Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beilhack xrotm: rijrichting door henk
Vandaag om 07:30:14
Aachenau West door Overet
Vandaag om 06:50:46
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing door MOVisser
Vandaag om 00:14:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Remco vM
Vandaag om 00:11:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 September 2025, 23:27:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Sikko
17 September 2025, 22:12:36
Railhobby artikel bouw SJ G8 (1979) door Eelco Storm
17 September 2025, 22:02:16
Problemen met digitale koppeling Roco door phdirk
17 September 2025, 20:46:24
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door MOVisser
17 September 2025, 20:42:38
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door modelbouwer_V
17 September 2025, 20:37:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door ruudns
17 September 2025, 20:14:05
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
17 September 2025, 19:16:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
17 September 2025, 18:54:07
Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd? door MOVisser
17 September 2025, 18:25:23
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Miniature Holland
17 September 2025, 18:18:41
Roco 290 digtaliseren door Herb73
17 September 2025, 17:59:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Herb73
17 September 2025, 17:46:45
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
17 September 2025, 17:42:34
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
17 September 2025, 17:25:25
4 ledjes op één voorweerstand? door Herb73
17 September 2025, 17:11:11
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
17 September 2025, 16:49:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
17 September 2025, 16:47:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 September 2025, 16:23:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
17 September 2025, 16:20:08
Rheinburg, TP V/VI door Bram S
17 September 2025, 16:06:09
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
17 September 2025, 13:37:10
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
17 September 2025, 13:23:41
Piko 2025 door spoorzeven
17 September 2025, 13:06:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
17 September 2025, 13:02:43
Da's Daz 2 door Keska
17 September 2025, 12:57:24
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 523110 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6307
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #120 Gepost op: 06 January 2020, 20:43:13 »
Frank, ik zou die kruiswissel leggen.
Even doorbijten, maar nu kan je het nog makkelijk aanpassen. Later ga je zitten vloeken dat je het niet gedaan hebt :)

Net even gekeken... en ik denk dat ik het maar ga doen. Leg hem denk ik wel wat verder naar buiten (in lijn buitenste spoor) zodat ik ruimte tussen de sporen hou om van onderaf nog wat te kunnen doen.
Ga R morgenavond wel mee aan de slag.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26772
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #121 Gepost op: 06 January 2020, 20:49:02 »
Kruiswissel > Engels wissel. ;)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6307
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #122 Gepost op: 06 January 2020, 22:04:42 »
Kruiswissel > Engels wissel. ;)

Oeps... maar om het goed te maken wordt het misschien een combinatie van Engelse- en gewone wissel. Dus totaal 4 kopsporen. Komt het totaal op 14 sporen in schaduwstation. Als ik er 2 vrij hou voor doorgaand verkeer blijven er nog 12 opstelsporen over.

Ga me dan wel afvragen of ik dan nog voldoende heb aan de 3 A  van een Z21 (of booster). Is natuurlijk wel zo dat er hooguit 4 tegelijk in deze sectie rijden. Rest staat stil, en als ik de acties goed ingeregeld krijg hebben alle treinen zodra ze uit het zichtbare deel zijn geluid en alle lichtfuncties uit staan.

Denk dat dat nog wel gaat...en heb ik ruimte voor 2 silberlingen met stuurstand  ;D
« Laatst bewerkt op: 06 January 2020, 22:06:14 door Frank 123 »
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6307
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #123 Gepost op: 07 January 2020, 19:31:20 »
Zo, de tang is binnen..
Ik kan dus met de rails en bedrading van beginnen..
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6307
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #124 Gepost op: 07 January 2020, 20:25:35 »

Feestelijk momentje... leggen van de eerste rails.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3083
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #125 Gepost op: 07 January 2020, 21:04:15 »
Daar hoort een biertje bij 8)
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6307
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #126 Gepost op: 11 January 2020, 09:44:08 »
Pakketje met draad en adereindhulzen is ook binnen.. dus er kan ook aangesloten worden.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6307
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #127 Gepost op: 11 January 2020, 11:51:18 »
1 vak gedaan.... nog 23 te gaan (voor schaduwlaag).
Witte tape is trouwens tijdelijk... moet nog even bedenken hoe ik de kabels naar de rails wil gaan vastzetten.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2327
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #128 Gepost op: 11 January 2020, 11:57:43 »
Ziet er goed uit Frank, ik sta ook op het punt om de rails te leggen. Dus blijf lekker volgen hoe jij met de bedrading verder gaat (y)
Gr.Patrick
Have fun every day, before you know it's..........

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3083
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #129 Gepost op: 11 January 2020, 14:19:18 »
De kroonsteentjes gebruik je als verdeelplaatje? Ikzelf gebruik daar soldeerstrips voor. Net wat je ligt natuurlijk :)
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #130 Gepost op: 11 January 2020, 14:50:54 »
Het ziet er allemaal erg goed en netjes uit Frank! Mijn complimenten!  (y)
Witte tape is trouwens tijdelijk... moet nog even bedenken hoe ik de kabels naar de rails wil gaan vastzetten.
Zelf gebruik ik bindruggen om de vele draadjes gebundeld te houden. Erg gemakkelijk om aan te brengen en ook om later draden toe te voegen of wijzigingen aan te brengen. De bindruggen kun je vastzetten met alleslijm of met nietjes. Zelf heb ik het gelijmd:


Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

MartinH0

  • Offline Offline
  • Berichten: 595
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #131 Gepost op: 11 January 2020, 16:56:00 »
Je schreef: Witte tape is trouwens tijdelijk... moet nog even bedenken hoe ik de kabels naar de rails wil gaan vastzetten.

Manier 1: 2 gaatjes door het hout boren. Een gaatje onder en een gaatje boven de kabel en vastzetten met een tierap.
Manier 2: kabelzadeltjes kopen. Bijvoorbeeld bij Conrad.Neem dan wel een type met een schroefgaatje en schroef ze vast.
Plakzadels laten na verloop van tijd los ! Zeker als ze wat onder spanning staan.

Met vriendelijke groet, Martin

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6307
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #132 Gepost op: 12 January 2020, 16:25:36 »
Omdat ik vanmorgen met leggen van de rails op eerder besproken “tweesprong” kwam eerst maar een besluit genomen... huidige ontwerp zo laten of de wissel vervangen door engelse wissel en 2 kopsporen toevoegen..... .... het is dus het laatste geworden.
Was wel even passen en meten om het er netjes in te krijgen maar ben zelf wel tevreden met resultaat.

Komende weken zal verder in teken staan van draden aan rail zetten, rails verlijmen en aansluiten.
Omdat elk railstuk van voeding voorzien wordt ben ik hier nog wel een paar weken zoet mee.
Oh ja en met opbouwen ook meteen het railplan in iTrain zetten (incl alle lengtes, terugmelders etc).s

Ik zal tussendoor nog wel eens een update plaatsen.

Gr Frank
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26252
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #133 Gepost op: 12 January 2020, 16:47:36 »
Fraai Frank  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4443
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #134 Gepost op: 12 January 2020, 16:59:21 »
Ziet er een stuk netter en beter uitgedacht Uitdam bij mij  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI