Die kans hoort nul te zijn. De bezorger mag dat gewoon niet doen.
De werkelijkheid is wat weerbarstiger Martin.- bezorgopties aanpassen is bij sommige vervoerders pas mogelijk na de eerste afleverpoging- bezorgoptie aanpassen bij PostNl geeft te beperkte mogelijkheden (bijvoorbeeld: PostNl bepaalt waar je het pakket kunt ophalen, dat kun je niet zelf kiezen)- eenmaal een bezorgoptie bij PostNl aangepast en later teruggezet, loop je de kans dat de bezorger toch de oude aanpassing blijft uitvoeren- bij (te) veel webshops kun je niet kiezen voor bezorgen op een afhaalpunt
Corrigeer mij maar als het niet zo is, maar bij zowat elke bezorgdienst kun je account aanmaken en aangeven, wat er gedaan moet worden, als ze je niet thuis treffen.
"niet bij buren bezorgen"
Ruzie gemaakt met je buren, Klaas?
Op een dag staat de bezorger voor de deur, enigszins wanhopig omdat hij al op meerdere adressen had geprobeerd een pakje kwijt te raken. Ik pak het aan en als hij weg is kijk ik voor wie het is. Wat zie ik daar staan: "niet bij buren bezorgen".
Gratis verzenden is natuurlijk kul, er is iemand die betaalt. En in principe moet je ook gewoon de dienst geleverd krijgen die beloofd wordt.
Nu is dat dus weer een uitvloeisel van het feit dat ZZP'ers betaald worden per geleverd pakket. Dus in principe is het systeem rot en dat begint eigenlijk al bij de consument en de geilheid op gratis bezorgen.
Maar over het algemeen komt alles aan zelfs als je op het platteland woont.
Werkt ook niet altijd.
Mijn punt was dat de € 3,40 per kilo totaal niet in verhouding is met de waarde van hetgene wat kwijt raakt door een bezorger die gewoon iets op de stoep dondert.[...]Ik begrijp bedrijven niet die kiezen om met DHL te versturen omdat ze iets goedkoper zijn als post nl. Een aantal keer een nieuwe trein moeten leveren aan een koper loopt ook in de papieren. Maar het zal wel aan mij liggen.Vriendelijke groet Ruud B.