Update: Het pakket is inderdaad retour gegaan en afgelopen vrijdag daar aangekomen. Te bizar voor woorden eigenlijk... maar heb nu al van meerdere mensen gehoord dat pakjes retour gaan zonder bezorgpoging, moet niet gekker worden hoor!
- als je als postbestelbedrijf je dienstverlening niet aankan, dan moet je daar naar handelen. Dus of capaciteit vergroten, of je serviceniveau afschalen, of nee verkopen.
Maar dan zijn we het toch eens?
Ik heb veel gewerkt in/met Logistieke processen en piekmomenten. Ik denk dat het probleem vooral het inzicht is. Dus weten wanneer je pakketje komt. Zolang de websites vrolijk blijven roepen dat vandaag besteld, morgen in huis is, wordt daarmee rekening gehouden. Komt het pakket een dag later, is men niet thuis --> extra gedoe. Kortom, kunst is om eerlijk en duidelijk te zijn. Je kan beter een dag of 2 dagen speling aangeven, dan gewoon de keten maar volrammen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Vaak gebeurt zoiets op verzoek van de afzender, het is dan niet PostNL die zoiets op eigen houtje beslist.