Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma door AB 7216
Vandaag om 17:42:50
Projekt 083-338 door Ronald69
Vandaag om 17:34:35
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Benrail
Vandaag om 17:34:11
Meerkleurige led gezocht, kleuren rood/wit? door Biesje
Vandaag om 17:32:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 17:31:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:29:34
Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd. door Sven
Vandaag om 17:14:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 17:11:54
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door sdz1976
Vandaag om 17:11:08
Vraag over aanpassen van een kardan aandrijving door Marco Staartjes
Vandaag om 17:05:22
Calandbrug gerenoveerd, treinverkeer via nieuwe verbinding. door johanw
Vandaag om 17:05:00
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door Tulpendaal
Vandaag om 17:04:06
Model steenkolen maken voor de stoomlok door Karben
Vandaag om 16:54:54
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Erik Baas
Vandaag om 16:48:45
Zonder fouten een Arduino programmeren door Eric B
Vandaag om 16:45:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:42:24
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 16:41:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RikM
Vandaag om 16:28:20
NS 2100, zelfbouw door Gert Arkema
Vandaag om 16:27:20
Diverse projecten, vooroorlogs materieel door janw
Vandaag om 16:27:03
Roco lok in startset na 3 uur defect. door Ronald Koerts
Vandaag om 16:04:59
Ondergrond maken voor stoomdepot en werkplaats, maar waarmee? door Ronald Koerts
Vandaag om 15:59:57
[H0] De Spoorstraat door spoorijzer
Vandaag om 15:20:14
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 14:59:22
Langlauf tender (Bayerische) ombouwen naar Kurztender. door puntenglijder
Vandaag om 14:54:01
Trein stopt op wissel door Ronald Halma
Vandaag om 14:53:38
Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek door Gerco van Beelen
Vandaag om 14:41:00
Aankomst grootste containerschip ter wereld door Hans Reints
Vandaag om 14:19:10
Na de multimaus....hoe verder? door BrightonBelle
Vandaag om 14:11:36
Hookyville (schaal N) door gvandersel
Vandaag om 13:33:39
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 28137 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #135 Gepost op: 12 januari 2020, 21:26:48 »
Bedankt heren,

Intussen liggen eerste  twee (Engelse)wissels er ook in. Nog 24 te gaan op deze laag.

Ben er voorlopig dus nog wel even zoet mee.... wordt vervolgd.
En we stomen door....

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 730
Bahnstrecke 5867
« Reactie #136 Gepost op: 12 januari 2020, 22:14:25 »
Ziet er strak uit Frank!!



Een plakvoetje is misschien een oplossing voor je vraag. (Ik zet ze wel met schroefje vast, tape op kaal hout functioneert niet)
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2020, 22:16:09 door Daniels »

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #137 Gepost op: 17 januari 2020, 19:50:07 »
Ik ga de bedrading maar op deze wijze vastzetten...

Boor de gaten wel voor zodat ik ze er bijna mijn vingers in kan duwen ipv met hamer inslaan.
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #138 Gepost op: 17 januari 2020, 22:52:17 »
Om een idee te geven waar mijn modelspoor uurtjes de komende maanden in gaan zitten .. rails plakken en draadjes......
En dit is alleen nog maar van dit stukje spoor.
Zijn dus alleen de voedingsdraden van de rails en de puntstukkken van de wissels.

Is de consequentie van elk railstuk voeden (en niet met flex werken als het niet echt wat toevoegd). Nu even werk maar straks geen kans op problemen met de stroomtoevoer.
Waar het past leg ik trouwens wel lange rails (G4 dus 920 mm van Roco) zodat ik wel wat aansluitingen bespaar.
En we stomen door....

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 185
  • Den Haag Staatsspoor 1900
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #139 Gepost op: 18 januari 2020, 14:15:20 »
Bij de bovenste foto verwacht je Tarzan door het beeld ;D
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #140 Gepost op: 18 januari 2020, 18:27:32 »
Bij de bovenste foto verwacht je Tarzan door het beeld ;D
Die had ik net gemist....

Helaas kwam ik er vanmorgen achter dat ik de secties en bijbehorende bedrading van de xtreme keerlus verkeerd had gemaakt... daarom maar metertje rails voorzichtig losgesneden (kurk hierbij niet beschadigd  ;D) wat extra kleurtjes draad gehaald en net er weer, op de juiste wijze ingemaakt.
Krijg hier thuis al de opmerking dat het zo nooit afkomt  ???
En we stomen door....

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5896
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #141 Gepost op: 18 januari 2020, 18:32:40 »
Gelukkig kom je er op tijd achter.

Weer mooie herstart (y)

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.

Rob Hagg

  • Techniek is mijn passie!
  • Offline Offline
  • Berichten: 122
  • Dordrecht jaren 70
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #142 Gepost op: 18 januari 2020, 19:00:03 »
Beste Frank,

Uit nieuwsgierigheid volgen aangezet.
Misschien leer ik er nog wat van.

Ik ben vrij nieuw hier op dit forum, en vind dit een interessant draadje, maar hoe zet ik dat "volgen" aan?

Rob
Techniek is mijn passie, dus wat is er nu mooier om je passie tot hobby te maken !

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #143 Gepost op: 18 januari 2020, 19:01:26 »
Hoi Rob,

Bovenaan de pagina van het topic wat je wilt volgen “ notificatie “ aanklikken

Rob Hagg

  • Techniek is mijn passie!
  • Offline Offline
  • Berichten: 122
  • Dordrecht jaren 70
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #144 Gepost op: 18 januari 2020, 19:03:31 »
Dave bedankt.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2020, 22:59:20 door 44. Reden: Overbodig citaat verwijderd »
Techniek is mijn passie, dus wat is er nu mooier om je passie tot hobby te maken !

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 8843
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #145 Gepost op: 18 januari 2020, 19:55:36 »
Lekker bezig Frank.
Maar ik blijf het oneerlijk vinden dat je zoveel ruimte hebt  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #146 Gepost op: 18 januari 2020, 20:25:01 »
Sorry Wim  ;D. Moet wel zeggen dat mijn vrouw wel erg snel ja zei toen ik met het verbouw idee kwam. Wat ik daar nu van moet denken  ::)
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2020, 22:59:53 door 44 »
En we stomen door....

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 185
  • Den Haag Staatsspoor 1900
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #147 Gepost op: 19 januari 2020, 11:35:09 »
Ik denk dat je die nog wel eens terug gaat krijgen ;D
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Mijn YouTube-kanaal

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5896
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #148 Gepost op: 19 januari 2020, 11:37:03 »
Misschien de bar....

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #149 Gepost op: 19 januari 2020, 20:43:49 »
Waren vandaag nog even bij het bekende Zweedse woonwarenhuis (omdat vrouw en dochter wat wouden hebben)... meteen ook maar wat voor mezelf meegenomen...

Al het gereedschap, draad etc etc voor montage van de rails en bedrading bij elkaar en makkelijk mee te nemen naar elke hoek van de baan.
Scheelt een hoop zoeken en heen en weer lopen (ja Wim, er zitten echt wel nadelen aan zoveel ruimte  ;D)
En we stomen door....