Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:28:51
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door raymond erdtsieck
Vandaag om 23:26:08
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 23:22:47
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door MOVisser
Vandaag om 23:21:02
Neutraal Moresnet in H0 door Martin Hornis
Vandaag om 23:19:34
Bouw NS 532 spoor 1 door peterha
Vandaag om 23:06:49
Heuvelland, een tentoonstellingsbaantje in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 23:05:54
's-Heer Heinkenspolder door Duikeend
Vandaag om 23:05:43
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 23:02:10
Boek: treinsamenstellingen in Europa. Nachttreinen in model. door RICROO
Vandaag om 22:57:57
Welke perronbreedte voor Roco line door emanje
Vandaag om 22:57:25
Fleischmann Profi-rails, wordt het nog gemaakt? door 44
Vandaag om 22:54:07
Raadplaatje door Kronefan
Vandaag om 22:53:06
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 22:39:10
25 jaar geleden door Martin Hornis
Vandaag om 22:35:05
Doornvliet door Deetrein
Vandaag om 22:29:51
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 22:16:53
Digikeijs DR4018: Seinen aansturen door Martin Hornis
Vandaag om 22:14:44
Fleischmann lok1381 rijdt tegenovergesteld t.o.v. andere loks. door stoombr38
Vandaag om 22:12:06
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door janw
Vandaag om 22:07:29
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door AlexanderR
Vandaag om 22:06:51
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 21:53:18
NS Modelbaan Amersveld 1999 - heden door Forever Rocofan
Vandaag om 21:43:04
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Overet
Vandaag om 21:34:09
WeKra bouwt The Kraken. Een H0 attractie! door Tulpendaal
Vandaag om 21:31:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:26:00
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Eric B
Vandaag om 21:24:47
OC 32, 3-lichtsein (CH) van Schneider aansluiten? door Remunj
Vandaag om 21:19:44
Groterdamse projecten door MartinH0
Vandaag om 21:13:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door meino
Vandaag om 21:12:48
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 40438 keer)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 224
  • Den Haag Staatsspoor 1900
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #150 Gepost op: 20 januari 2020, 10:43:40 »
Handig, zo'n rijdend opbergbakje ;D
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #151 Gepost op: 21 januari 2020, 19:17:02 »
Zo, het is weer dinsdagavond.....
De dames dus binchwatchen en ik modelbouwen met een goed muziekje  (y)
En we stomen door....

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #152 Gepost op: 21 januari 2020, 19:38:13 »
Veel plezier Frank, ik ga zo ook aan de knutsel!

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #153 Gepost op: 21 januari 2020, 19:58:54 »
Veel plezier Frank, ik ga zo ook aan de knutsel!
Bedankt en jij van het zelfde. Vanavond vooral bewijzen dat digitaal rijden niet betekend dat je met 2 draadjes klaar bent ... ;D
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #154 Gepost op: 21 januari 2020, 22:05:27 »
Zo, eerste 4 vakken van het schaduwstation zijn voorzien van rails en bedraad..... nog 20 te gaan, en dan nog de servo’s en decoders van de 24 wissels en de 2 kruiswissels. Ik kan me dus nog wel een paar avonden op de spoorzolder vermaken.

Ik overweeg overigens om de uitrij wissels van de opstelsporen met stukje verenstaal in rechtdoor stand te zetten en (nog) niet van servo en decoder te voorzien maar ze open te laten rijden door de vertekende treinen.

Scheelt weer wat tijd ( en geld  ;D) en omdat ik de opstelsporen in één richting ga berijden is het ook niet echt nodig.
En we stomen door....

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 727
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #155 Gepost op: 22 januari 2020, 09:25:13 »
Hallo Frank,
Flinke voortgang! Je hebt de vaart er in!  (y)
Wissels openrijden kan wel, maar dan moet je het puntstuk isoleren anders krijg je kortsluiting.
Groet, Wim
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 18866
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #156 Gepost op: 22 januari 2020, 10:23:40 »
Als je de wissels alleen uitrijdt hoef je ze niet verend in een stand vast te leggen. Je kunt ze gewoon los laten liggen, dan blijven ze na de passage van de trein in de laatste stand liggen.
Als je ze verend legt klappen ze na elk wielstel terug.
"Without" wordt omgebouwd tot "Heuvelland"
Het werk aan "Uit en Thuis" ligt daardoor stil.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2644
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #157 Gepost op: 22 januari 2020, 10:52:52 »
Mag ik aan Klaas' opmerking toevoegen dat sommige lichte rijtuigen moeite kunnen hebben met open rijden ,als de wissel te sterk  aanligt ? .
 Gewoon los laten liggen.
Sukses ,Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 en Mat 24 op 2 rail en bovenleiding .
 Er is 1 kopstation en 1 kruisingsstation in ovaal .Werkende lichtseinen .Ik ben bezig met de  bouw van een model van lok 3737

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #158 Gepost op: 22 januari 2020, 15:19:46 »
Bedankt voor de info...
Voor de compleetheid: de bewuste wissels zelf worden wel in 2 richtingen bereden maar vanaf de ene kant altijd rechtdoor en andersom komende de treinen vanaf de afslaande kant. Betekend dat de wissel altijd in rechtdoor stand  moet staan en vanaf de andere zijde opengereden moet kunnen worden. Vandaar wel stukje verenstaal er in. Ik zal ze alleen niet te strak zetten en tevens testen met lichtste wagon die ik heb.

Wissels openrijden kan wel, maar dan moet je het puntstuk isoleren anders krijg je kortsluiting.
Ik gebruik rocoline wissels, dan gaat het volgens mij goed zolang ik de aansluiting van het puntstuk maar niet grbuik. Nb ik ga deze bedrading wel meteen maken voor het geval ik in de toekomst de deze wissels toch vaan aandrijving wil voorzien of het puntstuk via schakeldecoder wil gaan voeden.

Gr Frank
En we stomen door....

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2644
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #159 Gepost op: 22 januari 2020, 16:06:46 »
 OK Frank,
ik snap jouw bedoeling. Dan moet je het wel zo doen.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 en Mat 24 op 2 rail en bovenleiding .
 Er is 1 kopstation en 1 kruisingsstation in ovaal .Werkende lichtseinen .Ik ben bezig met de  bouw van een model van lok 3737

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 727
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #160 Gepost op: 22 januari 2020, 20:13:54 »
Ik gebruik rocoline wissels, dan gaat het volgens mij goed zolang ik de aansluiting van het puntstuk maar niet grbuik. Nb ik ga deze bedrading wel meteen maken voor het geval ik in de toekomst de deze wissels toch vaan aandrijving wil voorzien of het puntstuk via schakeldecoder wil gaan voeden.
Klopt, zolang het puntstuk maar niet gevoed wordt (en dus geisoleerd is), is het geen probleem. En ja, al wel vast een draad solderen, is wel handig mocht je in de toekomst van gedachten veranderen.  :)
Ik neem trouwens aan dat je geen korte loks hebt die eventueel problemen met een geisoleerd puntstuk hebben?

Je zou trouwens nog een spoor parallel kunnen leggen waar de binnenkomende trein (rechtdoorgaand) over rijdt. Dan worden de andere wissels slechts in 1 richting bereden zodat die ook niet verend hoeven te zijn.

Groet, Wim
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Dennis van Leuverden

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 484
  • Gotthardbahn
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #161 Gepost op: 22 januari 2020, 22:07:34 »
Het is hier al gezegd maar wat werk je ongelooflijk netjes en gestructureerd (y). Eens kijken of ik in de toekomst ook dit niveau haal. En dat je nu zo netjes werkt, daar heb je later profijt van als je ergens een storing krijgt en je dradenschema goed van pas komt!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #162 Gepost op: 23 januari 2020, 06:30:11 »
Bedankt Dennis,

Ik zal mijn best blijven doen  ;D
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #163 Gepost op: 23 januari 2020, 21:26:54 »
Vanavond eerste decoder aangesloten...

Omdat de wisseldecoders nu tot ca 50 cm van de wissel af zitten moet ik wel nog even wat verlengkabels voor de servo’s gaan halen.
Dit weekend weer wat rails leggen...
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #164 Gepost op: 26 januari 2020, 13:45:46 »
Vanmorgen maar wat werk onder de baan gedaan.... begin met de hoofdvoeding voor centrale, boosters etc...

Als de utp kabel naar de computer er ook ligt komt er een kabelgootje over de vloer naar de wand. Onder de baan dan voldoende overlengte in de kabel zodat het de baan één meter (in 2 richting) te verschuiven is voor de bereikbaarheid rondom.

Als het een beetje meezit kan ik over week of 2 een loc wat heen weer laten rijden ;D
En we stomen door....