Emmen en Coevorden liggen niet in Gelderland en/of Overijssel.Ten aanzien van kortere reistijden merk ik op dat bij het aanleggen van de bovenleiding en gedeeltelijke spoorverdubbeling tussen Zwolle en Emmen er beloofd werd dat de reistijd een half uur worden.... Dan moet je gemiddeld 150 km/h rijden! Een stoptrein over een vergelijkbare afstand tussen Zwolle en Assen stopt drie keer onderweg. De sneltrein tussen Zwolle en Emmen stopt onderweg drie keer niet, maar zes keer wel. Dat schiet dus niet op.
Reinout ik was ook al raar het kijken van die neben signale,ik had wel de brede ks- seintype wel verwacht zoals hieronder maar zonder het 10 getalof de smallere ks sein type hieronderMaar wat ik ook afvraag vanuit waar worden ze bedient, door db netze of door bentheimer eisenbahn zelf?groet dennie
gaaf die histerische plaatjes met die accutriebwagen en Formsignale Valt me op dat de seinen VOORBIJ de overweg staan, die wordt dus niet gezekerd met de seinen....nooit gezien!
Die instap-constructies in afbeelding 148: is dat soms gebruikt tijdens de periode met proefritten? Misschien ook om met rolstoelen te testen? Ik weet niet of ze toen al door konden rijden tot het eigenlijke station.Of, brainstormend, misschien iets tijdens de feestelijke openingsritten? Dat ze op het oude perron een grote feesttent neer konden zetten? Ik gok maar wat.Reinout