Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 16:18:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 108401 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #105 Gepost op: 19 december 2020, 13:46:08 »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 920
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #106 Gepost op: 19 december 2020, 13:58:56 »

Es kann nur besser werden!

Grusse! Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

locofiel

  • Gast
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #107 Gepost op: 19 december 2020, 14:37:24 »
Zm Wohl 🍺


Gr,

Dirk

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #108 Gepost op: 09 januari 2021, 13:56:59 »


En langzaam gaat het werk gewoon door! 2023 ??
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #109 Gepost op: 11 januari 2021, 18:52:08 »
Een jaar werk ?  :o
Ben ik toch benieuwd naar wat ze wel niet van plan zijn,dat dat een jaar moet duren  ???
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #110 Gepost op: 11 januari 2021, 20:24:39 »
Rustig aan dan breekt het lijntje niet! 8)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #111 Gepost op: 21 januari 2021, 16:19:52 »
21-01-2021
Het is vandaag droog, wel veel wind, en het is koud. De zon schijnt dus mooi weer om er weer eens opuit te trekken. De bedoeling was om richting Nordhorn te gaan maar zoals gezegt, bij tijd en wijle scheen de zon, dus richting het westen gegaan.


190 In de buurt van Esche, daar waar de aftakking naar de Exxon gaat, zag ik in de weilanden een andere diesel staan als een paar weken terug.


191 Het was de D5, een drie-assige werkpaard van de BE.


192 Opschriften op het Machinistenhuis


193 en op een bord aan de stelbalk


194 Waarschijnlijk is dit de vaste wachtplaats, gezien de oliewerende ondergrond en de “Lurk” voor de olietrein locomotieven van de BE


195 Dat de werkzaamheden ter voorbereiding van het opwaarderen van de lijn stilliggen is optik bedrog


196 Net buiten het zichtveld waren deze mannen met hun Atlas nog druk doende


197 Een beetje hier


198 en een beetje daar!


199 Er worden wel erg grote gasflessen gebruikt!


200 Ook het loc personeel van de BE heeft te maken met de Armoe en Ellende borden. Hier gezien in de richting van het hoofdspoor


201 En dit in de richting van de Exxon.


202 Dat de olieproductie in het Grafschaft/Emsland nog niet voorbij is bewijzen deze werkende Ja-knikkers die hier in grote aantallen te vinden zijn.


203 Een stukje verder langs de Bundesstrasse 403 komen we in Berge. Ook hier is men volop bezig met de voorbereidingen. Hoofdzakelijk rondom de onbeveiligde overwegen In de verte is nog een Ätlas”KROL te zien. Die stapel ingepakte blauwe………. Zijn ook bestemd voor het spoor


204 Deze landelijke Idylle zal binnenkort plaats gaan maken voor afdsluithekken.


205 Overal langs het spoor vind je deze stille getuigen van de vooruitgang.


206 Geniet hier nog maar van.


207 Het blijft oppassen! Dacht je er kan toch geen trein komen, komt er opeens zo’n kraan met aanhangbakkie de overweg over.


208 Kwam een lading zand halen voor de werkzaamheden iets verder op aan het spoor.


209 Aan de hand van deze aanwijzing het Bahnhof opgezocht.


210 Berge moet niet te veel kapsones krijgen, dit slaat natuurlijk nergens op!


211 Met heel veel fantasie kan je er nog wel de contouren van het oude station uithalen.


212 Met die zelfde fantasie lukt het ook nog wel van de voormalige goederenloods te maken. Ik ben bang dat met het moderniseren van de lijn deze oude gebouwen plaats moeten gaan maken voor veel glas en staal.


213 We zijn weer bij het laatste station op Grafschaftlige bodem. Kijken hier in de richting van Coevorden NL. Wat een rust


214 Twee lange rijen buitendienst gestelde goederenwagens van de SNCF


215 Spreekt voorzich


216 Voormalig Station Laarwald gezien van het  stationsplein


217 Dit is het voormalige goederenontvangkantoor van station Laarwald


218 Ik vraag mij af of deze weegbrug er al vanaf het begin der spoorwegen gelegen heeft. De slagboom in ieder geval niet. Die is on het terrein van Leemans af te sluiten.


219 Gezien vanuit de voormalige perron zijde


220 Op het eerste gezicht ziet het er allemaal nog redelijk uit. Van dichtbij is het een compleet bouwval………..maar! met goede wil en een heleboel pecunia is het nog wel te redden


221 Hier stonden eens de goederenwagen ter controle door de Douane. Dat was in de tijd dat de grens nog de grens was!


222  Met enige trots laat het gebouw ons weten wie het is


223 Hier is te zien dat het niet meer de oorspronkelijke naam is. Duidelijk een ander letter type.


224 Moderne afgestelde SNCF containerdraagwagens


225 Deze overweg bij station Laarwald zal in deze vorm zijn langste tijd wel gehad hebben. De windmolens staan aan de Nederlandsekant van de grens.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2021, 17:41:24 door Reinout van Rees. Reden: img tag toegevoegd »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1190
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #112 Gepost op: 23 januari 2021, 19:56:56 »
Hallo hans,

Mooie fotoserie. Ben weer helemaal up to date.

groeten jandcargo

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3731
  • de hondsrug baan
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #113 Gepost op: 23 januari 2021, 20:09:02 »
fraaie plaatjes Hans, ben er een jaar niet meer geweest ivm corona, geen boodschappen en tanken in Emlichheim.


hou dit draadje goed in de gaten.



mvgr Evert en Bas

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3731
  • de hondsrug baan
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #114 Gepost op: 29 januari 2021, 11:54:49 »
omdat ik vanmorgen even tijd had om in mijn archief te kijken kwam ik toch nog een foto tegen uit Emlichheim  (zie bericht 128)waar duidelijk te zien is dat na de afbraak van het station en renovatie van het terrein en perron is gebouwd.


de D20 met een bloktrein met diervoeders van van Triest te Emlichheim 15-07-2013 .


mvgr Evert en Bas

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #115 Gepost op: 31 januari 2021, 16:30:05 »
omdat ik vanmorgen even tijd had om in mijn archief te kijken kwam ik toch nog een foto tegen uit Emlichheim  (zie bericht 128)waar duidelijk te zien is dat na de afbraak van het station en renovatie van het terrein en perron is gebouwd.

Ja, dit is door de BE gebouwd zodat bijvoorbeeld de Nikolauszug die elk jaar rond Sinterklaas rijd in Emlichheim kan blijven stoppen.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2021, 17:58:22 door Reinout van Rees. Reden: Citaat enorm ingekort »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #116 Gepost op: 01 februari 2021, 11:37:16 »






MB CITARO LE 2 BUSMODELL
Unseren Bus im BE-Design gibt es auch als H0-Modell (1:87)!
Das detaillierte Sondermodell MB Citaro LE 2 wurde von AWM hergestellt.
Das Modell kann für 27,00 € bei der Bentheimer Eisenbahn AG erworben werden. Mail an: marketing@bentheimer-eisenbahn.de


REVITALISIERUNG BAHNHOF NORDOHRN
Die Umbauarbeiten am Bahnhof in Nordhorn haben begonnen!
Der Bahnhof Nordhorn hat eine Gesamtfläche von 1.235 m², die sich
in Kellergeschoss, Erdgeschoss sowie 1. und 2. Obergeschoss aufteilen.

Im Erdgeschoss wird ein moderne Mobilitätszentrale der Reisebüro Berndt GmbH und VGB mit einer Mietwagenstation von Europcar (87 m²), ein Kiosk (55 m²) sowie die arends backbar (250 m²) zu finden sein. Außerdem erwartet die Fahrgäste eine 200 m² große moderne Wartehalle mit Sitzgelegenheiten, Fahrkartenautomat, Gepäckschließfächern, analoger und digitaler Fahrgastinformation, kostenfreies WLAN sowie ein Geldautomat. Eine entgeltpflichtige WC-Anlage (45 m²) ist ebenfalls vorgesehen.

Das 1. Obergeschoss bietet mit ausreichend Platz für das Betriebsleitzentrum der Bentheimer Eisenbahn AG und Bentheimer Eisenbahn Netz für den Schienenpersonennah- und Güterverkehr. Die Aufenthaltsräume, Küche und Besprechungsräume finden unter dem 200 m² großen Dachgeschoss Platz. Die Haustechnik befindet sich im Untergeschoss. Das Investitionsvolumen beläuft sich auf ca. 4 Mio. €.


BRIEFMARKEN - 125 JAHRE BENTHEIMER EISENBAHN
Die Bentheimer Eisenbahn AG feiert in diesem Jahr
125-jähriges Jubiläum und hat sich dafür ein paar Überraschungen
und Besonderheiten überlegt. Eine der Besonderheiten sind in
diesem Jahr die Briefmarken mit eigenem 125-Jahre-Design.

Overgenomen uit de BE nieuwsbrief,
Modelfoto,s BE
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2021, 10:31:36 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #117 Gepost op: 01 februari 2021, 12:47:08 »
... kostenfreies WLAN sowie ein Geldautomat.
Zelf zou ik zoiets in een andere volgorde schrijven: "... ein Geldautomat sowie kostenfreies WLAN." Want anders zit ik toch te denken aan een kostenfreies Geldautomat. ;D
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #118 Gepost op: 01 februari 2021, 12:52:34 »
Martin dan zou je een berichtje aan de BE zelf moeten sturen. Het is n.l. hun tekst, niet de mijne ;D (y)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #119 Gepost op: 01 februari 2021, 14:31:31 »
Veldhausen op 4 september 2015, toen het emplacement nog geheel intact was:




grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.