Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
Vandaag om 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 408937 keer)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 2247
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #150 Gepost op: 20 januari 2020, 10:43:40 »
Handig, zo'n rijdend opbergbakje ;D
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #151 Gepost op: 21 januari 2020, 19:17:02 »
Zo, het is weer dinsdagavond.....
De dames dus binchwatchen en ik modelbouwen met een goed muziekje  (y)

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 777
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #152 Gepost op: 21 januari 2020, 19:38:13 »
Veel plezier Frank, ik ga zo ook aan de knutsel!

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #153 Gepost op: 21 januari 2020, 19:58:54 »
Veel plezier Frank, ik ga zo ook aan de knutsel!
Bedankt en jij van het zelfde. Vanavond vooral bewijzen dat digitaal rijden niet betekend dat je met 2 draadjes klaar bent ... ;D

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #154 Gepost op: 21 januari 2020, 22:05:27 »
Zo, eerste 4 vakken van het schaduwstation zijn voorzien van rails en bedraad..... nog 20 te gaan, en dan nog de servo’s en decoders van de 24 wissels en de 2 kruiswissels. Ik kan me dus nog wel een paar avonden op de spoorzolder vermaken.

Ik overweeg overigens om de uitrij wissels van de opstelsporen met stukje verenstaal in rechtdoor stand te zetten en (nog) niet van servo en decoder te voorzien maar ze open te laten rijden door de vertekende treinen.

Scheelt weer wat tijd ( en geld  ;D) en omdat ik de opstelsporen in één richting ga berijden is het ook niet echt nodig.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #155 Gepost op: 22 januari 2020, 09:25:13 »
Hallo Frank,
Flinke voortgang! Je hebt de vaart er in!  (y)
Wissels openrijden kan wel, maar dan moet je het puntstuk isoleren anders krijg je kortsluiting.
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #156 Gepost op: 22 januari 2020, 10:23:40 »
Als je de wissels alleen uitrijdt hoef je ze niet verend in een stand vast te leggen. Je kunt ze gewoon los laten liggen, dan blijven ze na de passage van de trein in de laatste stand liggen.
Als je ze verend legt klappen ze na elk wielstel terug.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3692
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #157 Gepost op: 22 januari 2020, 10:52:52 »
Mag ik aan Klaas' opmerking toevoegen dat sommige lichte rijtuigen moeite kunnen hebben met open rijden ,als de wissel te sterk  aanligt ? .
 Gewoon los laten liggen.
Sukses ,Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #158 Gepost op: 22 januari 2020, 15:19:46 »
Bedankt voor de info...
Voor de compleetheid: de bewuste wissels zelf worden wel in 2 richtingen bereden maar vanaf de ene kant altijd rechtdoor en andersom komende de treinen vanaf de afslaande kant. Betekend dat de wissel altijd in rechtdoor stand  moet staan en vanaf de andere zijde opengereden moet kunnen worden. Vandaar wel stukje verenstaal er in. Ik zal ze alleen niet te strak zetten en tevens testen met lichtste wagon die ik heb.

Wissels openrijden kan wel, maar dan moet je het puntstuk isoleren anders krijg je kortsluiting.
Ik gebruik rocoline wissels, dan gaat het volgens mij goed zolang ik de aansluiting van het puntstuk maar niet grbuik. Nb ik ga deze bedrading wel meteen maken voor het geval ik in de toekomst de deze wissels toch vaan aandrijving wil voorzien of het puntstuk via schakeldecoder wil gaan voeden.

Gr Frank

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3692
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #159 Gepost op: 22 januari 2020, 16:06:46 »
 OK Frank,
ik snap jouw bedoeling. Dan moet je het wel zo doen.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #160 Gepost op: 22 januari 2020, 20:13:54 »
Ik gebruik rocoline wissels, dan gaat het volgens mij goed zolang ik de aansluiting van het puntstuk maar niet grbuik. Nb ik ga deze bedrading wel meteen maken voor het geval ik in de toekomst de deze wissels toch vaan aandrijving wil voorzien of het puntstuk via schakeldecoder wil gaan voeden.
Klopt, zolang het puntstuk maar niet gevoed wordt (en dus geisoleerd is), is het geen probleem. En ja, al wel vast een draad solderen, is wel handig mocht je in de toekomst van gedachten veranderen.  :)
Ik neem trouwens aan dat je geen korte loks hebt die eventueel problemen met een geisoleerd puntstuk hebben?

Je zou trouwens nog een spoor parallel kunnen leggen waar de binnenkomende trein (rechtdoorgaand) over rijdt. Dan worden de andere wissels slechts in 1 richting bereden zodat die ook niet verend hoeven te zijn.

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 771
  • Gotthardbahn
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #161 Gepost op: 22 januari 2020, 22:07:34 »
Het is hier al gezegd maar wat werk je ongelooflijk netjes en gestructureerd (y). Eens kijken of ik in de toekomst ook dit niveau haal. En dat je nu zo netjes werkt, daar heb je later profijt van als je ergens een storing krijgt en je dradenschema goed van pas komt!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #162 Gepost op: 23 januari 2020, 06:30:11 »
Bedankt Dennis,

Ik zal mijn best blijven doen  ;D

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #163 Gepost op: 23 januari 2020, 21:26:54 »
Vanavond eerste decoder aangesloten...

Omdat de wisseldecoders nu tot ca 50 cm van de wissel af zitten moet ik wel nog even wat verlengkabels voor de servo’s gaan halen.
Dit weekend weer wat rails leggen...

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #164 Gepost op: 26 januari 2020, 13:45:46 »
Vanmorgen maar wat werk onder de baan gedaan.... begin met de hoofdvoeding voor centrale, boosters etc...

Als de utp kabel naar de computer er ook ligt komt er een kabelgootje over de vloer naar de wand. Onder de baan dan voldoende overlengte in de kabel zodat het de baan één meter (in 2 richting) te verschuiven is voor de bereikbaarheid rondom.

Als het een beetje meezit kan ik over week of 2 een loc wat heen weer laten rijden ;D