Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Een leuke vrachtwagen
door
Duikeend
Vandaag
om 00:03:31
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
06 October 2025, 23:05:39
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon
door
RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Frans Peeters
06 October 2025, 22:33:14
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
Gert Arkema
06 October 2025, 22:32:07
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
C12c rijtuig
door
TonM
06 October 2025, 22:04:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
einte
06 October 2025, 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo
door
R1954
06 October 2025, 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
06 October 2025, 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Pauldg
06 October 2025, 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
Matthijsfh
06 October 2025, 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
NS264
06 October 2025, 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
peterha
06 October 2025, 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
06 October 2025, 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
06 October 2025, 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Daan de leeuw
06 October 2025, 18:22:54
Leubachtalbahn
door
einte
06 October 2025, 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
06 October 2025, 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
bask185
06 October 2025, 15:28:18
Da's Daz 2
door
spoorijzer
06 October 2025, 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
06 October 2025, 15:08:57
US diorama in H0
door
Jelmer
06 October 2025, 14:26:28
Au bord de la Cèze
door
Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:52:31
Bauarbeiten im gange
door
Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie?
door
KNed
06 October 2025, 12:27:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Vorige
-
1
...
42
43
[
44
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. (gelezen 220676 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12498
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. Donderdag 2 oktober 2025
«
Reactie #645 Gepost op:
03 October 2025, 12:22:27 »
Donderdag 2 oktober 2025
Gisteren, dat was donderdag, een rondje over Coevorden gemaakt
Station Laarwald (KM 70.436 – KM 71.725)
Het station van Laarwald bestaat momenteel uit vier sporen, die via vier wissels met elkaar verbonden zijn.
Spoor 2 blijft in de huidige staat met een lengte van ca. 335 m als kruisend/inhaalspoor behouden.
De wissels 60W1 en 60W14, die spoor 2 verbinden met spoor 11 (hoofdspoor), blijven ongewijzigd behouden.
Wissel 60W11 van het type 49/190/1:9, welke spoor 3 met spoor 2 verbindt, wordt aan de westelijke zijde geüpgraded en aan het oostelijke uiteinde van spoor 3 opnieuw geïnstalleerd als verbinding met spoor 2.
Spoor 3 wordt behouden als een stub spoor. De reconstructie en het onderhoud van spoor 2 is noodzakelijk daar er extra voorzieningen nodig zijn om het goederen en personenverkeer (SPNV en SGV) uit te voeren.
2713-Plattegrond zoals het station Laarwald in eerste instantie gedacht was.
2714-1510 Tot mijn verrassing werd er al goed gewerkt op Laarwald
2715-1515
2716-1518
2717-1517
2718-1521
Na Laarwald doorgereden naar Emlichheim
Station Emlichheim (KM 64.235 – KM 65.570)
Het huidige station Emlichheim heeft 6 wissels en 4 parallelle sporen.
Twee ervan worden gebruikt als kruis of wachtsporen en bevinden zich aan weerszijden van het hoofdspoor. Het vierde zuidelijke spoor is alleen in westelijke richting via spoor 3 verbonden met het hoofdspoor.
In het stationsgebied word tussen de hoofdsporen 1 en 2 een 120 m lang centraal perron gebouwd.
Daartoe worden spoor 2 en 1 op een hartafstand van 10 m van elkaar gebracht. Het bestaande wissel 55W2 van het type 60/300/1:9 wordt vervangen door een nieuw gebouwd wissel van het type 60/500/1:12. Deze wissels maken het mogelijk om het inhaalspoor met een snelheid van 60 km/u te berijden.
Het verwijderde wissel 55W2 wordt hergebruikt als wissel 55W13.
Het bestaande wissel 55W14 van het type 30/ 300/1:9 wordt ook vervangen door een nieuw wissel van het type 60/ 500/1:12. Dit wissel krijgt het nummer 55W12.
Het bestaande spoor 3 zal nodig zijn als kruisend tweerichtingsspoor, aangezien de bruikbaarheid van spoor 2 voor goederenverkeer sterk beperkt zal zijn (aansluiting in het gebied van het oostelijk industrieterrein).
Spoor 3 wordt om bovengenoemde reden uitgebreid tot een lengte van 700 m. De afstand tot spoor 1 wordt vergroot van 4,00 m naar 4,50 m.
Voor de nieuwe aansluiting van spoor 3 op het hoofdspoor wordt wissel 55W14 van het type 60/ 300/1:9 hergebruikt en krijgt als wisselnummer 55W3.
Hierdoor is het ook mogelijk om spoor 3 met een snelheid van Vmax = 50 km/u te berijden.
In noordelijke richting (Coevorden) wordt spoor 2 via de overweg BÜ 140 Westerhoek met ca. 250 m verlengd en via wissel 55W13 van het type 60/300/1:9 (wissel 55W2 verwijderd) op het hoofdspoor aangesloten.
Wissel 55W11 van het type 49/190/1:9, die zijspoor 4 verbindt met het kruisende spoor 3, wordt vervangen door een nieuw identieke wissel.
2719-2724 Staande op overweg Bu 65.249 kijkend in de richting van Laarwald. In het uitgenomen stuk spoor moet het nieuwe wissel 55W13 komen
2720-1523 En hier in de richting van het station. Opvallend is dat alle rails zijn verdwenen.
2721-1522 Plaats voor het wissel 55W13
68dfa1d4da3ce.jpg[/img][/url]
2722- Plattegrond van het perron met overkapping a la Nordhorn
2723-1529 Hier moet het nieuwe perron komen
2724-1527 Kale bedoening
2725-1526 Rechts is nog het oude Sinterklaas perron te zien.
2726-1532 Geen treinen maar kipwagens die het beeld bepalen.
2727-1528 Een gloednieuw stootblok
2728- Sporenplan van Emlichheim nieuwe situatie
2729-1533 rechts het havenspoor
2730-1535 Staande in het havenspoor kijkende naar het lege emplacement van Emlichheim
Door naar Esche waar niets bijzonders te melden valt, net zoals in Veldhausen. Alleen aan de overweg Fohlenstrasse was wat leven te zien (pompen on de put droog te houden)
2732-1537 Fohlenstrasse
2733-1538 Er zijn wat bewegingen te zien ter plaatsen waar het nieuwe wissel moet komen.
«
Laatst bewerkt op: 03 October 2025, 13:36:28 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Bertholdowitsch
Offline
Berichten: 104
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #646 Gepost op:
03 October 2025, 13:52:35 »
Super bedankt weer voor de foto's!
Wat een drukte opeens ook in Emlichheim en Laarwald! Heftig! Maar moet ook wel: anders redden ze het niet om over één jaar klaar te zijn.
Een vraag: laat foto 2702-1500 de situatie richting Hoogstede/Emlichheim of richting Veldhausen zien? Ik zie daar in de verte een brug, maar volgens mij kan dat niet de brug over de Lee richting Hoogstede/Emlichheim zijn.
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12498
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #647 Gepost op:
03 October 2025, 14:02:51 »
Op foto 2702 kijken we in de richting van het beloofde land
Emlichheim dus.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12498
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #648 Gepost op:
06 October 2025, 15:38:11 »
Maandag 06 oktober 2025
Rondje gemaakt over Coevorden naar Neuenhause
2734-1585 Hier komt geen trein meer over!
2735-1586 Het is wel een verwaarloost gat.
2736-1587 Niet alleen de brug, maar ook het spoor kan wel enig onderhoud gebruiken (gaat ook gebeuren!)
2737-1584 Aan de Mars en de voormalige openbare los- en laadplaats stond nu eens niets in de weg, behalve het hek dan, om het sterk verwaarloosde Rheingold uitzichtrijtuig voor de lens te krijgen.
2738-1582 Doorgereden naar Laarwald waar de werkzaamheden voor het nieuwe perron gestaag doorgaan
2739-1589 Het nieuwe 1:12 wissel 55W13 ligt op zijn plaats net voorbij overweg Bu140 Westerhoek.
2740-1591 Kijkend in de richting van Bu140 en het emplacement van Emlichheim
3741-1592 Wat gelijk opvalt is het verschil in gebruikte bielsen. Hier Eiken vv Staal met een speciale stalen eindbiels
2742-1594 Moet nog veel in Emmelkamp gebeuren.
2743-1593 Het nog niet zo gek lang geleden geheel vernieuwde havenspoor gaat alweer op de, maar nu wel erg diepe schop.
2744-1596 En zo komen we weer bij de Fohlenstrasse uit. Er was nu een zware kraan in stelling gebracht voor een of ander klusje.
2745-1599 Heeft in iedergeval niets met wissels of railsleggen te maken.
2746-1598 Dus dat moest er zo diep weggestopt worden! Een water doorgang of duiker.
2747-1597 Nog even je best doen en dan kan het dicht.
2748-1602 In Velthaus is te zien dat het fiets seizoen voor de Bentheimer is afgelopen.
«
Laatst bewerkt op: 06 October 2025, 16:04:36 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Vorige
-
1
...
42
43
[
44
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.