Doel:€250.00
Donaties:€177.50

Per saldo:€-72.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-06-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 20:45:56
NTM goederenwagens in Spoor-0 door Tulpendaal
Vandaag om 20:43:07
Het grote “Raad het gevonden onderdeel” topic. door Dave.......
Vandaag om 20:42:20
Het Spoorwegmuseum breidt uit met 1501, 1 juni 2021 door Dwergsein
Vandaag om 20:41:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Rolando
Vandaag om 20:39:46
Messerschmitt Kabinenroller superen door Peter45
Vandaag om 20:36:11
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Dwergsein
Vandaag om 20:35:51
Gezocht: onderdelenlijst Fleischmann 4897, BR 39105 door jerrytrein
Vandaag om 20:35:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Rolando
Vandaag om 20:33:48
Je koopt een oud boek.... door Karben
Vandaag om 20:20:46
Zelf bomen en struiken maken door ronaldvd2000
Vandaag om 19:58:21
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
Vandaag om 19:37:39
Van China naar Tilburg door Alexander
Vandaag om 19:30:26
VERPLAATST: Finescale, en NEM-normen, wat zijn de verschillen? door Bert van Gelder
Vandaag om 19:29:51
VERPLAATST: Spoorwegbordje gezocht door Bert van Gelder
Vandaag om 19:29:38
VERPLAATST: Vraag over CorelDraw in combinatie met snijlab.nl door Bert van Gelder
Vandaag om 19:28:51
VERPLAATST: Nederlands station (Groningen) in model. Wie heeft interesse? door Bert van Gelder
Vandaag om 19:28:20
VERPLAATST: Fleischmann Pendolino renoveren (N). door Bert van Gelder
Vandaag om 19:27:59
VERPLAATST: Spoorplannen van bestaande stations gezocht, NL en B door Bert van Gelder
Vandaag om 19:27:38
VERPLAATST: Je koopt een oud boek.... door Bert van Gelder
Vandaag om 19:26:22
VERPLAATST: Het grote “ raad het gevonden onderdeel” topic door Bert van Gelder
Vandaag om 19:25:22
Almrose koppelingen, waar verkrijgbaar? door Bert van Gelder
Vandaag om 19:23:01
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 19:19:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Alexander
Vandaag om 19:06:57
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:37:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:14:39
Artitec 2021, HO en N. Nieuws van de fabrikant door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 18:12:56
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland door Noordernet
Vandaag om 18:05:23
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Roy van Dijk
Vandaag om 18:03:49
Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021 door Forever Rocofan
Vandaag om 17:54:14
  

Auteur Topic: Waar is dit?  (gelezen 77243 keer)

Piet Groot

  • Offline Offline
  • Berichten: 296
Re: Waar is dit?
« Reactie #285 Gepost op: 20 december 2020, 11:26:06 »
Grensoverschrijdend emailverkeer naar Duitsland is waarschijnlijk in quarantaine.
En t.z.t. zijn oliebollen ook lekker (y)
« Laatst bewerkt op: 20 december 2020, 11:32:37 door Piet Groot »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11190
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #286 Gepost op: 20 december 2020, 16:24:17 »
Op 30 juli 2011 werd tijdens het oversteken van een tak van de Rio Paraná de  voormalige wadloper 3203, gefotografeerd bij Buenos Aires Foto; Paul G
In 2011 werden 10 DH-stellen verkocht aan Trenes de Buenos Aires (TBA) in Argentinië. De stellen kwamen daar op 11 juni aan. Op 29 augustus 2011 is dit materieel bij de Emprendimientos Ferroviarios in een blauw/witte kleurstelling in gebruik genomen voor de verbinding tussen Buenos Aires in Argentinië en Paso de los Toros in Uruguay. De 3201 en 3221 werden met het opschrift Uruguay Argentina ingezet.In de zomer van 2012 eindigde de inzet van deze stellen weer van wege een ontsporing welke zijn oorzaak kan vinden in de slechte toestand van de spoorlijn. De beide treinstellen werden vanaf 31 december 2014 ingezet tussen Posades in Argentinië en Encarnation in Paraquay met de nummers F103/F104 (3201) en F101/F102 (3221). De TBA (Trenes de Buenos Aires). Zij wil de treinstellen inzetten tussen Merlo en Lobos. Hiervoor moeten de treinstellen voorzien worden van andere draaistellen, welke geschikt zijn voor het Iberisch breedspoor van 1.667 mm. Om voldoende capaciteit te kunnen bieden, zullen de treinstellen verlengd gaan worden met een tussenrijtuig. Dit rijtuig is van het type 593 van de RENFE.



Verkocht aan de TBA = Argentinië
3101 -3103 -3104 -3106 -3107- 3108 -3109 -3111 -3112 -3113 -3114 -3116 -3117 -3118 -3119
3201 -3203 -3204 -3205 -3209 -3210 -3211 -3212 -3213 -3217 -3221 -3222
Er zijn in Nederland geen Wadlopers meer aanwezig, ook niet als museummaterieel.
Op 19 en 20 mei 2011 worden de treinstellen ingeladen op ms Thor Light die de lading naar Argentinië zal brengen. De Thor L:ight vertrok op 21 mei 2011 uit Antwerpen. Op 11 juni 2011 is de Thor Light in de haven van de Argentijnse stad San José (Dock Sud) aangekomen. Het ontschepen van de bakken neemt twee dagen in beslag. Hierna gaan de bakken op het haventerrein in tijdelijke opslag om anderhalve maand later per dieplader naar de werkplaats van TBA in El Palomar bij Buenos Aires gebracht te worden. Hier worden de rijtuigen geïnspecteerd en samengevoegd tot een treinstel. In juli 2011 zijn de B 3205 en Bz 3203 samengevoegd tot een treinstel en op 3 augustus  gebeurde dat eveneens met de B 3221 en Bz 3205. Op 26 augustus van dat zelfde jaar kreeg de 3221 een witblauwe kleurstelling. De onderzijde is wit, en vanaf de ramen tot aan de dakrand zijn de rijtuigbakken blauw geschilderd. De witte baanruimers kregen rode schrikstrepen. Op de plaats waar in NS tijd de tyfoon zat, zijn bij deze treinstellen twee schijnwerpers geplaatst.
De 3204 heeft voor de frontramen roosters gekregen ter bescherming van de machinist. Daarnaast is het stel geschilderd in de paars/grijze kleurstelling. De onderzijde is grijs geschilderd, net zoals het deel boven de ramen. De band rondom de ramen is paars. Onder de ramen loopt een rode bies als afgrenzing tussen het paarse en grijze deel. De kop is eveneens paars geschilderd. De deuren zijn lichtgrijs geschilderd. Daarnaast is de 3204 voorzien van draaistellen, welke geschikt zijn voor een spoorbreedte van 1667 millimeter. Met deze aanpassing wordt de inzet tussen Merlo en Lobos mogelijk, zoals in eerste instantie ook de bedoeling was. De 3217 werd medio december geplaatst op voor breedspoor geschikte draaistellen en daarbij gecombineerd met een tussenrijtuig. Het gaat hierbij om het rijtuig van de voormalige RENFE 593-042. Voor eenzelfde verbouwing zijn ook de 3203, 3211, 3212 3209 en 3212 binnen genomen. Er vinden echter nog wel regelmatig ontsporingen plaats als gevolg van een slecht onderhouden baanvak. Ook vinden er regelmatig ongevallen plaats met landbouwvoertuigen. Zo ontspoorde de 3221bij Urdinarrain en raakte hierbij beschadigd aan één bak. Deze was uit het spoor geraakt.
Vanwege negatieve berichten en ongevallen is TBA in een negatief daglicht komen te staan, waardoor de dienstuitvoering niet kan worden uitgevoerd zoals deze gepland was. In de zomer van 2012 werd de inzet van het DH materieel volledig gestaakt, doordat TBA zijn vervoersconcessie kwijt is. Een nieuwe onderneming werd door twee andere maatschappijen opgericht om het vervoer van TBA over te nemen, zonder het vervoer naar Uruguay. TBA is in onderhandeling met andere partijen om het DH materieel over te nemen. Het materieel wordt niet meer onderhouden en staat bij verschillende werkplaatsen in Buenos Aires en Concordia. Een deel van de DH-I motorrijtuigen staat nog in de Argentijnse hoofdstad te wachten op transport naar een werkplaats. Vanuit Polen is interesse om een deel van dit materieelpark weer terug te halen naar Europa. Koleje Śląskie voert haar dienstregeling al uit met DH materieel.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2020, 20:54:23 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11190
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #287 Gepost op: 07 april 2021, 19:43:50 »




Voor de kenner moet dit geen probleem zijn.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

RhBfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 182
Re: Waar is dit?
« Reactie #288 Gepost op: 07 april 2021, 19:52:42 »
Rotterdam
Gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 3233
  • Modelspoor is emotie...
Re: Waar is dit?
« Reactie #289 Gepost op: 07 april 2021, 19:57:56 »
Coolsingel, ongeveer ter hoogte van het stadhuis. Volgens mij is het een RTM stoomloc op de oplegger...

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 3280
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: Waar is dit?
« Reactie #290 Gepost op: 07 april 2021, 20:38:10 »
even zoeken op atz&lips   .... is dus catz & lips.

Daar onder is ook Rotterdam nog in de gevelletters te herkennen.
Hoofdkantoor? dan dus Coolsingel.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.
Houten 17 juli sta ik er weer (y) (y)

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 744
Re: Waar is dit?
« Reactie #291 Gepost op: 07 april 2021, 22:42:13 »
RTM lok 50.
Op weg van te slopen lokloods op Handelstetrein aan Rosestraat naar Hoorn.
Smalspoorlok naar normaalspoorlokatie.
Afscheid van Rotterdam, dus langs stadhuis aan Coolsingel. Voor wat rook waren er matrassen opgestookt...
Ik was er helaas niet bij, we hadden op zaterdahochtend nog les. Derhalve 1967/1968.
Ronald

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 744
Re: Waar is dit?
« Reactie #292 Gepost op: 08 april 2021, 17:22:59 »
Hans,

Nog even opgezocht in TS-nummer Op de Rails 1972.
Het was lok 56.
Samen met loks 50 en 54 ging deze naar een 'gammele' loods in Zaandam.
28 oktober 1967.
Coolsingel.

Ronald
« Laatst bewerkt op: 08 april 2021, 17:24:42 door HRP »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11190
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #293 Gepost op: 09 juni 2021, 21:27:36 »




Wie, wat, waar en hoe?
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 3233
  • Modelspoor is emotie...
Re: Waar is dit?
« Reactie #294 Gepost op: 09 juni 2021, 21:32:28 »
Lijkt me een voorloopas van een Duitse stoomloc die een beetje naast het spoor staat… zal gezien jouw afkomst waarschijnlijk wel een SSN machine zijn op Rtd rmo.

Rob
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2021, 21:45:20 door Rob Ellerman »
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11190
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #295 Gepost op: 10 juni 2021, 12:56:58 »
Is een SSN machine maar niet op RMO
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2053
Re: Waar is dit?
« Reactie #296 Gepost op: 10 juni 2021, 13:05:22 »
De 65 018 waarvan de voorloopas ontspoord is tijdens een openhavendag (1984?) op emplacement Europoort of Pernis.
Groeten,
Richard

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11190
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #297 Gepost op: 12 juni 2021, 17:54:36 »
De wereldhavendagen  in Rotterdam waren tot de Corona pandemie een begrip bij veel stoomtrein liefhebbers! Immers. Van al het eerste begin van deze dagen heeft de SSN daar een belangrijke rol ingespeeld. Zo reed de 23023 in 1984 de tweedaagse reguliere trein van Rotterdam-CS naar de Nord Sea Ferries in de Europoort. Daar konden de passagiers van de trein overstappen op de Spido die hun dan weer terug bracht naar de Willemskade in hartje Rotterdam. Bij de Nort Sea ging de 23 023 van de trein af om te restaureren (water nemen) Na een krappe boog genomen te hebben gebeurde dat waternemen achter het gesloten hek van de NSF. Dit alles gebeurde zonder noemenswaardige problemen.


001 De 23 023 achter het hek van de NSF. Waternemen gebeurde toen ook al met de eigen meegenomen brandslangen.




002 de 23 023 wurmt zich door de krappe boog en de overweg in de openbare weg.

Het jaar erop was de SSN uiteraard weer aanwezig met een van hun stoomlocomotieven, dit maal de tenderlok 65 018. Alleen zou deze zaterdag een heel gedenkwaardige worden.



003 Na aankomst bij de NSF lag het in de bedoeling dat de 65 018 op de zelfde plek als waar vorig jaar de 23 023 stond, te restaureren. De brandslangen lagen al klaar!


004


005


006  Helaas liep het niet zo als gedacht. De boog was net iets te krap voor het voorste “draaistel” van de 65-er. De loopas raakte het spoor bijster en wilde niet meer terug. Van wege de radius van het spoor drukte de veer de as steeds weer terug in de rechte.




007 De passagiers moesten toch vervoerd worden en daarvoor zorgde de inderhaast opgetrommelde 2502 dan voor. Niet geheel zoals verwacht, maar toch



008 Daar sta je dan. Gelukkig was ik terplaatsen (links met klotje op het hoofd) en kwam met het idee om een stalen plaat te plaatsen en zo proberen de as in het spoor te krijgen. Hoe langzaam Meester Rinus ook deed, de veer wilde niet mee werken.


009 Dan maar grof geschut gebruiken. Pikant detail is dat de 65 018 de toegang van het Britse Rijn leger naar de veerboot blokkeerde en daar waren de jongens niet blij mee! Wij kregen spoedig hulp van de TM64 ,een trekker om opleggers mee te verplaatsen, om te trachten de boel te klaren. Ik ben hier onzichtbaar daar ik bezig ben om onder de trein een stalen strop door de spaken van de voorloopas te steken. Het is de bedoeling dat met grof geweld van de zijkant en, met een beetje hulp van boven, de boel weer op de rails te krijgen.



010 De strop zit aan het ander wiel



011 We hebben de beschikking over een grotere plaat gekregen zodat met een beetje stoom van Rinus er meer speel ruimte is. Door dit wiel werd de strop gestoken die op de TM64 is vast gemaakt.


012 Na veel heen en weer rijden, het leukte natuurlijk pas na diverse pogingen, staat de 65018 weer op het goede spoor.



013 Na  div test en nametingen mocht de 65 018 weer de baan op om zich van zijn taak te kwijten. Ik mocht mee op de bok, maar ik had thuis al genoeg uit te leggen waarom mijn nieuwe broek niet meer nieuw was en waar die vuile handen vandaan kwamen!


014 Jaren later

Foto 001-2, 6 en 014 zijn van mij, de rest is geschoten door Peter Wijshake.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9720
Re: Waar is dit?
« Reactie #298 Gepost op: 13 juni 2021, 10:15:36 »
Die foto van van de Havendagtrein met de 2502 deed bij mij een (vaag) belletje rinkelen. Even zoeken in mijn eigen fotoarchief en toen kwamen er wat relevante plaatjes boven water:


Ik was toen middelbare scholier en woonde in Poortugaal, dus op fietsafstand van de Havenspoorlijn. In de ochtend ben ik naar de Vondelingenweg (emplacement Pernis) gefietst om de 65 018 vast te leggen.


De tegentrein in de middag liet, op onverklaarbare wijze, lang op zich wachten tot uiteindelijk de 2502 over de Botlekbrug kwam aan rollen.

Datum die ik bij deze foto's heb staan is 29 september 1984.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2021, 10:24:57 door Marc tramt »
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons