Doel:€250.00
Donaties:€118.00

Per saldo:€-132.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PB Models, ICR-rijtuigen door Edsko Hekman
Vandaag om 08:52:03
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Ben
Vandaag om 08:46:30
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
Baanplan Bührtal VI door nachbar
Vandaag om 08:23:15
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 07:52:31
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 06:38:51
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door Dave.......
Vandaag om 02:18:43
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Montanbahn
15 april 2024, 23:55:32
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Klaas Zondervan
15 april 2024, 22:56:19
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Noordernet
15 april 2024, 22:50:08
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
15 april 2024, 22:23:35
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Tijdperk||
15 april 2024, 22:16:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 april 2024, 21:46:35
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
15 april 2024, 21:32:02
Station Roodeschool door Ronaldk
15 april 2024, 21:27:21
Nederland in Z door Mitchell
15 april 2024, 21:05:26
EifelBurgenBahn door Ferdinand Bogman
15 april 2024, 20:54:01
RhB H0m, Albulisch door Boertje
15 april 2024, 20:32:47
Tachowagon door Bert55
15 april 2024, 20:30:53
US diorama in H0 door Frank 123
15 april 2024, 20:28:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
15 april 2024, 20:07:11
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
15 april 2024, 19:11:38
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
15 april 2024, 19:00:51
Een NS 5500 knutselen door Rob Ellerman
15 april 2024, 18:45:59
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door HuubvG
15 april 2024, 18:28:02
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
15 april 2024, 15:55:58
  

Auteur Topic: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?  (gelezen 8446 keer)

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #30 Gepost op: 07 februari 2018, 18:00:10 »
nouja, de Randstad komt er wel degelijk beter vanaf. Spoorverdubbeling van 2 naar 4 sporen na 20 jaar wachten vind ik niet belangerijker dan een stukje enkelspoor van 10 kilometer dat al sinds de  2e wereldoorlog een beperking vormt bij vertraging en omleidingen en nog steeds niet gewoon eens verdubbeld wordt.

Gamau

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
    • Harzerode 1992
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #31 Gepost op: 07 februari 2018, 18:18:19 »
Voor inwoners van Brabant is de trein vanuit Breda naar België een kleine verbetering. Waarom vanuit Eindhoven geen rechtstreekse treinen via Weert en Maastricht naar Luik (HSL naar Köln en Brussel), via Venlo naar Duisburg (ICE alle kanten op) en via Breda naar Antwerpen (HSL naar Brussel, Parijs etc)? Nu kun je vanuit Brabant wel eerst naar Arnhem of Rotterdam, maar dat is de verkeerde kant als je naar het buitenland wilt. Ik verwacht echter dat de politiek liever de HST in Nederland stimuleert.
H0, Tijdperk Va, Harz, normaalspoor, DCC

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #32 Gepost op: 07 februari 2018, 18:27:19 »
Maar alle verbindingen die de grens overgaan zijn nog meer politiek dan een verdubbeling van de Zaan Lijn. En dat is ook de manke aan bevordering van spoor over de grens , we willen niet verder kijken dan de grens. Daarachter is voor investeringen helemaal geen draagvlak, van beide kanten.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3700
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #33 Gepost op: 07 februari 2018, 18:42:08 »
Wat te denken van Leiden -Woerden ,ook midden in de Randstad ?
Slechte veenondergrond maakt uitbreiding erg duur ,hoewel  de Rijksweg er naast van Oude Rijn naar Gouda wel  kan.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #34 Gepost op: 07 februari 2018, 19:08:52 »
En wat dachten we van het Spartacusproject tussen Maastricht en Hasselt dat dankzij het onzorgvuldig handelen van het stadsbestuur van Maastricht opgeblazen is.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #35 Gepost op: 07 februari 2018, 19:30:14 »
-Verdubbeling of vervanging van de spoorbrug in Ravenstein: uitgesteld, zat wel in het plan verbetering bruggen
-Verdubbeling spoor Olst-Deventer: uitgesteld
-Arnhem-Doetinchem: eindelijk spoorverdubbeling, maar geen elektrificatie
-Utrecht-Arnhem: had al lang driesporig moeten zijn. Te lage baanvaksnelheid, te weinig capaciteit, veel stremmingen door ongelukken op overwegen
-Nijmegen-Roermond: eindelijk elektrificatie na 70 jaar (!), was steeds uitgesteld maar geen grotere capaciteit
-Station Nijmegen: zwaar verouderd en slechts aan 1 kant een ingang, slechte ov-infrastructuur. Vernieuwing duurt nog 8 jaar
-Nijmegen-Kleef: heropening komt niet van de grond door politieke onwil

- Olst-Deventer verdubbelen is voorlopig gewoon niet nodig, er is voldoende capaciteit voor de huidige dienst
- Utrecht-Arnhem heeft niets aan driesporig, alleen alles viersporig zou zinvol zijn. Maar dat is technisch (dwars door Maarn en Ede vooral) erg lastig. Dit wordt met het nieuwe Ede-Wageningen in 2019 overigens nog veel erger (spoor 2 wordt weg gesaneerd, dus geen kans meer een cargo aan de kant te nemen)
- Nijmegen-Roermond ; electrificatie is extra capaciteit. Hogere aanzet zorgt voor vlottere doorstroming. Daarnaast komen er meer passeermogelijkheden.
- Nijmegen-Kleef lijkt nu juist wel weer opgepakt te worden, al blijft het afwachten maar zelfs in Groesbeek wordt men voorzichtig wakker...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 1212
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #36 Gepost op: 07 februari 2018, 20:32:15 »
Zag die nieuwe eurostar vandaag langskomen toe ik op de metro stond te wachten (Amsterdam) :o
Wist nog niet van het bestaan af dus erg verrast.
Ben meer van epoche 2 maar vond m erg mooi  (y) (y)
Veel mooier dan klagen over hadden en moeten  :angel:
Groet van Ben

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7039
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #37 Gepost op: 07 februari 2018, 20:41:54 »
Die opgeleukte ICE rijdt al enkele jaren onderhand.

Hup, aan de bak. Hekkies op die perrons!

Ik moet nodig weer eens naar Londen.
Want daar vertrekt de slaaptrein naar Schotland. Op loopafstand van st Pancras.
Kan ik snel door naar het Hoge Noorden.
Londen is zóó 1987!

cheers
Hendrik Jan

Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 1212
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #38 Gepost op: 07 februari 2018, 21:05:10 »
Ah ok maar nog nooit gezien.
zie altijd de Thalys daar.
Dacht dat het echte Hoge Noorden eh... iets hoger lag  ;D
Ik ga toch die trein dan eens nemen, terug naar 1987 lijkt me wel leuk voor een paar dagen LOL
Groet van Ben

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #39 Gepost op: 07 februari 2018, 21:08:40 »
- Olst-Deventer verdubbelen is voorlopig gewoon niet nodig, er is voldoende capaciteit voor de huidige dienst

dat is zo, maar bij een vertraging van een paar minuten wordt de tegentrein automatisch ook vertraging op en gelet op de toekomstige wensen in Deventer en Zwolle (doortrekken sprinter Wijchen- Zutphen, wat naar mijn mening een erg positieve ontwikkeling zou zijn) heb je weinig mogelijkheden

könings

  • Gast
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #40 Gepost op: 07 februari 2018, 21:29:15 »
En wat dachten we van het Spartacusproject tussen Maastricht en Hasselt dat dankzij het onzorgvuldig handelen van het stadsbestuur van Maastricht opgeblazen is.


Jos.

Is niet aan Nederlandse zijde opgeblazen, daar is juist doordacht opgetreden. Bestemmingsplan én financiering zijn redelijk helder en goed in kaart gebracht, iets wat aan de Belgische zijde, tot mijn grote schaamte, totaal niet het geval is. Niemand weet hoeveel het gaat kosten en eigenlijk staat niemand te springen om een compleet nieuw tracé aan te leggen terwijl er al een bestaand tracé ligt dat in principe klaar ligt om te gebruiken. Politieke spelletjes en onwil van de NMBS...

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #41 Gepost op: 07 februari 2018, 22:12:47 »
Nu raken we alleen off-topic. Daar is een apart draadje voor. Gaarne daar discussie verder voeren.

Met dank, gr,

Bert
Team moderatoren

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7039
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #42 Gepost op: 07 februari 2018, 22:50:16 »
Dank, Bert.
Werd tijd.

De plannen voor onze Hoofdstad. Een stijlvolle uitbreiding van Pierre Cuypers' meesterwerk en ook alleraardigst ermee in contrast. :-X
http://www.mijnstation.nl/nl/amsterdam-centraal/nieuws/binnenkort-start-bouw-eurostar-terminal
Inderdaad, over wansmaak valt niet te twisten.

Toch best sneu allemaal. Die tunnel onder de Haringvijver ligt er al bijna 25 jaar.

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21665
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #43 Gepost op: 08 februari 2018, 03:01:36 »
Ach, het eerstvolgende station is dan Schiphol. Misschien verklaart dat wat.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #44 Gepost op: 08 februari 2018, 08:49:14 »
Daarom gaat de Eurostar daar ook niet stoppen zover ik weet.