Spoor 1 wordt verbouwd. Impliceert dat dat de Eurostar vice versa via spoor 1 zou rijden? Rijdt hij zeker via de Willemsspoortunnel op zijn Brits aan de linker zijde!?
Overigens heb je als je in Brabant woont weinig aan de nieuwe verbinding omdat Breda wordt overgeslagen. Mag je eerst naar Antwerpen of Rotterdam reizen.
Rijdt hij zeker via de Willemsspoortunnel op zijn Brits aan de linker zijde!?
Het gaat natuurlijk niet om Breda zelf , maar om de hele aanvoerroute Tilburg - Den Bosch - Nijmegen en Tilburg - Eindhoven - Venlo. Parallel zou wel in het voorjaar de nieuwe Beneluxtrein moeten gaan stoppen in Breda in plaats van Roosendaal, maar die plannen lopen inmiddels ook al 10 jaar. Het nieuwe station is er wel op ingericht. Opgeteld blijft de HSL met zijn vele mislukkingen en uitstelgedrag een blamage, zeker als je ziet hoe kleinschalig dit project is in vergelijking met het buitenland. https://www.bndestem.nl/breda/ns-kondigt-aan-komend-voorjaar-echt-van-start-te-gaan-met-belgieneuml-trein~ae1bf712/
Het gaat natuurlijk niet om Breda zelf , maar om de hele aanvoerroute Tilburg - Den Bosch - Nijmegen en Tilburg - Eindhoven - Venlo. Parallel zou wel in het voorjaar de nieuwe Beneluxtrein moeten gaan stoppen in Breda in plaats van Roosendaal, maar die plannen lopen inmiddels ook al 10 jaar. Het nieuwe station is er wel op ingericht. Opgeteld blijft de HSL met zijn vele mislukkingen en uitstelgedrag een blamage, zeker als je ziet hoe kleinschalig dit project is in vergelijking met het buitenland.
Als inwoner van Oost-Brabant heb ik idd zowel aan Thalys als Eurostar weinig door de lange aanreistijd om naar Antwerpen of Rotterdam te komen. Deze zijn alleen interessant als je in het westen van het land woont.
Maar begrijp ik het nou goed dat het perron langs spoor 1 verdwijnt (incl sp 1 ? ) met als doel douane dingen daar te kunnen regelen ?
Willens en wetens dus klagen dat ik ver van dat soort verbindingen af zit is een beetje raar toch?