Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
28 maart 2024, 15:06:14
  

Auteur Topic: Waar is dit?  (gelezen 117098 keer)

RobK

  • Offline Offline
  • Berichten: 339
    • Blog: Eiland Waan (el. tram in 0)
Re: Waar is dit?
« Reactie #300 Gepost op: 12 augustus 2021, 17:15:30 »
Snijgereedschap voor het trekken van koperen rijdraden. (Ik kwam op het idee door de opmerking van Klaas.)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #301 Gepost op: 03 oktober 2021, 20:32:29 »




Iemand enig idee waar of dat we hier naar kijken?
(Plaatje is vrij recent)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

René 4312

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
Re: Waar is dit?
« Reactie #302 Gepost op: 03 oktober 2021, 20:41:23 »
Mobile
René

Pro

  • Offline Offline
  • Berichten: 344
Re: Waar is dit?
« Reactie #303 Gepost op: 03 oktober 2021, 20:41:43 »
Is in de US of A gezien de HiCube boxcars op de 'ferry', zoals de makkelijk te herkennen TTX variant.

Het is dus de CG Railway ferry van Mobile AL naar  Mexico.

https://www.youtube.com/watch?v=G3fFs_I5H2c
Groet JKLX

René 4312

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
Re: Waar is dit?
« Reactie #304 Gepost op: 03 oktober 2021, 20:47:37 »

Screenshot van vesselfinder.com

Hij ligt er nu ook.
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2021, 20:49:22 door René 4312 »
René

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 825
    • kusee.nl
Re: Waar is dit?
« Reactie #305 Gepost op: 04 oktober 2021, 16:32:46 »
Zie ik het nou goed op die luchtfoto (rechts onderaan) dat er een hellingbaan ligt naar het tweede niveau? Dat is wel een heel korte hellingbaan. Die helling lijkt wel 30 graden. Worden wagens dar met een lier naar boven gehaald?
Wim K

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Waar is dit?
« Reactie #306 Gepost op: 04 oktober 2021, 16:43:50 »
Flinke helling lijkt inderdaad.
Of gezichtsbedrog.
Dat impliceert twee ferme knikken te passeren, wat in houdt dat de wagens per stuk het schip worden op/afgereden.

Ronald
Groet,
      Ronald

Pro

  • Offline Offline
  • Berichten: 344
Re: Waar is dit?
« Reactie #307 Gepost op: 04 oktober 2021, 16:49:23 »
Groet JKLX

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #308 Gepost op: 04 oktober 2021, 16:50:39 »
Het filmpje hier boven verduidelijkt veel ;D



CG Railway completes maiden voyage of new Rail Ferry
CG Railway, LLC (CGR), een joint venture tussen Genesee & Wyoming Inc. en SEACOR Holdings Inc., maakt bekent dat zijn nieuwe, ultramoderne spoorveerboot, de Cherokee, zijn eerste rondreis heeft voltooid met recordresultaten voor transportsnelheid en treinwagonvolumes.
De Cherokee vertrok op 12 september 2021 vanuit de haven van Mobile in Alabama en vervoerde 122 treinwagons en arriveerde op 15 september 2021 in de haven van Coatzacoalcos in Veracruz, Mexico. Het schip begon zijn terugreis vanuit Coatzacoalcos op 18 september 2021, met 130 treinwagons aan boord en lag drie dagen later weer aangemeerd in Mobile.
De Cherokee is 150 meter lang en is ontworpen om tot 135 treinwagons te vervoeren, een capaciteitstoename van 17% per vaart in vergelijking met de vorige spoorveerboten van CGR "We zijn erg blij met de prestaties van de Cherokee tijdens zijn eerste reis", aldus Todd Biscan van de "De spoorveerboot vervoerde meer dan 22.500 ton diverse grondstoffen, waaronder chemicaliën, kunststoffen, pulp en papier, landbouwproducten en voedsel. CGR is verheugd om de servicekwaliteit voor haar klanten. De veerboot brengt de treinwagons in drie dagen veilig van de VS naar Zuid-Mexico. Tijdens de reis worden door de  douane de wagons in en uit geklaard. Op 22 september 2021 nam de CGR een tweede identieke nieuwe spoorveerboot in ontvangst die luistert naar de naam “Maya” naar verwacht zal de “Maya” in december volledig operationeel zijn. Na de indienststelling van de Maya zal de bestaande veerboot CGR “BANDA SEA”, uit de vaart worden genomen. Tot die tijd zal de BANDA SEA naast de Cherokee blijven opereren om klanten een constante service te bieden. "Met meer capaciteit en meer afvaarten per week tussen het zuidoosten van de VS en Mexico, is de CGR-service beter dan ooit", aldus CGR-president Hoffman Lijeron. "Bovendien zullen zowel de Cherokee als de Maya's een lagere CO2-uitstoot genereren dan landalternatieven en onze oude veerboten. Deze collectieve voordelen bieden een duurzame supply chain-oplossing voor bestaande en potentiële klanten op lange termijn."
CG Railway, LLC (CGR) werd bijna 20 jaar geleden opgericht als een klasse III-spoorweg om een snellere, kosteneffectievere route te bieden tussen de Verenigde Staten, Canada en Centraal - en Zuid-Mexico. Nu een joint venture van Genesee & Wyoming Inc. en SEACOR Holdings Inc., marktleiders in spoor- en zeevervoer. CGR biedt premium diensten door het exploiteren van twee dubbeldeks 585-voet roll-on / roll-off rail veerboten, elk met een capaciteit van 115 railcars.  Gebruikmakend van haar zusterbedrijf, Central Gulf Railcar Services, LLC (CGRS) gevestigd in Mobile, Alabama, biedt warehousing, transloading en volledige railcar reparatie diensten.  Met CG Railway krijgt u toegang tot een innovatief en toonaangevend transportservicebedrijf dat superieure tweetalige klantenondersteuning biedt, samen met meetbare servicevoordelen:
• Directe uitwisseling in de Amerikaanse spoorwegen met AGR, CN, CSXT, NS en TASD
• (verbinding maken met BNSF, KCS, MSE, UP) en in Mexico met FSRR (verbinding maken met
• FCCM / FIT, FXE, KCSM en TFVM).
• Concurrerende transittijd, port-to-port in slechts 5 dagen.•   
• Interne logistieke expertise om het gemak van zakendoen van deur tot deur te garanderen over de grens.   
• Omzeil congestie en vertragingen bij het verzenden van vracht over de grens.
Eenvoudig en snel inklaringsproces, omdat de meeste zendingen vooraf zijn gewist voor aankomst.   
• Minimale blootstelling aan pieken tijdens het transport in de Golf van Mexico.   
• Wagons staan 3000 km stil (heen en terug), besparing op de onderhouds- en kilometerkosten.   










« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2021, 18:48:49 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #309 Gepost op: 05 oktober 2021, 10:26:11 »



 Het laatste nieuws!!!!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Waar is dit?
« Reactie #310 Gepost op: 05 oktober 2021, 12:34:17 »
 :)
Heeft het schip geen boegdeuren?

Groetjes,

Ronald
Groet,
      Ronald

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Waar is dit?
« Reactie #311 Gepost op: 05 oktober 2021, 12:42:58 »
Zo te zien wordt het schip altijd over de achterkant geladen en gelost.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Waar is dit?
« Reactie #312 Gepost op: 05 oktober 2021, 23:58:10 »
 
Veerboten zoals de Hoek/Harwich boot voor passagiers kun je wel aan beide kanten er oprijden. Pure vrachtferries voor trailers en aanverwanten hebben vaak alleen een achterklep. Als de boot groot genoeg is draaien ze een rondje in het laaddek en parkeren ze achteruit. Achteruit er oprijden wordt ook wel gedaan.

Die railferry heeft waarschijnlijk zijn hoofddek op het onderste raildeck. Zolang de water afvoer maar groot genoeg is van het hoofddek kan het gewoon open blijven. Er varen genoeg soort gelijk schepen rond waar het dek waar de raiicars staan geen dekopbouw heeft en dat voor lading wordt gebruikt. Bijv van Boskalis/Dockwise of Biglift/rolldock. Open laten van het laaddek  scheelt ook in  het tonnage en dus havenkosten etc. Eigenlijk zijn het niks meer dan grote zelf varende pontoons. Zie ook hier maar dan met trailer. http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=92922

Bij de Herald of Free Enterprise liep het afgesloten “hoofddek” vol met water dat vervolgens nergens heen kon met slagzij en kapseizen als gevolg.

Beetje technisch verhaal allemaal.

Arjan

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Waar is dit?
« Reactie #313 Gepost op: 06 oktober 2021, 08:34:54 »
 :)
...maar wel duidelijke uitleg.
Dank.
Gr.
Ronald
Groet,
      Ronald

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #314 Gepost op: 13 oktober 2021, 14:23:57 »
Wat, waar en ter gelegenheid van?


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.