Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 10:02:43
Piko 2025 door Corné81
Vandaag om 09:45:40
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 09:41:29
Minibaan Visserskaai H0 door Huup
Vandaag om 09:38:52
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 09:33:19
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 09:26:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:55
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
Vandaag om 08:46:50
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 08:43:50
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Lolke Bijlsma
Vandaag om 05:34:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
30 September 2025, 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Klaas Zondervan
30 September 2025, 21:33:58
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn door Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 20:04:27
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
Roco 290 digtaliseren door Herb73
30 September 2025, 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
30 September 2025, 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte door 741230
30 September 2025, 19:00:11
Motor geluid door Johnwater
30 September 2025, 17:35:12
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
30 September 2025, 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
30 September 2025, 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
30 September 2025, 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
30 September 2025, 15:57:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
30 September 2025, 15:31:50
  

Auteur Topic: Wateringbury Railway Station in OO  (gelezen 210671 keer)

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9395
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #300 Gepost op: 02 April 2015, 15:18:16 »
Men refereert aan de Maag Flock, die is een tijd lang door Heki verkocht...dat betaal je er nog steeds voor, voor de complete set zelfs 975,-- ex BTW..

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6552
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #301 Gepost op: 02 April 2015, 16:37:59 »
Misschien is het een idee, om ook de technieken van Martin eens te verzamelen.
Ik zal zijn tamelijke lange draad eens gaan doorlopen.

Vandaag verder gewerkt aan de aansluiting wisselstraat - brugdeel.

Even weer terug in de herinnering. Voor de deur langs komt een uitneembaar brugdeel.
Het is de bedoeling dat hier de 'Medway River' de spoorbaan kruist.



Het uitneembare brugdeel komt te hangen aan deur scharnieren.
Een en ander wordt zo uitgevoerd dat de noodzakelijke elektrische verbindingen meteen verbonden worden bij het inhangen.



Als het brugdeel niet aanwezig is, moeten de treinen die richting het brugdeel rijden (of in dat geval richting afgrond) natuurlijk tijdig stoppen.
Daartoe wordt op ongeveer vijftig centimeter voor de brug steeds een van de spoorstaven geïsoleerd.
Hieronder de aansluiting op de ringleiding.



Hieronder het resultaat tot nu toe aan de rechterzijde van de beoogde brug.
Dat deel zal voor ongeveer 60cm van ballast voorzien worden, de wissels zelf komen immers in een tunnel te liggen.



Grzz, Hans





« Laatst bewerkt op: 02 April 2015, 16:39:43 door Hans van de Burgt »

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8922
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #302 Gepost op: 02 April 2015, 21:14:19 »
Een prima PDF met veel bruikbare maar ook al weer verouderde info. We hebben hier op BNLS onze eigen groen-goeroe en die heet Martin Welberg. Als je in zijn draadjes kijkt en de methodes bekijkt die hij gebruikt heb je een meer dan prima leidraad over hoe landschap te bouwen. En daar hoort inmiddels echt een elektrostaat bij, eigenlijk kunnen we niet meer zonder.
Inderdaad heeft hij een manier waarbij je perfecte graspollen kunt creëren. Maar het uiteindelijke resultaat (qua gras) geeft mij mij meestal het gevoel van een vacht, het blijft aaibaar. Terwijl ik, als ik nu buiten de graspollen zie, weet dat ik dat nooit na kan maken met de electrostaat, hoe perfect dan ook.
Zoals deze:

of deze hier op de voorgrond:

Gaat je echt niet lukken met een electrostaat. Net zo min als neergeslagen gras. dus heb ik wel mijn twijfels bij de must van een electrostaat. In 'onlangs gespot' ben ik tot nu toe één keer echte foto's tegengekomen waarin ik het zgn electrostatisch gras heb kunnen zien. Voor de rest oogt het eerder als Myron's gras methode.

@ hans: je hebt een interessante draad. Ik vind het leuk je zoektocht te volgen naar het maken van scenery (eerste bomen, nu het gras)

Groet,
Michel

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6552
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #303 Gepost op: 02 April 2015, 23:14:31 »
@Michel,

Mijn nieuwsgierigheid en het leuk vinden om dingen uit te proberen ('pielen') voeren mij naar nieuwe mogelijkheden. Of zoals in dit geval naar oude misschien 'vergeten' oplossingen.
Jouw laatste link vind ik interessant.
Jammer dat niet wordt uitgelegd waar het gras van gemaakt is.
Het lijkt op de pluk-methode... Verder goede foto's.

Grzz, Hans

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8354
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #304 Gepost op: 02 April 2015, 23:15:58 »
De electrostaat zorgt ervoor dat alle sprietjes rechtop naast elkaar staan en niet door elkaar op een hoop liggen. Daarna kun je ze nog altijd nabewerken, door polletjes plat te drukken (zoals op de foto met de koeien) en dit te fixeren. Heb het nooit geprobeerd, maar lijkt me in de praktijk wel uitvoerbaar.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #305 Gepost op: 02 April 2015, 23:36:15 »
Dit is ook leuk om uit te proberen:
http://www.lead-adventure.de/index.php?topic=41700.0

Teddybear fur.

Leen.

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6552
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #306 Gepost op: 03 April 2015, 00:32:07 »
@Leen,

Laten wij nu bij het leegruimen van de zolder een grote doos met oude teddy-beren naar 'het goed' te hebben gebracht. Een paar vellen van die beren waren zeker geschikt geweest als bodembedekking bij rural 'Beltring & Branbridges Halt'. Was een mooie omlijsting geweest van het Oast house, dat ik daar wil hebben.


Brookers Oast, Beltring Kent UK, (CC BY-SA 2.0)

Meer plaatjes van dit deel van de Medway valley. zie: http://www.geograph.org.uk/search.php?i=54917889
Op een aantal daarvan zal ik later terugkomen.

De bedoeling is dus dat de Beltring-zijde landschappelijk wordt, en de Wateringbury-zijde dorpsgezicht, bedrijvigheid en rivier.

Grzz, Hans

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9395
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #307 Gepost op: 03 April 2015, 01:59:28 »
Citaat
Gaat je echt niet lukken met een electrostaat. Net zo min als neergeslagen gras. dus heb ik wel mijn twijfels bij de must van een electrostaat

Denk je...zulke weiden zie ik niet veel, maar zal het eens proberen..

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8922
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #308 Gepost op: 03 April 2015, 09:54:58 »
@Martin: Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

@Leen: Interessante link, dank je wel!

groet,
Michel

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8754
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #309 Gepost op: 03 April 2015, 10:33:53 »
Terwijl ik, als ik nu buiten de graspollen zie, weet dat ik dat nooit na kan maken met de electrostaat, hoe perfect dan ook.
Zoals deze:


Vervelend kan ook zijn dat alle vezels eenzelfde lengte hebben en dat je bij een mix altijd de langere op de verkeerde plek hebt, zeker met de electrostaat. Handmatig is dan bij dit soort 'gras'-velden, 'weiden', beter, mijns inziens.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8754
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #310 Gepost op: 03 April 2015, 10:44:46 »
Geoff Taylor gebruikt voor zijn modelgebouwen polystyreen plaatwerk, bekleed met DAS klei. Dat geeft een geweldig resultaat.
Waarmee hecht dat?


Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7754
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #312 Gepost op: 03 April 2015, 11:15:38 »
Martin, benieuwd naar je experiment. Het bovenste plaatje (dat lange gras met de koeien) lijkt me lastig, maar de onderste (net weilandje met wat halmpjes langs de kant) komt me over als goed-te-doen met een elektrostaat.

Mocht je wel beren op de weg zien weten we inmiddels gelukkig wat we daarmee moeten doen :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #313 Gepost op: 03 April 2015, 11:20:55 »
Die koeien moeten gewoon 'es een beetje dooreten...  :P

Leen.

Geoffrey_

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #314 Gepost op: 03 April 2015, 11:49:30 »
Vervelend kan ook zijn dat alle vezels eenzelfde lengte hebben en dat je bij een mix altijd de langere op de verkeerde plek hebt, zeker met de electrostaat. Handmatig is dan bij dit soort 'gras'-velden, 'weiden', beter, mijns inziens.

Nee, als je het volgens de Brandl / Martin / etc. methoden doet komen de vezels gewoon daar waar je ze hebben wilt  ;). De grasvezels hechten alleen daar waar jij lijm aanbrengt. Overigens is het makkelijker om de vezels naderhand plat te krijgen dan dat je ze allemaal omhoog wilt zetten.