Doel:€250.00
Donaties:€260.00

Per saldo:€10.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 26-11-2021

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ecos2, Digikeijs, Peco, techniek en keuzes. door Remunj
Vandaag om 19:43:13
Plaatsing isolatie bij installatie keerlusmodule door ruudns
Vandaag om 19:39:15
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:31:30
NS Wadloper in model, vraag aan Piko? door Rob Ellerman
Vandaag om 19:31:29
Rondom Charlois door Luit
Vandaag om 19:29:25
Digikeijs DK50018 niet bestand tegen overbelasting/kortsluiting? door Ronald Halma
Vandaag om 19:25:32
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
Vandaag om 19:24:52
Roco 10797 keerlusmodule door FHJ Seller
Vandaag om 19:23:59
Nederdam, H0 1970 - 1990 door Pascal77
Vandaag om 19:17:00
Ade-wagens, Pop-wagens door Falkenberg
Vandaag om 19:14:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wisselwachter
Vandaag om 19:13:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 18:55:30
Update: baan in de tropen door meino
Vandaag om 18:55:16
Baanontwerp software, ervaringen? door Zsjoske
Vandaag om 18:44:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
Vandaag om 18:41:22
Roco MultiMaus geeft foutmelding: booster overload? door Ronald Koerts
Vandaag om 18:37:06
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:25:42
Werkplaats - (Baanplan H0) door spoorzeven
Vandaag om 18:15:46
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 18:10:07
Marklin C-rails, ervaringen kwaliteit? door Bert55
Vandaag om 17:56:41
Klein Hertogdom Moresnet in H0 door André 1976
Vandaag om 17:50:48
Haperende / inhoudende loc's na ESU en 5* motor ombouw door Marc!
Vandaag om 17:34:14
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Roy Hendriks
Vandaag om 17:30:45
Informatie gezocht: oud model NS 1200 ca. 1960, 'N.V. Modelspoorwegen' door 1200blauw
Vandaag om 17:28:23
Modelbouwtekeningen NS stoomlocomotieven H0 door FritsT
Vandaag om 17:05:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:04:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Marc tramt
Vandaag om 17:01:56
Rivarossi - DC as met tandwiel voor V 300 door ex-DR V100
Vandaag om 16:47:59
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door JaJo
Vandaag om 16:43:15
Hoe kun je decoder resetten met Sprog? door Dirk J
Vandaag om 16:06:14
  

Auteur Topic: Overweg in overweg  (gelezen 4662 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 4820
  • NS tijdperk III b/c
    • Obdam in h0
Re: Overweg in overweg
« Reactie #45 Gepost op: 28 september 2021, 21:12:14 »
België heeft de stop - door schakeling nog niet uitgevonden?  ;)
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Overweg in overweg
« Reactie #46 Gepost op: 28 september 2021, 23:52:10 »
Wij Hollanders zijn gewoon mes scherp tov de rest als het om overwegen gaat.  (y)

Ik heb de testresultaten binnen  ;D

Als ik het goed heb waargenomen dan komt in Maarheeze het sein veilig en meteen sluit de overweg. Dan volgt de vertrekprocedure, maar die is niet relevant.
Van stilstand op het station km20.1 tot overweg 18.9 deed ik 54sec en bereikte 140km/h
Het sluiten van de overweg duurt 16sec

54 sec rijden - 16 seconden sluit tijd overweg - 10 sec norm dat trein passeert nadat bomen gedaald zijn = 28 seconden over. Daar komt de tijd van vertrekprocedure nog bij +/- 15 sec.

Als de overweg pas zou sluiten bij passeren van het sein kom ik tot de volgende getallen.
35 seconden rijden (vliegende start) - 16 seconden sluit tijd overweg - 10 sec normtijd = 9 seconden over. Daar komt dan geen tijd van vertrekprocedure bij.

Had ik een FLIRT 3 gehad ipv 4 en zonneschijn, dan mag je er nog enkele seconden vanaf trekken.

Maar samenvattend lijkt het mogelijk de overweg dus later te activeren (bij passeren sein) om de wachttijd te bekorten.

Dit zonder kennis van alle geldende normen en exacte metingen natuurlijk.

Gewoon omdat het kan.


Mvg

Sander.

« Laatst bewerkt op: 29 september 2021, 00:03:55 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4062
Re: Overweg in overweg
« Reactie #47 Gepost op: 29 september 2021, 09:47:31 »
Sander, heb je een idee waar nu de overweg wordt geactiveerd als het sein al op groen staat (Intercity of goederentrein)?
Groet, Frank

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 21770
    • Pagina van klaas
Re: Overweg in overweg
« Reactie #48 Gepost op: 29 september 2021, 10:09:30 »
Ik denk hier: https://www.google.nl/maps/@51.3017837,5.632285,57m/data=!3m1!1e3
Midden in beeld liggen 4 railtrafo's, maar geen seinen. Is dus waarschijnlijk een sectiescheiding voor overwegaankondiging. Kan niet zijn voor de overweg Den Engelsman want die ligt te dichtbij. Moet dus zijn voor de overweg Stationsstraat.

PS: als je dezelfde plek zoekt bij TWIAVdan krijg je een nog scherper beeld waarop ook de overwegaankondigingsborden te zien zijn.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2021, 10:15:04 door Klaas Zondervan »

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Overweg in overweg
« Reactie #49 Gepost op: 29 september 2021, 10:13:42 »
...wat Klaas zegt klopt. De aankondiging ligt op km 20.5 (De overweg bij het station is 20.2)

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4062
Re: Overweg in overweg
« Reactie #50 Gepost op: 29 september 2021, 12:04:00 »
Dank (y)
Groet, Frank

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3012
    • Mijn van-alles website
Re: Overweg in overweg
« Reactie #51 Gepost op: 29 september 2021, 16:52:46 »
Wel eens meegemaakt hoe lang het in België kan duren?
Duitsland dan ;)

Ook daar zijn wachttijden van minuten heeel normaal, ook als de overweg verder van een station verwijderd ligt.

België heeft de stop - door schakeling nog niet uitgevonden?  ;)
Heel veel landen niet. In de Verenigde Staten gaat de overweg gewoon altijd dicht, maar overwegen werken daar met aankondiging op basis van beweging. Als er een bepaalde tijd geen beweging meer wordt waargenomen, gaat de overweg gewoon weer open. Das prachtig voor strandende treinen, maar voor treinen die stoppen op een station blijft het (voor ons) apart.

Italië: Idem, maar geen idee hoe de aankondiging daar werkt. https://www.youtube.com/watch?v=o7-b7QC_Wko