Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Blok kleurt niet mee in Koploper. door Rinuswaardenburg
Vandaag om 20:22:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 20:21:46
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 20:20:22
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 20:17:22
Roco MultiMaus, hoe moet je CV programmeren van 3 cijfers? door henk
Vandaag om 20:09:38
Albert's fantasie in schaal 0e door Scratchbuilt
Vandaag om 20:03:46
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Dave.......
Vandaag om 20:03:13
Roco OBB 1089 krokodil rijdt slecht. door Bahn-AG
Vandaag om 20:01:06
Roco NS 2400, model 2020, materieelbespreking door Martijn de Kuiper
Vandaag om 19:54:35
Rails behandelen met ATF (transmissie vloeistof) ? door René 4312
Vandaag om 19:46:24
Aansluiten ledverlichting op trafo via rijregelaar, 3 a 5V door Alexander1973
Vandaag om 19:45:54
Werkplaats - (Baanplan H0) door martijnhaman
Vandaag om 19:31:54
Artitec 2021 HO, accessoires. Nieuws van de fabrikant. door Niels B
Vandaag om 19:30:25
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door BartvD
Vandaag om 19:29:37
Restauratie TEE treinstel door Joop_L
Vandaag om 19:18:08
Digikeijs DR5013 schakelt keerluswissel niet? door shvanwijlen
Vandaag om 19:12:10
Richtingsafhankelijke detectie / melding op digitale baan. door Te 2/2
Vandaag om 19:10:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dennie
Vandaag om 19:05:29
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 19:05:06
NL nummerborden voor Piko Benelux-hondekop door Duikeend
Vandaag om 18:56:50
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door MartOnTheWeb
Vandaag om 18:55:01
Test: rails reinigen met RVS-reiniger. door Te 2/2
Vandaag om 18:53:25
Lima locs, welke antislipbanden kun je gebruiken? door Carl
Vandaag om 18:44:46
Rheinburgh, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:37:19
Heen, En en Weer door Huup
Vandaag om 18:20:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:05:29
De Oude Pruis e.a. door ivanzon
Vandaag om 17:50:47
Waar is kurkplaat te koop ? door Luc2000
Vandaag om 17:43:51
Ringleiding en draad door Luc2000
Vandaag om 17:33:45
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door AndréDev
Vandaag om 17:28:17
  

Auteur Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf  (gelezen 93739 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2968
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #420 Gepost op: 31 juli 2019, 15:19:31 »
Heb je als mogelijke reden al gedacht aan: Laatste bak staat net buiten het perron?
Groeten, Arjan

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 4216
  • NS tijdperk III b/c
    • Obdam is h0
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #421 Gepost op: 31 juli 2019, 15:22:39 »
Niet op gelet eigenlijk Arjan, dat detecteert SLT zelf?
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2968
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #422 Gepost op: 31 juli 2019, 16:28:41 »
Uhm, geen idee  :P Op basis van je verhaal leek me dat een reële mogelijke optie  ;)
Groeten, Arjan

Dave.......

  • Online Online
  • Berichten: 1850
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #423 Gepost op: 31 juli 2019, 17:17:24 »
Nee dat doet een SLT niet  ;)
Ik vermoed dat de machinist het op tijd doorhad.
Of de HC heeft hem/haar via de porto verteld dat ze buiten perron stonden.

Of er was een andere reden dat de trein eerder stilstond.

Zo kan ik nog wel even door gaan met speculeren.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Tijdperk||

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #424 Gepost op: 31 juli 2019, 21:17:07 »
Ja, vragen staat hier toch vrij.
Nu het volgende , bij pimpen van de oude Fleischmann NS1200 Loks zou ik graag weten welke plaats van het sein bij ranggeren wordt gebruikt.
Grt,Wim.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3269
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #425 Gepost op: 31 juli 2019, 21:37:59 »
Dat was maar net welke schakelaar de machinist bediende ;)

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1187
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #426 Gepost op: 19 oktober 2020, 22:44:57 »
Houd wegbekendheid in dat je met alle mogelijke rijwegen bekend moet zijn? Of geldt dat alleen voor de sporen op de vrije baan? Of is er een tussenweg: de hoofdsporen op het stationsgedeelte?
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Dave.......

  • Online Online
  • Berichten: 1850
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #427 Gepost op: 20 oktober 2020, 04:25:49 »
Wegbekendheid is opgedeeld in baanvakken zeg maar.
Dus bijvoorbeeld Nijmegen Ressen-Aansluiting
Ressen-aansluiting Elst.
Elst-Arnhem. ( hij is iets meer onderverdeeld maar even voor het idee)
Als machinist mag je als je bijvoorbeeld Nijmegen hebt, op alle sporen komen die centraal bediend zijn. ( dus door de treindienstleider met een sein)

Op Nijmegen hebben de Nijmeegse machinisten een extra bevoegdheid voor de REP ( het opstelterrein)

In Arnhem hebben alleen de Arnhemse machinisten extra bevoegdheid voor Berg ( hun opstel)

Je moet het baanvak 1x per jaar berijden of wegonderhoud op dit traject doen, anders verloopt je bevoegdheid.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #428 Gepost op: 20 oktober 2020, 06:42:27 »
Er zijn wel meer ns machinisten van andere standplaatsen die op de rep en de berg mogen komen hoor ;)

Marc

damngrazy

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #429 Gepost op: 22 oktober 2020, 19:08:32 »
Hallo allen,

Gisteravond zat ik in de intercity (brussel - amsterdam) van Breda naar Rotterdam en toen viel in de spanningslus voor de moerdijkbrug de loc stil. Nu weet ik dat dat probleem vaker voorkomt, maar wat gaat er nou precies fout waardoor de loc er mee ophoudt? En hoe los je dat als machinist op?

Groetjes, Tim/damngrazy