Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sankt Georgen. door AndrevdG
Vandaag om 15:42:43
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:41:31
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
Vandaag om 15:36:43
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door Remunj
Vandaag om 15:36:06
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:34:35
contacten roco line wissel door Ronald Halma
Vandaag om 15:33:59
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 15:15:08
upload deleten door Pauldg
Vandaag om 15:12:47
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 15:01:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 14:55:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 14:32:52
Lima IRM pimpen door janw
Vandaag om 14:25:46
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:00:46
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 13:24:28
Booster voor de Marklin CS 1 (60212) door KNed
Vandaag om 13:05:27
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door tothebeach
Vandaag om 12:45:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:27:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:51:16
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
Vandaag om 10:36:04
De (3d) knutsels van Ronald. door DH1-3104
Vandaag om 10:20:24
Yamorc 8116 en MP1 MTB door FredD
Vandaag om 09:56:09
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door henk
Vandaag om 09:32:24
3 januari NVBS oliebollenrit door Arjan6511
Vandaag om 08:47:08
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:39:19
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Jelmer
Vandaag om 08:38:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jelmer
Vandaag om 08:17:14
Wat zit er in deze tender? door henk
14 December 2025, 21:38:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
14 December 2025, 21:37:43
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
14 December 2025, 19:24:01

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 390076 keer)

Ferdinand Bogman

• Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Klaar voor vertrek
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2280 Gepost op: Vandaag om 07:23:54 »
Update: Het pakket is inderdaad retour gegaan en afgelopen vrijdag daar aangekomen. Te bizar voor woorden eigenlijk... maar heb nu al van meerdere mensen gehoord dat pakjes retour gaan zonder bezorgpoging, moet niet gekker worden hoor!

Ik denk dat we met z’n allen te weinig beseffen dat wij, consumenten, het zijn die PostNL en andere bezorgers helemaal gek maken rondom Black Friday. Waardoor mensen die zitten te wachten op medische hulpmiddelen de dupe zijn. Want mijn modeltreintje werd na een week toch gewoon bij mij bezorgd, terwijl volgens de track & trace het pakket nog onderweg was terug naar de afzender.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 07:26:56 door Ferdinand Bogman. Reden: Toch maar even citeren »
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #2281 Gepost op: Vandaag om 12:03:05 »
Mwah, wel een beetje heel kort door de bocht, om zo een moreel appel bij de consument te leggen.

- als je als postbestelbedrijf je dienstverlening niet aankan, dan moet je daar naar handelen. Dus of capaciteit vergroten, of je serviceniveau afschalen, of nee verkopen.
- als je zo serieus op medische hulpmiddelen wacht zou ik iets eerder bestellen en niet in deze periode. Of als leverancier geen gebruik maken van de gewone post.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
« Reactie #2282 Gepost op: Vandaag om 13:50:59 »
Verzenders kunnen er ook wat van hoor, zowel bedrijven als particulieren.

Onbreekbare platte-/kleine goederen, die zonder risico prima in een (bubbel)enveloppe passen, enkel als pakket willen versturen.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Vislijn

• Offline Offline
    • De spoorlijn naar IJmuiden
« Reactie #2283 Gepost op: Vandaag om 14:38:54 »
- als je als postbestelbedrijf je dienstverlening niet aankan, dan moet je daar naar handelen. Dus of capaciteit vergroten, of je serviceniveau afschalen, of nee verkopen.

Nou ja kijk, het is niet erg aantrekkelijk om het hele jaar een extra grote capaciteit aan te houden die in feite slechts twee of drie weken per jaar echt nodig is, en de rest van het jaar dus een dure overcapaciteit te hebben. Ik heb het dan niet alleen over personeel, maar bijvoorbeeld ook over de capaciteit van sorteermachines, gebouwen, vrachtwagens en bestelbussen etc.

In de praktijk komt de overgrote meerderheid van de zendingen toch nog op tijd aan, en andere pakketten doen er één of twee dagen langer over. Geen ramp voor de meeste mensen en voor de vervoerbedrijven geen aanleiding om nee te verkopen.

Update: Het pakket is inderdaad retour gegaan en afgelopen vrijdag daar aangekomen. Te bizar voor woorden eigenlijk... maar heb nu al van meerdere mensen gehoord dat pakjes retour gaan zonder bezorgpoging, moet niet gekker worden hoor!

Vaak gebeurt zoiets op verzoek van de afzender, het is dan niet PostNL die zoiets op eigen houtje beslist.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 14:43:54 door Vislijn »

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #2284 Gepost op: Vandaag om 14:52:44 »
Maar dan zijn we het toch eens? Ik snap ook wel dat het economisch niet handig is die overcapaciteit. Dus dan schakel je door naar lager diensten niveau => het duurt wat langer en als dat ook niet meer uitkomt => Sorry, we kunnen geen pakketten meer aannemen, we gaan eerst afleveren wat we hebben liggen.

Zolang je daar eerlijk over communiceert (en dat gebeurt steeds meer) is er niks aan de hand.

Het wordt wel problematisch als pakjes niet meer afgeleverd worden, een elfstedentocht door het land gaan doen, terug worden gestuurd waar dat niet hoeft etc.

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #2285 Gepost op: Vandaag om 14:58:22 »
Ik heb veel gewerkt in/met Logistieke processen en piekmomenten.  Ik denk dat het probleem vooral het inzicht is. Dus weten wanneer je pakketje komt. Zolang de websites vrolijk blijven roepen dat vandaag besteld, morgen in huis is, wordt daarmee rekening gehouden. Komt het pakket een dag later, is men niet thuis --> extra gedoe. Kortom, kunst is om eerlijk en duidelijk te zijn. Je kan beter een dag of 2 dagen speling aangeven, dan gewoon de keten maar volrammen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.  ;D

Groeten,
Rogier

Vislijn

• Offline Offline
    • De spoorlijn naar IJmuiden
« Reactie #2286 Gepost op: Vandaag om 15:15:08 »
Maar dan zijn we het toch eens?

Zeker!  :)

Ik heb veel gewerkt in/met Logistieke processen en piekmomenten.  Ik denk dat het probleem vooral het inzicht is. Dus weten wanneer je pakketje komt. Zolang de websites vrolijk blijven roepen dat vandaag besteld, morgen in huis is, wordt daarmee rekening gehouden. Komt het pakket een dag later, is men niet thuis --> extra gedoe. Kortom, kunst is om eerlijk en duidelijk te zijn. Je kan beter een dag of 2 dagen speling aangeven, dan gewoon de keten maar volrammen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.  ;D

Inderdaad. De vervoerbedrijven zijn vast niet blij met webshops die naar hun klanten verwachtingen blijven wekken, ook in deze tijd van piekdrukte, die niet helemaal realistisch zijn.