Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Veevervoer ss/ ns door MOVisser
Vandaag om 00:07:48
Piko blauwe 1000 door Noud
26 November 2025, 23:42:26
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door marco
26 November 2025, 23:11:54
Kersttrein door Sven
26 November 2025, 23:11:19
Aachenau West door wob
26 November 2025, 23:05:43
Rondom Charlois door Alewijn
26 November 2025, 22:48:33
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
26 November 2025, 22:39:39
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Quinzeedied
26 November 2025, 22:32:05
De modeltreinen van Spoorijzer door rjr
26 November 2025, 22:28:45
Stub switches door bask185
26 November 2025, 21:59:25
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
26 November 2025, 21:58:44
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door EN446
26 November 2025, 21:54:58
Lodewickshaven door Ronald Halma
26 November 2025, 21:40:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp door Edsko Hekman
26 November 2025, 21:37:28
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door NS264
26 November 2025, 20:57:39
Revier Rheinbrenner (H0) door Frank 123
26 November 2025, 20:37:25
Raadplaatje door dennie
26 November 2025, 20:36:22
Au bord de la Cèze door Frank 123
26 November 2025, 20:33:33
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile door bellejt
26 November 2025, 20:11:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Eric B
26 November 2025, 19:11:00
Modelbaan Beltheim. door puntenglijder
26 November 2025, 19:09:33
gangelt door bellejt
26 November 2025, 17:58:13
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
26 November 2025, 16:33:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
26 November 2025, 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
26 November 2025, 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
26 November 2025, 14:41:40
Piko 2025 door Reinout van Rees
26 November 2025, 13:24:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
26 November 2025, 12:37:27
US diorama in H0 door Jelmer
26 November 2025, 12:06:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
26 November 2025, 10:37:08
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 260720 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12551
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #75 Gepost op: 10 October 2020, 18:25:18 »
Stort je hart maar uit ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27002
    • Pagina van klaas
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #76 Gepost op: 10 October 2020, 19:07:23 »
De regels die in dat krantenbericht worden genoemd bestaan al heel lang. Nu nog op zoek naar mensen die ze willen gehoorzamen. ;)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8625
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #77 Gepost op: 11 October 2020, 17:02:04 »
@Hans,


Ik las in de RM 378 dat men ook plannen heeft om vanuit Bentheim weer naar Gronau te rijden met de trein. Heb jij daar meer info over of weet je iets meer?
Jeroen


Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12551
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #79 Gepost op: 09 November 2020, 14:59:17 »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12551
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #80 Gepost op: 27 November 2020, 19:22:39 »

Gezien vanaf de grens bij Coevorden richting het Oosten.

UELSEN. Een internationale regionale treinverbinding tussen Emmen en Bad Bentheim/Rheine.

Een Drentse droom? Niet als het aan de provincie, Landkreis Grafschaft Bentheim en de Bentheimer Eisenbahn ligt.
Tussen 2020 en 2023 zou de trein kunnen rijden. De schatting is dat er 1.530 reizigers per dag gebruik van gaan maken.
De spoorlijn ligt er al maar de laatste personentrein vanaf Coevorden reed in 1939.
De Tweede Wereldoorlog gooide roet in het eten. Na 1974 werd de rest van de lijn op Duits grondgebied ook gesloten voor personenverkeer,
zoals met veel regionale spoorlijnen gebeurde. Sindsdien rijden er alleen langzame goederentreinen.
De Bentheimer Eisenbahn is in principe een goederenvervoerder met een goederenspoorlijn
en daardoor is deze lijn door gebrek aan geen of beperkte overwegbeveiliging, niet geschikt voor hoge snelheden.
Als de treinen door moeten gaan rijden naar Emmen, moet ook het gedeelte Neuenenhaus-Coevorden flink op de schop.
Het traject Coevorden-Emmen is met een klein stukje extra dubbel spoor snel geschikt te maken.
De provincie Drenthe, Landkreis Grafschaft Bentheim en de Bentheimer Eisenbahn laten een onderzoek uitvoeren
 naar de haalbaarheid en het aantal reizigers dat er gebruik van zullen maken.
Volgens een eerste verkenning zouden dat er gemiddeld 1.530 per dag kunnen zijn.
Volgens directeur Joachim Berends van de Bentheimer Eisenbahn kan dat aantal nog flink groeien
als er veel meer uitwisseling komt tussen de Nederlandse en de Duitse arbeidsmarkt.
De grootste groep potentiële reizigers bestaat uit forenzen die tussen beide landen hen en weer pendelen voor hun werk.
Studenten die zo makkelijker de hogescholen van Emmen, Lingen, Osnabrück en Münster kunnen bereiken,
zijn een tweede grote groep.
Gedeputeerde Henk Brink van verkeer en vervoer: 'je ziet nu al dat er steeds meer Duitse studenten naar de hogeschool in Emmen gaan.'
Tenslotte zijn er ook een kleiner aantal toeristen en dagjesmensen die van de verbinding gebruik zullen gaan maken.
Een heikel punt is wie het opknappen van de spoorlijn naar Coevorden gaat betalen.
Op het Nederlandse deel tussen Coevorden en Emmen moet een stuk dubbelspoor komen.
Voor een goede exploitatie tussen Emmen en Bad Bentheim moeten er vier extra treinen bij worden gebouwd.
De treinen die vanaf 2019 op het traject Bad Bentheim-Neuenhaus rijden zijn ook geschikt voor het Nederlandse spoor.
De Bentheimer Eisenbahn heeft voor twintig miljoen euro vijf Lint treinstellen bij Alstom gekocht.
Arriva rijdt er ook mee tussen Hardenberg en Almelo.
De directeur van de Bentheimer Eisenbahn gaat er vanuit dat ieder land zijn eigen kosten gaat betalen.


Het station van Laar ziet er zo wel erg mistroostig uit
« Laatst bewerkt op: 27 November 2020, 19:40:30 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12551
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #81 Gepost op: 28 November 2020, 13:27:05 »

(ging er net niet helemaal op)

Uit de Zeitung van vandaag. Het leeft wel!!!!!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #82 Gepost op: 28 November 2020, 17:27:38 »
Het idee is leuk.
Vraag me echter wel af hoe de Bentheimer Eisenbahn hierover denkt.
Die hebben na jaren opknappen en (volgens mij) een eindelijk leuk lopend gebeuren op poten gezet op een lijn waar geen hond meer aandacht aan wilde besteden,iets wat werkt.
En na zoveel jaren is er "ineens" weer reële interesse om ook op dat spoor weer reizigers te gaan vervoeren.
Kan me als BE zomaar voorstellen dat men dan toch met een voor de BE gunstig plan moet komen alvorens die akkoord zijn met dit delen van hun "terrein"
Aan de kant schuiven kan je ze volgens mij niet zomaar,toch ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #83 Gepost op: 28 November 2020, 19:10:32 »
Uit de Zeitung van vandaag. Het leeft wel!!!!!
Hoi Hans, zie ik daar nu 29 nov 2020 in die krant staan? Volgens mij is dat morgen pas!  ;D

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

RetroJack

  • Offline Offline
  • Berichten: 6316
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #84 Gepost op: 28 November 2020, 19:33:06 »
Kwestie van tijdzones  :D
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Nulspul

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #85 Gepost op: 28 November 2020, 19:41:18 »
Hoi Hans, zie ik daar nu 29 nov 2020 in die krant staan? Volgens mij is dat morgen pas!  ;D

Groet, Wim

Dat klopt hier in Uelsen brengen ze de krant van zondag al op zaterdag ;D ;D

Bertus
Vriendelijkheid kost geen geld

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3367
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #86 Gepost op: 28 November 2020, 19:48:26 »
Het station en emplacement van Laarwald van de foto's hierboven ziet er erg sfeervol en rustiek uit. Met die reactiveringsplannen gaat die rustiek wel verdwijnen, moderne abri's, nieuw perron met betonnen wanden, zijsporen weggesaneerd. Kortom dag sfeer :-[ dat is dan weer de keerzijde helaas.
Groeten,
Richard

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #87 Gepost op: 28 November 2020, 20:08:19 »
Kwestie van tijdzones  :D
Hmm... Ik ben nog niet overtuigd; ik woon in Moskou (Rusland) en daar is het nu toch nog echt 28 november  ;D
Terwijl het toch nog een stukkie oostelijker is dan Neuenhaus/ Uelsen  ;)
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #88 Gepost op: 28 November 2020, 20:14:35 »
Het idee is leuk.
Vraag me echter wel af hoe de Bentheimer Eisenbahn hierover denkt.
Hoi Floris,
Ik dacht dat het juist de BE is die het personenverkeer ook tussen Neuenhaus en Emmen wil uitvoeren. Net zoals ze dat nu ook doen tussen Bentheim en Neuenhaus.
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #89 Gepost op: 29 November 2020, 01:40:35 »
Ook hier een bericht in de krant.
.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.