Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Wateringbury Railway Station in OO  (gelezen 193273 keer)

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #300 Gepost op: 02 april 2015, 15:18:16 »
Men refereert aan de Maag Flock, die is een tijd lang door Heki verkocht...dat betaal je er nog steeds voor, voor de complete set zelfs 975,-- ex BTW..

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #301 Gepost op: 02 april 2015, 16:37:59 »
Misschien is het een idee, om ook de technieken van Martin eens te verzamelen.
Ik zal zijn tamelijke lange draad eens gaan doorlopen.

Vandaag verder gewerkt aan de aansluiting wisselstraat - brugdeel.

Even weer terug in de herinnering. Voor de deur langs komt een uitneembaar brugdeel.
Het is de bedoeling dat hier de 'Medway River' de spoorbaan kruist.



Het uitneembare brugdeel komt te hangen aan deur scharnieren.
Een en ander wordt zo uitgevoerd dat de noodzakelijke elektrische verbindingen meteen verbonden worden bij het inhangen.



Als het brugdeel niet aanwezig is, moeten de treinen die richting het brugdeel rijden (of in dat geval richting afgrond) natuurlijk tijdig stoppen.
Daartoe wordt op ongeveer vijftig centimeter voor de brug steeds een van de spoorstaven geïsoleerd.
Hieronder de aansluiting op de ringleiding.



Hieronder het resultaat tot nu toe aan de rechterzijde van de beoogde brug.
Dat deel zal voor ongeveer 60cm van ballast voorzien worden, de wissels zelf komen immers in een tunnel te liggen.



Grzz, Hans






tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #302 Gepost op: 02 april 2015, 21:14:19 »
Een prima PDF met veel bruikbare maar ook al weer verouderde info. We hebben hier op BNLS onze eigen groen-goeroe en die heet Martin Welberg. Als je in zijn draadjes kijkt en de methodes bekijkt die hij gebruikt heb je een meer dan prima leidraad over hoe landschap te bouwen. En daar hoort inmiddels echt een elektrostaat bij, eigenlijk kunnen we niet meer zonder.
Inderdaad heeft hij een manier waarbij je perfecte graspollen kunt creëren. Maar het uiteindelijke resultaat (qua gras) geeft mij mij meestal het gevoel van een vacht, het blijft aaibaar. Terwijl ik, als ik nu buiten de graspollen zie, weet dat ik dat nooit na kan maken met de electrostaat, hoe perfect dan ook.
Zoals deze:

of deze hier op de voorgrond:

Gaat je echt niet lukken met een electrostaat. Net zo min als neergeslagen gras. dus heb ik wel mijn twijfels bij de must van een electrostaat. In 'onlangs gespot' ben ik tot nu toe één keer echte foto's tegengekomen waarin ik het zgn electrostatisch gras heb kunnen zien. Voor de rest oogt het eerder als Myron's gras methode.

@ hans: je hebt een interessante draad. Ik vind het leuk je zoektocht te volgen naar het maken van scenery (eerste bomen, nu het gras)

Groet,
Michel

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #303 Gepost op: 02 april 2015, 23:14:31 »
@Michel,

Mijn nieuwsgierigheid en het leuk vinden om dingen uit te proberen ('pielen') voeren mij naar nieuwe mogelijkheden. Of zoals in dit geval naar oude misschien 'vergeten' oplossingen.
Jouw laatste link vind ik interessant.
Jammer dat niet wordt uitgelegd waar het gras van gemaakt is.
Het lijkt op de pluk-methode... Verder goede foto's.

Grzz, Hans

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #304 Gepost op: 02 april 2015, 23:15:58 »
De electrostaat zorgt ervoor dat alle sprietjes rechtop naast elkaar staan en niet door elkaar op een hoop liggen. Daarna kun je ze nog altijd nabewerken, door polletjes plat te drukken (zoals op de foto met de koeien) en dit te fixeren. Heb het nooit geprobeerd, maar lijkt me in de praktijk wel uitvoerbaar.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #305 Gepost op: 02 april 2015, 23:36:15 »
Dit is ook leuk om uit te proberen:
http://www.lead-adventure.de/index.php?topic=41700.0

Teddybear fur.

Leen.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #306 Gepost op: 03 april 2015, 00:32:07 »
@Leen,

Laten wij nu bij het leegruimen van de zolder een grote doos met oude teddy-beren naar 'het goed' te hebben gebracht. Een paar vellen van die beren waren zeker geschikt geweest als bodembedekking bij rural 'Beltring & Branbridges Halt'. Was een mooie omlijsting geweest van het Oast house, dat ik daar wil hebben.


Brookers Oast, Beltring Kent UK, (CC BY-SA 2.0)

Meer plaatjes van dit deel van de Medway valley. zie: http://www.geograph.org.uk/search.php?i=54917889
Op een aantal daarvan zal ik later terugkomen.

De bedoeling is dus dat de Beltring-zijde landschappelijk wordt, en de Wateringbury-zijde dorpsgezicht, bedrijvigheid en rivier.

Grzz, Hans

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #307 Gepost op: 03 april 2015, 01:59:28 »
Citaat
Gaat je echt niet lukken met een electrostaat. Net zo min als neergeslagen gras. dus heb ik wel mijn twijfels bij de must van een electrostaat

Denk je...zulke weiden zie ik niet veel, maar zal het eens proberen..

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #308 Gepost op: 03 april 2015, 09:54:58 »
@Martin: Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

@Leen: Interessante link, dank je wel!

groet,
Michel

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #309 Gepost op: 03 april 2015, 10:33:53 »
Terwijl ik, als ik nu buiten de graspollen zie, weet dat ik dat nooit na kan maken met de electrostaat, hoe perfect dan ook.
Zoals deze:


Vervelend kan ook zijn dat alle vezels eenzelfde lengte hebben en dat je bij een mix altijd de langere op de verkeerde plek hebt, zeker met de electrostaat. Handmatig is dan bij dit soort 'gras'-velden, 'weiden', beter, mijns inziens.
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #310 Gepost op: 03 april 2015, 10:44:46 »
Geoff Taylor gebruikt voor zijn modelgebouwen polystyreen plaatwerk, bekleed met DAS klei. Dat geeft een geweldig resultaat.
Waarmee hecht dat?
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.


Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #312 Gepost op: 03 april 2015, 11:15:38 »
Martin, benieuwd naar je experiment. Het bovenste plaatje (dat lange gras met de koeien) lijkt me lastig, maar de onderste (net weilandje met wat halmpjes langs de kant) komt me over als goed-te-doen met een elektrostaat.

Mocht je wel beren op de weg zien weten we inmiddels gelukkig wat we daarmee moeten doen :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #313 Gepost op: 03 april 2015, 11:20:55 »
Die koeien moeten gewoon 'es een beetje dooreten...  :P

Leen.

Geoffrey_

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #314 Gepost op: 03 april 2015, 11:49:30 »
Vervelend kan ook zijn dat alle vezels eenzelfde lengte hebben en dat je bij een mix altijd de langere op de verkeerde plek hebt, zeker met de electrostaat. Handmatig is dan bij dit soort 'gras'-velden, 'weiden', beter, mijns inziens.

Nee, als je het volgens de Brandl / Martin / etc. methoden doet komen de vezels gewoon daar waar je ze hebben wilt  ;). De grasvezels hechten alleen daar waar jij lijm aanbrengt. Overigens is het makkelijker om de vezels naderhand plat te krijgen dan dat je ze allemaal omhoog wilt zetten.