld en het is nu beter. Zoiets mag eigenlijk niet voorkomen, maar het lijkt net of ESU een soldeervloeimiddel heeft gebruikt bij het aanzetten van de draadjes aan de decoderprint.

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10483
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #163 Gepost op: 24 January 2008, 21:10:30 »
Ja Wim,

Die indruk heb ik ook heel sterk !

Maar het kan ook van die soldeerpasta zijn, waar het tin al in zit, b.v. voor smd print montage, waar je dan alleen met een hot-air-gun de boel nog hoeft te smelten.

Grtzz,

Karst

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1170
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #164 Gepost op: 24 January 2008, 21:47:11 »
Karst,

Ik ga morgenavond even boenen en zal dan nog laten weten hoe het er mee gaat.

Vriendelijke groet,
Wiebe