Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:35:53
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 18:34:32
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
Vandaag om 18:33:28
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 18:28:25
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 18:25:52
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:24:10
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:22:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 18:15:32
Foto's totaalreclame ICM door Mitchell
Vandaag om 17:36:09
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
Vandaag om 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 16:57:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 16:19:33
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 15:38:09
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
Vandaag om 14:41:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 14:18:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 10:43:42
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 10:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
Vandaag om 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
Vandaag om 03:26:20
Een nieuw begin door bask185
04 July 2025, 23:51:59
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
04 July 2025, 23:09:51
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 July 2025, 23:07:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
04 July 2025, 22:57:07
Nijmegen in h0 door raymond erdtsieck
04 July 2025, 22:05:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 July 2025, 21:10:51
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 495379 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6137
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #135 Gepost op: 12 January 2020, 21:26:48 »
Bedankt heren,

Intussen liggen eerste  twee (Engelse)wissels er ook in. Nog 24 te gaan op deze laag.

Ben er voorlopig dus nog wel even zoet mee.... wordt vervolgd.

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 777
Bahnstrecke 5867
« Reactie #136 Gepost op: 12 January 2020, 22:14:25 »
Ziet er strak uit Frank!!



Een plakvoetje is misschien een oplossing voor je vraag. (Ik zet ze wel met schroefje vast, tape op kaal hout functioneert niet)
« Laatst bewerkt op: 12 January 2020, 22:16:09 door Daniels »

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6137
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #137 Gepost op: 17 January 2020, 19:50:07 »
Ik ga de bedrading maar op deze wijze vastzetten...

Boor de gaten wel voor zodat ik ze er bijna mijn vingers in kan duwen ipv met hamer inslaan.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6137
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #138 Gepost op: 17 January 2020, 22:52:17 »
Om een idee te geven waar mijn modelspoor uurtjes de komende maanden in gaan zitten .. rails plakken en draadjes......
En dit is alleen nog maar van dit stukje spoor.
Zijn dus alleen de voedingsdraden van de rails en de puntstukkken van de wissels.

Is de consequentie van elk railstuk voeden (en niet met flex werken als het niet echt wat toevoegd). Nu even werk maar straks geen kans op problemen met de stroomtoevoer.
Waar het past leg ik trouwens wel lange rails (G4 dus 920 mm van Roco) zodat ik wel wat aansluitingen bespaar.

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3071
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #139 Gepost op: 18 January 2020, 14:15:20 »
Bij de bovenste foto verwacht je Tarzan door het beeld ;D
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6137
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #140 Gepost op: 18 January 2020, 18:27:32 »
Bij de bovenste foto verwacht je Tarzan door het beeld ;D
Die had ik net gemist....

Helaas kwam ik er vanmorgen achter dat ik de secties en bijbehorende bedrading van de xtreme keerlus verkeerd had gemaakt... daarom maar metertje rails voorzichtig losgesneden (kurk hierbij niet beschadigd  ;D) wat extra kleurtjes draad gehaald en net er weer, op de juiste wijze ingemaakt.
Krijg hier thuis al de opmerking dat het zo nooit afkomt  ???

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8918
    • Midland
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #141 Gepost op: 18 January 2020, 18:32:40 »
Gelukkig kom je er op tijd achter.

Weer mooie herstart (y)

Gr Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Rob Hagg

  • Techniek is mijn passie!
  • Offline Offline
  • Berichten: 281
  • Dordrecht jaren 70
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #142 Gepost op: 18 January 2020, 19:00:03 »
Beste Frank,

Uit nieuwsgierigheid volgen aangezet.
Misschien leer ik er nog wat van.

Ik ben vrij nieuw hier op dit forum, en vind dit een interessant draadje, maar hoe zet ik dat "volgen" aan?

Rob
Techniek is mijn passie, dus wat is er nu mooier om je passie tot hobby te maken !
Dordrecht 1970: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90492.0

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4356
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #143 Gepost op: 18 January 2020, 19:01:26 »
Hoi Rob,

Bovenaan de pagina van het topic wat je wilt volgen “ notificatie “ aanklikken
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Rob Hagg

  • Techniek is mijn passie!
  • Offline Offline
  • Berichten: 281
  • Dordrecht jaren 70
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #144 Gepost op: 18 January 2020, 19:03:31 »
Dave bedankt.
« Laatst bewerkt op: 20 January 2020, 22:59:20 door 44. Reden: Overbodig citaat verwijderd »
Techniek is mijn passie, dus wat is er nu mooier om je passie tot hobby te maken !
Dordrecht 1970: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90492.0

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25901
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #145 Gepost op: 18 January 2020, 19:55:36 »
Lekker bezig Frank.
Maar ik blijf het oneerlijk vinden dat je zoveel ruimte hebt  ;D
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6137
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #146 Gepost op: 18 January 2020, 20:25:01 »
Sorry Wim  ;D. Moet wel zeggen dat mijn vrouw wel erg snel ja zei toen ik met het verbouw idee kwam. Wat ik daar nu van moet denken  ::)
« Laatst bewerkt op: 20 January 2020, 22:59:53 door 44 »

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3071
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #147 Gepost op: 19 January 2020, 11:35:09 »
Ik denk dat je die nog wel eens terug gaat krijgen ;D
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8918
    • Midland
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #148 Gepost op: 19 January 2020, 11:37:03 »
Misschien de bar....

Gr Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6137
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #149 Gepost op: 19 January 2020, 20:43:49 »
Waren vandaag nog even bij het bekende Zweedse woonwarenhuis (omdat vrouw en dochter wat wouden hebben)... meteen ook maar wat voor mezelf meegenomen...

Al het gereedschap, draad etc etc voor montage van de rails en bedrading bij elkaar en makkelijk mee te nemen naar elke hoek van de baan.
Scheelt een hoop zoeken en heen en weer lopen (ja Wim, er zitten echt wel nadelen aan zoveel ruimte  ;D)