Google+
Doel:€250.00
Donaties:€19.65

Per saldo:€-230.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-05-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

HTM280er in messing door Tulpendaal
Vandaag om 06:22:44
Hobby Center Kato Tokyo door AndrevdG
Vandaag om 04:36:55
Wat gebeurt er als je niet oplet?? door Rondje_HO
Vandaag om 02:13:08
Welk lettertype op seinnummerborden ? door Jeanne
Vandaag om 01:40:38
Ombouw V160 door Peter.v.L
Vandaag om 01:22:03
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
21 mei 2018, 23:52:42
Liliput L131999 - NS3500 - LED vervangen door HaHoHo
21 mei 2018, 23:21:57
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Silver Fox 2512
21 mei 2018, 23:19:22
Documentaire 50 jaar huisstijl NS bij RTV Utrecht door Thom
21 mei 2018, 23:12:27
Modules van Kees, we gaan naar Dordrecht toe. door Pauw Gauwes
21 mei 2018, 22:31:13
Oersik in schaal 1 door FritsT
21 mei 2018, 22:09:11
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door jerrytrein
21 mei 2018, 22:08:36
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
21 mei 2018, 22:06:09
ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat! door Ronald Halma
21 mei 2018, 21:56:45
Update: baan in de tropen door Arjen52
21 mei 2018, 21:55:22
EifelBurgenBahn door 44
21 mei 2018, 21:49:44
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
21 mei 2018, 21:42:23
H0m RHB/MGB - van Sumvitg-C naar Disentis/Mustér (Zwitserland) door TinTin
21 mei 2018, 21:12:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Andre Pronk
21 mei 2018, 21:01:54
Een NS 2000 voor de SGB! door Carel Ruysink
21 mei 2018, 20:59:34
uhlenbrock 63410 18 volt? gelijkspanning door Bert_Apd
21 mei 2018, 20:33:20
Aachenau West door wob
21 mei 2018, 20:31:27
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
21 mei 2018, 19:57:09
Raadplaatje door Klaas Zondervan
21 mei 2018, 19:24:02
Frans diorama 1:48 door Wim Corduwener
21 mei 2018, 19:01:29
Modelbaan in Trainz door olaf99
21 mei 2018, 18:51:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 mei 2018, 17:55:46
  

Auteur Topic: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?  (gelezen 4163 keer)

Gamau

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
    • Harzerode 1992
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #30 Gepost op: 07 februari 2018, 18:18:19 »
Voor inwoners van Brabant is de trein vanuit Breda naar België een kleine verbetering. Waarom vanuit Eindhoven geen rechtstreekse treinen via Weert en Maastricht naar Luik (HSL naar Köln en Brussel), via Venlo naar Duisburg (ICE alle kanten op) en via Breda naar Antwerpen (HSL naar Brussel, Parijs etc)? Nu kun je vanuit Brabant wel eerst naar Arnhem of Rotterdam, maar dat is de verkeerde kant als je naar het buitenland wilt. Ik verwacht echter dat de politiek liever de HST in Nederland stimuleert.
H0, Tijdperk Va, Harz, normaalspoor, DCC

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 808
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #31 Gepost op: 07 februari 2018, 18:27:19 »
Maar alle verbindingen die de grens overgaan zijn nog meer politiek dan een verdubbeling van de Zaan Lijn. En dat is ook de manke aan bevordering van spoor over de grens , we willen niet verder kijken dan de grens. Daarachter is voor investeringen helemaal geen draagvlak, van beide kanten.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2291
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #32 Gepost op: 07 februari 2018, 18:42:08 »
Wat te denken van Leiden -Woerden ,ook midden in de Randstad ?
Slechte veenondergrond maakt uitbreiding erg duur ,hoewel  de Rijksweg er naast van Oude Rijn naar Gouda wel  kan.
Peter
Grootbedrijf NS 1924-heden .
 0 baan  met NS loks  2100 en 3900  en  eloks  1100, 1200, 1300 en Mat 24  2 rail en bovenleiding .
 De  baan heeft een kopstation en  een kruisingsstation in een ovaal .Werkende lichtseinen Een  lok BR 023 is  in planning.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5837
  • 1981 - 2015
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #33 Gepost op: 07 februari 2018, 19:08:52 »
En wat dachten we van het Spartacusproject tussen Maastricht en Hasselt dat dankzij het onzorgvuldig handelen van het stadsbestuur van Maastricht opgeblazen is.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #34 Gepost op: 07 februari 2018, 19:30:14 »
-Verdubbeling of vervanging van de spoorbrug in Ravenstein: uitgesteld, zat wel in het plan verbetering bruggen
-Verdubbeling spoor Olst-Deventer: uitgesteld
-Arnhem-Doetinchem: eindelijk spoorverdubbeling, maar geen elektrificatie
-Utrecht-Arnhem: had al lang driesporig moeten zijn. Te lage baanvaksnelheid, te weinig capaciteit, veel stremmingen door ongelukken op overwegen
-Nijmegen-Roermond: eindelijk elektrificatie na 70 jaar (!), was steeds uitgesteld maar geen grotere capaciteit
-Station Nijmegen: zwaar verouderd en slechts aan 1 kant een ingang, slechte ov-infrastructuur. Vernieuwing duurt nog 8 jaar
-Nijmegen-Kleef: heropening komt niet van de grond door politieke onwil

- Olst-Deventer verdubbelen is voorlopig gewoon niet nodig, er is voldoende capaciteit voor de huidige dienst
- Utrecht-Arnhem heeft niets aan driesporig, alleen alles viersporig zou zinvol zijn. Maar dat is technisch (dwars door Maarn en Ede vooral) erg lastig. Dit wordt met het nieuwe Ede-Wageningen in 2019 overigens nog veel erger (spoor 2 wordt weg gesaneerd, dus geen kans meer een cargo aan de kant te nemen)
- Nijmegen-Roermond ; electrificatie is extra capaciteit. Hogere aanzet zorgt voor vlottere doorstroming. Daarnaast komen er meer passeermogelijkheden.
- Nijmegen-Kleef lijkt nu juist wel weer opgepakt te worden, al blijft het afwachten maar zelfs in Groesbeek wordt men voorzichtig wakker...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 398
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #35 Gepost op: 07 februari 2018, 20:32:15 »
Zag die nieuwe eurostar vandaag langskomen toe ik op de metro stond te wachten (Amsterdam) :o
Wist nog niet van het bestaan af dus erg verrast.
Ben meer van epoche 2 maar vond m erg mooi  (y) (y)
Veel mooier dan klagen over hadden en moeten  :angel:
Groet van Ben

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 4767
  • If you're throwing mud, you're losing ground.
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #36 Gepost op: 07 februari 2018, 20:41:54 »
Die opgeleukte ICE rijdt al enkele jaren onderhand.

Hup, aan de bak. Hekkies op die perrons!

Ik moet nodig weer eens naar Londen.
Want daar vertrekt de slaaptrein naar Schotland. Op loopafstand van st Pancras.
Kan ik snel door naar het Hoge Noorden.
Londen is zóó 1987!

cheers
Hendrik Jan


Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 398
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #37 Gepost op: 07 februari 2018, 21:05:10 »
Ah ok maar nog nooit gezien.
zie altijd de Thalys daar.
Dacht dat het echte Hoge Noorden eh... iets hoger lag  ;D
Ik ga toch die trein dan eens nemen, terug naar 1987 lijkt me wel leuk voor een paar dagen LOL
Groet van Ben

matthijs-spoor3

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #38 Gepost op: 07 februari 2018, 21:08:40 »
- Olst-Deventer verdubbelen is voorlopig gewoon niet nodig, er is voldoende capaciteit voor de huidige dienst

dat is zo, maar bij een vertraging van een paar minuten wordt de tegentrein automatisch ook vertraging op en gelet op de toekomstige wensen in Deventer en Zwolle (doortrekken sprinter Wijchen- Zutphen, wat naar mijn mening een erg positieve ontwikkeling zou zijn) heb je weinig mogelijkheden

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #39 Gepost op: 07 februari 2018, 21:29:15 »
En wat dachten we van het Spartacusproject tussen Maastricht en Hasselt dat dankzij het onzorgvuldig handelen van het stadsbestuur van Maastricht opgeblazen is.


Jos.

Is niet aan Nederlandse zijde opgeblazen, daar is juist doordacht opgetreden. Bestemmingsplan én financiering zijn redelijk helder en goed in kaart gebracht, iets wat aan de Belgische zijde, tot mijn grote schaamte, totaal niet het geval is. Niemand weet hoeveel het gaat kosten en eigenlijk staat niemand te springen om een compleet nieuw tracé aan te leggen terwijl er al een bestaand tracé ligt dat in principe klaar ligt om te gebruiken. Politieke spelletjes en onwil van de NMBS...

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3035
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #40 Gepost op: 07 februari 2018, 22:12:47 »
Nu raken we alleen off-topic. Daar is een apart draadje voor. Gaarne daar discussie verder voeren.

Met dank, gr,

Bert
Team moderatoren

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 4767
  • If you're throwing mud, you're losing ground.
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #41 Gepost op: 07 februari 2018, 22:50:16 »
Dank, Bert.
Werd tijd.

De plannen voor onze Hoofdstad. Een stijlvolle uitbreiding van Pierre Cuypers' meesterwerk en ook alleraardigst ermee in contrast. :-X
http://www.mijnstation.nl/nl/amsterdam-centraal/nieuws/binnenkort-start-bouw-eurostar-terminal
Inderdaad, over wansmaak valt niet te twisten.

Toch best sneu allemaal. Die tunnel onder de Haringvijver ligt er al bijna 25 jaar.

groeten
Hendrik Jan

henk

  • Online Online
  • Berichten: 17167
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #42 Gepost op: 08 februari 2018, 03:01:36 »
Ach, het eerstvolgende station is dan Schiphol. Misschien verklaart dat wat.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #43 Gepost op: 08 februari 2018, 08:49:14 »
Daarom gaat de Eurostar daar ook niet stoppen zover ik weet.


henk

  • Online Online
  • Berichten: 17167
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #44 Gepost op: 08 februari 2018, 09:37:54 »
Dat zal, maar ik bedoel natuurlijk dat het qua tijd lastig blijft concurreren met het vliegtuig op de route naar Londen. Vanaf Amsterdam cs (voor de vergelijking) ben je binnen 2,5 tot 3 uur van deur tot deur.
Dat verklaart denk ik toch wel waarom het 25 jaar heeft geduurd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.