Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 14:45:13
Welke rijtuigen achter NS 1100 door Harold34
Vandaag om 14:39:49
Intermodellbau 2020 Dortmund 13-16 augustus door Ronald Halma
Vandaag om 14:32:19
Breedte nieuw op te zetten Fleischmann HO tafel afmeting door Remunj
Vandaag om 14:25:03
Projekt 083-338 door Ric
Vandaag om 14:16:07
Welke Duitse rangeerseinen bij eindstation door Silver Fox 2512
Vandaag om 14:08:54
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 14:04:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Luc2000
Vandaag om 13:56:51
Aankomst grootste containerschip ter wereld door Jan-Peter
Vandaag om 13:56:44
N-tram ervaring? door Sven
Vandaag om 13:54:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 13:53:06
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door Servé
Vandaag om 13:42:16
Waar koop je tegenwoordig 'betaalbare' sounddecoders? door bask185
Vandaag om 13:22:09
Märklin/Trix TGV Thalys openen door System-M
Vandaag om 13:18:15
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door NS264
Vandaag om 12:58:31
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 12:47:51
Doornvliet door MOVisser
Vandaag om 12:30:59
Aachenau West door wob
Vandaag om 11:48:02
Maïsveld n spoor maken, tips? door RemcoStarter
Vandaag om 11:37:41
Hoe groen was de groene E-loc 1000-? door FritsT
Vandaag om 11:14:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bollen neus
Vandaag om 11:01:07
Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek door Hans Mol
Vandaag om 10:32:28
Raadplaatje door spoorzeven
Vandaag om 10:14:24
Initiatief TS voor behoud SUN-tramstel scoort eerste succes door NS264
Vandaag om 09:36:49
ESU Class 66 Lineas pimpen. door erwin janssens
Vandaag om 09:20:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sjoerd van de Wal
Vandaag om 09:03:21
Update: baan in de tropen door Arjen52
Vandaag om 08:45:54
Baanbouw Bosje77 door modelattic
Vandaag om 06:14:11
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
03 juni 2020, 23:54:02
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
03 juni 2020, 23:21:46
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 20116 keer)

Bertholdowitsch

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #90 Gepost op: 14 oktober 2019, 08:31:31 »
Wat betreft de wissels: de meeste wissels zijn inderdaad nog steeds handbediend, maar velen zijn wel vanwege de hervatting van het personenvervoer opgeknapt. Zo ook de wissel op afbeelding 154: het sein dat eraan vast zit is nieuw, wat je ook kunt zien aan de code die erop staat. In de vorige jaren stonden er niet zulke lange code's op die seinen bij de Bentheimer Eisenbahn.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1229
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #91 Gepost op: 06 november 2019, 15:06:23 »
Reportage van bentheimer eisenbahn door  de ndr  helaas alleen in duits.
https://www.youtube.com/watch?v=tM_KrdshRqI

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10696
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #92 Gepost op: 06 november 2019, 16:08:54 »
Met enorm plezier naar gekeken. Past perfect in dit draadje.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 491
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #93 Gepost op: 06 november 2019, 19:39:04 »
Dank voor de tip; een interessante film. Aanbevolen!
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10696
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #94 Gepost op: 05 december 2019, 11:29:37 »
Tweede Kamer akkoord met haalbaarheidsonderzoek Nedersaksenlijn
Gepubliceerd op 05-12-2019 om 10:28

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaat een haalbaarheidsonderzoek laten doen naar de aanleg van een rechtstreekse spoorverbinding tussen Enschede en Groningen, de zogenaamde Nedersaksenlijn. De Tweede Kamer ging deze week akkoord met een motie voor dit onderzoek. Volgens de indiener van de motie, Kamerlid Stieneke van der Graaf, kan een doorgetrokken spoorverbinding aan de oostelijke grens van Nederland tussen Enschede en Groningen via Coevorden en Emmen zorgen voor versterking van de leefbaarheid en sociaaleconomische ontwikkelingen in de regio.Daarnaast kan het een impuls zijn voor het goederenvervoer. In het onderzoek moet de aansluiting voor goederen- en personenvervoer op de Bentheimer Eisenbahn mee worden genomen.Treinreizigers die vanuit Twente naar Groningen willen, moeten nu via Zwolle en Meppel reizen. Tussen Emmen en Stadskanaal ligt nu geen spoor. Het gaat om een traject van ongeveer 18 kilometer. De kosten voor de aanleg van de verbinding worden geschat op 250 miljoen euro. In het verleden lag er wel een spoorlijn tussen Emmen en Stadskanaal. Deze begin vorige eeuw aangelegde spoorverbinding is na de Tweede Wereldoorlog in gedeeltes gesloten en opgebroken. De tijdswinst zou circa 20 minuten zijn, maar daarnaast is een van de argumenten dat de drukke lijn Zwolle-Meppel er mee wordt ontlast. Een directe verbinding tussen de universiteitssteden Groningen en Enschede wordt ook als voordeel genoemd. Naar verwachting is het onderzoek in het najaar van 2020 afgerond en kan de Kamer worden geïnformeerd over de uitkomsten.
In 2016 is er al onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van de verbinding door de Universiteit Twente. Ondanks de lovende resultaten bleken de geschatte kosten van de aanleg, 250 miljoen euro, een te groot struikelblok. Afgelopen jaar kreeg de Christenunie in de Provinciale Staten van Overijssel wel weer een meerderheid bereid tot het uitvoeren van een nieuwe haalbaarheidsstudie.

« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 11:32:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1229
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #95 Gepost op: 05 december 2019, 12:12:00 »
Is er een hoofdreden waarom het 250 miljoen zou kosten,afgezien van het spoor dan.
Ik ken dat traject niet maar welke (bijzondere) kunstwerken/bruggen zijn er dan nodig/op welke plaats?
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 14:27:10 door dennie »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10696
    • sleutelspoor
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10696
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #97 Gepost op: 14 maart 2020, 15:12:21 »
De Duitse CDU politicus Albert Stegemann zegt hierover dat de Deutsche Bahn hem verzekerd heeft dat er absoluut geen verandering in de plannen zijn gekomen. De opgedoken geruchten dat op korte termijn de Oost-West verbinding over Emmerich gaat lopen zijn voor een deel uit de lucht gegrepen. Steegemann waarschuwt dat de regio alert moet blijven en er alles aan moet doen om de verbinding via Bad Bentheim en Rheine aantrekkelijker te maken ” Zo moet zeker al in 2023 de overstaptijden op het knooppunt Rheine tussen de Regionalexpress en de Intercity treinen drastisch verkort worden. Nu, anno 2020, moeten reizigers die van de "Emsland-lijn" gebruik maken het tot 2024 met de oude dienstregeling doen. Na 2024 gaan de wacht- en overstaptijden oplopen tot 2 uur en langer. Als deze situatie van lange wachttijden blijft bestaan is dat een ramp voor de Regio, de Bentheimer Eisenbahn en het spoor in het algemeen. Ondanks deze moeilijkheden prees Stegemann uitdrukkelijk de geplande nauwe integratie, in 2024, van de twee IC-verbindingen in Rheine. "De reistijden zijn hier wel goed op elkaar afgestemd. Helaas zijn de stations Geeste, Leschede en Salzbergen niet aangesloten op het langeafstandsverkeer en kunnen dus niet mee profiteren van deze verbeteringen.
Eind 2023 worden de huidige intercity treinen op de IC-lijnen Amsterdam-Berlijn vervangen door moderne ECx-treinen met ICE-comfort. Door de gewijzigde dienstregeling en de verhoogde topsnelheid wordt de reistijd met ongeveer 30 minuten verkort.
Het is inderdaad geen onmogelijkheid dat de directe verbinding Amsterdam-Berlijn via Emmerich "tijdelijk"werkelijkheid gaat worden. Voordat de directe verbinding over Bad Bentheim naar Amsterdam/Berlijn realiteit is moet eerst nog het traject Hamm-Bielefeld-Hannover worden uitgebreid. De route over Emmerich zal geen reistijdvoordelen opleveren ten opzichte van Bad Bentheim.

« Laatst bewerkt op: 14 maart 2020, 15:55:37 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #98 Gepost op: 14 maart 2020, 16:43:49 »
Dus praktisch het STAR traject reviseren, doortrekken over het oude trace naar Ter Apel en het gat tussen Ter Apel en Emmen vullen...

De reden dat het een boel geld gaat kosten is dat zelfs met hergebruik van de oude infra je een boel spullen moet opruimen / uitkopen die je onderweg tegenkomt... zoals een paar brede N wegen, kanalen en bedrijfspanden