Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door ArjanB
Vandaag om 00:20:54
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door SFA
14 July 2025, 23:46:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 July 2025, 23:19:54
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
14 July 2025, 23:13:23
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door henk
14 July 2025, 22:48:40
Raadplaatje door Nohome
14 July 2025, 22:43:39
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
14 July 2025, 22:31:05
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
14 July 2025, 22:23:42
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Treinbestuurder
14 July 2025, 22:04:45
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
14 July 2025, 21:17:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
14 July 2025, 21:07:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
14 July 2025, 20:46:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
14 July 2025, 20:31:02
Een nieuw begin door 741230
14 July 2025, 19:51:26
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
14 July 2025, 19:49:49
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door timtrein
14 July 2025, 19:23:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
14 July 2025, 19:22:52
Van NS 2439 naar SNCF 62439 door Tedo
14 July 2025, 19:12:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
14 July 2025, 17:37:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
14 July 2025, 17:30:08
Piko 2025 door Duikeend
14 July 2025, 16:59:12
VERPLAATST: Re: Piko 2025 door Duikeend
14 July 2025, 16:57:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Karben
14 July 2025, 16:54:49
VERPLAATST: Klein baantje 1200x1200mm door Duikeend
14 July 2025, 16:40:26
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
14 July 2025, 16:32:42
Klein baantje 1200x1200mm door tijgernootje
14 July 2025, 16:32:07
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
14 July 2025, 15:49:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
14 July 2025, 14:23:39
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 497824 keer)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3072
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #150 Gepost op: 20 January 2020, 10:43:40 »
Handig, zo'n rijdend opbergbakje ;D
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6153
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #151 Gepost op: 21 January 2020, 19:17:02 »
Zo, het is weer dinsdagavond.....
De dames dus binchwatchen en ik modelbouwen met een goed muziekje  (y)

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 777
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #152 Gepost op: 21 January 2020, 19:38:13 »
Veel plezier Frank, ik ga zo ook aan de knutsel!

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6153
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #153 Gepost op: 21 January 2020, 19:58:54 »
Veel plezier Frank, ik ga zo ook aan de knutsel!
Bedankt en jij van het zelfde. Vanavond vooral bewijzen dat digitaal rijden niet betekend dat je met 2 draadjes klaar bent ... ;D

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6153
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #154 Gepost op: 21 January 2020, 22:05:27 »
Zo, eerste 4 vakken van het schaduwstation zijn voorzien van rails en bedraad..... nog 20 te gaan, en dan nog de servo’s en decoders van de 24 wissels en de 2 kruiswissels. Ik kan me dus nog wel een paar avonden op de spoorzolder vermaken.

Ik overweeg overigens om de uitrij wissels van de opstelsporen met stukje verenstaal in rechtdoor stand te zetten en (nog) niet van servo en decoder te voorzien maar ze open te laten rijden door de vertekende treinen.

Scheelt weer wat tijd ( en geld  ;D) en omdat ik de opstelsporen in één richting ga berijden is het ook niet echt nodig.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #155 Gepost op: 22 January 2020, 09:25:13 »
Hallo Frank,
Flinke voortgang! Je hebt de vaart er in!  (y)
Wissels openrijden kan wel, maar dan moet je het puntstuk isoleren anders krijg je kortsluiting.
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26630
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #156 Gepost op: 22 January 2020, 10:23:40 »
Als je de wissels alleen uitrijdt hoef je ze niet verend in een stand vast te leggen. Je kunt ze gewoon los laten liggen, dan blijven ze na de passage van de trein in de laatste stand liggen.
Als je ze verend legt klappen ze na elk wielstel terug.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #157 Gepost op: 22 January 2020, 10:52:52 »
Mag ik aan Klaas' opmerking toevoegen dat sommige lichte rijtuigen moeite kunnen hebben met open rijden ,als de wissel te sterk  aanligt ? .
 Gewoon los laten liggen.
Sukses ,Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6153
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #158 Gepost op: 22 January 2020, 15:19:46 »
Bedankt voor de info...
Voor de compleetheid: de bewuste wissels zelf worden wel in 2 richtingen bereden maar vanaf de ene kant altijd rechtdoor en andersom komende de treinen vanaf de afslaande kant. Betekend dat de wissel altijd in rechtdoor stand  moet staan en vanaf de andere zijde opengereden moet kunnen worden. Vandaar wel stukje verenstaal er in. Ik zal ze alleen niet te strak zetten en tevens testen met lichtste wagon die ik heb.

Wissels openrijden kan wel, maar dan moet je het puntstuk isoleren anders krijg je kortsluiting.
Ik gebruik rocoline wissels, dan gaat het volgens mij goed zolang ik de aansluiting van het puntstuk maar niet grbuik. Nb ik ga deze bedrading wel meteen maken voor het geval ik in de toekomst de deze wissels toch vaan aandrijving wil voorzien of het puntstuk via schakeldecoder wil gaan voeden.

Gr Frank

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #159 Gepost op: 22 January 2020, 16:06:46 »
 OK Frank,
ik snap jouw bedoeling. Dan moet je het wel zo doen.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #160 Gepost op: 22 January 2020, 20:13:54 »
Ik gebruik rocoline wissels, dan gaat het volgens mij goed zolang ik de aansluiting van het puntstuk maar niet grbuik. Nb ik ga deze bedrading wel meteen maken voor het geval ik in de toekomst de deze wissels toch vaan aandrijving wil voorzien of het puntstuk via schakeldecoder wil gaan voeden.
Klopt, zolang het puntstuk maar niet gevoed wordt (en dus geisoleerd is), is het geen probleem. En ja, al wel vast een draad solderen, is wel handig mocht je in de toekomst van gedachten veranderen.  :)
Ik neem trouwens aan dat je geen korte loks hebt die eventueel problemen met een geisoleerd puntstuk hebben?

Je zou trouwens nog een spoor parallel kunnen leggen waar de binnenkomende trein (rechtdoorgaand) over rijdt. Dan worden de andere wissels slechts in 1 richting bereden zodat die ook niet verend hoeven te zijn.

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 883
  • Gotthardbahn
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #161 Gepost op: 22 January 2020, 22:07:34 »
Het is hier al gezegd maar wat werk je ongelooflijk netjes en gestructureerd (y). Eens kijken of ik in de toekomst ook dit niveau haal. En dat je nu zo netjes werkt, daar heb je later profijt van als je ergens een storing krijgt en je dradenschema goed van pas komt!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6153
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #162 Gepost op: 23 January 2020, 06:30:11 »
Bedankt Dennis,

Ik zal mijn best blijven doen  ;D

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6153
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #163 Gepost op: 23 January 2020, 21:26:54 »
Vanavond eerste decoder aangesloten...

Omdat de wisseldecoders nu tot ca 50 cm van de wissel af zitten moet ik wel nog even wat verlengkabels voor de servo’s gaan halen.
Dit weekend weer wat rails leggen...

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6153
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #164 Gepost op: 26 January 2020, 13:45:46 »
Vanmorgen maar wat werk onder de baan gedaan.... begin met de hoofdvoeding voor centrale, boosters etc...

Als de utp kabel naar de computer er ook ligt komt er een kabelgootje over de vloer naar de wand. Onder de baan dan voldoende overlengte in de kabel zodat het de baan één meter (in 2 richting) te verschuiven is voor de bereikbaarheid rondom.

Als het een beetje meezit kan ik over week of 2 een loc wat heen weer laten rijden ;D