Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 13:59:14
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
  

Auteur Topic: Dat overkomt mij niet.  (gelezen 543827 keer)

stadlerGTW(Remco)

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #15 Gepost op: 18 juni 2007, 20:36:43 »
Ik had net een splinternieuwe marklin 1211. Ging er mee rijden en donderde van mijn treinentafel. De schade bleef gelukkig beperkt maar er is nog steeds schade tezien. Dan baal je goed als je net een nieuwe trein hebt.
FC Groningen mijn trots! samen met........

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10227
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2007, 20:38:52 »
Op sinterklaas avond 1971 mijn zojuist uitgepakte blauwe Fleischmann 1215 op een stuk rail op de eettafel laten rijden, eerst langzaam, daarna steeds sneller (ik was 12 ;) ).

Resultaat laat zich raden: na een tijdje pendelen niet op tijd de ompoolschakelaar van de trafo bediend... 1215 met salto mortale van de tafel en op z'n dak op de kamervloer...

Schade ? Ja, van 1 stroomafnemer was het schuitje zover 'ingedeukt' dat bij het terugbuigen het onderdeel prompt afbrak  :'( Maar voor de rest NIETS !

Heeft daarna 7 maanden geduurd voordat er een vervangende stra was. Is destijds nog bij Otto Simon van een showmodel 'geroofd' door m'n 'plaatselijke' ( werd later m'n werkgever voor de zaterdag en de vakanties  :P )

Verder is het model nog steeds in mijn bezit maar lijdt erg aan zinkpest :( Heb hem al een keer (1996) overgespoten, maar het komt er toch weer door.

Grtzz,

Karst

manuelspot

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2007, 22:00:26 »
Ik heb een hele partij sprinter mooi wit gespoten om er een vlaflip serie van te maken.

Maar wat schetst mijn verbazing toen ik het erop had gespoten :o
Het was niet wit maar een soort cremé. Het ging hier om Revell wit matt.
Dat is dus niet wit en zal het ook nooit meer gebruiken.

Dus kon ik alles weer schoon gaan maken en opnieuw gaan spuiten.

Manuel

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1604
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2007, 22:21:41 »
Mijn ergste schadegeval was bij een 20 jaar oude  Roco SBB Ae6/6 eloc.

Was mijn 2de lok waar ik een lokdecoder infrutselde.  inbouw ging zelf vrij vlot en lok liep mooi na het testen.   Deze Oude loks echter hadden nog geen voorziene ruimte voor decoders en enigste plaats waar je de decoder in kwijt kon was de machinistencabine.   Dit betekende een hoop gefriemel om de decoder met de draadaansluiting er juist in te krijgen. 

Lok met  gesloten kap terug op de  baan en testritje maken.... ging vlot....
Lok nadien even op zijspoor gezet..... mooi met lampjes aan.... net echt....
alleen..........na verloop van tijd begon er  een zwarte walm uit de machinisten ruimte te komen.........
Nooit geweten dat  je zo eenvoudig een e-lok kon ombouwen naar een real life stoomlok..... ;D
Gevolg.... machinisten cabine letterlijk uitgefikt , dus kap onherstelbaar beschadigd en natuurlijk een verkoolde machinist en Lenz decoder.  Was effe balen  >:( temeer daar  deze loks nog moeilijk te vinden zijn.
Had echter  bij stom toeval een groene  reserve kap liggen maar ben toch goed meer dan 3 jaar op zoek geweest naar een nieuwe  Ae 6/6 in rode uitvoering tegen een normale  prijs....en nog gevonden ook dankzij dit forum  ;D

Peter

Uiteindelijk na 3 jaar zoeken
Petdig1

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2007, 23:25:31 »
Dus kon ik alles weer schoon gaan maken en opnieuw gaan spuiten.

O heerlijk, lotgenoot... Ik zit net een amerikaan te spuiten, maar er was wat overspray van wit op grijs(grondverf). Ik denk, dat zal het rood toch wel dekken? Nou nee dus. Die gaat binnenkort in de alcohol...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Patrick Sieders

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
    • www.sieders.com
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #20 Gepost op: 19 juni 2007, 03:49:32 »
eerder gedaan.. en vandaag weer !!! >:(

Kijk voor je een gat boort voor de draadjes van de wissels of er geen decoders onder de plaat hangen.

't is zo'n pijnlijk gezicht als je opeens grijs plastic via je boortje omhoog ziet komen.

Patrick
Patrick Sieders Nashville TN USA

DaMart

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
    • Martrail
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #21 Gepost op: 19 juni 2007, 20:37:35 »
Vers van de pers! Ik reed met mijn Roco 1602 over mijn rangeerterrein. Vlak bij het stootblok aan het einde van de tafel, wilde ik hem stilzetten. Ik draaide alleen de knop de verkeerde kant op. Resultaat: een pijnlijke voet die de loc opving.  ;D
De schade aan de loc lijkt gelukkig mee te vallen.

ReesCees

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #22 Gepost op: 19 juni 2007, 20:59:44 »
Mijn schades:
  • Eén decoder uit laten fikken bij de ombouw van analoog naar digitaal...........vergeten met de multimeter te meten en er ontstond sluiting tussen de motor en het chassis van de lok. Leek wel een soldeerbout zo warm was de decoder.
  • Even een kap van een Lima S-bahn afhalen dacht ik, niet dus. Met eenschroevendraaier er tussen en die schoot dus uit. Gevolg diepe kras in de behuizing
  • Piko: even decoder inbouwen want er zat al een stekker aansluiting in volgens de papieren. Nou na 2 uur had ik de kap er nog niet af. Terug naar de winkele en daar hebben ze de kleine grijpstangen (af fabriek gemonteerd) er af moeten boren omdat er te veel lijm met de montage in de fabriek gebruikt was. Ik wacht nog steeds op de onderdeeltjes van Piko.

Verder is de schade eigenlijk wel beperkt.

Kees-Jan

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #23 Gepost op: 20 juni 2007, 13:15:05 »
Ik ben altijd heel goed met ledjes. Zo van oh, die frot ik er wel ff in, geen probleem... alleen ben ik altijd te lui de bedrading goed te isoleren... locje in elkaar, testrijden, pats, draadje tegen t frame, flits, alle ledjes om zeep.
zucht.
En ik ben in elk geval geen ezel, want steeds denk ik dat ik wel goed oplet... en gebeurt het doodleuk opnieuw. grrr.

Alex_is_lang

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #24 Gepost op: 20 juni 2007, 13:24:30 »
Gisteravond na 15 jaar me testbaantje op zolder neergezet en aangesloten, simpel startsetbaantje van minitrix.
Een 600 van graham erop na 3 rondjes aparte lucht op de zolder waar neembaar.
De 600 gestopt ineens , kap is van metaal anders was die totaal weggesmolte, motortje vastgelopen.
Lokje heeft zijn rondjes in de jaren wel gelopen zonder problemen trouwens.

Gr Alexander.

PS,  Floris zoals je de gebouwen maakt bij railz (afgelopen donderdag gezien) lijkt me dat je engelen gedult hebt, behalve om iets op de rails te krijgen.


Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #25 Gepost op: 20 juni 2007, 13:27:44 »
k heb ook wel vrij veel geduld met locjes hoor... anders had ik er een heel stel zo aan de kant gesmeten. ik ben alleen tamelijk lui  ;D

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4102
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #26 Gepost op: 20 juni 2007, 17:23:49 »
Mijn Potvis was klaar, met een tamelijk grote Faulhaber erin. Daardoor (en door de tandwielverhouding) reedt-ie vrij snel. Voorlopig maar de trafo niet te ver open. Ook een poosje laten rondrijden op de baan van Veenendaal, maar zonder de man achter de knoppen te instrueren. Het geraas van de tandwielen hield opeens op, gevolgd door een forse plof. 1,20 meter naar beneden gevallen, maar slechts 1 barst in de kap en een deuk in het ego van de treindienstleider. De barst in de kap is vrijwel onzichtbaar gelijmd, van die deuk weet ik niet hoe het ermee is afgelopen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #27 Gepost op: 20 juni 2007, 18:28:12 »
Mijn "special effect",

De N-spoor Desiro van fleischmann. Deze heeft een klein veertje tussen de beide bakken zitten, in het middelste draaistel (pal boven de . Ra ra wat er gebeurde toen hij uit de rails was getikt... Helemaal niets ;).

Echter toen ik de handel herspoorde en de spanning op de rails zette kwam er al snel een aangename geur van verbrand plastic. Het leek een stoomlok  :o.

(een foto van de boosdoener, tenminste de vervanger van de boosdoener. De eerste veer was zo heet geworden dat ie was gebroken (zoals een gloeidraad van een gloeilamp))

Gelukkig is alles gerepareerd onder fabrieksgarantie en weet ik nu dat het een waardeloze constructie is. Het blijft nog altijd opletten geblazen met dit mooie product (zie foto boven) want dat malle veertje zit nog steeds dicht bij de wielen.

(overigens de foto is voor de leuk... en kijk het werkt weer;))

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #28 Gepost op: 20 juni 2007, 20:35:03 »
O jee. Het verhaal van Marco Reparon komt me bekend voor in een variant: in 2003 begon ik weer met sporen en besloot de baan langs de wanden van de zolderkamer te laten lopen, waarmee de grootste rijlengte was te krijgen. Bij de deur een "brug" gebouwd die opgetrokken wordt als ik er door moet. Ik dacht: daar moet wel beveiliging op komen, maar nu ff niet want ik heb nog zoveel te doen en ik let er wel op. Jaja.
Je snapt 'm al, op een fijne dag ik aan het klussen, intussen rijden de treintjes rond en i.d.d. ook bij mij een Roco 1142 komt voor de openstaande brug en pleurt 80 cm naar beneden. De rest van de trein bleef hangen. Schade slechts 1 koppeling, die zo weer vervangen was, maar je snapt wel dat er binnen het uur op 3 sporen beveiliging zat  ;D
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
  • Periode III - heden
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #29 Gepost op: 20 juni 2007, 21:31:49 »
Klinkt mij ook bekend in de oren.
Op de vorige baan schaduwstation gemaakt met alleen maar kopsporen.
Nog geen opvang constructie gemaakt voor doorschietende treinen.
Test ritje aan het maken met de E03.
Even niet opletten, en prompt KLABAM
E03 vol op z'n neus op de grond beland.
Schade: UIC stekkerdoos op de neus verdwenen, buffer eraf, maar die kon er weer op.
Viel dus al met al op de hart verzakking na erg mee.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail