Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:40:02
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:24:01
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 22:23:06
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:16:47
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:54:14
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 21:29:51
Modelspoorbaan van Einte door Frank 123
Vandaag om 21:25:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 21:24:36
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:13:31
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Gouda
Vandaag om 20:23:34
Aachenau West door einte
Vandaag om 20:11:21
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 19:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 19:23:47
Exact-Train 2025 door ModelWessel
Vandaag om 19:05:17
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:51:19
[3D/IG] RET (R)SG3: De Rotterdamse Metro (& Randstadrail) in H0 door Ben
Vandaag om 18:49:39
Mijnbouw Indonesië door puntenglijder
Vandaag om 18:36:27
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
Vandaag om 18:21:59
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 18:21:53
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:19:22
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:54:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:09:16
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode door Wim1969
Vandaag om 16:39:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:31
Stalen rijtuigen van NS door spoorijzer
Vandaag om 16:23:11
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 15:51:31
Acme nieuwe ICNG door Jelmer
Vandaag om 15:37:57
Fleischmania Nostalgia door Sikko
Vandaag om 15:34:29
Frans loodsje et cetera door Erik_omBC
Vandaag om 15:19:14
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen  (gelezen 88414 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8691
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #150 Gepost op: 19 January 2008, 11:43:55 »
Ff heel snel tussendoor: gold de rangeerverlichting zoals hier gemeld ook voor de stomers in vroeger dagen?

Groet,

Huibert

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #151 Gepost op: 19 January 2008, 12:14:23 »
Ik moet wel even melden dat er iets niet klopt aan mijn rangeersein. Als de loc gewoon vooruit rijdt dan gaat achter het rangeersein branden.

Ik heb nog niet uitgezocht wat het is, dat komt nog wel.

Felix

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3241
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #152 Gepost op: 19 January 2008, 14:43:31 »
Wel comform de werkelijkheid  ;D

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #153 Gepost op: 19 January 2008, 16:11:32 »
Neu niet echt. Normaal gesproken branden daar de sluitseinen (die er nog niet in zitten).

Voor branden dus twee seinen, achter één. Maar zoals ik al zei, daar ga ik later even naar kijken.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3241
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #154 Gepost op: 19 January 2008, 17:26:08 »
Ik spreek uit ervaring, hou de loccen van een bepaalde firma maar eens in de gaten dan zul je zien dat er in een trein nog erg regelmatig word gereden terwijl het rangeersein van de achterste loc nog brand :-|

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #155 Gepost op: 19 January 2008, 18:00:20 »
Mmm, ik zal eens opletten als ik die bepaalde firma langs zie kanjeren :P


Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3241
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #156 Gepost op: 19 January 2008, 18:03:45 »
let vooral op de ertstreinen ;)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3864
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #157 Gepost op: 21 January 2008, 22:36:13 »
Neu niet echt. Normaal gesproken branden daar de sluitseinen (die er nog niet in zitten).

Voor branden dus twee seinen, achter één. Maar zoals ik al zei, daar ga ik later even naar kijken.

Zo de schakeling is getekend komt het idd niet goed en blijft er aan de achterzijde een rangeerpit branden als voor de frontseinen branden en vice versa. Ik weet zo niet wat er fout zit, maar het is handig op te lossen door het rangeersein aan de andere zijde op F2 aan te sluiten en dan met funktie-mapping er voor te zorgen dat bij inschakelen van F1 ook F2 mee doet in beide rijrichtingen.

Wie een betere oplossing heeft, zodat ik op F2 weer zwaailichten kan aansluiten; we houden ons aanbevolen voor tips en schema's!!

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1170
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #158 Gepost op: 24 January 2008, 17:22:49 »
Ik heb het ombouwen ook gedaan en ik zie soms dat de sluitlichten (leds) ietsje nagloeien/flikkeren als de rijrichting al is omgeschakeld en dus de frontlichten branden.
Waar kan dit aan liggen ?

Wiebe

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10483
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #159 Gepost op: 24 January 2008, 17:25:07 »
Gebruik je een ESU LoPi 3.0 DCC ?

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1170
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #160 Gepost op: 24 January 2008, 18:13:02 »
Ja Karst, het is een Esu 3.0 DCC

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10483
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #161 Gepost op: 24 January 2008, 18:20:46 »
Waarschijnlijk heb je last van hetzelfde als ik.
Een vreemd soort hoogohmige sluiting bij de aansluitdraden.

Neem een stug ( varkenshaar oid ) penseel, doop dit in de wasbenzine en borstel goed ( van de decoder af richting draden) tussen de soldeeraansluitingen van de draden door (penseel onder de krimpkous steken natuurlijk ;) ).
Neem gerust ruim wasbenzine. Droogblazen na het borstelen.
Ik neem op deze manier ook altijd even de solderingen van de NEM plug mee.

Heeft mij in ieder geval al 4 keer een rit naar Arnhem gescheeld...

Grtzz en suc6,

Karst

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3864
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #162 Gepost op: 24 January 2008, 21:07:19 »
heb het ook met 1 ESU Lokpilot. Net of er een soldeermiddel is gebruikt. Ik heb 'm omgewisseld voor een decoder uit een andere produktieserie en er nu geen last van. De vervangen boosdoener inderdaad flink met wasbezine geborsteld en het is nu beter. Zoiets mag eigenlijk niet voorkomen, maar het lijkt net of ESU een soldeervloeimiddel heeft gebruikt bij het aanzetten van de draadjes aan de decoderprint.

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10483
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #163 Gepost op: 24 January 2008, 21:10:30 »
Ja Wim,

Die indruk heb ik ook heel sterk !

Maar het kan ook van die soldeerpasta zijn, waar het tin al in zit, b.v. voor smd print montage, waar je dan alleen met een hot-air-gun de boel nog hoeft te smelten.

Grtzz,

Karst

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1170
Re: BNLS-Werkspoor - ROCO 2400 met omgekeerde L en sluitseinen
« Reactie #164 Gepost op: 24 January 2008, 21:47:11 »
Karst,

Ik ga morgenavond even boenen en zal dan nog laten weten hoe het er mee gaat.

Vriendelijke groet,
Wiebe