Nou. iedereen is nu (hopelijk!) wel van het dragen van een veiligheidsbril overtuigd. Tijd voor wat anders.Onze club heeft, jarenlang, op de clubbaan een bos op de achtergrond gehad, gemaakt van plukjes staalwol op gedroogde takjes uit de natuur. Oogt heel overtuigend op een afstandje, na groenspuiten. Totdat het noodlot (Murphy's Law) toesloeg.Tijdens het rijden, besloot een overijverig clublid een zijlijn op de baan nog even te poetsen. Daarbij stootte hij tegen een boompje, dat afbrak en op een lager gelegen spoor terecht kwam. Dat stond onder spanning, en je wil niet weten hoe snel het staalwol verbrandde!Later hebben we de proef op de som nog eens genomen. Blijkt het staalwol dus voldoende geleidend, om snel oververhit te raken en in brand te vliegen, zonder dat de kortsluitbveiliging in werking treedt.Dat bos werd dus heel vlug gekapt.
Na een nachtje afkoeling en toch de airco maar aangezet is het weer aardig goed gekomen. Denk dat ik de rails maar op meerdere punten vastzet en ik heb nog een paar van die "compensatie" rails liggen van Fleischmann, die zet ik er maar eens tussen.
Alles zal RECHT komen.
@Paul: Nee, de Dienst is gewoon volledig gestaakt! Dat levert namelijk géén klachten over vertragingen, gemiste aansluitingen of overvolle treinen op en is dus béter voor "de Statistiek" en de daarbijbehorende Bonus van de directieleden (sorry? )Frans
Daarbij baseer ik mij op mensen met méér ervaring, want ik ben niet slim genoeg om 'het Wiel uit te vinden', daarbij is dat ook niet nodig, want het ís al uitgevonden...Hier in Den Haag waait het inmiddels heel prettig, is het grofweg 22 graden en onbewolkt: dit houd ik langer vol dan de hitte van gisteren...Frans
Maak nou gewoon 1 of 2 sneetjes in de rail en dan komt 't ook goed, daarvoor heb je die lelijke railsstukken die je noemt niet nodig.