Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 110637 keer)

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 688
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #75 Gepost op: 10 oktober 2020, 17:48:29 »
Dit roept toch wel wat vragen op...

grtz rob (groot BE fan)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #76 Gepost op: 10 oktober 2020, 18:25:18 »
Stort je hart maar uit ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #77 Gepost op: 10 oktober 2020, 19:07:23 »
De regels die in dat krantenbericht worden genoemd bestaan al heel lang. Nu nog op zoek naar mensen die ze willen gehoorzamen. ;)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #78 Gepost op: 11 oktober 2020, 17:02:04 »
@Hans,


Ik las in de RM 378 dat men ook plannen heeft om vanuit Bentheim weer naar Gronau te rijden met de trein. Heb jij daar meer info over of weet je iets meer?
Jeroen


Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #80 Gepost op: 09 november 2020, 14:59:17 »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #81 Gepost op: 27 november 2020, 19:22:39 »

Gezien vanaf de grens bij Coevorden richting het Oosten.

UELSEN. Een internationale regionale treinverbinding tussen Emmen en Bad Bentheim/Rheine.

Een Drentse droom? Niet als het aan de provincie, Landkreis Grafschaft Bentheim en de Bentheimer Eisenbahn ligt.
Tussen 2020 en 2023 zou de trein kunnen rijden. De schatting is dat er 1.530 reizigers per dag gebruik van gaan maken.
De spoorlijn ligt er al maar de laatste personentrein vanaf Coevorden reed in 1939.
De Tweede Wereldoorlog gooide roet in het eten. Na 1974 werd de rest van de lijn op Duits grondgebied ook gesloten voor personenverkeer,
zoals met veel regionale spoorlijnen gebeurde. Sindsdien rijden er alleen langzame goederentreinen.
De Bentheimer Eisenbahn is in principe een goederenvervoerder met een goederenspoorlijn
en daardoor is deze lijn door gebrek aan geen of beperkte overwegbeveiliging, niet geschikt voor hoge snelheden.
Als de treinen door moeten gaan rijden naar Emmen, moet ook het gedeelte Neuenenhaus-Coevorden flink op de schop.
Het traject Coevorden-Emmen is met een klein stukje extra dubbel spoor snel geschikt te maken.
De provincie Drenthe, Landkreis Grafschaft Bentheim en de Bentheimer Eisenbahn laten een onderzoek uitvoeren
 naar de haalbaarheid en het aantal reizigers dat er gebruik van zullen maken.
Volgens een eerste verkenning zouden dat er gemiddeld 1.530 per dag kunnen zijn.
Volgens directeur Joachim Berends van de Bentheimer Eisenbahn kan dat aantal nog flink groeien
als er veel meer uitwisseling komt tussen de Nederlandse en de Duitse arbeidsmarkt.
De grootste groep potentiële reizigers bestaat uit forenzen die tussen beide landen hen en weer pendelen voor hun werk.
Studenten die zo makkelijker de hogescholen van Emmen, Lingen, Osnabrück en Münster kunnen bereiken,
zijn een tweede grote groep.
Gedeputeerde Henk Brink van verkeer en vervoer: 'je ziet nu al dat er steeds meer Duitse studenten naar de hogeschool in Emmen gaan.'
Tenslotte zijn er ook een kleiner aantal toeristen en dagjesmensen die van de verbinding gebruik zullen gaan maken.
Een heikel punt is wie het opknappen van de spoorlijn naar Coevorden gaat betalen.
Op het Nederlandse deel tussen Coevorden en Emmen moet een stuk dubbelspoor komen.
Voor een goede exploitatie tussen Emmen en Bad Bentheim moeten er vier extra treinen bij worden gebouwd.
De treinen die vanaf 2019 op het traject Bad Bentheim-Neuenhaus rijden zijn ook geschikt voor het Nederlandse spoor.
De Bentheimer Eisenbahn heeft voor twintig miljoen euro vijf Lint treinstellen bij Alstom gekocht.
Arriva rijdt er ook mee tussen Hardenberg en Almelo.
De directeur van de Bentheimer Eisenbahn gaat er vanuit dat ieder land zijn eigen kosten gaat betalen.


Het station van Laar ziet er zo wel erg mistroostig uit
« Laatst bewerkt op: 27 november 2020, 19:40:30 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #82 Gepost op: 28 november 2020, 13:27:05 »

(ging er net niet helemaal op)

Uit de Zeitung van vandaag. Het leeft wel!!!!!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #83 Gepost op: 28 november 2020, 17:27:38 »
Het idee is leuk.
Vraag me echter wel af hoe de Bentheimer Eisenbahn hierover denkt.
Die hebben na jaren opknappen en (volgens mij) een eindelijk leuk lopend gebeuren op poten gezet op een lijn waar geen hond meer aandacht aan wilde besteden,iets wat werkt.
En na zoveel jaren is er "ineens" weer reële interesse om ook op dat spoor weer reizigers te gaan vervoeren.
Kan me als BE zomaar voorstellen dat men dan toch met een voor de BE gunstig plan moet komen alvorens die akkoord zijn met dit delen van hun "terrein"
Aan de kant schuiven kan je ze volgens mij niet zomaar,toch ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #84 Gepost op: 28 november 2020, 19:10:32 »
Uit de Zeitung van vandaag. Het leeft wel!!!!!
Hoi Hans, zie ik daar nu 29 nov 2020 in die krant staan? Volgens mij is dat morgen pas!  ;D

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5676
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #85 Gepost op: 28 november 2020, 19:33:06 »
Kwestie van tijdzones  :D
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Nulspul

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #86 Gepost op: 28 november 2020, 19:41:18 »
Hoi Hans, zie ik daar nu 29 nov 2020 in die krant staan? Volgens mij is dat morgen pas!  ;D

Groet, Wim

Dat klopt hier in Uelsen brengen ze de krant van zondag al op zaterdag ;D ;D

Bertus
Vriendelijkheid kost geen geld

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3007
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #87 Gepost op: 28 november 2020, 19:48:26 »
Het station en emplacement van Laarwald van de foto's hierboven ziet er erg sfeervol en rustiek uit. Met die reactiveringsplannen gaat die rustiek wel verdwijnen, moderne abri's, nieuw perron met betonnen wanden, zijsporen weggesaneerd. Kortom dag sfeer :-[ dat is dan weer de keerzijde helaas.
Groeten,
Richard

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #88 Gepost op: 28 november 2020, 20:08:19 »
Kwestie van tijdzones  :D
Hmm... Ik ben nog niet overtuigd; ik woon in Moskou (Rusland) en daar is het nu toch nog echt 28 november  ;D
Terwijl het toch nog een stukkie oostelijker is dan Neuenhaus/ Uelsen  ;)
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #89 Gepost op: 28 november 2020, 20:14:35 »
Het idee is leuk.
Vraag me echter wel af hoe de Bentheimer Eisenbahn hierover denkt.
Hoi Floris,
Ik dacht dat het juist de BE is die het personenverkeer ook tussen Neuenhaus en Emmen wil uitvoeren. Net zoals ze dat nu ook doen tussen Bentheim en Neuenhaus.
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256