Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Intermodellbau 2020 Dortmund 13-16 augustus door RikM
Vandaag om 07:28:35
Richting stoomlocomotief bij pendeltreinen. door Olav
Vandaag om 06:40:56
Buitenlust door sander1985
Vandaag om 06:37:37
Soldeerapparaat kopen, aanbevelingen? door Remunj
Vandaag om 06:29:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 03:13:15
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
Vandaag om 00:24:14
Tortoise wisselmotor niet met Littfinsky M-DEC-DC aan te sturen? door piet kleve
Vandaag om 00:00:09
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Hans van de Burgt
27 mei 2020, 23:55:56
Doornvliet door cor_b
27 mei 2020, 23:31:04
Heuvelland, een tentoonstellingsbaantje in H0 door Peter Kleton
27 mei 2020, 23:09:34
Trix Express lok maakt piepend geluid en hapert, suggesties? door Menno
27 mei 2020, 23:08:45
Heen, En en Weer door Menno
27 mei 2020, 23:05:32
Projekt 083-338 door Noordernet
27 mei 2020, 22:54:18
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door NS264
27 mei 2020, 22:49:08
NTM goederenwagens in Spoor-0 door RutgerSHM
27 mei 2020, 22:42:45
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door St00mboy
27 mei 2020, 22:36:23
Roco z21 verbinden met 10764 werkt niet! door St00mboy
27 mei 2020, 22:35:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
27 mei 2020, 22:29:12
Fleischmann Profi-rails, productie wordt gestaakt! door Nijboer
27 mei 2020, 22:26:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sander.
27 mei 2020, 22:08:32
Mehano Blue Tiger H0, kap openen voor inbouw decoder, ASB's en andere problemen door wob
27 mei 2020, 22:08:03
Groterdamse projecten door Tulpendaal
27 mei 2020, 22:02:29
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
27 mei 2020, 21:53:32
Roco wissels schakelen maar één kant op (DCC), maar analoog 14-16VAC beide kante door phdirk
27 mei 2020, 21:49:14
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
27 mei 2020, 21:38:36
Spoor III in Nederland gebruikt? door Klaas Zondervan
27 mei 2020, 21:33:47
Welke perronbreedte voor Roco line door mtr
27 mei 2020, 21:31:40
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland door g-j
27 mei 2020, 21:19:06
Digikeijs DR4018: Seinen aansturen door Belgaboy
27 mei 2020, 20:56:25
Raadplaatje door Daan Neijenhuis
27 mei 2020, 20:54:29
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 40553 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Bahnstrecke 5867
« Gepost op: 25 november 2019, 20:14:59 »
De verbouwing van de hobbyzolder is bijna klaar dus ook tijd om het nieuwe modelspoorproject teo starten. Na de Bröckenbahn wordt de nieuwe baan niet alleen wat groter en beter bereikbaar maar wordt hij (of is het zij?)  wat zuidelijker geprojecteerd zodat een overkomende Zwitserse stoomloc ook te verklaren is. Tijdperk blijft III met een kleine uitschieter naar IV. En de naam:
Het nummer verwijst naar een (niet bestaand ) bahnstreckenummern van de DB gesitueerd in Bayern. De 58 en 67 ook naar de periode (jaren 1958-1967).
Binnenkort gaat er gestart worden met de onderbouw en volgen de eerste foto’s

Gr Frank
En we stomen door....

André 1976

  • Neutraal Moresnet, het Monaco van de Ardennen. Hoofdzakelijk Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 358
  • Neutraal Moresnet is reeds in aanbouw.
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2019, 22:35:12 »

Beste Frank,

Uit nieuwsgierigheid volgen aangezet.
Misschien leer ik er nog wat van.
Depot Vossölder is het eerste echte bouwproject van mij.
Lerend bouwen dus!

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 894
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2019, 08:38:54 »
+1  ;D

Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 9529
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2019, 09:18:34 »
+2  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3508
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2019, 12:29:00 »
+3  (y)
Je vorige baan ook altijd met veel plezier gevolgd.

Succes,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

modelattic

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2019, 12:53:48 »
+4  (y)
Ik maak altijd alles af waar ik aan beg

Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2019, 12:59:58 »
+5  (y)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5512
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2019, 13:17:40 »
+5867

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2019, 14:29:57 »
Dan moet ik langzamerhand ook maar eens gaan starten met de bouw.  ;D
Basis van het plan is inmiddels wel bedacht.
Eerste laag wordt het schaduwstation dat op 1 meter hoogte van de vloer komt,

Hier komen 10 opstelsporen (ieder ca 2,7 M1 lang) en 2 keerlussen. Doordat ze gekoppeld zijn met verbindingsspoor kun je zowel als een hondebot rond rijden of in een cirkel.
Heb inmiddels het benodigde materiaal voor de onderbouw bepaald en zodra dit binnen is (en ik van mijn huidige griep hersteld ben  :() kan ik met de onderbouw starten. Omdat het geheel ca 7,2 x 1,5 m2 wordt en verrijdbaar moeten worden moet dit wel solide genoeg worden.
En we stomen door....

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3508
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2019, 15:06:33 »
Zijn de twee blauwe spoortjes niet te kort voor een keerlus schakeling. Als je recht oversteekt van paars naar groen, dan zijn aan beide zijden van de blauwe trajectjes de polariteit omgedraaid. Er is natuurlijk ruimte zat om een extra keerlusschakeling in het dalende traject onder te brengen. Maar toch even gemeld.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2019, 15:28:07 »
Hoi Gerard,

Ik moet het nog een keer goed controleren maar mijn eerste snelle conclusie was dat op deze verbinding geen polariteit wissel zit.

Als ik mijn bed weer uit mag zal ik de boel nog eens printen en de railstaven inkleuren (dan weet ik het zeker)


En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2019, 13:27:42 »
Zo, het hout voor de onderbouw is besteld en komt loop volgende week binnen. Kan ik precies op geplande tijdstip gaan starten (en ben ik hopelijk ook uit geziekt).

@Gerard: ik heb het nog even gecontroleerd maar volgens mij is er bij de blauwe overgangssporen geen polariteit wissel. Klopt ook omdat als een trein rond rijdt hij 2x door keerlus gaat en dus weer in oorspronkelijke polariteit staat.

Zodra er echt gebouwd gaat worden volgen de foto’s.
En we stomen door....

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8573
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2019, 15:47:57 »
*zoekt alvast stoel,chips en wat te drinken *  :angel:

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2019, 17:45:58 »
Ik ben nog langggg niet zo ver maar om jullie niet te laten wachten en mogelijke goede aanvullingen en ideeën te kunnen laten geven hierbij alvast een eerste uitwerking van het stationdeel op laag 2.

De groene uitgaande sporen gaan naar het schaduwstation, het rode spoor is de zijlijn die hogerop de bergen voert.
(Afmeting tussen de 2 verticale rasterlijnen is 2,4 M1, diepte van de baan 1,5 M1).

Kom maar op met de suggesties en meningen  ;D
Gr Frank
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #14 Gepost op: 01 december 2019, 17:58:49 »
Wachtend op de houtlevering even een tussendoortje..

Nee,..... geen 1:5 model van de nieuwe baan (hoewel dat ook nog wel een idee is), en ik ga ook geen. modulebaan maken.
Is basis voor Kerstlandschap in de woonkamer.🎄
En we stomen door....