Op de terugweg van vakantie in O'rijk (2006) via Aachen terug, zit namelijk een leuke winkel.
Dus kon ik alles weer schoon gaan maken en opnieuw gaan spuiten.
Die balk zou ik nog kunnen weghalen.Ik denk dat je dak verzakt en zodoende zal je nog minder ruimte krijgen ;D
Maar geen idee wat het dak dan doet. ;D
Arthur
Ik weet nog niet wat de toemkomst brengt want inplaats van 3 katten hebben we per eind augustus 2 extra katten. en er zijn ook 3 fretten aanwezig. dus we zien wel.
...Alleen echte liefhebbers en mensen die er echt verstand van hebben zijn nog welkom op mijn treinenkamer. Zoals b.v het Op Bezoek Team.Harm, even zonder te checken op de lijst van nog te bezoeken liefhebbers lijkt het me goed dat we (via ons OBB-team-vertegenwoordiger Harry (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/action=profile;u=26) nader contact hebben. Deze verkapte uitnodigingen lezen we graag ;D.
Harm
Nu nog een hondekop... :) (of heb je die al?)haha ja, locsound erin en er durft nooit meer een kat een voet (poot) op je baan te zetten ;D
Nu nog een hondekop... :) (of heb je die al?)
Stevig spul, die Fleischmann Profi-koppelingen.
Even later komt mijn vrouw, bijna in tranen, opbiechten dat zij het toch was, maar dat ze bang was geweest om het mij te vertellen. Wie, ik, toch altijd een toonbeeld van rust en redelijkheid? :PZe weet dat je moderator bent bij BNLS ;)
...
- Peter
Gelukkig was het verdunde houtlijm. Een paar jaar geleden sprong bij mij het ventiel van een Purschuimbus! Binnen 1 seconde zat alles onder die gore plakzooi die bovendien met de minuut begon uit te dijen.... >:(
Groet Jaap
verhuizen, adreswijzigingen doorgeven en er na twee maanden achterkomen dat je een foute postcode hebt opgeschreven (combi van beide adressen).
... om er een rijstkorrel lampje in te stoppen. Die kon ik dus in mijn duim proppen...
Die kon ik dus in mijn duim proppen...
@Frits: ik heb anders ooit een gat voor het derde frontsein in een Fleischmann 1200 geboord, gewoon op het oog met een accuboormachine. Tweemaal zelfs! Dus het kan wel.
Nooooooooooit je naald uitbranden.... blijven er verbrande lijmrestjes in je naald zitten en de volgende keer dat je naald verstopt zit, zit ie ook echt verstopt.
Hmm, dan fik je die lijmresten er toch weer uit? Die procedure ken ik al jaren, en werkt ook goed mocht ie verstopt zitten.
Hmmm, als ik de compressor laat draaien zonder airbrush, gaat ie lekker door.....
Ik zal em morgen wel eens naar Railz meenemen en de expert daar laten kijken ;D
Haha.. :D ,
Ik erger me niet zo snel hoor....
Leek me alleen wel een goed moment om een nieuw draadje te openen, zo in de trand van "Problemen met air-brush kit.....".
Heb in eerdere draadjes al veel eerder mensen deze opmerkingen zien plaatsen, en dat pas na slechts enkele reacties.....
Nu waren we 2 pagina's verder, leek me nu wel een juist moment om er eens een opmerking over te maken ;).
Groeten Maikel
...Ben het een en ander aan het solderen...
...een piep klein onderdeeltje op de grond...
@Karst : Nou bijna. Hondekop met 3e pitje en smd ledje ging er inderdaad vandoor !In dat geval zien we de foto's nog wel verschijnen.. Een flits lamp kan ook heet zijn he.. ;)
@Michel : Nee, daar ben ik nu mee bezig :) Allemachtig wat zitten daar VEEEEEEL onderdeeltjes bij en wat zijn die KLEIN !!!! :o :o :o :o
misbruik wordt gestraften ben je gestraft ;D??
en ben je gestraft ??
Vanwege mijn leeftijd kreeg ik voorwaardelijk.... ;)
Dus toch een kleine beschadiging?
Top zeg ! Kun je het hele verhaal vertellen ? (Rondgang langs alle stations - weten ze het niet van elkaar ?)
Maar in feite is het triest dat de NS nog in de vorige eeuw leeft - zelf alle stations afgaan, overal vragen en met je balpen formulieren invullen. Hoezo kun je een verloren voorwerp niet gewoon aanmelden via een website en dan weten waar je naar toe moet gaan om het op te halen.
Lekkere specialist dan...
.............................. beweert het lek nu boven te hebben...........................
Gebruik je verharder dan, hoe zo????
Lekleklekkerdelek. :(
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/lekleklekkerdelek.jpg)
De Utrechtse pannendakspecialis is vandaag voor de derde keer geweest en beweert het lek nu boven te hebben. Het gaat hier net onweren, dus we zullen het snel weten.
Geluk bij een ongeluk. Tot nu toe hebben de lekdruppels de baan op centimeters gemist. :)
het lek inderdaad boven is.
Er is iets, maar wat? ???
Ja eh, weet ik veel.
Het is een raar huis wat betreft elektriek. We zijn overgestapt op spaarlampen, omdat gloeilampen hier zelden langer meegaan dan 6 maanden. Dit is al de derde router in de twee jaar dat we in dit pand wonen. Een paar weken geleden nog de telefooncentrale naar de haaien.
Er is iets, maar wat? ???
Griezelig eigenlijk. :-|
;D
Het is een raar huis wat betreft elektriek. We zijn overgestapt op spaarlampen, omdat gloeilampen hier zelden langer meegaan dan 6 maanden. Dit is al de derde router in de twee jaar dat we in dit pand wonen. Een paar weken geleden nog de telefooncentrale naar de haaien.
Dat is dubbel-op auw. :(Eigenlijk 3-dubbel auw ;D ;)
Scherven brengen geluk.
Zijn er nog foto's van het ongeval.
duh,
Trek ik net 5 Marklin wagens ui elkaar breekt bij één bagagewagen het onderstel in twee stukken.
Kees-jan
Even voor de mensen die verf van een N spoor Br212 van Fleischmann af willen hebben; De kap smelt rond de 100 graden, als er geen lijm aan/in de kap zit kan hij net 100 graden hebben, als het wel met plastic of pvc lijm in aanraking is geweest vervorm het wel 8)
Tja hoe zou ik dat weten, de eerste keer ging 'de kap in bak kokend heet water zetten prima, deze keer dus niet. Gelukkig is de kap nog net bruikbaar en dus weer netjes op neuw geschilderd al is hij wel wat krom.
Het resultaat laat ik morgen wel een keer zien als de loc echt klaar is, groetjes Michiel
"was ik lekker aan het solderen valt m'n soldeerbout van tafel, wat doe ik(dom) ::): ik probeer heb te vangen"
resultaat: een grote brandwond :(
Een brandwond in je huid herstelt wel weer, maar een gat in je tapijt niet. 8)
Je kan van brandwonden inderdaad lelijke lidtekens overhouden, het was wel wat al te optimistisch gezegd.
die telkens bijna klaar is, maar dan op onverklaarbare wijze wind in de zeilen vangt en zomaar van de vensterbank, het dressoir, de tafel vaart en vervolgens op de vloer in een boel kleine stukjes uiteen plonst.
Het zijn zo van die fijne wezens. Echt overal liggen kussentjes, mandjes, palen enz.
En ja waar moeten ze gaan slapen.
Zo weinig eerbied voor onze passie, het zou verboden moeten worden.
Het zijn zo van die fijne wezens. Echt overal liggen kussentjes, mandjes, palen enz.
En ja waar moeten ze gaan slapen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC02390.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC02390.jpg)
Ik leef met je mee. Zo weinig eerbied voor onze passie, het zou verboden moeten worden.
mvg
Maurice
Het zou idd verboden moeten worden, maar of ze zich daar ook maar iets van zouden aantrekken.... :( :-X
Maar telkens als ik aan geef om de katten te voorzien van een ander adres wordt er steevast naar een aantal koffers verwezen, die ik dan mag gaan inpakken.
Maar aangezien die koffers te klein zijn voor mijn treintjes wint het beestengespuis steevast.
Want een kat kiest zijn huis en ziet de mensen min of meer als zijn personeel, heb ik meermalen gehoord en gelezen. Doe ik dus niet aan mee. ;) ;D
Dat was zeker tijdens de lessen nederlands, en toen vloog je nederlandse boekje van tafel (nooit meer teruggevonden...)? Grapje hoor... ;) ;D
Maar het klopt wel van die open deuren en ramen, dus wederom laat ik me corrigeren, het was niet onverklaarbaar.
Nu gaat het saai worden.??? ???
Heeft er niet iemand ervaring met een paard of zo i.c.m zijn modelbaan op zolder ?
Nee, wel met duiven.
Ik was vergeten het zolderraam te sluiten.
En toen ik de volgende dag terugkwam zag ik dat er een duif op een ICR rijtuig had gescheten. :(
Heeft er niet iemand ervaring met een paard of zo i.c.m zijn modelbaan op zolder ?(y) (y) ;D
man met rood hoofd)
Dit was een hele leuke draad die over allerlei pechsituaties ging welke HELAAS nu vervallen is tot een 5e rangs chatdraad. Erg jammer! Valt me steeds meer op dat je overal aanvullingen ziet in de trend van, mooie site, leuke aankoop, mooe baan, veel plezier met je aankoop en meer van dat soort priet praat. Voor mij haalt dat een zeer informatieve en interessante site zwaar naar beneden.
Misschien een optie om de priet-praat draadjes in een apart deel van de site te zetten waar je je rechten op kan afstemmen. Zodat je deze dus niet meekrijgt. Doen ze op t 3 rail eindelijk ook en de site is gelijk kwalitatief gestegen!
Dus???
Misschien een optie om de priet-praat draadjes in een apart deel van de site te zetten waar je je rechten op kan afstemmen. Zodat je deze dus niet meekrijgt. Doen ze op t 3 rail eindelijk ook
Wij schermen niets af, wij laten alles gewoon zien.
Dit is toch de Ditjes en Datjes rubriek?
Ooit een Silberling stuurstandrijtuig gekocht. Bij zo ongeveer de eerste rit ging er iets mis en lazerde het ding van de baan af, een meter naar beneden. Gevolg: buffer krom, en NEM-mechaniek NDK. Dat laatste is min of meer hersteld, alleen die buffer is nog altijd geknikt. Erg leuk voor een nieuwe wagen van 110 (ofzo) gulden.
Ook is mijn BR 216 een keer door het juk gegaan, die dook precies op een glasplaat van een schilderijlijst. Gevolg: snee in de kunststof kap, en volgens mij 1 wielstel beschadigd, want daar ontspoort 'ie nog weleens op (bij slechte infra).
Klopt, al zullen we moeten overwegen om die 'Ditjes & katjes' te noemen. :)(y) ;D
Op zich heb ik er geen moeite mee om de katterige huisgenoten te laten voor wat ze zijn, want het leuke karakter van dit draadje (modelspoorder pakt soldeerbout aan het verkeerde uiteinde vast, peperdure lok valt in gruzelementen, dat soort zaken) verdwijnt er een beetje door uit het zicht.
- Peter
Ben ik zo slim om 2 VAM wagens om te stoten die dus een vrije val van 1 m maakten.Hopelijk waren ze leeg ? ???
Wiebe,
Kun je de kap niet enigzins weer proberen te herstellen?
Misschien het plekje voorzichtig weer verwarmen (met de soldeerbout),
en het dan van beide zijden met een stukje metaal oid aanduwen.
Als je toch al van plan bent een nieuwe kap te verkrijgen misschien een optie.
Tinus.
Wiebe,
Kun je de kap niet enigzins weer proberen te herstellen?
Misschien het plekje voorzichtig weer verwarmen (met de soldeerbout),
en het dan van beide zijden met een stukje metaal oid aanduwen.
Als je toch al van plan bent een nieuwe kap te verkrijgen misschien een optie.
Tinus.
Toen zat m'n pink in de weg.... :(
Die is nu wat smaller... ;)
het leuke karakter van dit draadje (modelspoorder pakt soldeerbout aan het verkeerde uiteinde vast, peperdure lok valt in gruzelementen, dat soort zaken)
Ik zie niet in wat er leuk is aan zulke gebeurtenissen.
Ik denk ook. Ik ben een Fleischmann denkende wissel, dus ik besta.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Afbeelding_113_1.jpg)
Waarom heb ik dat altijd ????/???????
....... 'De hangende spiraal'
nee grapje het is gewoon nog niet klaar
... Wat nu???
Wat nu???
Inmiddels 6x besodemieterd op Ebay-de......................Wat nu???
jan
zou ik willen adviseren dat als je weer 300 euro hebt, je niet meer bij eBay.de koopt, maar beter naar een beurs of modelspoorwinkel gaat en iets koopt, dat dan wel duurder is, maar dat je hebt gezien en getest. En garantie als het kan; je praat met de verkoper en hebt contact. Je neemt een visitekaartje mee en kunt vlot weer contact opnemen als er verborgen gebreken opduiken.
zo heb ik vanmorgen nog in de UK een niet-gebruikte Roco-stroomlijn-BR03 gekocht voor 39 euri! Als ie inderdaad zo ongebruikt is als aangekondigd scheelt me dat toch al gauw 70 of 80 euro in vergelijking tot hier, zo niet meer.
Heren,Uiteraard Peter, maar dit is toch de Ditjes en Datjes? De rubriek bij uitstek voor dit vermaak. Toch? ;D ;)
Let er een beetje op dat dit draadje primair bedoeld is voorleedvermaakgedeelde smart en dat een uitgebreide discussie over kopen op Ebay of Marktplaats misschien beter in een apart draadje voortgezet kan worden.
- Peter
Draadjes ontsporen vaak, als er te lang - offt - wordt doorgegaan op een grapje.
Ik moet er niet aan denken als die kasten waren omgevallen. (tegenover de kasten staan bouwwerken van Tilly en Artitec die dan verpulverd zouden zijn.....)
Bijna mijn complete verzameling weggevaagd.....
Mijn complete verzameling bijna weggevaagd.....
Ik vind hier niks grappigs aan.
Er dondert van alles van je baan, van tafel, uit je handen, of weet ik wat allemaal. De kast is slechts een nieuwe variant.8)
En toch is deze schade van deze omvang nog nooit voorgekomen bij mij, meestal bleef het beperkt tot een afgebroken buffertje of iets dergelijks.
Ja, die was ik effe vergeten
Er bestaan programma's om verloren info op een USB stick terug te halen.
Chris,Ben dan Chris wel niet, maar toch.....
Heb je daar misschien namen/voorbeelden van?
Mijn USB weigert nml. ook om zijn bestanden te laten lezen
Groet,
Peter
Bijna op weg naar "Koek". :-[
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2009_0525Image0019.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2009_0525Image0019.jpg)
Greetz, Paul
Bijna op weg naar "Koek".
We gaan verder.
Bliksem in de schoorsteen van de buren geslagen, op luttele meters van de treinbaan. Voorlopige schade alhier: TV, stereo, router, 1 computer, CV-ketel en/of termostaat kaduuk. Maar het digitale gebeuren functioneert nog. 8)
Gezien de regenval van de afgelopen weken kunnen we ook constateren dat het lek inderdaad boven is.
Een verstandig besluit, ik doe dat ook. Bovendien trek ik de ADSL-aansluiting uit de modem. Heb je de modem ook nodig voor telefoneren, neem dan de netwerkkabel naar je pc los. Juist ook via een telefoonlijn of CAI kunnen hoge piekspannigen binnenkomen, zoals bij mij al eens is gebeurd, met een kapotte pc als gevolg. Beetje off-topic, maar m.i. wel nuttig.
(http://i29.tinypic.com/2yl1gzs.jpg)
Matrix ICM ja..
Ik heb er een besteld bij www.keuterman.nl
Daar heb ik in januari wielstellen besteld, maar nog niets gehoord.Das dan mooi #*% .
Hier staan de wielstellen zonder ASB voor de ICM ook in bestelling, maar nog niets gehord van mijn leverancier...Ook besteld bij Keuterman?
Nee een sprinter panto is anders!
Dat is mooi Chiel. Wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag?25 euro...duur ongelukje dus.
Maarten
las hier negatieve ervaring met ebay-de.
Zelf veel gekocht in duitsland nooit prblemen gehad.
een maal een nieuwe br18.5 van minitix gekocht bij Lacky-lock.
na 2 weken nog niets ontvangen.
Gemaild pakket was niet meer te achterhalen.
Geen probleem een nieuwe werd opgestuurd.
En inderdaad na 3 dagen mijn mooie BR18.5 in huis.
Een maand of 3 later staat er een bode aan de deur,met,ja je raad het al nog een BR18.5.
dit pakketje was aan alle stempels enplakkers te zien ongeveer de hele wereld over geweest.
heb nu dus 2 loks .
Je ziet soms heb je ook wel eens een meevaller.
(y)
met groet.
Gerhard.
Ik wil een paar Koplopers van Lima opknappen ,o.a. door ze opnieuw te spuiten.
Nadat ik eerst op dit forum de nodige draadjes doorgelezen had ,dachht ik, dat het met thinner wel moest lukken om de verf eraf te krijgen.
.... .... dachht ik, dat het met thin...
... ner wel moest lukken om de verf eraf te krijgen. ... ...
Maar ik heb ze er gewoon veel te lang in laten staan. Vijf minuten was mss al genoeg geweest.
wees gewaarschuwd. :)
..(dus niet Geroge Cloonye!) ..
Close??The Peacemaker, Oceans 11, 12, 13, Perfect Storm, Spy Kids, Three Kings, From Dusk Till Dawn, ER enzovoorts, maar dat heeft verder allemaal niet zoveel meer met spoor te maken ;)
Moraal van dit verhaal: heeft iemand nog....
Moraal van dit verhaal: heeft iemand nog een mooie pantograaf liggen die ik op mijn stuurstand kan zetten, want die is inmiddels op zo'n manier opgegeten dat er nog maar een klein sleepstukje over is. ;D
Als de vader van een jongetje met hoog-functionerend autisme zou deze moderator graag de grappen hierover achterwege gelaten zien.
- Peter
Ik denk ook dat dit veroorzaakt wordt door een combinatie van lage luchtvochtigheid en lekker doorstoken.
Toch frappant, deze sporen liggen er al een jaar of 4 a 5, en dit probleem had zich nog niet eerder voorgedaan. ik kwam erachter omdat treinen elkaar niet meer konden passeren en bleven hangen.
Jelle.
Beetje off-topic is niet erg, maar het gaat al bijna een pagina over niets anders.
Amices, let wel op dat dit een leedvermaak-draadje is en niet zozeer eentje over waar je reserve-onderdelen vandaan kunt halen. Beetje off-topic is niet erg, maar het gaat al bijna een pagina over niets anders.
Ik denk dat ik ook maar een pantograaf ga op eten, weet het anders ook niet meer.
Oh dat is zonde Marcel :(
Overigens gaat het je nu niet helpen, maar voor de volgende keer misschien een tip: Een schuimblok waar je lok in ligt op zijn kop, dan hoef je er niet mee te slepen (y)
Gr. Remco.
Is zoiets leverbaar via de importeur c.q. Mehano?
Met oprechte deelneming voor je verlies Marcel :-X
Ik geen plezier met treintjes,zij geen plezier met bond,ik heb dat ding met een schaar in lapjes geknipt van 10x10,ha ja mits zij naaister was moest ik er voor zorgen dat het niet te herstellen viel.Over de volgende dagen die gesprekloos verliepen zal ik het maar niet hebben.(Bond lees konijnenpels)
ik heb dat ding met een schaar in lapjes geknipt van 10x10,
Mannen, mannen..... 1971.... toen was bont (jammer genoeg) nog razend populair en was de bewustwording omtrent dat onderwerp er nog niet zo. De beste man vertelt gewoon wat hij meegemaakt heeft ;)
de combinatie van een sigaret en een slok bier is zo lekker
Mannen, mannen..... 1971.... toen was bont (jammer genoeg) nog razend populair en was de bewustwording omtrent dat onderwerp er nog niet zo. De beste man vertelt gewoon wat hij meegemaakt heeft ;)
Loos alarm. Het blijkt dat ik de multimuis draadjes niet had aangesloten.
Maar ja, goed nieuws in dit draadje, dat hoort eigenlijk niet. ;D
En omdat de BNLR geen decalcentrale wil beginnen, [...]
Dat doet me denken aan een uiterst irritante reclame van IBM voor hun PC (ja ja, de eerste computer die de naam 'PC' had, begin jaren '80, ik ben oud)
Maar, kun je ook de bnls-pagina erop laden?
Voor je hem weggooit, zet je vraag even in de digitaal-vraagbaak neer.
Oeps! Dat is een klassieker. :(
Henk ik heb er ook twee gemaakt en er zijn nog wat transfers over. Ik ga vanvond in mijn voorraad kijken wat er nog bruikbaar is voor de onderschriften. Heb je ze allevier ondersteboven geplakt?
mvg, Paul
ik koop in ieder geval nooit weer wat bij deze winkel
ik koop in ieder geval nooit weer wat bij deze winkel
De winkelier heeft de simpele plicht om 1 aan jou te vragen of het nummer met de omschrijving kloppend zijn en of de prijs waarvoor men gaat leveren accoord is. Als de winkelier dat doet komt direct aan het ligt dat prijs, nummer en omschriving anders zijn dan dat de klant wil. Als de winkelier dat nalaat en simpel weg het nrtje besteld dan is het het risico van de winkelier en hij moet de bestelde spulllen terugnemen.
Ok, iedereen heeft zijn punt gemaakt (y)
Nu ik nog: Graag weer on-topic over dat wat je niet overkomt :)
Bedankt (y)
Gr. Remco.
gestopt met roken en na 14 dagen strontchagrijnig
(gestopt met roken en na 14 dagen strontchagrijnig)
Oh dan garandeer ik je dat de soldeerbout de kap raakt oid :)En dat wordt dan wss de volgende Dat overkomt mij niet.
oplossing voor vervelende katten:
http://www.youtube.com/watch?v=7pSzjOu8JrA (http://www.youtube.com/watch?v=7pSzjOu8JrA) ;D
Dus nu een oproep: Wie heeft er nog een losse NEM schacht liggen?
Dikke theemuts was lekker aan het rauzen door de kamer en nam daarbij de Tjalk van Artitec mee. Die is is dus nu opgelegd voor reparaties... pokkemormel.Goh, dit doet me ergens aan denken:
Ik was vandaag aan het schoonmaken in de treinenkamer, komt Droppie (kat) binnen....springt op de plaat en rent WEER de tunnel in, vervolgens dat mormel van de baan af gehaald. dauwt ie 5 minuten later de deur open en vliegt weer de tunnel in *zucht* tijd voor een slot op de treinenkamer:Plaatje voor de ingang maken waar de locs nog ruimte genoeg hebben maar de kat niet meer. Tis tenslotte niet de magerste zo te zien ::) dus hoeft dat gat niet eens zo klein te zijn ;)
(http://i259.photobucket.com/albums/hh319/Joffrey-1160/Afb0218.jpg)
(http://i259.photobucket.com/albums/hh319/Joffrey-1160/Afb0219.jpg)
Mijn naam is R. Oco en ik heb een paar duizend digitale startsets voor de Nederlandse markt geproduceerd met daarin de NS 1776 en 4 ICK rijtuigen. Ik heb alleen per ongeluk het locnummer in het midden onder het rooster gedrukt en ben straal vergeten om konijnenhokken op het dak te plaatsen in plaats van losse typhoons.
Nou ja, volgende keer beter zullen we maar zeggen.....
Ons volgende project hebben we gelukkig wel goed uitgewerkt, de NS Cargo rode 1649......
R. Oco
kattenluikje ;D
Mijn naam is R. Oco en ik heb een paar duizend digitale startsets voor de Nederlandse markt geproduceerd met daarin de NS 1776 en 4 ICK rijtuigen. Ik heb alleen per ongeluk het locnummer in het midden onder het rooster gedrukt en ben straal vergeten om konijnenhokken op het dak te plaatsen in plaats van losse typhoons.
Nou ja, volgende keer beter zullen we maar zeggen.....
Ons volgende project hebben we gelukkig wel goed uitgewerkt, de NS Cargo rode 1649......
R. Oco
(Alle door mij geplaatste foto's zijn van mij, of het is erbij gemeld.)
Ik was vandaag aan het schoonmaken in de treinenkamer, komt Droppie (kat) binnen....springt op de plaat en rent WEER de tunnel in, vervolgens dat mormel van de baan af gehaald. dauwt ie 5 minuten later de deur open en vliegt weer de tunnel in *zucht* tijd voor een slot op de treinenkamer:
niet als het beest in de gaten krijgt dat je leuk tegen zo'n trein aan kunt meppen...Dat had mijn kat ook in de gaten, totdat ik de kat liet schrikken door haar van achteren stevig vast te pakken toen ze klaar stond om te meppen op de aankomende locomotief. Sindsdien is ze bang de treinen en gaat ze weg als ze rijden. Alleen al het schakelen van de wissels bij het opstarten is al voldoende.
Aha, kennelijk weet jij wat chihuahua puppy's gaan opbrengen ;D. Budget verzekerd.tot de hype van die ersatzhamsters voorbij is en je ze aan de straatstenen niet kwijtraakt, zijn je wagens voor niks opgevreten...
Trap met blote voeten op decoder stekker.
...verdween de cardanas ergens op de grond. >:(Of je gaat een rondje lopen op blote voeten. Wel eerst douchen natuurlijk anders werkt het niet. En je moet 'nietsvermoedend' zijn ... ;D
Nu wacht ik al 4 maanden op een reserve cardanas.
Ach, heb ook weer een verhaal
Probeerde een Roco V60 te voorzien van een decoder.
Eerst gebruikte ik een standaard ESU lokpilot V3.0, maar die bleek net te groot.
Vervolgens met een lokpilot V3.0 micro omgebouwd naar 8-polige stekker.
Steek de decoder erin, abrupt kortsluiting. Bleek dat het onderstel met stroomafnemers was verschoven en dus kortsluiting maakte. :-\
De enige manier om hem goed te krijgen was door de motor los te maken en dan alles weer goed te positioneren.
Doe ik, maar daarbij verschoof ik de wielen, waardoor het wormwiel blokkeerde. Maak de motor weer los, draai het wormwiel goed en ja hoor, hij wil weer draaien. Maar nu, tijdens het wederom demonteren verdween de cardanas ergens op de grond. >:(
Nu wacht ik al 4 maanden op een reserve cardanas.
Of je gaat een rondje lopen op blote voeten. Wel eerst douchen natuurlijk anders werkt het niet. En je moet 'nietsvermoedend' zijn ... ;D
Overstappen op schaal 0. Schaal 0 locs weten wel raad met die mormels.
Heb je geluk dat de 21 polige MTC als contra-stekker is uitgevoerd.. :)Ik ben al eens in een 14-potig CMOSje gaan staan...
Dat doet me denken aan een 'buut' van Pierre Cnoops over de Duitse herder...
- Peter
een aantal uitglijders.....uit het verleden .....
Tijdens schuurwerkzaamheden de warmte ontwikkeling in de buurt van je vingers niet negeren....
Of wél negeren... ;D
bart
Dat deed ik dus.....
Hmm, warm, a, effe doorzetten dan is dit ook weer klaar...
Heee...Artitec resin is toch niet rood ?
Oeps...pleister zoeken.
Fleischmann heeft sowieso al 35 jaar geen TV-reclame meer gemaakt.
Bij het uitsolderen glipte mn solderbout uit mn hand midden op de decoder. :-\Was die decoder dan van chocolade gemaakt? ;D
Met als gevolg dat de decoder het niet meer heeft kunnen navertellen. :'( :'(
Mij is ook eens wat misgegaan.
Ik wilde een Loksound 2 decoder uit mijn Plan U solderen.
Want deze zou worden verkocht aan een forumgenoot.
Maar zover is het helaas niet gekomen.
Bij het uitsolderen glipte mn solderbout uit mn hand midden op de decoder. :-\
Met als gevolg dat de decoder het niet meer heeft kunnen navertellen. :'( :'(
Jos.
Ik ken dat Peter dat heb ik met zo stom kleine knip tangetje heb een keer mijn hobby kamer opgeruimd en dat tangetje is nergens meer te vinden ???
Vanmiddag stootte ik, achteruit lopend met m'n fotocamera op statief in m'n handen, tegen m'n verplaatsbare staande lamp. Valt-ie om, bovenop m'n baan :(. Flink wat schade om te herstellen morgen :'(.
Groet,
Ruud
Vanmiddag stootte ik, achteruit lopend met m'n fotocamera op statief in m'n handen, tegen m'n verplaatsbare staande lamp. Valt-ie om, bovenop m'n baan :(. Flink wat schade om te herstellen morgen :'(.Ik heb 2 hangende lampen in m'n hobbyruimte, die willen ook wel eens naar beneden komen. Ooit ben ik zo slim geweest deze boven het looppad te hangen en daar heb ik nog regelmatig plezier van. Nou ja plezier, meer opluchting zal k maar zeggen ... ;D
Grootste verrassing van de dag was van ná Eurospoor; 3x plan V als Intercity naar Rotterdam!
En ik heb hem nu nog niet gevonden. Peter, als jij je Fccpps vindt, laat dan even weten waar, dan vind ik mijn geheugenkaartje misschien ook weer. ;)
Ook ik had alles bij me - dacht ik - , totdat ik een paar foto's voor de wedstrijd wilde maken: geen geheugenkaartje in de camera >:(. Niet zoek, maar thuis op m'n werktafel laten liggen.Daar had ik in het begin ook last van. Gelukkig heb ik een camera met 2 slots en heb ik mijzelf inmiddels aangeleerd om eerst de ene kaart er weer in te steken voordat de ander eruit gaat. In mijn filmcameratas zit zelfs altijd een reservekaartje van 250 mb :P ::), maar die past weer niet in mijn huidige camera (alpha700 met CF en HG pro duo, m'n A330 had SD en HG)...
hoe krijg je t voor elkaar om met het aandraaien van een schroefje de kwartering van de loc om zeep te helpen en dan ook nog de kop van de schroef eraf te draaien? gebruik je er een pneumatische wielmoersleutel voor ofzo?
wat de tender betreft, freeswerk afmaken en opnieuw spuiten met een busje zijdeglans zwart, in duitsland zijn wel decals te krijgen... Een nieuwe tenderkap moet je ook weer frezen met de risico's van dien, dus voor je dat doet zou ik proberen wat er nog van de oude te maken valt...
Even raam open doen,
Dan is die flexrail snel klaar met uitzetten ;D
Kortom: teveel tegelijk. Hebben jullie dat ook wel eens?
Al het MDF is dus mm's gaan doorzakken over de hele baan.........
Ik had dus toch moeten luisteren en multiplex moeten gebruiken.
gegeven moment zie je dat er wat vreemde zaken optreden
Is het een ideetje om de discussie over houtsoorten af te splitsen? Want jullie raken nogal van het oorspronkelijke onderwerp verwijderd. Hint. ;)
- Peter
Op moment van fotograferen vloog de as in de hens.Ik zou toch deze maar aanschaffen. ;D
overbelichting tot gevolg look like ee vlammenboog inderdaad. ;D
Schrok me wild toen me model vlam vatte
1. Eerst zit ik zo te morren met de draden dat er kortsluiting komt. :-\
2. Herstel kortsluiting, kap wil echter niet dicht
3. draden opzij geveegd, kap dicht, verlichting werkt niet.
4. Draden bijgevoegd, daar schakelaars niet werken.
5. Verlichting werkt nog steeds niet. De printjes hebben mini veertjes om contact te maken met de print. Mijn grove geweld heeft alle veertjes gesloopt. :'(
6. Verlichtingsprintjes liggen op mij te wachten, dus ik maak de bedrading, voor zover ik weet, weer in orde.
7. Kap wil weer niet dicht, daar 2 vastgelijmde draadjes van mij niet passen.
8. Draden waren vastgelijmd, en bij het loshalen, breken 2 draden. :'(
timmerman op het forum die een theoretisch lesje kan geven?
btw alles wat met vuren te maken heeft....kachel..............
Snap da nie helemaal, zit toch geen week zonder stroom hier in NL, tenzij je die hoge rekening niet meer ken betale...Als de aardlekschakelaar vanwege een blikseminslag alles heeft uitgezet, dan gaat het pas weer aan als je thuis komt en het aan zet. Dus als je een week weg bent staat alles een week stroomloos.
Als het te warm is ga ik gewoon niet aan het bouwen.
Drie keer raden wat ik vandaag niet gedaan heb.
Als de aardlekschakelaar vanwege een blikseminslag alles heeft uitgezet, dan gaat het pas weer aan als je thuis komt en het aan zet. Dus als je een week weg bent staat alles een week stroomloos.
Maar bevind jouw collectie zich dan wel op een schaduwrijke plaats?
Hoe weet je dat het een bliksem inslag was en geen sluiting, je was toch een week weg ?
Er komt zo weinig licht op die plek, zelfs van de plafonnières, dat het onmogelijk is om een fatsoenlijke foto te nemen. :)
- Peter
Het bewijs staat een paar berichtjes terug dat het wel fout kan gaan....Nee, wat ik begrijp uit het verhaal waar het wel fout ging was dat de borstels zich vlak boven de wasbenzine-spiegel bevonden. Dan kan je er op wachten dat het fout gaat.
Dus tegenspreken is best lastig 8)
Je moet gewoon de boel eerst goed schoonmaken dan vonkt het niet meer als je hem in de wasbenzine hangt :P.Heel slecht advies! Een motor met borstels vonkt (in onze wereld althans) eigenlijk ALTIJD, alleen kun je dat als mens niet altijd zien.
...........dan maar wodka erbij...........
Probeer het eens met spiritus,
jup. locje is nu wel heel erg blauw.
dan maar wodka erbij
heel obstinaat blauw
Kun je nagaan hoe dat er uit zag, gewoon uit elkaar gespatHeb je ook foto's heb geen idee nl..
Er is mij ook wat misgegaan.Wat!!!! iets fout gaan bij jou ;D ;D ;D
zorg er dus voor dat er geen zonlicht op de vitrine of modelbaan kan komen, wel eens gehoord dat er modellen van merk x vervormd waren in de vitrine van winkels en dat kan met elk merk treintjes,Ps heeft nl een smelttraject dwz dat het eerst vervormd, dan kunnen de eigenschappen van een kunststof veranderen met alle gevolgen zoals boven beschreven.Heb ik destijds gemerkt met Lima materieel van de laatste series: de oude 1600 kappen waren goed, de recentere werd steenhard en poreus. Brak als porcelein uit elkaar. Er ging toen overigens wel meer mis met Lima: Plan E's van 40 jaar oud blijven perfect in conditie: de laatste jubileumserie (zonder de reclamebanen) werden bij mij zonder uitzondering allemaal krom.
bekend is van polystyreen (PS) dat deze kunststof niet tegen uv kan en andere weerinvloeden, denk maar eens aan een vochtige zolder.
Jij werkt volgens mij in de kunststofverwerkende industrie... ;D
yep (y)
Spuitgieter?
Ook Fleischmann had in het begin problemen met hun plastics. Zij hadden een plastictype gebruikt waarin grote spanningen ontstonden. Hierdoor konden opeens je willsels niet meer om omdat de boel was uitgezet.Ik heb wissels van Fleischmann meegemaakt waarbij het plastic juist was gekrompen. Spoorwijdte was minder dan 16 mm geworden.
woar bliev`n de ploatjes van`t ding? (y)
Hoi,
bekend is van polystyreen (PS) dat deze kunststof niet tegen uv kan en andere weerinvloeden, denk maar eens aan een vochtige zolder.
Umm, een verhaaltje in de categorie; 'net goed gegaan'.
(...)
Dat had natuurlijk knap mis kunnen gaan..... ::)
Knipt alle kopjes van de penseeltje ook rustig af....
Heb nu 4 mooie stokjes....
Waardeloos van Bison.En daar laten we het dan meestal maar bij en kopen een nieuw flesje.
Hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen? Is de kap gevallen?
Zwaartekracht...altijd lastig :-[
Soms vallen modeltreinen nu eenmaal kletterend aan diggelen
*reeks ziektes en oneerbare beroepen*
Gloeiende gloeiende, als bij mij een loc zou vallen, dan zou het huis te klein zijn... En vrolijk posten over het voorval zou er al helemaal niet in zitten. En tuurlijk schiet je op de 'messenger', da's een beroepsrisico wat ie dan maar voor lief moet nemen (of gewoon z'n klep houwe, 'Sir Isaac Newton'). ;DHier idem... en ben helemaal niet trots op het evenement.. maar omdat Daniel zo belangeloos aanbood me te helpen met wat onderdeeltjes, was dat voor mij de aanleiding om het voorval toch te posten, als publiekelijk bedankje (y)
Met medeweten van de 'eigenaren' van de verdwenen berichten: draadje beetje opgeschoond.
Mijn modeltreinen staan in een afgesloten kast (met glazen deur). Af en toe doe ik het deurtje als ik een treintje wil bekijken en er geen kat in de buurt is.Da's dus geen garantie: de onderbouw viel ná het openen van de vitrine en het eruit nemen van de loc..
Even een tip : de betere Wellers hebben een siliconensnoer dat je niet zomaar door smelt.
JE LOOPT GILLEND DOOR HET HUIS NAAR DE BADKAMER !
Joost slaapt overal door heen :)
Het huis naast ons staat leeg ;D ;D
Ik kan dus ook midden in de nacht uit mijn dak gaan omdat mijn hand in de fik staat.Ideaaaaaaaal ;D
Ik kan dus ook midden in de nacht uit mijn dak gaan omdat mijn hand in de fik staat.
Waar gebeurd verhaal... zat er als getuige naast ;D ;D ;D
Al ben ik dan zo langzamerhand wél benieuwd wat die "activator-voor-secondenlijm" voor goedje is...
....en de eerstvolgende keer in Houten de Olba-heren vragen of dat ook voor hún product nuttig is......
Of je kijkt op de site van Olba
Net terug uit t ziekenhuis met 4 hechtingen in mijn linkerhand.
1 seconde.Ai!, gelukkig (grotendeels) het raampje dat is te vervangen, de rest zou je kunnen bijwerken.
Er is slechts 1 seconde nodig om je in mineur stemming te brengen...
Ik was heerlijk in mijn element mijn onbeschadigd en als nieuwe Sprinter (2012 Zoetermeer) aan het digitaliseren.
Alles was uitgedacht, berekend en voorbereid. Het ombouwen ging zeer voorspoedig.
Totdat die ene seconde zich aandiende... :o
Soldeerbout ontmoet Cabineraampje. >:(
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20130407_122650.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20130407_122650.jpg)
Horror!! :'(
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20130407_122702.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20130407_122702.jpg)
mvg,
Martijn.
r vergeten? ;D
:D
Nee, hij is geen r vergeten, tenzij die e een typo zou zijn ;D ;D (Het is honey of horny)
Frans
Het is toch Hornby?
Goed... er lezen ook kinders mee, dus misschien kunnen we beter teruggaan naar de gebruikelijke brand- en snijwonden. :)
- Peter
Succes met de retauratie.
Foei, Ruud toch....dikke vingers ;).
Ja, koffie was gisteren koud geworden ;D ;D
Is je trein lekker zijn rondjes aan het rijden, zet je per ongeluk de verkeerde wissel om. Dat is natuurlijk net die wissel waar de trein overheen rijdt, en dat gebeurt natuurlijk net voor het station.Mooi excuus voor een kerkhof en eventueel een gedenkmonumentje op je modelbaan.
Resultaat: Trein ontspoort net voor station en neemt meteen een perron en overkapping mee. >:(
Heb vandaag 10 Preisertjes moeten begraven... :'( :'( :'(
Groeten Ferdinand
Ik snap nu weer waarom het een ergernis is van vele ALPS of OKI bezitters die geen XP meer hebben of een PC zonder com poort...Daarom stond ik er ook behoorlijk van te kijken dat mijn Shuttle-PC die ik laatst kocht (een complete PC die nog net niet in je binnenzak past, maar toch vooral buitengewoon stil is) maar liefst 2 COM-poorten aan boord heeft.
Gelukkig hadden we allemaal niets
En een veiligheidsbril kun je krijgen bij de opticien 8)
(sorry Gert kon het inkoppen niet laten)
Waar kun je zo'n veiligheidsbril kopen?
Bij een bouwmarkt?
Wat dacht je van secondelijm...
Je zit iets te lijmen het schiet uit je pincet en een minuscuul druppeltje schiet in je oog.
Het droogt meteen tot een hard bolletje in je oog. Veel spoelen en zorgen dat je je oog kan bewegen. in mijn geval zat de druppel op mijn oogbol en niet tussen mij oogleden. dus hij kon open. Maar een druppel veroorzaakt wel heel veel last en pijn
Navraag leerde dat dit vanzelf oplost na enkele dagen, iets met eiwitten werd mij verteld.
Maar inderdaad na 5 dagen was het geheel verdwenen.
En een veiligheidsbril kun je krijgen bij de opticien 8)Heb er 1 van de opticien volledig op sterkte, wel duur dingetje 300 euro of iets dergelijks ( gelukkig betaald door mijn werkgever ;D ;D).
Jongens, wat een horror-verhalen!
Wat secondelijm aan mijn vingers, daar maal ik niet om.
Maar in mijn ogen... Afschuwelijk!
Moet er niet aan denken.
Waar kun je zo'n veiligheidsbril kopen?
Bij een bouwmarkt?
mvg,
Gert
Nou. iedereen is nu (hopelijk!) wel van het dragen van een veiligheidsbril overtuigd. (y) Tijd voor wat anders.
Onze club heeft, jarenlang, op de clubbaan een bos op de achtergrond gehad, gemaakt van plukjes staalwol op gedroogde takjes uit de natuur. Oogt heel overtuigend op een afstandje, na groenspuiten. Totdat het noodlot (Murphy's Law) toesloeg.
Tijdens het rijden, besloot een overijverig clublid een zijlijn op de baan nog even te poetsen. Daarbij stootte hij tegen een boompje, dat afbrak en op een lager gelegen spoor terecht kwam. Dat stond onder spanning, en je wil niet weten hoe snel het staalwol verbrandde!
Later hebben we de proef op de som nog eens genomen. Blijkt het staalwol dus voldoende geleidend, om snel oververhit te raken en in brand te vliegen, zonder dat de kortsluitbveiliging in werking treedt.
Dat bos werd dus heel vlug gekapt.
Na een nachtje afkoeling en toch de airco maar aangezet is het weer aardig goed gekomen. Denk dat ik de rails maar op meerdere punten vastzet en ik heb nog een paar van die "compensatie" rails liggen van Fleischmann, die zet ik er maar eens tussen.
Alles zal RECHT komen. (y)
@Paul: ;D
Nee, de Dienst is gewoon volledig gestaakt! ;)
Dat levert namelijk géén klachten over vertragingen, gemiste aansluitingen of overvolle treinen op en is dus béter voor "de Statistiek" en de daarbijbehorende Bonus van de directieleden (sorry? ;) ??? :-X )
Frans
Daarbij baseer ik mij op mensen met méér ervaring, want ik ben niet slim genoeg om 'het Wiel uit te vinden', daarbij is dat ook niet nodig, want het ís al uitgevonden...
Hier in Den Haag waait het inmiddels heel prettig, is het grofweg 22 graden en onbewolkt: dit houd ik langer vol dan de hitte van gisteren...
Frans
Maak nou gewoon 1 of 2 sneetjes in de rail en dan komt 't ook goed, daarvoor heb je die lelijke railsstukken die je noemt niet nodig.
Jullie bedoelen zeker de hele trafo vervangen?
Los van het feit dat dat voor je eigen veiligheid het beste is, is het ook verstandiger voor het geval jou ooit ander onheil treft.
Reken maar dat je verzekeringsmaatschappij alles gaat nakijken als je ooit een claim indient...
Wees alsjeblieft verstandig en vervang die transformator zo snel mogelijk. Doet even pijn in de portemonnee, maar is echt het beste.
mvg,
Gert
Dan krijgt men netjes antwoord. Ik heb hier apparaten, waarvan alleen het snoer origineel is; de rest is zelf in elkaar gezet. Wat nu? Ook maar weggooien, als een draadje losgeschoten is?
Groet,
Bas
....... Tot afgelopen zaterdag. Een tankwagon van plastic is licht, heel licht. Zonder verzwaring rijdt het gewoon uit de wissels of uit de rails, als deze niet 100% correct ligt. Verzwaren was de volgende opdracht, maar waarmee? In mijn soldeerdoos lag nog een rolletje dik soldeer, dat ik nooit gebruikte. Ideaal om mee te verzwaren. Ik knipte het in kleine stukjes en vrotte het door de kleine openingen aan de onderkant van de ketel. Maar ja, dan lag het wel los in de ketel en kon het heen en weer schuiven. Dus moest dat gelijmd worden. Ik pakte een tube goedplakkende lijm en spoot deze in de ketel. Het ei van columbus, dacht ik. Tot de volgende morgen....
Want de Bison-kit die ik gebruikte kon zijn damp nergens kwijt en tastte daarbij de binenkant van de ketel aan. De volgende dag vond ik een verkreukeld keteltje in een plastic bakje. Een keteltje dat nooit meer bruikbaar zou zijn voor een tankwagen, geheel zacht geworden als stugge stopverf zaten de rimpels in het bovendek. Bij het aanpakken kneep je de ketel fijn
........
Maar hoe krijg ik weer mooie kopse kanten?
De stekker van de transformator zat niet in het............... stopcontact.Hoe zot wil je het hebben ???
Oh ja, en mijn bier is op.
Op zoek maar naar een akternatieve lading voor het wagentje, of kijken of ik van afvalmateriaal nog een ketel kan maken :-\
Echte ketels kunnen ook in elkaar klappen.
Dat de piep weg is, is (helaas) geen garantie dat je geen gehoorschade hebt opgelopen.
Tip: Loop eens een hoorwinkel binnen, vertel wat er gebeurd is en vraag om een hoortest.
Is volkomen gratis.
mvg,
Gert
Maar Mark, kun je de condensator dan niet vervangen is er toch meer met de versterker aan de hand?
Dat de piep weg is, is (helaas) geen garantie dat je geen gehoorschade hebt opgelopen.
Tip: Loop eens een hoorwinkel binnen, vertel wat er gebeurd is en vraag om een hoortest.
Is volkomen gratis.
mvg,
Gert
@ Gert, verkoop je naast je brillen ook gehoorapparaten? ;D ;)
gisterenavond natuurlijk toch weer secondenlijm aan mijn vingers
Hmm, toch een paar keer m'n vingers vastgeplakt. Doet best zeer.Je moet ook niet proberen om ze met geweld van elkaar te krijgen. Bij werken met secondenlijm altijd een flesje aceton bij de hand houden.
Soms heb ik het gevoel dat dit ook het plekje is waar deze lijm bijzonder goed hecht
Zijn je vingers dan meegekookt ?
Ik vind het wel lekker om van lijm balletjes te rollen tussen mijn vingers...
Ah ja, dat is de wet van-het-een-komt-het-ander.Ook bekend als de Wet van behoud van ellende.
Even lachen op deze regenachtige dag dan maar. (y)
...het verf potje besloot echter,dat het niet zo een,twee,drie open ging!
Meeste kunnen 100-250 VAC aan, die van jou niet? En wat gebeurde er toen?
Gevalletje dyscalculie.
Hoe moet het anders dan? ???
Andere wijze les, ga naar een echte houthandel - iets duurder, wel beter en zeker betere kwaliteit hout.Je maten altijd op een papiertje zetten en dat overhandigden, werkt volgens mij beter mits het een analfabeet is.
Je maten altijd op een papiertje zetten en dat overhandigden, werkt volgens mij beter mits het een analfabeet is.
Het begon te stinken en te roken op zolder.Als je je adres stuurt zal ik er eentje in een envelop stoppen, zijn wel een beetje vies maar verder goed.
Werk aan de winkel voor Prorail.
Heeft iemand toevallig een Fleischmann profi rail 6102 (105mm) liggen ter overname?
Knar46
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3487_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3487_3.jpg)
Heb je geen dvd/blu-ray brander in je apparaat? Anders gewoon een externe aanschaffen voor een paar tientjes en jezelf triggeren om de zoveel tijd even een back-upje te schrijven.
Gr, Marc
Bleek nou de 2 draadjes voor de functieuitgangen had ik afgeknipt omdat er toch geen enkele functie in de loc zat. Alleen was vergeten die te isoleren en bij een metale kap is het dan direct over en uit.
Dus maar weer een decodertje bestellen in duitsland
Marc, het is juist een externe harde schijf die het niet meer doet, waarop ik regelmatig een back-up maak.
Was ik gisteren een back-up aan het maken op een externe harde schijf, want de computer raakte een beetje vol.
Yep, kopiëren van de bestanden is zeker geen overbodige luxe.
Na te hebben gecontroleerd, dan pas de originele wegkieperen.
Ik zie hem zo de kast af vliegen, recht in de handen van mijn, hoogstverbaasde, vriendin, pffffffff.
@Jan: gelijk naar de winkel, een staatslot kopen ;D
Die hem, gezien je "pffffffff", liefdevol opving blijkbaar ;D
@Jan: gelijk naar de winkel, een staatslot kopen ;D
Heb ik zojuist een minitrix T3 stoomlocje om weten te bouwen naar digitaal zodat deze meedoen kon in de museumdiensten op mijn modelspoorbaan als Bello.
Na een duitstalige handleiding gelezen te hebben begonnen met de ombouw.
http://www.mtkb.de/Umbau/Tr_T3.htm
Na wat testjes zonder kap reed de locomotief keurig nadat ik het analoog rijden uitgeschakeld had.
Dus de kap erop en weer testen. En toen werd het een echte stoomloc alleen niet uit de schoorsteen maar de cabine.
Bleek nou de 2 draadjes voor de functieuitgangen had ik afgeknipt omdat er toch geen enkele functie in de loc zat. Alleen was vergeten die te isoleren en bij een metale kap is het dan direct over en uit.
Dus maar weer een decodertje bestellen in duitsland
Gr,
Wesley
De kachel trekt met 3KW teveel spanning weg en daardoor krijgen de trafo's te weinig, vreemd waar waar.
ik zou toch even de bekabeling nakijken waar alles op is aangesloten. Klinkt niet goed. komt meestal voor bij te dunne (verleng)kabelsDat klopt, mijn treinen hebben een onderkomen achterin de tuin in de voormalige werkplaats van de vorige bewoner. Daar was krachtstroom dat ik weer terug heb gebracht naar normale spanning met een eigen stoppenkast en aardlekschakelaar. De losse kachel stond eerst op een ander stopcontact zonder problemen, maar zit dus nu op een andere groep. Nadat ik dit veranderd heb kunnen de treinen rijden en de kachel aan. Bedankt voor de tip, heb er direct werk van gemaakt.
Bij mij op zolder is het ook vaak raak.
druk druk, dus ik eet mijn bammetjes achter de compu.Ben wel benieuwd naar de reacties van je collega's. 8)
maar we konden het niet bewijzen
Ik weet wie er op bezoek is geweest, maar je kunt niet zomaar iemand opbellen en beschuldigen. Een ontkenning volgt geheid.
Ik heb ook eerst uitvoerig gezocht en nu, na bijna twee weken, de conclusie getrokken dat de wagen gewoon is 'geleend'.
Bon nog, Mart? Die kan dienen als bewijs.
Zou echt aangifte doen.
Ook al loopt dat voor jou op niets uit, die heren zullen het mogelijk niet nog eens flikken.
Heel vervelend dat jou dit is overkomen maar ik vind toeschouwers ook iets toevoegen aan mijn hobby
- afijn einde van de dag de stroomvoerende koppeling gesloopt ::) . Tijdens het aankoppelen boog de koppeling een beetje door kennelijk en nu mist op de motorbak pin 2(of is het 4) en op pin 1 meet ik ook niets meer. Gevolg is geen binnenverlichting en sluitverlichting meer. Rijden doet hij nog wel, maar fraai is dit niet.Ik kan niet goed zien wat voor connector dit is, maar ik gok een 1,27 mm pin-header in SMD-uitvoering. Ik heb dergelijke headers voor steekmontage liggen, maar die zijn vaak met wat werk wel om te vormen tot SMD-header. Even opmeten geeft uitsluitsel over de maat.
Het herstellen lijkt nog een hele klus. Nieuwe koppeling vinden(of gewoon van een tussenbak jatten en als een 3tje rijden), uitvogelen hoe ik het weer terugplaats zonder te slopen en dan 5 hele dunne draadjes solderen op hele kleine puntjes op de printplaat. Ik weet niet of ik dat al helemaal aandurf...
Een blikje bier kan je prima op je modelbaan neerzetten. Omstoten? Dat overkomt mij niet.Dankzij de alcohol heb je wel weer een goede stroomafname vanaf de spoorstaaf toch? ;D
Hier had ik het gros al weggedept, er lag een plas van 30cm doorsnee dik op de rails. Toepasselijk voor m'n Eifel-modelbaan was wel dat het een biertje uit de Eifel was...
Misschien kan Keuterman nog een koppeling leveren. €25 succes.Ja het lijkt erop dat deze koppelingen nog gewoon worden geleverd door Matrix :-). Het is het miniatuursolderen waar ik niet zo bedreven in ben, maar vroeg of laat gaat het er van komen hoor.
Een blikje bier kan je prima op je modelbaan neerzetten. Omstoten? Dat overkomt mij niet.
Beste is deppen met je tong....
De module van het wintersportgebied
De kleur mag je weglaten hoor, ik heb ook witte, grijze en zelfs gele rook componenten zien verlaten, met exact hetzelfde effect ;DDaarom is het bij ook bekent als magic smoke (magische rook). Gelukkig is er een oplossing voor ;D
Je gaat toch ook geen spaghetti eten bij de chinees? ::)
Ik heb goede hoop dat Artitec vroeger of later een BDk-kap over heeft.
Verschrikkelijk...
Van nood deugd maken: Verbouwen tot IC-stel (grote coach, kans acht ik niet zo groot dat die uitgebracht wordt) en eerste zijn met Plan P als Intercity... (y)
In theorie is het smeltpunt van het plastic hoger als 100 graden.Dat is wel zo, maar ik denk dat het plastic aardig begint te vervormen in kokend water.
... Met lauw water en afwasmiddel krijg ik zelfs witte houtlijm niet goed los terwijl iedereen stellig beweert dat dat GEEN watervaste lijm is, wat natuurlijk ook zo is.
Ik meen mij te herinneren dat in één van de draadjes waarin witmetaal modellen worden gebouwd geschreven wordt dat secondenlijm loslaat wanneer dit in kokend water wordt gedaan. Wellicht dat zoiets veiliger kan werken. Het is slechts een suggestie zonder garantie 8)
Typisch een geval van de klok horen luiden, maar volstrekt niet weten waar de klepel hangt.
Bovendien ben ik op sommige momenten ook eigenwijs, dus met een oude Lima kap de proef op de som genomen.
De kap met secondenlijm besmeurd
Toen in het kokende water gehangen, het beeld zegt genoeg :o
en het is niet gephotoshopt
Ik ben op beide niet aanwezig, wegens andere (leuke) afspraken.We wachten weer in spanning af ;D
Maar je experiment heeft me wel weer op allerlei psychedelische ideeën gebracht...
groeten
Hendrik Jan
... een oude Lima kap de proef op de som genomen.
Heb van een collega een tube olie gekregen met een naaldje, en had ook zo'n tube van piko maar dan met lijm.
vond dat een ketelwagon van Jouef wat stroefjes liep ,maar even een drupje olie erbij, de volgende dag kwam ik er achter dat
ik de verkeerde tube had gebruikt.
zitten de buffers er nog op? Ik mis er 2...Ik heb er nog wel 2 liggen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CF46D137-FCDD-4D75-88F7-80B4B02AC545.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/CF46D137-FCDD-4D75-88F7-80B4B02AC545.jpeg)Wat is dat dan voor projectje? Komt me vooralsnog niet bekend voor
Komen de vensters gezellig mee bij t tape verwijderen.......
Gelukkig valt t niet heel erg op.
Was nou maar naar SpecSavers gegaan.
Mvg,
Henk
Als we Dave een beetje volgen denk ik ICE
wat messing aan het voorvertinnenDaarom dus... en als je dan lekker zit te kleppen en te beppen, dan kan je wel eens wat vergeten ::)
Een kogeltje in een glazen potje met verf doen en dan heel hard schudden is geen goed idee, echt waar.Als je dan de volgende keer toch met kogels en verf wilt spelen,neem dan bv een kunstof flesje van yakult of iets in die trend ;)
Gelukkig stond ik zelf nog tussen mijn treinen en het flesje.
Een glazen kogeltje geen idee? Ofwel een kleine knikker. Vroeger had je deze in verschillende groottes maar ik volg het knikkergebeuren niet meer sinds de basisschool.Heeft hetzelfde effect.
Er zijn vast ergens wel kleinere maten knikkers verkrijgbaar bij andersoortige hobby zaken.
Goed geschud. Knop goed ingedrukt.
Het zal dan de harde wind wel geweest zijn. De wagen woei zelfs van het spuitplateau*) af.
Met als resultaat:Je zou nog kunnen beweren dat de struiken last hebben van spinselmot. 8)
Je zou nog kunnen beweren dat de struiken last hebben van spinselmot. 8)Is niet mijn tijdperk (https://nl.wikipedia.org/wiki/Stippelmotten). Maar voor een liefhebber in tijdperk VI kan ik er wel een aantal maken :)
Troost je dat het een Roco is en je alleen de loc schade heeft. Doe je het met een metalen Marklin kan je meteen ook de vloer repareren. :P
De Marklin had dit wel overleeft...Hooguit een nieuwe koppeling, een buffer oid.
Toch hou je vaak prima spullen over van dit soort akkefietjes. Die gaan dan naar afdeling Reserveonderdelen.Ik vermoed dat het goedkoper is in bijv. Houten een "afgetrapt" exemplaar aan te schaffen voor onderdelen. Heb je ook nog een leuk dagje uit (y)
...
Hadden we nu maar 2-rail gehad dan was dit niet gebeurd.
Je pakt een lok van de plank. Blijft hij met de koppeling haken achter een andere.
Valt een meter naar beneden .
Kap stuk, draaistel stuk.
Nog iemand die een roco 1600 heeft met kapotte motor?(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190220/5c397d84be61ea34b8a50984ac6e4900.jpg)
Mvg Rieks.
... de boekjes bij resin modellen zijn nu ook meestal wel heel sumier. Bij Faller/Vollmer en Kibri zijn het ( zeker in het geval van Faller ) bijna naslagwerken. Bij resin mag je blij zijn met 1 blaadje. Meestal is dat nu ook wel ruim voldoende aangezien er eigenlijk niet zoveel moet geplakt worden, maar het is niet altijd 100% duidelijk waar je het juist moet plakken.
Ben : niet zeker, maar lijkt er op, dat jij hem bij jou versie wel gelijk met de bovenkant zijmuren gedaan hebt ? )
Weet dat je resin ook met houtlijm aan elkaar kan zetten. Gaat het mis, of zit iets niet op de goede plaats dan met water los te maken.
nog meer het Liter Bin draadje volgen....... ;DOf daar eerst de vraag stellen, zit kennis genoeg. :-\
Afgelopen weekend was ik een tweedehands digitale loc aan het testen op de baan en wou deze een reset geven, alleen stond de Multimaus nog op CV-modus. Dat werden dus twintig locs die een reset kregen. :(Mijn eerste digitale systeem was een beperkter (vergelen met wat toen al verkrijgbaar was) systeem van Conrad.
Wat klopt er niet aan dit plaatje? :-\(https://i.imgur.com/hqaf8JP.jpg)
(https://i.imgur.com/tgPvovh.jpg)
@ruudns (Stoom)ketels en drukvaten worden niet voor niets met vloeistof, meestal water, afgeperst :)Niet altijd. De reactor van de kerncentrale in Borssele is ondergebracht in een stalen bol met een diameter van bijna 50 meter. Die is indertijd afgeperst met lucht. Een paar compressoren hebben toen dagenlang staan draaien om de bol op 3 bar te krijgen.
Niet altijd. De reactor van de kerncentrale in Borssele is ondergebracht in een stalen bol met een diameter van bijna 50 meter. Die is indertijd afgeperst met lucht. Een paar compressoren hebben toen dagenlang staan draaien om de bol op 3 bar te krijgen.Ze hadden blijkbaar geen zin om er rond de 65.000m³ water in te pompen.
Eric maak je van m2 m3 ??Het verschil tussen Ctrl+Alt+2 en Ctrl+Alt+3 is groot ;D
Maar epoxyhars is dus geen aanrader om te morsen?Het hangt er vanaf waar je het op morst en hoe heet het nog is (vooropgesteld dat de variant die je hebt uithardt en daarbij warmte/hitte produceert).
Vraag me nog af wie we naast Tom Hanks moeten casten.
De rest van de vloer dan maar in een bijpassende kleur parketlak zetten...
Precies.Afhankelijk van hoe vlot het droogt,kan epoxy die door de vloer spleten sijpelt wellicht opdrogen tot stalagmieten?,heb je gelijk een soort van batcave in de kelder 8) ;D
Voor je het weet, staat hier de kelder blank. ;D
Externe schijf van koploper met de backup is gecrashed.
Dus ik heb een usb-stick besteld om een backup los van de laptop te kunnen maken.
Vandaag na de post van Mme Sousterre crashed de laptop....
Voor dat de usb-stick binnen was....
Alles weg..... ::)
Toeval? Zeg het maar
Heb nu 2 dealers gebeld maar beide wisten ze hier niets van af, de firmanaam winkelier wegdacht dat ik gek was want als ze garantie gaan geven verkopen ze nooit meer wat en zonder aankoopbon deden ze sowieso niets, ze moeten wel geld verdienen.
Als deze tang van Facom is, heb je toch levenslange garantie, dus gewoon omruilen in de winkel.
Heb nu 2 dealers gebeld maar beide wisten ze hier niets van af, de firmanaam winkelier wegdacht dat ik gek was want als ze garantie gaan geven verkopen ze nooit meer wat en zonder aankoopbon deden ze sowieso niets, ze moeten wel geld verdienen.
Bij een automaterialenhandel wisten ze ook van niets maar wilden het wel opsturen voor me dus daar ga ik maar eens heen, spannend. ;D.
Stephan.
ok, het wordt wel erg off topic maar hoe krijg je dat voor mekaar ??? ik meen dat je aan een facom ratel 4000N/m mag hangen.....
Wil de eigenaar van de auto met kenteken[/i] ME-89-82 zich melden? Er ligt nog een bumper te wachten.
De nieuwe eigenaar heeft er al een ander kenteken op gezet of de wagen uit 1958 is inmiddels gesloopt.Kenteken komt niet meer bij de RDW voor.... ;DBedankt voor deze geweldige reactie. Maar ik heb hem nog steeds hoor en bewaar hem gewoon voor altijd. ;)
Dus ben je een uur bezig verf te dweilen en na te poetsen met thinner. Nou ja, voor- en achterdeur open en laat maar wegwaaien.Gert, zijn de buren nog steeds blij met julllie?
Getver, wilde even een stukje messing platknijpen en pats.
Even gegoogeld en nieuw Facom tangetje kost rond de €55,- nu weet ik ook waarom het al die jaren zo'n lekker tangetje was.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-4781-6081da2e81800.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-4781-6081da2e81800.jpg)
Stephan.
Gert, zijn de buren nog steeds blij met julllie?
Nog een leuke. Ik wilde een wagonnetje even in de vernis zetten en pakte een spuitbus van de plank, daarbij tikte ik een andere mee, die viel blijkbaar op iets scherps. Gevolg; een hoop geblaas en een flinke plas verf op de gietvloer. Wel grijs, maar de verkeerde kleur... :( . Dus ben je een uur bezig verf te dweilen en na te poetsen met thinner. Nou ja, voor- en achterdeur open en laat maar wegwaaien.Gelukkig bevond die plank zich niet boven je baan.....
Als je deze stuk krijgt… dan ben je een echte geweldenaar.Ik heb iemand meegemaakt die tangen van Belzer kapot kneep. En niet één keer, maar meerdere exemplaren.
Gelukkig bevond die plank zich niet boven je baan.....;D
Levenslange garantie, is ook betrekkelijk.
Nu is die dood, waardoor?
Da's balen ...
(Ik zou ook een andere verzekering overwegen, dit is er blijkbaar één uit de categorie "hele slechte".)
Levenslange garantie, is ook betrekkelijk.
Nu is die dood, waardoor? Te veel geweld gebruikt?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image-6183aacf1f13d.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image-6183aacf1f13d.jpg)
Voor dit soort werkzaamheden adviseer ik deze tang te gebruiken.
Als je deze stuk krijgt… dan ben je een echte geweldenaar.
Knipex 86 03 250
Deze heeft platte bekken, geheel parallel aan elkaar schuivend en verstelbaar, wordt ook gebruikt om van die mooie kranen aan de muur te monteren. Beschadigd het chroom niet.
Kost wat, maar heb je ook wat. ;D
Voor dit soort werkzaamheden adviseer ik deze tang te gebruiken.
Als je deze stuk krijgt… dan ben je een echte geweldenaar.
Knipex 86 03 250
Deze heeft platte bekken, geheel parallel aan elkaar schuivend en verstelbaar, wordt ook gebruikt om van die mooie kranen aan de muur te monteren. Beschadigd het chroom niet.
Helaas vorige maand, de onderst traptrede gemist, en zijn 4 treinstellen op de grond in stukken gevallen.
Gevalletje verzekering zou men zeggen. Echter deze instantie deelt deze mening niet ??? Helaas pindakaas.
Op persoonlijke blauwe plekken na, volgende keer maar trein voor trein mee naar onder nemen ipv op dienblaadje ??? Les voor volgende keer
Na bij elkaar vegen alle onderdelen van deze n-schaal modellen bleef niet veel meer over.
Helaas vorige maand, de onderst traptrede gemist, en zijn 4 treinstellen op de grond in stukken gevallen.
Gevalletje verzekering zou men zeggen. Echter deze instantie deelt deze mening niet ??? Helaas pindakaas.
Op persoonlijke blauwe plekken na, volgende keer maar trein voor trein mee naar onder nemen ipv op dienblaadje ??? Les voor volgende keer
Na bij elkaar vegen alle onderdelen van deze n-schaal modellen bleef niet veel meer over.
Vandaar ook "hele slechte".
Mijn collectie is op basis van nieuw-/vervangingswaarde verzekerd en dat zonder dat ik me scheel betaal.
Modelbouwlijm (blauwe Faller) + secondelijm = rook. Hoe het chemische proces precies zit? Ik had wat gelijmd met modelbouwlijm dacht dat het droog was, maar ergens zat nog een belletje lijm. Vlak daarbij moest ik nog even snel iets vastzetten met secondelijm. Die secondelijm kwam bij de Faller lijm en het begon te roken. Misschien dat het ook nog te maken heeft met de hoge temperaturen deze dagen?
(....) stapeltje is opgelicht en wat bleek onder dat stapeltje lag een lief klein metalen schroeven draaiertje vrolijk dwars op 1 v/d sporen :o
Ding opzij gehaald et voila,probleem opgelost,had gelukkig maar 30 min geduurd voor ik er achter kwam ;D
Volgende keer dus ook echt alles maar even oplichten en goed kijken alvorens bijna de stekker er permanent uit te willen trekken :-[
Ik probeerde een nieuwe stekkerverdeelblokapparatus in gebruik te nemen. Helaas heeft een of andere Pipo ooit bedacht om alle gaten te 'beschermen' door ze af te schermen met die irritante plastic dingen, die feitelijk het ding onbruikbaar maken..
Afijn, ik kreeg op sommige aansluitingen met geen mogelijkheid een stekker in dat ding gestoken. Meestal als je er recht voor zit en je stekker heen en weer wiebelt dan wilt het meestal wel lukken met genoeg moeite. Deze keer ging dat niet op.
Dus ja wat doe je dan? Nou hetzelfde zoals ik altijd doe. Ik pakte mijn accuboor en ik boorde al die ellendige plastic dingen er uit.
En nee ik kreeg geen schok, want ik was zo bijster het ding niet aan te sluiten. Nee het was veel erger. Ik boorde een geleider door waardoor ik het ding kon weggooien. Ik had liever de volle 230 voor m'n kiezen gehad...dat zou me niks gekost hebben ;D.
Bas
Het is te proberen! Dank je wel Martijn.
...Of in het bos.
Albert
En in het echt staan ze ook wel eens in de zon. ;Dprecies, als je die groene wagons gaat bekijken in het echt is er zowat geen een dezelfde tint.
Ik kom nooit in het bos, dat scheelt een hoop zoekgeraakte onderdelen...
Als het glimt kun je beter in het donker met een zaklamp zoeken. Reflectie van het licht geeft 9 van de 10 keer succes met het terug vinden.
Dat komt goed uit, mijn 1642 had een 'wat ongelukkige' rangeerbeweging, en bleek toch brozer te zijn dan ik dacht....
Dat zal je met een Marklin of Trix niet snel gebeuren, heb er eens 1 in het trapgat laten vallen, paar nieuwe buffertjes en koppeling, klaar...
grtz rob
Welnee. Dat was al :angel: ;D
Ooit zal ik ze zelf hebben losgemaakt, maar intussen was er van alles gebeurd waardoor ik het me niet meer kon herinnerenOverkomt menigeen. Dat zijn de momenten dat je omgeving "toevallig" ineens over een demente oma gaat praten, die het zo naar haar zin heeft in tehuis Morgenrood. ;D
Moet die verf er af? Is gewoon overschilderen geen optie?
Inmiddels heb ik m'n whisky op
Welke Whisky sloeg jij achterover...
Welke Whisky sloeg jij achterover...
Ik heb een flesje Faller modelbouwlijm. Prettig handzaam, met een heel dun tuitje van metaal.Het is me niet duidelijk hoe de vergissing uitpakte.
Even groot, even zwaar, en dezelfde vorm als modeltrein-olie.
Heb lang gedacht dat ik me daar nooit in zou vergissen...
Nou, er ging dus lijm in een locomotief die gesmeerd moest worden.
(een dag later liep het mechaniekje nog steeds goed).
Tja, Duikeend, dat was me wat. Vraag me nog steeds soms af wat er bij die man misging... hoe schoon heb je het model uiteindelijk weer gekregen?
Het zal toch niet? Jawel, de kalender bewijst het: Albert vrij....oudelullendag. ;DLekker vroeg op om met je modelspoorhobby bezig te gaan (y)
Met 5 ploegendienst: om 05:30u het parkeerterrein van het werk oprijden en geen bekende auto's zien van je collega#s. Oh sh*t een dag te vroeg ...
Zojuist een fles water omgestoten op mijn baantje in aanbouw. Kan ik mooi zien hoe de slootjes eruitzien als ze met water gevuld zijn. Niet verkeerd, maar voortaan zet ik de waterfles toch mooi weer op zijn eigen veilige plek.
.......Met de loconet melders nagenoeg nooit problemen. .....
en in combinatie met RailCom zet iTrain de baan ook stil als een locomotief een verkeerd blok in gaatDan moet dit toch ook werken met een railcom loconet terugmelder?
(....) en in combinatie met RailCom zet iTrain de baan ook stil als een locomotief een verkeerd blok in gaat.
In dit draadje kunnen we onze ervaringen kwijt, hoe het niet moet.
[..]
De clou van dit verhaal: vermeld ook je mindere ervaring in dit draadje, het is goed voor je verwerking. ;)
Ik snap niet precies wat je bedoelt met budget-friendly ???
Volgens mij kun je iTrain ook zonder Railcom zo instellen dat het de baan stilzet als een lok een verkeerd blok ingaat. in ieder geval wordt de betreffende lok stil gezet.
Een trein die uit een helix duikelt heeft niets met falende techniek te maken maar alles met het gebrek aan een valbeveiliging. Terwijl het zo simpel is: een paar cm hoge randafwerking van afval hardboard of zo iets.Wel eens geprobeerd een trein in een helix weer op de rails te zetten? In een bocht en 8 cm verticale ruimte voor je handen.En dan ook nog een opstaand randje er bij zetten. De techniek moet gewoon werken. Als complexe systemen van de echte spoorwegen in 99,99999% van de gevallen gewoon werkt en ingrijpt als het fout gaat, dan moet dat met een treinenprogramma, melders en een interface toch zeker goed komen. Voorlopig dan toch maar een risico incalculeren en de snelheid nog meer verlagen.
Wel eens geprobeerd een trein in een helix weer op de rails te zetten? In een bocht en 8 cm verticale ruimte voor je handen.En dan ook nog een opstaand randje er bij zetten. De techniek moet gewoon werken.
@Jos, moet ik dan een hele trein verplaatsen omdat een lok uit de rails liep wegens een verloren buffertje van een andere trein? Afgezien van het feit dat je de trein weer moet herpositioneren in iTrain, Koploper or whatsoever.
Hartelijke groet,
Joop
Ik vind het eigenlijk briljant.Tot je rail er ergens zo uitziet? ;) ;D
Zet onder elke wagon een RocoClean, valt er niks van de tafel.
Èn de baan is perfect schoon.
Een win-win situatie
FotosoepDat is makkelijk typen. ::)
Of andersom, een print van 2 dagen staat al anderhalve dag lucht te printen omdat je filament in de knoop zit......Bouw je luchtkastelen, Martin? :)
Dat is minder fraai dacht dat de profigleis van fleischmann wel wat kon hebben , dacht eerder dat de rail uitzet ipv de bedding,
Wat doet Pink Floyd daar bij het spoor ?
Na 8 jaar al niet meer ondersteund?
Nu begrijp ik wel waarom men Apple zo geweldig vind ::)
Die data was makkelijk terug te halen geweest overigens. Ik neem aan dat je er niet veel waarde aan hebt gehecht.
Meeste window computers kunnen na 8 jaar ook de nieuwste versie van windows niet aan. Een beetje lood om oud ijzer denk ik zo maar. Alleen Apple doet het bewust.
Misschien de volgende keer even een draadje naaigaren door het oogje en het andere eind van het draadje met een punaise vast. Werkt bij mij behoorlijk goed. :angel: