Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 20:00:41
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 19:48:51
NS 3502 van zwart naar groen
door
008200
Vandaag
om 19:42:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
Vandaag
om 19:32:14
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:31:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Simplex
Vandaag
om 18:57:06
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:53:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 18:12:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:03:41
Led verlichting knippert
door
Menno
Vandaag
om 18:02:59
't Boemeltje
door
Huup
Vandaag
om 17:54:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:19:04
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308
door
klusser
Vandaag
om 17:18:57
Seinschakelaar
door
klusser
Vandaag
om 16:58:24
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Michiel2
Vandaag
om 16:34:20
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
eemstede
Vandaag
om 15:29:57
Roco wagon openen
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 15:16:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 15:03:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:02:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:52:36
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 13:43:17
De wijntrein
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:39:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Falkenberg
Vandaag
om 09:44:21
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:54:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
02 October 2025, 22:46:17
Märklin 2025
door
Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Vorige
-
1
...
42
43
[
44
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. (gelezen 218356 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12496
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. Donderdag 2 oktober 2025
«
Reactie #645 Gepost op:
Vandaag
om 12:22:27 »
Donderdag 2 oktober 2025
Gisteren, dat was donderdag, een rondje over Coevorden gemaakt
Station Laarwald (KM 70.436 – KM 71.725)
Het station van Laarwald bestaat momenteel uit vier sporen, die via vier wissels met elkaar verbonden zijn.
Spoor 2 blijft in de huidige staat met een lengte van ca. 335 m als kruisend/inhaalspoor behouden.
De wissels 60W1 en 60W14, die spoor 2 verbinden met spoor 11 (hoofdspoor), blijven ongewijzigd behouden.
Wissel 60W11 van het type 49/190/1:9, welke spoor 3 met spoor 2 verbindt, wordt aan de westelijke zijde geüpgraded en aan het oostelijke uiteinde van spoor 3 opnieuw geïnstalleerd als verbinding met spoor 2.
Spoor 3 wordt behouden als een stub spoor. De reconstructie en het onderhoud van spoor 2 is noodzakelijk daar er extra voorzieningen nodig zijn om het goederen en personenverkeer (SPNV en SGV) uit te voeren.
2713-Plattegrond zoals het station Laarwald in eerste instantie gedacht was.
2714-1510 Tot mijn verrassing werd er al goed gewerkt op Laarwald
2715-1515
2716-1518
2717-1517
2718-1521
Na Laarwald doorgereden naar Emlichheim
Station Emlichheim (KM 64.235 – KM 65.570)
Het huidige station Emlichheim heeft 6 wissels en 4 parallelle sporen.
Twee ervan worden gebruikt als kruis of wachtsporen en bevinden zich aan weerszijden van het hoofdspoor. Het vierde zuidelijke spoor is alleen in westelijke richting via spoor 3 verbonden met het hoofdspoor.
In het stationsgebied word tussen de hoofdsporen 1 en 2 een 120 m lang centraal perron gebouwd.
Daartoe worden spoor 2 en 1 op een hartafstand van 10 m van elkaar gebracht. Het bestaande wissel 55W2 van het type 60/300/1:9 wordt vervangen door een nieuw gebouwd wissel van het type 60/500/1:12. Deze wissels maken het mogelijk om het inhaalspoor met een snelheid van 60 km/u te berijden.
Het verwijderde wissel 55W2 wordt hergebruikt als wissel 55W13.
Het bestaande wissel 55W14 van het type 30/ 300/1:9 wordt ook vervangen door een nieuw wissel van het type 60/ 500/1:12. Dit wissel krijgt het nummer 55W12.
Het bestaande spoor 3 zal nodig zijn als kruisend tweerichtingsspoor, aangezien de bruikbaarheid van spoor 2 voor goederenverkeer sterk beperkt zal zijn (aansluiting in het gebied van het oostelijk industrieterrein).
Spoor 3 wordt om bovengenoemde reden uitgebreid tot een lengte van 700 m. De afstand tot spoor 1 wordt vergroot van 4,00 m naar 4,50 m.
Voor de nieuwe aansluiting van spoor 3 op het hoofdspoor wordt wissel 55W14 van het type 60/ 300/1:9 hergebruikt en krijgt als wisselnummer 55W3.
Hierdoor is het ook mogelijk om spoor 3 met een snelheid van Vmax = 50 km/u te berijden.
In noordelijke richting (Coevorden) wordt spoor 2 via de overweg BÜ 140 Westerhoek met ca. 250 m verlengd en via wissel 55W13 van het type 60/300/1:9 (wissel 55W2 verwijderd) op het hoofdspoor aangesloten.
Wissel 55W11 van het type 49/190/1:9, die zijspoor 4 verbindt met het kruisende spoor 3, wordt vervangen door een nieuw identieke wissel.
2719-2724 Staande op overweg Bu 65.249 kijkend in de richting van Laarwald. In het uitgenomen stuk spoor moet het nieuwe wissel 55W13 komen
2720-1523 En hier in de richting van het station. Opvallend is dat alle rails zijn verdwenen.
2721-1522 Plaats voor het wissel 55W13
68dfa1d4da3ce.jpg[/img][/url]
2722- Plattegrond van het perron met overkapping a la Nordhorn
2723-1529 Hier moet het nieuwe perron komen
2724-1527 Kale bedoening
2725-1526 Rechts is nog het oude Sinterklaas perron te zien.
2726-1532 Geen treinen maar kipwagens die het beeld bepalen.
2727-1528 Een gloednieuw stootblok
2728- Sporenplan van Emlichheim nieuwe situatie
2729-1533 rechts het havenspoor
2730-1535 Staande in het havenspoor kijkende naar het lege emplacement van Emlichheim
Door naar Esche waar niets bijzonders te melden valt, net zoals in Veldhausen. Alleen aan de overweg Fohlenstrasse was wat leven te zien (pompen on de put droog te houden)
2732-1537 Fohlenstrasse
2733-1538 Er zijn wat bewegingen te zien ter plaatsen waar het nieuwe wissel moet komen.
«
Laatst bewerkt op:
Vandaag
om 13:36:28 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Bertholdowitsch
Offline
Berichten: 104
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #646 Gepost op:
Vandaag
om 13:52:35 »
Super bedankt weer voor de foto's!
Wat een drukte opeens ook in Emlichheim en Laarwald! Heftig! Maar moet ook wel: anders redden ze het niet om over één jaar klaar te zijn.
Een vraag: laat foto 2702-1500 de situatie richting Hoogstede/Emlichheim of richting Veldhausen zien? Ik zie daar in de verte een brug, maar volgens mij kan dat niet de brug over de Lee richting Hoogstede/Emlichheim zijn.
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12496
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #647 Gepost op:
Vandaag
om 14:02:51 »
Op foto 2702 kijken we in de richting van het beloofde land
Emlichheim dus.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Vorige
-
1
...
42
43
[
44
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.