Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237279 keer)

piksov

  • Offline Offline
  • Berichten: 824
  • OpenDCC fan
    • Het rijk N op zolder
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1155 Gepost op: 05 juli 2022, 23:27:38 »

Hi,

deze keer ben ik uitermate tevreden over DHL ...

Afgelopen weekend iets besteld bij een duitse webwinkel.

Maandag is die bestelling verwerkt, en aangemeld en overgedragen aan de DHL.

Vandaag is het Dinsdag ... pakketje was om 20.22 bezorgd.... keurig in het window van 17.30 - 21.30 .....

Guus
OpenDCC fan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1156 Gepost op: 06 juli 2022, 07:42:22 »
ik geef wel een fooi, afhankelijk van situatie 1 a 2 euro. met kerst 5 euro

waarom de krantenbezorger, pizzabezorger, terrasbediener, leesmapbezorger, taxichauffeur, enz. wel, en pakketbezorger niet? het heeft opgeleverd dat de bezorgers zich gewaardeerd voelen, en zonodig af en toe voor mij wat extra's doen.
Geen van die beroepen geef ik een fooi, net als de kassameisjes, tandartsen, buschauffeurs, stratenmakers, piloten, boswachters of onderhoudsmedewerkers. Een bezorger die pakjes voor de deur neerzet of zelf tekent voor ontvangst krijgt zeker geen fooi van mij.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 5763
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1157 Gepost op: 06 juli 2022, 07:56:53 »

zo bleef de taxichauffeur - die mij vanmorgen bij een afgelegen adres had gebracht - ongevraagd op mij wachten toen ik me had laten ontvallen dat ik alleen maar iets moest omruilen "want ik rijd toch leeg terug". Hij rekende daar geen geld voor, dus was het mij een 2e fooi waard.


Raar verhaal, ik probeer me dat voor te stellen: ik moet ergens heen om iets om te ruilen en neem een taxi. Mij lijkt dat dat omruilen niet al te lang duurt maar je hebt dus niet van te voren nagedacht over hoe je weer thuis zou komen. Of gokte je er op dat de chauffeur je weer mee terug zou nemen?  ;D ;)

Gr, Ben.

Tramfan

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1158 Gepost op: 06 juli 2022, 10:50:59 »


Het "rare verhaal"  (wat een oordeel voor iemand die mij en mijn situatie niet kent)  kwam voort uit een vertraagde trein. Ik miste daardoor de overstap op de bus, die mij normaliter op de moeizaam gemaakte afspraak zou brengen. Vandaar de taxi, om op tijd te zijn.
Heen en terug met de bus was gepland, en de tijd die voor omruilen nodig was, was tevoren op 15 a 30 minuten aangegeven. Volldoende tijd voor de volgende bus. Er zijn meer mensen die nadenken.

En er zijn meer aardige mensen, zoals deze taxichauffeur Saifudin.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2022, 12:47:38 door Duikeend. Reden: Overbodig citaat verwijderd, svp "reageer" knop gebruiken ipv "citaat" knop »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1159 Gepost op: 06 juli 2022, 11:14:23 »
Het US systeem  :) Het gebrek aan salaris op laten vullen door fooien. Jammer maar helaas, doe ik niet aan mee  ;)

Dit bericht is niet zozeer een antwoord op het berichtje van Ronald. Zijn bericht is wel een goed aanknopingspunt. Heb ook geaarzeld om een bijdrage aan de discussie te leveren, omdat het wel erg aan mijn dagelijks werk raakt. Maar wil toch wat toelichten.

Een flink deel van het personeel van PostNL valt onder de cao van PostNl. Dan kan je ervan uitgaan dat ze een redelijk uurloon verdienen en dat ze hun werk binnen normale arbeidstijden kunnen afmaken. Dat kan overigens best in de nacht zijn. Dat hoort bij sommige functies en volgens cao worden de nadelen daarvan dan gecompenseerd met een toeslag.

Het is echter ook zo dat het arbeidsmarktbeleid van de afgelopen decennia het mogelijk heeft gemaakt werk buiten een cao te organiseren. Denk aan structureel werk (sorteren) dat toch permanent op uitzendbasis of tijdelijke contracten gebeurt. Dat mag in Nederland. Denk aan schijnzelfstandigheid bij de bezorging. Dat mag eigenlijk niet, maar er wordt niet gehandhaafd. Dan kan je er niet zonder meer vanuit gaan dat mensen een redelijk uurloon verdienen of hun werk binnen redelijke tijden kunnen doen. Je kan er al helemaal niet van uitgaan dat die mensen een pensioen opbouwen of verzekerd zijn. De liberalisering van de postmarkt ging gelijk op met het verslappen van het arbeidsmarktbeleid. Het gevolg is dat PostNL en de andere postbedrijven vooral zijn gaan concurreren op arbeidsvoorwaarden en niet op kwaliteit. Sterker, concurreren op arbeidsvoorwaarden gaat vaak ten koste van de kwaliteit. Dat kan je de bedrijven misschien niet eens kwalijk nemen; het werd uitgelokt.

De problematiek op de arbeidsmarkt is de afgelopen jaren meermalen beschreven. Inmiddels vind ook dit centrumrechtse kabinet dat de situatie in delen van de economie uit de hand is gelopen. Gisteren heeft de Minister van SZW een brief naar de Tweede Kamer gestuurd met maatregelen om het ongewenst gebruik van onzekere contracten tegen te gaan. Let wel, niet verbieden - we hebben zelfstandigen nodig en tijdelijk en uitzend hebben belangrijke functies op de arbeidsmarkt - maar om misbruik tegen te gaan. Of dit kabinet veel voor elkaar kan krijgen, weet ik niet. Maar het is wel de koninklijke weg. De huidige krapte op de arbeidsmarkt helpt ook een handje. Onze vaste pakketbezorger heeft kennelijk wat beters gevonden. Jammer voor ons, denk goed voor hem. Een fooi heb ik hem nooit gegeven. Wel ben ik de afgelopen kerstperioden de buurt langs gegaan om voor hem een soort gratificatie op te halen. In de Coronajaren leverde dat rond €800 op.  :)

https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-sociale-zaken-en-werkgelegenheid/nieuws/2022/07/05/minister-van-gennip-deelt-plannen-voor-toekomstbestendige-arbeidsmarkt
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2022, 11:19:28 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4258
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1160 Gepost op: 06 juli 2022, 12:39:00 »

Geen voorgaande berichten citeren Jac, zie forumregels  (y)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2314
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1161 Gepost op: 06 juli 2022, 12:47:07 »
Het is inderdaad niet de bedoeling berichten die direct boven je post staan, te citeren. Je geeft immers direct antwoord.
En omdat velen de site op tablets of smartphones bekijken willen we de draadjes niet nodeloos lang maken  ;)
vandaar dat we dan meldingen krijgen om het aan te passen en zetten we in de reden "gebruik reageer ipv citaat knop."
Huidige projectje: mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1162 Gepost op: 06 juli 2022, 15:04:20 »
@Henk; het verandert niets aan mijn mening  ;)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1163 Gepost op: 06 juli 2022, 15:39:54 »
Dat was de bedoeling ook niet Ronald. Laten ze het probleem maar fundamenteel oplossen. Tot die tijd moet iedereen vooral zelf weten fooi te geven of niet.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1164 Gepost op: 15 juli 2022, 23:12:06 »
Kent U deze al:

Als je vaste bezorger van je wijk met vakantie is:










Gelukkig ongeschonden aangekomen uit Duitsland🇩🇪. Echt hé. :o
Geen reden om te klagen dus dat doen we maar ook niet :police:. Verbazingwekkend was het wel.

Gr Koen.

« Laatst bewerkt op: 15 juli 2022, 23:24:04 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6131
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1165 Gepost op: 16 juli 2022, 07:51:42 »
Gelukkig heb je het dan nog wel gekregen... (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4133
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1166 Gepost op: 16 juli 2022, 09:15:00 »
"u pakje in u blouwe kliko aub". Geweldig! ;D :laugh:

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1167 Gepost op: 16 juli 2022, 12:20:58 »
Het zal maar maandag zijn om je kliko aan de straat te zetten en je hebt geen kaartje zien liggen :o
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25183
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1168 Gepost op: 16 juli 2022, 12:40:56 »
Dus altijd even in de kliko kijken voordat je hem aan de straat zet.
Mijn kliko's staan gelukkig op een plek waar de pakjesbezorger niet bij kan komen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1169 Gepost op: 16 juli 2022, 15:10:21 »
Anderzijds kan je er dan ook geen pakje in krijgen als je er niet bent  ;)
Gelukkig worden kliko's die niet aan/op de openbare straat staan aangeboden niet geleegd,laat staan dat het zal gebeuren de vuilnismannen/vrouwen hem ongevraagd uit je voortuin komen halen om m te legen,want dat zal niet gebeuren  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0