Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Karben
Vandaag om 20:59:56
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Rick
Vandaag om 20:53:07
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:49:10
Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 20:37:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 20:24:56
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door dennie
Vandaag om 20:19:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:57:50
buffers voor Roco 45760/62 door Ronald69
Vandaag om 19:36:59
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 19:36:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:35:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 19:32:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:26:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:30:31
S88N bezetmelder door V421
Vandaag om 18:14:43
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 18:14:36
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door Hennie
Vandaag om 18:14:32
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 18:06:22
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 17:57:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 17:45:45
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Arjan6511
Vandaag om 17:14:13
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 17:10:29
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door Joz
Vandaag om 17:05:59
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
Vandaag om 17:05:13
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale door Keessap
Vandaag om 16:26:03
Smeren, vet, olie, enz door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:14:42
NS Mat 35 Maple Leaf door prutser
Vandaag om 16:02:33
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:20:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:09:26
Spelregels 'Raadplaatje' door R1954
Vandaag om 14:27:17
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 14:01:38
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 570172 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #165 Gepost op: 28 January 2020, 22:10:52 »
En intussen ga ik rustig door met rails leggen

en de noodzakelijke bedrading..
Nu een kleine 25% van deze laag gereed. Ik meldt me wel weer als er iets nieuws te melden is  ;D
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #166 Gepost op: 01 February 2020, 17:16:09 »
Zo, omdat we er vandaag toch bijna langs kwamen in Appeldoorn nog even wat wissels, draad en noodzakelijke verlengkabels voor de wissel servo’s gehaald.

Heb nu alles in huis om de eerste blokken de komende 2 weken zo ver te hebben dat er wat treinen kunnen gaan pendelen.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #167 Gepost op: 01 February 2020, 21:29:12 »
Kleine mijlpaal.... de eerste locs hebben wat heen en weer gereden  :o
Komende dagen de wissels verder aansluiten en inregelen en kijken of de boel wat heen en weer kan gaan pendelen...
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 776
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #168 Gepost op: 01 February 2020, 21:54:17 »
Mooi moment Frank! Gefeliciteerd.


basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3145
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #169 Gepost op: 01 February 2020, 22:06:05 »
Goed nieuws dat er wat gereden kan worden (y)
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2704
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #170 Gepost op: 02 February 2020, 16:28:29 »
Gekke vraag misschien Frank, en misschien dat ik er in de vorige paginas overgelezen heb, maar dit is het schaduwstation, op welke hoogte van de vloer heb je dit deel gelegd als ik mag vragen ?

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #171 Gepost op: 02 February 2020, 22:27:31 »
Vanavond eerste deel (3 sporen) van de andere zijde van schaduwstation 1 voorbereid.
Laatste deel van rechte sporen en aansluitende wissels voorzien van aansluitdraden.

Dinsdagavond dit hele stuk in één keer vastleggen zodat ik alles goed kan uitlijnen en de laatste milimetertjes afwijking netjes kan verdelen.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #172 Gepost op: 04 February 2020, 21:15:01 »
Even laten drogen en dan de kabels wegwerken..


In tussentijd verdeling van terugmeldingen op de modules wat aanpassen. Ik had een indeling gemaakt die op 2 modules paste (blauw modules op tekening).  maar omdat elke (Rosoft loconet) modules uit 2 gescheiden groepen van 8 bezetmelder bestaat kan ik deze ook op 2 verschillende stroomkringen gebruiken. Ik ga in het midden daarom extra module toepassen en gebruik de helft van de modules aan de buitenzijde later voor het baandeel dat op de eerste booster komt (rode modules op tekening). Scheelt nu een hoop meters kabel. Moet wel even de tekening met bezetmelders aanpassen zodat ik over 2 jaar nog weet hoe alles aangesloten is. Hou op elke bezetmelder ook minimaal 1 ingang vrij zodat ik niet meteen de hele melder hoeft te vervangen als er een keer een input kapot mocht gaan.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #173 Gepost op: 06 February 2020, 22:44:55 »
Langzaam (het is net echt) vordert het leggen en aansluiten van de rails.
Hiermee komen er ook steeds meer treinen op de baan die zo nu en dan wat heen en weer pendelen

Meters maken ze nog niet maar er zit tenminste weer beweging in.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26510
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #174 Gepost op: 06 February 2020, 23:16:43 »
Indrukwekkende foto's Frank (y) (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3145
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #175 Gepost op: 07 February 2020, 13:18:29 »
Het ziet er gelijk een stuk strakker uit nu de draden zijn weggewerkt (y)
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #176 Gepost op: 07 February 2020, 18:34:28 »
Het ziet er gelijk een stuk strakker uit nu de draden zijn weggewerkt (y)

Nu nog even aansluiten... :-\
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #177 Gepost op: 07 February 2020, 20:41:34 »
Ik weet weer waarom ik eigenlijk niet van flexrails hou......
Toch maar wat meer mee oefenen want ik wil eigenlijk het zichtbare deel voornamelijk met flexrails gaan maken... :'(
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2704
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #178 Gepost op: 07 February 2020, 21:51:55 »
Frank,
Zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat er een soort flexibel latje bestaat van 50 cm ofzo dat je tussen de 2 rails in kan leggen om zo flexrails mooi "recht" te leggen in de richting dat je hem wil hebben.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #179 Gepost op: 07 February 2020, 21:56:45 »
Ik weet weer waarom ik eigenlijk niet van flexrails hou.....
Ik lijm mijn rails (incl flex) met contactlijm vast. Dan hoef je de rail niet eerst met 1001 pinnetjes te fixeren. Het zit in 1 x vast. Wel opletten dat je het 1 x goed legt, want corrigeren is lastig/onmogelijk. Maar tot heden heb ik er geen problemen mee gehad. Niet op mijn huidige N baan en ook niet op mijn vorige h0 baan.
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256