Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 00:37:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 339615 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1470 Gepost op: 12 July 2023, 10:44:17 »
Misschien iets nadrukkelijker ook verkopen op die wijze: als een pakje meer waard is dan 10 euro of zo, doe dan verzekeren.

Altijd bij dit soort goederen... altijd. Ik tenminste wel, voor enkele euro's extra de zuurverdiende centen niet kwijtraken is mij dat geld wel waard :)

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #1471 Gepost op: 12 July 2023, 17:16:40 »
Misschien iets nadrukkelijker ook verkopen op die wijze: als een pakje meer waard is dan 10 euro of zo, doe dan verzekeren.

Ja, maar voel je dan nog niet te zeker, want bij PostNL en GLS (ervaring mee, maar bij andere aanbieders zal het vast niet anders zijn) kom je dan in de malle molen terecht en zul je de waarde moeten bewijzen met aankoopbonnen. Als je geluk hebt, krijg je na een maand of drie, vier (een deel van) je geld terug.

Bor

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #1472 Gepost op: 07 August 2023, 09:51:42 »
De logica van PostNL: meer pakketten verwerkt, een krappe arbeidsmarkt en toch reorganiseren zodat er bij de pakkettendivisie 200-300 banen verdwijnen.

https://www.nu.nl/economie/6275508/postnl-ziet-rest-van-2023-met-frisse-moed-tegemoet-vanwege-groei-pakketjes.html

Bor

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #1473 Gepost op: 07 August 2023, 10:17:19 »
Die kunnen dan aan de slag bij de gewone brievenbuspost. Daar is een tekort aan bezorgers.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Montanbahn

• Offline Offline
  • Steel is king!
« Reactie #1475 Gepost op: 07 August 2023, 11:05:19 »
Altijd bij dit soort goederen... altijd. Ik tenminste wel, voor enkele euro's extra de zuurverdiende centen niet kwijtraken is mij dat geld wel waard :)

Ben je ooit wel eens wat kwijtgeraakt, wat je vervolgens vergoed hebt gekregen? Mijn ervaringen met verzekerd verzenden vallen ronduit in de categorie 'oplichting' door de pakketdienst.
Het kunnen bewijzen van de waarde van de INHOUD van het pakket lopen op niets uit. Je mag het door een notaris laten inpakken en nog wordt de waarde van de inhoud niet geaccepteerd. Dat is mijn ervaring met deze vorm van oplichting :-X

NB, heeft mijns inziens niets met de bezorger te maken. Het kan in het distributie/sorteercentrum ook fout gaan (meestal denk ik zelfs).
« Laatst bewerkt op: 07 August 2023, 11:09:31 door Montanbahn. Reden: verzender in pakketdienst veranderd »
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #1476 Gepost op: 07 August 2023, 12:17:02 »
Ze hebben juist steeds minder brievenbuspost te bezorgen: https://nos.nl/artikel/2485738-postnl-bezorgde-weer-minder-post-maar-wel-meer-pakketten
Dat is zo, maar als je dat bericht tot het einde leest dan zie je dat ze desondanks 1000 bezorgers te weinig hebben.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #1477 Gepost op: 12 August 2023, 01:28:26 »
Dat is zo, maar als je dat bericht tot het einde leest dan zie je dat ze desondanks 1000 bezorgers te weinig hebben.

Correct PostNL kampt met een zwaar tekort aan bezorgers, ook briefpost.
PostNL schuift regelmatig complete bezorgwijken door naar ons omdat ze geen personeel hebben, maar wij hebben ook geen blijk met personeel wat we zomaar even kunnen  open trekken.

Dus is het niet meer dan logisch dat steeds meer pakket en briefzendingen vertraging gaan oplopen.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

C-rails

• Gast
« Reactie #1478 Gepost op: 12 August 2023, 08:18:01 »
Welke gevolgen zou de levering hebben, als wij als consumenten accepteren, dat de verzendkosten hoger worden en de leveringstermijn niet morgen, maar overmorgen wordt?

Vislijn

• Offline Offline
    • De spoorlijn naar IJmuiden
« Reactie #1479 Gepost op: 19 August 2023, 22:04:02 »
Zo raar is het toch niet dat je bij een claim aannemelijk moet maken dat de geclaimde waarde ongeveer klopt? Als je iets verkocht hebt laat je gewoon de verkoopfactuur of koopovereenkomst zien. Als het bedrag aannemelijk is en niet al te hoog krijg je er meestal geen vragen over maar als je bijv. een iPhone verzekert voor € 4000 en de verpakking blijkt leeg, dan moet je wel iets uitleggen.
 ,

Montanbahn

• Offline Offline
  • Steel is king!
« Reactie #1480 Gepost op: 24 August 2023, 14:21:53 »
Hoe bewijs jij dan dat je datgene waar je een factuur van toont, ook daadwerkelijk hebt verstuurd, wanneer er van het pakje geen spoor meer is  ??? De t&t zegt namelijk niets over hetgeen je hebt verstuurd, alleen dat je wat (kan ook een lege doos of baksteen zijn) hebt aangeboden voor verzending (en dus is ingescanned)
« Laatst bewerkt op: 24 August 2023, 14:24:53 door Montanbahn. Reden: t&t fout »
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #1481 Gepost op: 24 August 2023, 14:35:41 »
daarom altijd in de omschrijving bij het overmaken wat het is. bijvoorbeeld roco 1600 incl aangetekend verzend. ik heb 1 keer moeten claimen bij postnl en toen wilde ze die info hebben.
werd vervolgens netjes vergoed.

en anders filmpje maken tijdens het inpakken en foto van het inleveren ;) niet waterdicht bewijs maar wel redelijk aantoonbaar
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1482 Gepost op: 24 August 2023, 16:19:40 »
Nog maar weer eens; afgelopen tijd een aantal China zendingen gehad door PostNL bezorgd en wat denk je? Perfect bezorgd op aangegeven tijden, zonder geklooi. Vandaag eentje met GLS uit Polen, klein doosje en... netjes bezorgd. Laatste weken een aantal met DHL, ik word herhalend; alles netjes bij bezorgpunt bezorgd om op te halen.

Tis net allemaal kommer en kwel dus ;) Nu eentje onderweg bij DHL en nog even afwachten.

Biesje

• Offline Offline
    • Biesje.nl
« Reactie #1483 Gepost op: 24 August 2023, 20:50:21 »
Ook eens wat meegemaakt:

Biesje ging vreemd en kocht een mooie Jouef TGV (nieuw model, digitaal voorbereid, fraaie pantografen etc) van een forumgenoot in Spanje. Excuus was dat er ooit een TGV Sud Est in NL was, moet het stel alleen omnummeren van 61 naar 12 :P .

Kon redelijk gevolgd worden via trek en trees op Correos.es (Spaanse post). Maar toen het eenmaal in NL was aangekomen had ik verwacht dat ik via de PostNL app wel een berichtje zou krijgen (een berichtje zo van "er is een pakje onderweg"). Via de website met het track & trace nummer ook nada. Maar via Correos kon ik het nog wel volgen dat er gejongleerd werd met het pakje op het distributie centrum. Even afwachten dus... tot er ineens stond ''bezorging gefaald, niet thuis", wat best wel stom is want ik was gewoon thuis. Later weer proberen op de postnl site op aanraden van de afzender, en nu konden ze het wel vinden, het lag weer op het distributie centrum in Amsterdam nadat het adres gecorrigeerd zou zijn ??? . Wellicht dat het digitaal verkeerd was ingevoerd zodat het eerst niet gevonden kon worden.

Vandaag extra vroeg opgestaan in mijn vakantie (ik hou van uitslapen :( ) om te voorkomen dat de bezorger mij uit bed zou bellen. De info op de website was vernieuwd en nu stond er dat er bezorgd zou worden in een tijdvak in de ochtend, maar met de opmerking dat het pakket retour afzender zou gaan. Dus ik contact gezocht met PostNL, eerst met "Daan", een chatbot die alle zorgen omtrent de vrees voor Artificial Intelligence weg zou nemen. Toen met een echt persoon, maar die zei me ook doodleuk "Sorry, het pakket gaat retour, ik weet niet waarom en ik kan er verder niks mee. Sorry voor het ongemak, prettige dag nog...". Nu werd de info bijgewerkt en het tijdvak voor de bezorging was verschoven tot in de namiddag. Maar er bleef bij staan dat het een retourzending betrof en het dus bij de afzender terecht zou komen. Maar waarom stond er dan een bezorgtijd bij? Dus er was hoop dat het verhaal van de medewerker niet klopte en de bezorger gewoon onderweg was met mijn verse TGV

Toch afgewacht en warempel: er werd om 16:16 aangebeld door een grote doos met een PostNL bezorger er aan (y). Eind goed, al goed.

Dus eigenlijk mag ik niet klagen, behalve dan over de informatievoorziening. Dan moet iedereen de App gaan gebruiken want papiertjes in de bus kan echt niet meer, maar gebruiken ze de app zelf niet. En als je dan eindelijk zelf je pakket gevonden hebt online kan je verder niks aangeven van "breng naar afhaal punt" of tijdstip aanpassen, wat ik meestal doe. En dan ga je navragen bij de klantenservice en kom je in een bureaucratische ellende terecht waar niemand iets kan regelen. Want tja, het gaat naar Spanje, niks aan te doen verder... ook al ligt het pakket gewoon nog in Nederland en zou ik in theorie gewoon naar Amsterdam kunnen tuffen om het op te halen (goedkoper dan nog een keer laten verzenden).

Nu snel naar boven om een oranje flitstrein te testen :D

Mvg,

Robert

basjuh1981

• Offline Offline
  • DB Tijdperk III
« Reactie #1484 Gepost op: 24 August 2023, 21:14:03 »
Nog maar weer eens; afgelopen tijd een aantal China zendingen gehad door PostNL bezorgd en wat denk je? Perfect bezorgd op aangegeven tijden, zonder geklooi. Vandaag eentje met GLS uit Polen, klein doosje en... netjes bezorgd. Laatste weken een aantal met DHL, ik word herhalend; alles netjes bij bezorgpunt bezorgd om op te halen.

Tis net allemaal kommer en kwel dus ;) Nu eentje onderweg bij DHL en nog even afwachten.
Mooi N=1 verhaal ;D ;D
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal