Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Niekleair
Vandaag om 19:31:10
Vraag: Alternatieve traptreden ACME DB IC rijtuigen? door laurent
Vandaag om 19:28:56
NS modelbaan Hoekdam H0 door André 1976
Vandaag om 19:24:28
Artitec DE1 ombouwen 2-rail naar 3-rail. door Station_Dooiland
Vandaag om 19:24:10
Oersik in schaal 1 door Met een sik
Vandaag om 19:21:25
De Rheingold in model naoorlogs door Hans Reints
Vandaag om 19:13:29
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 18:58:53
Een Elotrains 1500 zelf bouwen uit parts door duikeend
Vandaag om 18:58:36
Baan in Los Angeles door ArjanB
Vandaag om 18:54:01
Wie is de maker en welke schaal ? door IJsselsteyn
Vandaag om 18:52:36
Projekt 083-338 door Reinout van Rees
Vandaag om 18:16:02
Roco 62231, lok. Wielen draaien wel, maar rijdt niet. door Jeff
Vandaag om 18:06:58
The Intercontinental Railroad Company door clickmaniac
Vandaag om 17:17:26
Rail 2019 Houten 22-23-24 februari door Markus
Vandaag om 16:42:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS1220
Vandaag om 15:40:19
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 15:07:32
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:07:17
Eerste serieuze ervaring met modelbouw - Fotodijkje in aanbouw door NS1220
Vandaag om 14:21:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door 72sonett
Vandaag om 13:35:15
Fleischmann startsetje in N -vraagje over de loc door Supercitroen
Vandaag om 13:23:36
NL baan: Frotterdam in h0 door Eric B
Vandaag om 12:52:51
De Hondsrugbaan, H0 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:40:57
Niet alle functies van diversen Roco loc's werken via MultiMaus 10810 (v1.04) door FHJ Seller
Vandaag om 11:30:32
BNLS-Module: "La vie...une gare abandonnée" door Edsko Hekman
Vandaag om 11:13:45
Liefhebbers Fremo in n? door Bert van Gelder
Vandaag om 10:42:54
Zet in je agenda: zaterdag 30 maart Beneluxspoordag 2019 Nieuw-Vennep... door Bob R.
Vandaag om 10:03:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:38:09
Bouw Artitec Elektriciteitshuisje in N door Pauldg
Vandaag om 09:37:57
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Suchet
Vandaag om 07:45:45
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Tulpendaal
Vandaag om 07:22:53
  

Auteur Topic: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?  (gelezen 4508 keer)

matthijs-spoor3

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #30 Gepost op: 07 februari 2018, 18:00:10 »
nouja, de Randstad komt er wel degelijk beter vanaf. Spoorverdubbeling van 2 naar 4 sporen na 20 jaar wachten vind ik niet belangerijker dan een stukje enkelspoor van 10 kilometer dat al sinds de  2e wereldoorlog een beperking vormt bij vertraging en omleidingen en nog steeds niet gewoon eens verdubbeld wordt.

Gamau

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
    • Harzerode 1992
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #31 Gepost op: 07 februari 2018, 18:18:19 »
Voor inwoners van Brabant is de trein vanuit Breda naar België een kleine verbetering. Waarom vanuit Eindhoven geen rechtstreekse treinen via Weert en Maastricht naar Luik (HSL naar Köln en Brussel), via Venlo naar Duisburg (ICE alle kanten op) en via Breda naar Antwerpen (HSL naar Brussel, Parijs etc)? Nu kun je vanuit Brabant wel eerst naar Arnhem of Rotterdam, maar dat is de verkeerde kant als je naar het buitenland wilt. Ik verwacht echter dat de politiek liever de HST in Nederland stimuleert.
H0, Tijdperk Va, Harz, normaalspoor, DCC

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 871
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #32 Gepost op: 07 februari 2018, 18:27:19 »
Maar alle verbindingen die de grens overgaan zijn nog meer politiek dan een verdubbeling van de Zaan Lijn. En dat is ook de manke aan bevordering van spoor over de grens , we willen niet verder kijken dan de grens. Daarachter is voor investeringen helemaal geen draagvlak, van beide kanten.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2389
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #33 Gepost op: 07 februari 2018, 18:42:08 »
Wat te denken van Leiden -Woerden ,ook midden in de Randstad ?
Slechte veenondergrond maakt uitbreiding erg duur ,hoewel  de Rijksweg er naast van Oude Rijn naar Gouda wel  kan.
Peter
Grootbedrijf NS 1924-heden .
 0 baan  met NS loks  2100 en 3900  en  eloks  1100, 1200, 1300 en Mat 24  2 rail en bovenleiding .
 De  baan heeft een kopstation en  een kruisingsstation in een ovaal .Werkende lichtseinen Een  lok BR 023 is  in planning.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5867
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #34 Gepost op: 07 februari 2018, 19:08:52 »
En wat dachten we van het Spartacusproject tussen Maastricht en Hasselt dat dankzij het onzorgvuldig handelen van het stadsbestuur van Maastricht opgeblazen is.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3807
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #35 Gepost op: 07 februari 2018, 19:30:14 »
-Verdubbeling of vervanging van de spoorbrug in Ravenstein: uitgesteld, zat wel in het plan verbetering bruggen
-Verdubbeling spoor Olst-Deventer: uitgesteld
-Arnhem-Doetinchem: eindelijk spoorverdubbeling, maar geen elektrificatie
-Utrecht-Arnhem: had al lang driesporig moeten zijn. Te lage baanvaksnelheid, te weinig capaciteit, veel stremmingen door ongelukken op overwegen
-Nijmegen-Roermond: eindelijk elektrificatie na 70 jaar (!), was steeds uitgesteld maar geen grotere capaciteit
-Station Nijmegen: zwaar verouderd en slechts aan 1 kant een ingang, slechte ov-infrastructuur. Vernieuwing duurt nog 8 jaar
-Nijmegen-Kleef: heropening komt niet van de grond door politieke onwil

- Olst-Deventer verdubbelen is voorlopig gewoon niet nodig, er is voldoende capaciteit voor de huidige dienst
- Utrecht-Arnhem heeft niets aan driesporig, alleen alles viersporig zou zinvol zijn. Maar dat is technisch (dwars door Maarn en Ede vooral) erg lastig. Dit wordt met het nieuwe Ede-Wageningen in 2019 overigens nog veel erger (spoor 2 wordt weg gesaneerd, dus geen kans meer een cargo aan de kant te nemen)
- Nijmegen-Roermond ; electrificatie is extra capaciteit. Hogere aanzet zorgt voor vlottere doorstroming. Daarnaast komen er meer passeermogelijkheden.
- Nijmegen-Kleef lijkt nu juist wel weer opgepakt te worden, al blijft het afwachten maar zelfs in Groesbeek wordt men voorzichtig wakker...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 419
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #36 Gepost op: 07 februari 2018, 20:32:15 »
Zag die nieuwe eurostar vandaag langskomen toe ik op de metro stond te wachten (Amsterdam) :o
Wist nog niet van het bestaan af dus erg verrast.
Ben meer van epoche 2 maar vond m erg mooi  (y) (y)
Veel mooier dan klagen over hadden en moeten  :angel:
Groet van Ben

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 5238
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #37 Gepost op: 07 februari 2018, 20:41:54 »
Die opgeleukte ICE rijdt al enkele jaren onderhand.

Hup, aan de bak. Hekkies op die perrons!

Ik moet nodig weer eens naar Londen.
Want daar vertrekt de slaaptrein naar Schotland. Op loopafstand van st Pancras.
Kan ik snel door naar het Hoge Noorden.
Londen is zóó 1987!

cheers
Hendrik Jan

“Since the founding of our nation, many of our greatest strides—from gaining our independence, to abolition of civil rights, to extending the vote for women—have been led by people of faith and started in prayer,"  Donald J Trump

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 419
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #38 Gepost op: 07 februari 2018, 21:05:10 »
Ah ok maar nog nooit gezien.
zie altijd de Thalys daar.
Dacht dat het echte Hoge Noorden eh... iets hoger lag  ;D
Ik ga toch die trein dan eens nemen, terug naar 1987 lijkt me wel leuk voor een paar dagen LOL
Groet van Ben

matthijs-spoor3

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #39 Gepost op: 07 februari 2018, 21:08:40 »
- Olst-Deventer verdubbelen is voorlopig gewoon niet nodig, er is voldoende capaciteit voor de huidige dienst

dat is zo, maar bij een vertraging van een paar minuten wordt de tegentrein automatisch ook vertraging op en gelet op de toekomstige wensen in Deventer en Zwolle (doortrekken sprinter Wijchen- Zutphen, wat naar mijn mening een erg positieve ontwikkeling zou zijn) heb je weinig mogelijkheden

könings

  • Gast
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #40 Gepost op: 07 februari 2018, 21:29:15 »
En wat dachten we van het Spartacusproject tussen Maastricht en Hasselt dat dankzij het onzorgvuldig handelen van het stadsbestuur van Maastricht opgeblazen is.


Jos.

Is niet aan Nederlandse zijde opgeblazen, daar is juist doordacht opgetreden. Bestemmingsplan én financiering zijn redelijk helder en goed in kaart gebracht, iets wat aan de Belgische zijde, tot mijn grote schaamte, totaal niet het geval is. Niemand weet hoeveel het gaat kosten en eigenlijk staat niemand te springen om een compleet nieuw tracé aan te leggen terwijl er al een bestaand tracé ligt dat in principe klaar ligt om te gebruiken. Politieke spelletjes en onwil van de NMBS...

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #41 Gepost op: 07 februari 2018, 22:12:47 »
Nu raken we alleen off-topic. Daar is een apart draadje voor. Gaarne daar discussie verder voeren.

Met dank, gr,

Bert
Team moderatoren

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 5238
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #42 Gepost op: 07 februari 2018, 22:50:16 »
Dank, Bert.
Werd tijd.

De plannen voor onze Hoofdstad. Een stijlvolle uitbreiding van Pierre Cuypers' meesterwerk en ook alleraardigst ermee in contrast. :-X
http://www.mijnstation.nl/nl/amsterdam-centraal/nieuws/binnenkort-start-bouw-eurostar-terminal
Inderdaad, over wansmaak valt niet te twisten.

Toch best sneu allemaal. Die tunnel onder de Haringvijver ligt er al bijna 25 jaar.

groeten
Hendrik Jan
“Since the founding of our nation, many of our greatest strides—from gaining our independence, to abolition of civil rights, to extending the vote for women—have been led by people of faith and started in prayer,"  Donald J Trump

henk

  • Online Online
  • Berichten: 17970
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #43 Gepost op: 08 februari 2018, 03:01:36 »
Ach, het eerstvolgende station is dan Schiphol. Misschien verklaart dat wat.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 375
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #44 Gepost op: 08 februari 2018, 08:49:14 »
Daarom gaat de Eurostar daar ook niet stoppen zover ik weet.