Google+
Doel:€250.00
Donaties:€19.65

Per saldo:€-230.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-05-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

HTM280er in messing door Tulpendaal
Vandaag om 06:22:44
Hobby Center Kato Tokyo door AndrevdG
Vandaag om 04:36:55
Wat gebeurt er als je niet oplet?? door Rondje_HO
Vandaag om 02:13:08
Welk lettertype op seinnummerborden ? door Jeanne
Vandaag om 01:40:38
Ombouw V160 door Peter.v.L
Vandaag om 01:22:03
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
21 mei 2018, 23:52:42
Liliput L131999 - NS3500 - LED vervangen door HaHoHo
21 mei 2018, 23:21:57
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Silver Fox 2512
21 mei 2018, 23:19:22
Documentaire 50 jaar huisstijl NS bij RTV Utrecht door Thom
21 mei 2018, 23:12:27
Modules van Kees, we gaan naar Dordrecht toe. door Pauw Gauwes
21 mei 2018, 22:31:13
Oersik in schaal 1 door FritsT
21 mei 2018, 22:09:11
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door jerrytrein
21 mei 2018, 22:08:36
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
21 mei 2018, 22:06:09
ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat! door Ronald Halma
21 mei 2018, 21:56:45
Update: baan in de tropen door Arjen52
21 mei 2018, 21:55:22
EifelBurgenBahn door 44
21 mei 2018, 21:49:44
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
21 mei 2018, 21:42:23
H0m RHB/MGB - van Sumvitg-C naar Disentis/Mustér (Zwitserland) door TinTin
21 mei 2018, 21:12:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Andre Pronk
21 mei 2018, 21:01:54
Een NS 2000 voor de SGB! door Carel Ruysink
21 mei 2018, 20:59:34
uhlenbrock 63410 18 volt? gelijkspanning door Bert_Apd
21 mei 2018, 20:33:20
Aachenau West door wob
21 mei 2018, 20:31:27
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
21 mei 2018, 19:57:09
Raadplaatje door Klaas Zondervan
21 mei 2018, 19:24:02
Frans diorama 1:48 door Wim Corduwener
21 mei 2018, 19:01:29
Modelbaan in Trainz door olaf99
21 mei 2018, 18:51:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 mei 2018, 17:55:46
  

Auteur Topic: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?  (gelezen 4162 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 5873
  • Spoor N
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #15 Gepost op: 06 februari 2018, 15:10:11 »
Spoor 1 wordt verbouwd. Impliceert dat dat de Eurostar vice versa via spoor 1 zou rijden? Rijdt hij zeker via de Willemsspoortunnel op zijn Brits aan de linker zijde!?
Nee, dat impliceert het niet. De trein uit Engeland hoeft immers niet meer door de douane gecontroleerd te worden. Overigens is de reden het perron aan spoor 2 komt te liggen dat spoor 1 niet vanaf de HSL te bereiken is.

Overigens heb je als je in Brabant woont weinig aan de nieuwe verbinding omdat Breda wordt overgeslagen. Mag je eerst naar Antwerpen of Rotterdam reizen.
Dat heb je onder andere in Haarlem ook.
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

54 *

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15329
    • Pagina van klaas
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2018, 15:45:07 »
Rijdt hij zeker via de Willemsspoortunnel op zijn Brits aan de linker zijde!?
Van Amsterdam tot en met Rotterdam rijden ze rechts, dus ook door de Willemsspoortunnel. Net ten zuiden van Lombardijen kruisen de HSL sporen over elkaar en vanaf daar gaat het links verder.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 300
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #17 Gepost op: 06 februari 2018, 15:50:36 »
Het gaat natuurlijk niet om Breda zelf  ;), maar om de hele aanvoerroute Tilburg - Den Bosch - Nijmegen en Tilburg - Eindhoven - Venlo. Parallel zou wel in het voorjaar de nieuwe Beneluxtrein moeten gaan stoppen in Breda in plaats van Roosendaal, maar die plannen lopen inmiddels ook al 10 jaar. Het nieuwe station is er wel op ingericht. Opgeteld blijft de HSL met zijn vele mislukkingen en uitstelgedrag een blamage, zeker als je ziet hoe kleinschalig dit project is in vergelijking met het buitenland.

https://www.bndestem.nl/breda/ns-kondigt-aan-komend-voorjaar-echt-van-start-te-gaan-met-belgieneuml-trein~ae1bf712/

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
    • kusee.nl
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2018, 16:03:14 »
Ach, het maakt toch niks uit voor Breda.
Of je nou
- met de Eurostar naar Brussel rijdt, uitstapt, douanechek en weer instapt
- met de Benelux  naar Brussel rijdt, uitstapt, douanechek en weer instapt
In beide gevallen moet je overstappen  ;D

TEE-RAM

  • Offline Offline
  • Berichten: 118
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #19 Gepost op: 06 februari 2018, 17:29:29 »
Voor elk probleem is een simpele oplossing,

En voor elke oplossing hebben we een probleem ;D ;D
Wim

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 4767
  • If you're throwing mud, you're losing ground.
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #20 Gepost op: 06 februari 2018, 19:15:33 »
Het probleem is vooral, dat velen illegaal naar het (vooralsnog) Verenigd Koninkrijk willen rijden.
Daarom staat er een enorm hek om het perron van de Eurostar in Brussel.
Dat hek staat ook over het spoor en gaat enkel open bij vertrek van een Eurostar.

Probeer je zoiets voor te stellen op AmsterdamCS, Schiphol of Rotterdam CS en je snapt meteen waar de schoen wringt.

cheers
Hendrik Jan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 5873
  • Spoor N
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #21 Gepost op: 06 februari 2018, 19:30:48 »
Het gaat natuurlijk niet om Breda zelf  ;), maar om de hele aanvoerroute Tilburg - Den Bosch - Nijmegen en Tilburg - Eindhoven - Venlo. Parallel zou wel in het voorjaar de nieuwe Beneluxtrein moeten gaan stoppen in Breda in plaats van Roosendaal, maar die plannen lopen inmiddels ook al 10 jaar. Het nieuwe station is er wel op ingericht. Opgeteld blijft de HSL met zijn vele mislukkingen en uitstelgedrag een blamage, zeker als je ziet hoe kleinschalig dit project is in vergelijking met het buitenland.

https://www.bndestem.nl/breda/ns-kondigt-aan-komend-voorjaar-echt-van-start-te-gaan-met-belgieneuml-trein~ae1bf712/
Moet de Thalys dan ook via Breda rijden, de mensen in Brabant hebben immers ook weinig aan de 'oude' verbinding. Of gaat het meer om kritiek op de NS te kunnen geven?
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

54 *

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 300
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #22 Gepost op: 06 februari 2018, 20:46:44 »
Nee, in dit geval kan NS niet zoveel aan de politieke problemen doen. Als inwoner van Oost-Brabant heb ik idd zowel aan Thalys als Eurostar weinig door de lange aanreistijd om naar Antwerpen of Rotterdam te komen. Deze zijn alleen interessant als je in het westen van het land woont.

NS zou er bijvoorbeeld goed aan kunnen doen om vanaf Zwolle via Arnhem - Nijmegen - Den Bosch en Breda een "Benelux-oost" 1x per uur doorgaand naar Antwerpen en Brussel te laten rijden, dat compenseert de langere reistijd enigszins. Zo'n directe verbinding hebben Maastrichtenaren wel gehad, maar de IC Brussel is in 2012 na 5 jaar alweer opgeheven.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1004
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #23 Gepost op: 07 februari 2018, 13:08:28 »
En dat kwam hoofdzakelijk doordat de Franstaligen onvoldoende Nederlands kenden. Nu zijn het de tb's van depot Hasselt die de verbinding Hasselt-Luik-Maastricht rijden met de 'oude', grijze MS Breaks.
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 7799
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #24 Gepost op: 07 februari 2018, 13:22:48 »
Het gaat natuurlijk niet om Breda zelf  ;), maar om de hele aanvoerroute Tilburg - Den Bosch - Nijmegen en Tilburg - Eindhoven - Venlo. Parallel zou wel in het voorjaar de nieuwe Beneluxtrein moeten gaan stoppen in Breda in plaats van Roosendaal, maar die plannen lopen inmiddels ook al 10 jaar. Het nieuwe station is er wel op ingericht. Opgeteld blijft de HSL met zijn vele mislukkingen en uitstelgedrag een blamage, zeker als je ziet hoe kleinschalig dit project is in vergelijking met het buitenland.
Dat rijd inmiddels wel.
Het krantenartikel is van vorig jaar en als het gaat om aansluitingen hebben,die nieuwe Benelux en aanverwante,die zorgen er nu voor dat Ddr en omstreken met stoppers straks ook moeten reizen naar ofwel Bd of Rtd voor een aansluiting richting Belgie.
Een rechtstreekse verbinding is daar ook niet meer te vinden,we moeten er maar aan wennen.
Zou bovendien ook te zot zijn als bv een thalys of eurostar overal maar moet stoppen,het doel is om via zo min mogelijk stops zoveel mogelijk mensen zo snel als mogelijk ergens te brengen.
Anders dan heeft zo'n internationale verbinding geen enkele toegevoegde waarde.

Maar begrijp ik het nou goed dat het perron langs spoor 1 verdwijnt (incl sp 1 ? ) met als doel douane dingen daar te kunnen regelen ?
Spoor1 met perron daar word toch dagelijk door treinen gebruik van gemaakt,waar gaan die dan allemaal heen ?

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1683
  • Team Mitropa *
    • railpicturespictures van mij
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #25 Gepost op: 07 februari 2018, 13:38:15 »

Spoor 1 wordt sinds het stopzetten van de treindienst op de lijn naar Hoek van Holland nog vrij weinig gebruikt is mijn indruk.
bouw: halte Karnemelksloot
on hold: stukje Arnhem 1945-1958 modulair dcc

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 2811
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #26 Gepost op: 07 februari 2018, 13:42:48 »

Als inwoner van Oost-Brabant heb ik idd zowel aan Thalys als Eurostar weinig door de lange aanreistijd om naar Antwerpen of Rotterdam te komen. Deze zijn alleen interessant als je in het westen van het land woont.


Tja, ik woon ook in Oost-Brabant. Willens en wetens dus klagen dat ik ver van dat soort verbindingen af zit is een beetje raar toch? Als ik met de trein naar Berlijn wil zal ik ook ergens naar een opstapstation moeten reizen.

Gr, Ben.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 798
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #27 Gepost op: 07 februari 2018, 14:26:34 »
Maar begrijp ik het nou goed dat het perron langs spoor 1 verdwijnt (incl sp 1 ? ) met als doel douane dingen daar te kunnen regelen ?
Yup. Spoor 1 gaat verdwijnen. Spoor 2 wordt straks Eurostar perron. Wel handig, spoor 1 is nl vanaf de HSL niet bereikbaar.
Groeten Joop, machinist Lls

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 300
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #28 Gepost op: 07 februari 2018, 14:53:41 »
Citaat
Willens en wetens dus klagen dat ik ver van dat soort verbindingen af zit is een beetje raar toch?

Het is maar hoe je het bekijkt, Ben. Voor de politiek houdt Nederland voorbij Utrecht nog steeds op... en daar wonen minder mensen maar door de infrastructuur mondjesmaat te verbeteren is het reizen per ov ook minder aantrekkelijk. Kip-ei situatie? Kan in mijn regio zo een hele lijst opnoemen:

-Verdubbeling of vervanging van de spoorbrug in Ravenstein: uitgesteld, zat wel in het plan verbetering bruggen
-Verdubbeling spoor Olst-Deventer: uitgesteld
-Arnhem-Doetinchem: eindelijk spoorverdubbeling, maar geen elektrificatie
-Utrecht-Arnhem: had al lang driesporig moeten zijn. Te lage baanvaksnelheid, te weinig capaciteit, veel stremmingen door ongelukken op overwegen
-Nijmegen-Roermond: eindelijk elektrificatie na 70 jaar (!), was steeds uitgesteld maar geen grotere capaciteit
-Station Nijmegen: zwaar verouderd en slechts aan 1 kant een ingang, slechte ov-infrastructuur. Vernieuwing duurt nog 8 jaar
-Nijmegen-Kleef: heropening komt niet van de grond door politieke onwil

Het wordt wel beter, maar in een veel langzamer tempo dan in de Randstad. Daar schudt men het geld iets makkelijker uit de mouw:
https://www.nu.nl/algemeen/5118734/ruim-300-miljoen-euro-meer-treinen-traject-haag-rotterdam.html

henk

  • Online Online
  • Berichten: 17167
Re: Eurostar, een nieuwe HSL-flop?
« Reactie #29 Gepost op: 07 februari 2018, 15:28:27 »
Een dergelijk lijstje kan je voor iedere regio maken René, inclusief de regio's in De Randstad. Alleen al in Amsterdam kunnen ze zo tig projecten noemen die niet opschieten en die echt niet onzinniger zijn dan Nijmegen-Kleef. Het is eenvoudig het verschil tussen wensen en middelen.
De spoorverdubbeling tussen Rijswijk en Rotterdam komt er dan eindelijk ook 20 jaar nadat Leiden-Rijswijk viersporig is geworden. Dus hoezo gemakkelijk geld gevonden?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.