Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:41:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 11:37:09
Piko NS1100, materieelbespreking door spoorijzer
Vandaag om 11:26:49
Plan E - 2023 oplage door spoorijzer
Vandaag om 11:21:42
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
Vandaag om 11:14:07
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 11:12:05
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door spoorijzer
Vandaag om 11:08:55
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 11:03:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 10:57:59
City Scape Studio: Inspirerend door Karben
Vandaag om 10:56:29
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 10:52:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:29:40
Lichtprintjes NS2400 door DV modelspoor
Vandaag om 10:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:28:56
Gecombineerd spoor H0 / H0m door Krommert
Vandaag om 09:15:45
Modules van Kees Gorter (vervolg) door MOVisser
Vandaag om 09:00:14
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 08:58:22
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 08:10:27
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 08:04:31
IJken van locomotieven door Frank 123
Vandaag om 06:51:27
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Noordernet
Vandaag om 06:07:30
20 jaar BNLS door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:17:40
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 00:00:55
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
22 June 2025, 23:17:18
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
22 June 2025, 21:57:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
22 June 2025, 21:01:37
Railcom zender bouwen door piksov
22 June 2025, 19:26:45
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Frank 123
22 June 2025, 18:43:08
Zaagsel? door Prutsert
22 June 2025, 17:56:51
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
22 June 2025, 17:53:52
  

Auteur Topic: Wateringbury Railway Station in OO  (gelezen 204840 keer)

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9394
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #300 Gepost op: 02 April 2015, 15:18:16 »
Men refereert aan de Maag Flock, die is een tijd lang door Heki verkocht...dat betaal je er nog steeds voor, voor de complete set zelfs 975,-- ex BTW..

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6479
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #301 Gepost op: 02 April 2015, 16:37:59 »
Misschien is het een idee, om ook de technieken van Martin eens te verzamelen.
Ik zal zijn tamelijke lange draad eens gaan doorlopen.

Vandaag verder gewerkt aan de aansluiting wisselstraat - brugdeel.

Even weer terug in de herinnering. Voor de deur langs komt een uitneembaar brugdeel.
Het is de bedoeling dat hier de 'Medway River' de spoorbaan kruist.



Het uitneembare brugdeel komt te hangen aan deur scharnieren.
Een en ander wordt zo uitgevoerd dat de noodzakelijke elektrische verbindingen meteen verbonden worden bij het inhangen.



Als het brugdeel niet aanwezig is, moeten de treinen die richting het brugdeel rijden (of in dat geval richting afgrond) natuurlijk tijdig stoppen.
Daartoe wordt op ongeveer vijftig centimeter voor de brug steeds een van de spoorstaven geïsoleerd.
Hieronder de aansluiting op de ringleiding.



Hieronder het resultaat tot nu toe aan de rechterzijde van de beoogde brug.
Dat deel zal voor ongeveer 60cm van ballast voorzien worden, de wissels zelf komen immers in een tunnel te liggen.



Grzz, Hans





« Laatst bewerkt op: 02 April 2015, 16:39:43 door Hans van de Burgt »

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8844
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #302 Gepost op: 02 April 2015, 21:14:19 »
Een prima PDF met veel bruikbare maar ook al weer verouderde info. We hebben hier op BNLS onze eigen groen-goeroe en die heet Martin Welberg. Als je in zijn draadjes kijkt en de methodes bekijkt die hij gebruikt heb je een meer dan prima leidraad over hoe landschap te bouwen. En daar hoort inmiddels echt een elektrostaat bij, eigenlijk kunnen we niet meer zonder.
Inderdaad heeft hij een manier waarbij je perfecte graspollen kunt creëren. Maar het uiteindelijke resultaat (qua gras) geeft mij mij meestal het gevoel van een vacht, het blijft aaibaar. Terwijl ik, als ik nu buiten de graspollen zie, weet dat ik dat nooit na kan maken met de electrostaat, hoe perfect dan ook.
Zoals deze:

of deze hier op de voorgrond:

Gaat je echt niet lukken met een electrostaat. Net zo min als neergeslagen gras. dus heb ik wel mijn twijfels bij de must van een electrostaat. In 'onlangs gespot' ben ik tot nu toe één keer echte foto's tegengekomen waarin ik het zgn electrostatisch gras heb kunnen zien. Voor de rest oogt het eerder als Myron's gras methode.

@ hans: je hebt een interessante draad. Ik vind het leuk je zoektocht te volgen naar het maken van scenery (eerste bomen, nu het gras)

Groet,
Michel

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6479
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #303 Gepost op: 02 April 2015, 23:14:31 »
@Michel,

Mijn nieuwsgierigheid en het leuk vinden om dingen uit te proberen ('pielen') voeren mij naar nieuwe mogelijkheden. Of zoals in dit geval naar oude misschien 'vergeten' oplossingen.
Jouw laatste link vind ik interessant.
Jammer dat niet wordt uitgelegd waar het gras van gemaakt is.
Het lijkt op de pluk-methode... Verder goede foto's.

Grzz, Hans

Sven

  • Online Online
  • Berichten: 8302
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #304 Gepost op: 02 April 2015, 23:15:58 »
De electrostaat zorgt ervoor dat alle sprietjes rechtop naast elkaar staan en niet door elkaar op een hoop liggen. Daarna kun je ze nog altijd nabewerken, door polletjes plat te drukken (zoals op de foto met de koeien) en dit te fixeren. Heb het nooit geprobeerd, maar lijkt me in de praktijk wel uitvoerbaar.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #305 Gepost op: 02 April 2015, 23:36:15 »
Dit is ook leuk om uit te proberen:
http://www.lead-adventure.de/index.php?topic=41700.0

Teddybear fur.

Leen.

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6479
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #306 Gepost op: 03 April 2015, 00:32:07 »
@Leen,

Laten wij nu bij het leegruimen van de zolder een grote doos met oude teddy-beren naar 'het goed' te hebben gebracht. Een paar vellen van die beren waren zeker geschikt geweest als bodembedekking bij rural 'Beltring & Branbridges Halt'. Was een mooie omlijsting geweest van het Oast house, dat ik daar wil hebben.


Brookers Oast, Beltring Kent UK, (CC BY-SA 2.0)

Meer plaatjes van dit deel van de Medway valley. zie: http://www.geograph.org.uk/search.php?i=54917889
Op een aantal daarvan zal ik later terugkomen.

De bedoeling is dus dat de Beltring-zijde landschappelijk wordt, en de Wateringbury-zijde dorpsgezicht, bedrijvigheid en rivier.

Grzz, Hans

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9394
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #307 Gepost op: 03 April 2015, 01:59:28 »
Citaat
Gaat je echt niet lukken met een electrostaat. Net zo min als neergeslagen gras. dus heb ik wel mijn twijfels bij de must van een electrostaat

Denk je...zulke weiden zie ik niet veel, maar zal het eens proberen..

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8844
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #308 Gepost op: 03 April 2015, 09:54:58 »
@Martin: Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

@Leen: Interessante link, dank je wel!

groet,
Michel

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8416
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #309 Gepost op: 03 April 2015, 10:33:53 »
Terwijl ik, als ik nu buiten de graspollen zie, weet dat ik dat nooit na kan maken met de electrostaat, hoe perfect dan ook.
Zoals deze:


Vervelend kan ook zijn dat alle vezels eenzelfde lengte hebben en dat je bij een mix altijd de langere op de verkeerde plek hebt, zeker met de electrostaat. Handmatig is dan bij dit soort 'gras'-velden, 'weiden', beter, mijns inziens.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8416
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #310 Gepost op: 03 April 2015, 10:44:46 »
Geoff Taylor gebruikt voor zijn modelgebouwen polystyreen plaatwerk, bekleed met DAS klei. Dat geeft een geweldig resultaat.
Waarmee hecht dat?


Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7747
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #312 Gepost op: 03 April 2015, 11:15:38 »
Martin, benieuwd naar je experiment. Het bovenste plaatje (dat lange gras met de koeien) lijkt me lastig, maar de onderste (net weilandje met wat halmpjes langs de kant) komt me over als goed-te-doen met een elektrostaat.

Mocht je wel beren op de weg zien weten we inmiddels gelukkig wat we daarmee moeten doen :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #313 Gepost op: 03 April 2015, 11:20:55 »
Die koeien moeten gewoon 'es een beetje dooreten...  :P

Leen.

Geoffrey_

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #314 Gepost op: 03 April 2015, 11:49:30 »
Vervelend kan ook zijn dat alle vezels eenzelfde lengte hebben en dat je bij een mix altijd de langere op de verkeerde plek hebt, zeker met de electrostaat. Handmatig is dan bij dit soort 'gras'-velden, 'weiden', beter, mijns inziens.

Nee, als je het volgens de Brandl / Martin / etc. methoden doet komen de vezels gewoon daar waar je ze hebben wilt  ;). De grasvezels hechten alleen daar waar jij lijm aanbrengt. Overigens is het makkelijker om de vezels naderhand plat te krijgen dan dat je ze allemaal omhoog wilt zetten.