Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:38:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:17:36
Bahnstrecke 5867 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:13:09
Nieuws over oud spul in Colombia door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:03:32
Mat '36, 445. Zelfbouw. door Bert van Gelder
Vandaag om 04:02:32
Rails behandelen met ATF (transmissie vloeistof) ? door NS 1607
Vandaag om 03:24:55
DR5000 met WLAN-maus. door NS 1607
Vandaag om 03:21:38
Artitec 2021 HO, accessoires. Nieuws van de fabrikant. door Jan-Peter
Vandaag om 01:14:13
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door ArjanB
Vandaag om 01:05:10
SLT in H0 voor Kleindrecht door thalys
Vandaag om 00:17:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijn v m
22 januari 2021, 23:51:13
Brawa 2021 door barry1972
22 januari 2021, 23:43:53
Stoomtrein Goes Borsele: Wat zijn we aan het bouwen door barry1972
22 januari 2021, 23:22:22
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door roadster36
22 januari 2021, 23:17:59
Hondekop met geluid n-scale door Keessap
22 januari 2021, 23:00:40
ESU Ecos 2 uit te breiden om meerdere treinen handbediend te laten rijden? door Jan-Peter
22 januari 2021, 22:57:48
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door bosje77
22 januari 2021, 22:38:16
Roco loks op Fleischmann Profi-rails door Luc2000
22 januari 2021, 22:15:46
Gratis gordijnen van Faller door Rinus H0
22 januari 2021, 22:10:36
Puls-breedte-sturing, schadelijk voor motor of decoder? door Carel Ruysink
22 januari 2021, 21:46:28
Raadplaatje door eemstede
22 januari 2021, 21:31:02
Modelspoorbaan Fleischmann door Klaas Zondervan
22 januari 2021, 21:30:23
Dönsdorfer Bauberichte door Wim Vink
22 januari 2021, 21:26:12
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door roadster36
22 januari 2021, 21:24:58
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
22 januari 2021, 21:24:16
Uit en Thuis, de bouw door Klaas Zondervan
22 januari 2021, 20:50:58
Ergensnergens in H0e door Huup
22 januari 2021, 20:50:36
Märklin 2021 H0, nieuws van de fabrikant. door Rob Ellerman
22 januari 2021, 20:27:17
BEMO 2021 door martijn v m
22 januari 2021, 20:23:14
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
22 januari 2021, 20:22:36
  

Auteur Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf  (gelezen 93884 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2972
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #420 Gepost op: 31 juli 2019, 15:19:31 »
Heb je als mogelijke reden al gedacht aan: Laatste bak staat net buiten het perron?
Groeten, Arjan

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 4229
  • NS tijdperk III b/c
    • Obdam is h0
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #421 Gepost op: 31 juli 2019, 15:22:39 »
Niet op gelet eigenlijk Arjan, dat detecteert SLT zelf?
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2972
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #422 Gepost op: 31 juli 2019, 16:28:41 »
Uhm, geen idee  :P Op basis van je verhaal leek me dat een reële mogelijke optie  ;)
Groeten, Arjan

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 1860
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #423 Gepost op: 31 juli 2019, 17:17:24 »
Nee dat doet een SLT niet  ;)
Ik vermoed dat de machinist het op tijd doorhad.
Of de HC heeft hem/haar via de porto verteld dat ze buiten perron stonden.

Of er was een andere reden dat de trein eerder stilstond.

Zo kan ik nog wel even door gaan met speculeren.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Tijdperk||

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #424 Gepost op: 31 juli 2019, 21:17:07 »
Ja, vragen staat hier toch vrij.
Nu het volgende , bij pimpen van de oude Fleischmann NS1200 Loks zou ik graag weten welke plaats van het sein bij ranggeren wordt gebruikt.
Grt,Wim.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #425 Gepost op: 31 juli 2019, 21:37:59 »
Dat was maar net welke schakelaar de machinist bediende ;)

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1187
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #426 Gepost op: 19 oktober 2020, 22:44:57 »
Houd wegbekendheid in dat je met alle mogelijke rijwegen bekend moet zijn? Of geldt dat alleen voor de sporen op de vrije baan? Of is er een tussenweg: de hoofdsporen op het stationsgedeelte?
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 1860
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #427 Gepost op: 20 oktober 2020, 04:25:49 »
Wegbekendheid is opgedeeld in baanvakken zeg maar.
Dus bijvoorbeeld Nijmegen Ressen-Aansluiting
Ressen-aansluiting Elst.
Elst-Arnhem. ( hij is iets meer onderverdeeld maar even voor het idee)
Als machinist mag je als je bijvoorbeeld Nijmegen hebt, op alle sporen komen die centraal bediend zijn. ( dus door de treindienstleider met een sein)

Op Nijmegen hebben de Nijmeegse machinisten een extra bevoegdheid voor de REP ( het opstelterrein)

In Arnhem hebben alleen de Arnhemse machinisten extra bevoegdheid voor Berg ( hun opstel)

Je moet het baanvak 1x per jaar berijden of wegonderhoud op dit traject doen, anders verloopt je bevoegdheid.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 556
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #428 Gepost op: 20 oktober 2020, 06:42:27 »
Er zijn wel meer ns machinisten van andere standplaatsen die op de rep en de berg mogen komen hoor ;)

Marc

damngrazy

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #429 Gepost op: 22 oktober 2020, 19:08:32 »
Hallo allen,

Gisteravond zat ik in de intercity (brussel - amsterdam) van Breda naar Rotterdam en toen viel in de spanningslus voor de moerdijkbrug de loc stil. Nu weet ik dat dat probleem vaker voorkomt, maar wat gaat er nou precies fout waardoor de loc er mee ophoudt? En hoe los je dat als machinist op?

Groetjes, Tim/damngrazy