Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 26-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Relaisbesturing of toch Arduino? door Erik Baas
Vandaag om 02:03:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Niekleair
Vandaag om 01:55:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Debvd
Vandaag om 00:50:16
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door Edsko Hekman
Vandaag om 00:38:24
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door 1795
Vandaag om 00:25:58
DR4088 aansluiting en diodeschakeling door RBlok
Vandaag om 00:22:18
Stuurstandrijtuig voor plan E door Montanbahn
Vandaag om 00:08:43
Fleischmann Piepsnijder door Scratchbuilt
Vandaag om 00:02:51
Ronald bouwt een echte Micro Layout! door Ronald Halma
31 oktober 2020, 23:50:04
Cubana door sdz1976
31 oktober 2020, 23:49:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
31 oktober 2020, 23:36:18
19 Toen door Chris Westerduin
31 oktober 2020, 23:35:12
Projekt 083-338 door 44
31 oktober 2020, 23:33:05
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
31 oktober 2020, 23:25:15
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door ArjanB
31 oktober 2020, 23:24:44
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door NS264
31 oktober 2020, 23:06:32
Artitec 2020, nieuws van de fabrikant. door rail4marcel
31 oktober 2020, 23:01:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
31 oktober 2020, 22:19:40
Rijden er speciale Maersk containertreinen? door Rick
31 oktober 2020, 22:17:56
Ergensnergens in H0e door Tulpendaal
31 oktober 2020, 21:56:05
NS baan in Las Vegas door Daan in Las Vegas
31 oktober 2020, 21:48:44
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald1974
31 oktober 2020, 21:27:58
Een Inglenook rangeerpuzzel in h0 door Ronald Halma
31 oktober 2020, 21:03:30
Deining in Dönsdorf door Basilicum
31 oktober 2020, 21:00:04
Bruggen-IG: een bouwwijze voor bruggen in karton door janw
31 oktober 2020, 20:56:53
Digitaal pendelen met Lenz ABC-systeem - Esu Lokpilot V5 door PeterC
31 oktober 2020, 20:54:22
B-Models containerdraagwagens - Hoe zijn de ervaringen? door barry1972
31 oktober 2020, 20:34:59
Mooi weer om buiten te spelen door St00mboy
31 oktober 2020, 20:33:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RikJ
31 oktober 2020, 20:29:42
Ontwerp Märklin C-rails spoorbaan, hulp gevraagd bij aantal railstukken door VictorPM
31 oktober 2020, 20:20:05
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 65836 keer)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 319
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #150 Gepost op: 20 januari 2020, 10:43:40 »
Handig, zo'n rijdend opbergbakje ;D
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #151 Gepost op: 21 januari 2020, 19:17:02 »
Zo, het is weer dinsdagavond.....
De dames dus binchwatchen en ik modelbouwen met een goed muziekje  (y)
En we stomen door....

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 759
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #152 Gepost op: 21 januari 2020, 19:38:13 »
Veel plezier Frank, ik ga zo ook aan de knutsel!

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #153 Gepost op: 21 januari 2020, 19:58:54 »
Veel plezier Frank, ik ga zo ook aan de knutsel!
Bedankt en jij van het zelfde. Vanavond vooral bewijzen dat digitaal rijden niet betekend dat je met 2 draadjes klaar bent ... ;D
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #154 Gepost op: 21 januari 2020, 22:05:27 »
Zo, eerste 4 vakken van het schaduwstation zijn voorzien van rails en bedraad..... nog 20 te gaan, en dan nog de servo’s en decoders van de 24 wissels en de 2 kruiswissels. Ik kan me dus nog wel een paar avonden op de spoorzolder vermaken.

Ik overweeg overigens om de uitrij wissels van de opstelsporen met stukje verenstaal in rechtdoor stand te zetten en (nog) niet van servo en decoder te voorzien maar ze open te laten rijden door de vertekende treinen.

Scheelt weer wat tijd ( en geld  ;D) en omdat ik de opstelsporen in één richting ga berijden is het ook niet echt nodig.
En we stomen door....

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 790
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #155 Gepost op: 22 januari 2020, 09:25:13 »
Hallo Frank,
Flinke voortgang! Je hebt de vaart er in!  (y)
Wissels openrijden kan wel, maar dan moet je het puntstuk isoleren anders krijg je kortsluiting.
Groet, Wim
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 19767
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #156 Gepost op: 22 januari 2020, 10:23:40 »
Als je de wissels alleen uitrijdt hoef je ze niet verend in een stand vast te leggen. Je kunt ze gewoon los laten liggen, dan blijven ze na de passage van de trein in de laatste stand liggen.
Als je ze verend legt klappen ze na elk wielstel terug.
"Without" wordt omgebouwd tot "Heuvelland"
Het werk aan "Uit en Thuis" ligt daardoor even stil.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2813
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #157 Gepost op: 22 januari 2020, 10:52:52 »
Mag ik aan Klaas' opmerking toevoegen dat sommige lichte rijtuigen moeite kunnen hebben met open rijden ,als de wissel te sterk  aanligt ? .
 Gewoon los laten liggen.
Sukses ,Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 en Mat 24 op 2 rail en bovenleiding .
 Er is 1 kopstation en 1 kruisingsstation in ovaal .Werkende lichtseinen .Ik ben bezig met de  bouw van een model van lok 3737

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #158 Gepost op: 22 januari 2020, 15:19:46 »
Bedankt voor de info...
Voor de compleetheid: de bewuste wissels zelf worden wel in 2 richtingen bereden maar vanaf de ene kant altijd rechtdoor en andersom komende de treinen vanaf de afslaande kant. Betekend dat de wissel altijd in rechtdoor stand  moet staan en vanaf de andere zijde opengereden moet kunnen worden. Vandaar wel stukje verenstaal er in. Ik zal ze alleen niet te strak zetten en tevens testen met lichtste wagon die ik heb.

Wissels openrijden kan wel, maar dan moet je het puntstuk isoleren anders krijg je kortsluiting.
Ik gebruik rocoline wissels, dan gaat het volgens mij goed zolang ik de aansluiting van het puntstuk maar niet grbuik. Nb ik ga deze bedrading wel meteen maken voor het geval ik in de toekomst de deze wissels toch vaan aandrijving wil voorzien of het puntstuk via schakeldecoder wil gaan voeden.

Gr Frank
En we stomen door....

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2813
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #159 Gepost op: 22 januari 2020, 16:06:46 »
 OK Frank,
ik snap jouw bedoeling. Dan moet je het wel zo doen.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 en Mat 24 op 2 rail en bovenleiding .
 Er is 1 kopstation en 1 kruisingsstation in ovaal .Werkende lichtseinen .Ik ben bezig met de  bouw van een model van lok 3737

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 790
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #160 Gepost op: 22 januari 2020, 20:13:54 »
Ik gebruik rocoline wissels, dan gaat het volgens mij goed zolang ik de aansluiting van het puntstuk maar niet grbuik. Nb ik ga deze bedrading wel meteen maken voor het geval ik in de toekomst de deze wissels toch vaan aandrijving wil voorzien of het puntstuk via schakeldecoder wil gaan voeden.
Klopt, zolang het puntstuk maar niet gevoed wordt (en dus geisoleerd is), is het geen probleem. En ja, al wel vast een draad solderen, is wel handig mocht je in de toekomst van gedachten veranderen.  :)
Ik neem trouwens aan dat je geen korte loks hebt die eventueel problemen met een geisoleerd puntstuk hebben?

Je zou trouwens nog een spoor parallel kunnen leggen waar de binnenkomende trein (rechtdoorgaand) over rijdt. Dan worden de andere wissels slechts in 1 richting bereden zodat die ook niet verend hoeven te zijn.

Groet, Wim
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Dennis van Leuverden

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 483
  • Gotthardbahn
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #161 Gepost op: 22 januari 2020, 22:07:34 »
Het is hier al gezegd maar wat werk je ongelooflijk netjes en gestructureerd (y). Eens kijken of ik in de toekomst ook dit niveau haal. En dat je nu zo netjes werkt, daar heb je later profijt van als je ergens een storing krijgt en je dradenschema goed van pas komt!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #162 Gepost op: 23 januari 2020, 06:30:11 »
Bedankt Dennis,

Ik zal mijn best blijven doen  ;D
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #163 Gepost op: 23 januari 2020, 21:26:54 »
Vanavond eerste decoder aangesloten...

Omdat de wisseldecoders nu tot ca 50 cm van de wissel af zitten moet ik wel nog even wat verlengkabels voor de servo’s gaan halen.
Dit weekend weer wat rails leggen...
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #164 Gepost op: 26 januari 2020, 13:45:46 »
Vanmorgen maar wat werk onder de baan gedaan.... begin met de hoofdvoeding voor centrale, boosters etc...

Als de utp kabel naar de computer er ook ligt komt er een kabelgootje over de vloer naar de wand. Onder de baan dan voldoende overlengte in de kabel zodat het de baan één meter (in 2 richting) te verschuiven is voor de bereikbaarheid rondom.

Als het een beetje meezit kan ik over week of 2 een loc wat heen weer laten rijden ;D
En we stomen door....