Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door ILoveMat64
Vandaag om 22:25:44
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 22:24:14
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Frank 123
Vandaag om 22:18:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door TrantonMR
Vandaag om 22:02:29
Lodewickshaven door Frank 123
Vandaag om 21:58:43
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door ronald1956
Vandaag om 21:41:54
S88N bezetmelder door Albert de Heer
Vandaag om 21:33:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:32:17
Oost Europa-draadje door ns.1200
Vandaag om 21:23:51
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 21:23:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 21:18:35
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 21:08:27
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Debvd
Vandaag om 21:04:11
Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 21:04:00
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door dennie
Vandaag om 20:19:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:57:50
buffers voor Roco 45760/62 door Ronald69
Vandaag om 19:36:59
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 19:36:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:35:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 19:32:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:26:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:30:31
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 17:57:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 17:45:45
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Arjan6511
Vandaag om 17:14:13
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 17:10:29
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
Vandaag om 17:05:13
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale door Keessap
Vandaag om 16:26:03
Smeren, vet, olie, enz door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:14:42
NS Mat 35 Maple Leaf door prutser
Vandaag om 16:02:33
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 570702 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6497
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1755 Gepost op: 03 April 2022, 21:23:02 »
Verder met het goed instellen van de locs inclusief uitvoeren snelheidsmetingen..





Draden maar op kortste manier aangesloten... niet zo fraai en handig maar het wekt zo wel... ;D
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 932
  • Gotthardbahn
    • Dennis Model Trains
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1756 Gepost op: 04 April 2022, 08:28:28 »
Hallo Frank,

Hoe heb jij die plastic strips gemonteerd die als valbeveiliging dienen? Gelijmd of gespijkerd en welke lijm gebruik je eventueel?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Al mijn ideeën en modelbouwactiviteiten nu op mijn nieuwe weblog: Dennis Model Trains

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18457
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1757 Gepost op: 04 April 2022, 09:20:37 »
Iig fijn dat het de goede kant op gaat. We volgen weer trouw  ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26510
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1758 Gepost op: 04 April 2022, 09:23:14 »
Ook in Tiel volgen ze je  :police: :police:
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6497
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1759 Gepost op: 04 April 2022, 21:05:22 »
En het volgende slachtoffer op het testspoor..



en inmiddels pendelt zij al netjes op de baan heen en weer. En zo ingesteld dat verlichting en geluid aangaan in laatste blok van het schaduwstation en weer uitgaan bij het ingaan van het schaduwstation.

Wordt langzamerhand al wat…
« Laatst bewerkt op: 04 April 2022, 21:34:40 door Frank 123 »
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6497
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1760 Gepost op: 04 April 2022, 21:25:16 »
Hoi Dennis,

De witte kunstsof strips heb ik geschroefd met schroeven 2x12 mm. Gaat prima in de 9 mm dikke stroken.


En in afgelopen ca 45 minuten 4 treinen hun benen gestrekt op de baan. Niet alleen werken de routes goed maar ook de terugmelding heeft geen problemen meer gegeven sinds de voedingskabel uit de vloergoot is.

Enige lastige is nog dat losse snoer voor het programmeer- en testspoor. Ga daarvoor wel gestekkerde verbinding maken (op volgende beurs 6 polige stekker (man + vrouw) zoeken en dan bouw ik de ene netjes in in de baan en de ander aan draden vanaf testspoor. Is dat ook werkend opgelost.

Komende dagen kijken of ik de dienstregeling nog wat gevarieerder kan maken dmv acties in iTrain
« Laatst bewerkt op: 04 April 2022, 21:31:13 door Frank 123 »
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6497
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1761 Gepost op: 05 April 2022, 21:33:37 »
Vandaag weer het voordeel gemerkt van de keuze om elk railstuk te voeden.

Een van de pendeltreinen (Brawa VT45.5) heeft geen stroomafname op het wielstel aan de ene kop van het treinstel. Hierdoor is de enkele melder aan het einde van het blok ondanks de lengte van 46 cm niet voldoende om hem op tijd te laten stoppen.

Ga op deze sporen dus ook maar de 92 cm (is 1 Roco G4 railstuk) voorzien van detectie



Onderste 2 sporen zijn gedaan ( groen omcirkeld), uurtje werk, later deze week de bovenste 2.

Ook dit treinstel stopt nu keurig op tijd.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26993
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1762 Gepost op: 05 April 2022, 21:44:18 »
Een van de pendeltreinen (Brawa VT45.5) heeft geen stroomafname op het wielstel aan de ene kop van het treinstel. Hierdoor is de enkele melder aan het einde van het blok ondanks de lengte van 46 cm niet voldoende om hem op tijd te laten stoppen.
Een betere oplossing is om extra stroomafname in te bouwen. Een treinstel dat heen en weer pendelt moet minstens van beide kopdraaistellen stroom afnemen zodat altijd de voorste as als eerste wordt gedetecteerd.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6497
Re: Bahnstrecke 586
« Reactie #1763 Gepost op: 05 April 2022, 22:29:57 »
Op zich mee eens Klaas, maar zie het eerlijk gezegd niet zitten om dat te gaan verbouwen. Vindt ik verhouding tussen mijn capaciteiten in deze en de kosten van het treinstel niet genoeg in evenwicht voor (zelfkennis  ;D).

Omdat ik in toekomstige stationsgebied toch op positie wil gaan rijden zou dit icm met de instellingen die iTrain hierin biedt geen probleem moeten opleveren omdat iTrain rekening kan houden met de positie van de gedecteerde assen van een trein.

Gebruik deze spoor nu meteen om daar alvast mee te experimenteren.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1764 Gepost op: 06 April 2022, 10:38:28 »
Bouwvak is vroeg ingetrede dit jaar ?
Zou het verbouwen van dat treinstel meer kosten dan wat je nu "overhoop"haalt om te komen tot waar je wilt wezen ?
Zoals te merken bij meerdere banen bouwers,is een neveneffect dat die ook een soort hamster gedrag ontwikkelen op het gebied van aanschaf van nieuw rollend materieel.
Daar zou jij ook "last" van kunnen krijgen,waardoor je in de toekomst meer van zulk soort locs/treinstellen hebt die dmv een verbouwing beter zouden functioneren.
Dan kan je de (met hulp) vergaarde kennis van het verbouwen van dit stel gebruiken om die in de toekomst ook te verbeteren  :angel:
Het is zomaar een gedachtengang mijnerzijds  :-X
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26993
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1765 Gepost op: 06 April 2022, 11:37:49 »
Het verbouwen van een treinstel hoeft niet veel te kosten, maar het vraagt wel veel tijd aan puzzelwerk en priegelwerk.
Het probleem is blijkbaar op te lossen in i-train, maar ik vermoed dat je dan de mist in gaat als het treinstel een keer andersom op de baan komt te staan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6497
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1766 Gepost op: 06 April 2022, 19:11:24 »
Hoi Floris,

Gaat mij niet direct om de kosten, meer om mijn eigen kunde  :angel:.
En oplossing die ik nu gemaakt heb kost alleen een meter of 3 aansluitdraad, 1 krimpkous,  2 adereindhulzen en een drupje soldeer. Had nog genoeg lege poorten op de bezetmelders om deze meldsecties er bij te zetten.

En hamsterwoede zal bij mij wel mee gaan vallen (ziet mijn echtgenote iets anders  ;D). Treinen in vitrines vindt ik niets, dus als alle opstelsporen op de baan volstaan (stuk of 20 in huidig plan) stopt het vanzelf (of we proberen de baan nog wat uit te bouwen).
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6497
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1767 Gepost op: 06 April 2022, 19:15:42 »
Hoi Klaas,

Als ik het goed hebt hanteert iTrain voor de bepaling van vooruit en achteruit rijden de zijde 1 en 2 zoals deze in decoder van de loc is ingesteld. Elke zijde heeft zijn eigen “offset” voor detectie. Dan zou het dus ook goed moeten gaan als ik de loc (of in dit geval treinstel) handmatig 180° draai op de baan.

Maar dat ga ik weleens uitproberen. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Joz

  • a.k.a. Jos
  • Offline Offline
  • Berichten: 725
  • Vaak bu'j te bange
    • Museumdepot Beekbergen in H0
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1768 Gepost op: 06 April 2022, 19:56:14 »
Een betere oplossing is om extra stroomafname in te bouwen.
Dit betekent niet persé dat die stroomafname ook de motor moet voeden... Het is al voldoende om de isolatie in de assen te overbruggen door deze in te smeren met grafietspray, of door er een smd weerstandje van 10K op te plakken en met geleidende verf de verbinding naar de wielen te realiseren. ±10-15 minuten werk

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26993
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1769 Gepost op: 06 April 2022, 22:29:59 »
Dat is ook een optie. Voor de detector maakt het niet of de stroom door de motor loopt of door een weerstand.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.