Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended
door
spock
Vandaag
om 00:26:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 00:03:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
US diorama in H0
door
Jelmer
05 July 2025, 23:58:24
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters
door
Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Raadplaatje
door
Nohome
05 July 2025, 22:24:05
Bauarbeiten im gange
door
741230
05 July 2025, 21:35:09
wisselaandrijving MTB
door
Overet
05 July 2025, 21:33:20
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting
door
Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM
door
Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Station Roodeschool
door
Torikoos
05 July 2025, 20:14:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
05 July 2025, 20:08:00
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren
door
MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
05 July 2025, 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
door
Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
05 July 2025, 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32
door
MB6400
05 July 2025, 14:41:08
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
05 July 2025, 14:18:49
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
05 July 2025, 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
05 July 2025, 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
05 July 2025, 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
05 July 2025, 09:37:20
20 jaar BNLS
door
Huup
05 July 2025, 08:56:00
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
05 July 2025, 08:36:21
Zaagsel?
door
Frits C
05 July 2025, 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch
door
Ronald Halma
05 July 2025, 03:26:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Waar is dit?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Vorige
-
Volgende
-
1
...
19
20
[
21
]
22
23
...
29
Omlaag
Auteur
Topic: Waar is dit? (gelezen 130051 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12435
Re: Waar is dit?
«
Reactie #300 Gepost op:
03 October 2021, 20:32:29 »
Iemand enig idee waar of dat we hier naar kijken?
(Plaatje is vrij recent)
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
René 4312
Offline
Berichten: 818
Re: Waar is dit?
«
Reactie #301 Gepost op:
03 October 2021, 20:41:23 »
Mobile
Gelogd
René
US modeller
Offline
Berichten: 355
Re: Waar is dit?
«
Reactie #302 Gepost op:
03 October 2021, 20:41:43 »
Is in de US of A gezien de HiCube boxcars op de 'ferry', zoals de makkelijk te herkennen TTX variant.
Het is dus de CG Railway ferry van Mobile AL naar Mexico.
https://www.youtube.com/watch?v=G3fFs_I5H2c
Gelogd
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.
René 4312
Offline
Berichten: 818
Re: Waar is dit?
«
Reactie #303 Gepost op:
03 October 2021, 20:47:37 »
Screenshot van vesselfinder.com
Hij ligt er nu ook.
«
Laatst bewerkt op: 03 October 2021, 20:49:22 door René 4312
»
Gelogd
René
wimk
Offline
Berichten: 827
Re: Waar is dit?
«
Reactie #304 Gepost op:
04 October 2021, 16:32:46 »
Zie ik het nou goed op die luchtfoto (rechts onderaan) dat er een hellingbaan ligt naar het tweede niveau? Dat is wel een heel korte hellingbaan. Die helling lijkt wel 30 graden. Worden wagens dar met een lier naar boven gehaald?
Wim K
Gelogd
Mijn persoonlijke website
Mijn spoorfoto's
Modelbaan Flachdorf
hrp
Offline
Berichten: 4226
Re: Waar is dit?
«
Reactie #305 Gepost op:
04 October 2021, 16:43:50 »
Flinke helling lijkt inderdaad.
Of gezichtsbedrog.
Dat impliceert twee ferme knikken te passeren, wat in houdt dat de wagens per stuk het schip worden op/afgereden.
Ronald
Gelogd
Groet,
Ronald
US modeller
Offline
Berichten: 355
Re: Waar is dit?
«
Reactie #306 Gepost op:
04 October 2021, 16:49:23 »
Op en afrijden indrukken:
https://www.youtube.com/watch?v=-Y0JnpeCdoQ
Gelogd
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12435
Re: Waar is dit?
«
Reactie #307 Gepost op:
04 October 2021, 16:50:39 »
Het filmpje hier boven verduidelijkt veel
CG Railway completes maiden voyage of new Rail Ferry
CG Railway, LLC (CGR), een joint venture tussen Genesee & Wyoming Inc. en SEACOR Holdings Inc., maakt bekent dat zijn nieuwe, ultramoderne spoorveerboot, de Cherokee, zijn eerste rondreis heeft voltooid met recordresultaten voor transportsnelheid en treinwagonvolumes.
De Cherokee vertrok op 12 september 2021 vanuit de haven van Mobile in Alabama en vervoerde 122 treinwagons en arriveerde op 15 september 2021 in de haven van Coatzacoalcos in Veracruz, Mexico. Het schip begon zijn terugreis vanuit Coatzacoalcos op 18 september 2021, met 130 treinwagons aan boord en lag drie dagen later weer aangemeerd in Mobile.
De Cherokee is 150 meter lang en is ontworpen om tot 135 treinwagons te vervoeren, een capaciteitstoename van 17% per vaart in vergelijking met de vorige spoorveerboten van CGR "We zijn erg blij met de prestaties van de Cherokee tijdens zijn eerste reis", aldus Todd Biscan van de "De spoorveerboot vervoerde meer dan 22.500 ton diverse grondstoffen, waaronder chemicaliën, kunststoffen, pulp en papier, landbouwproducten en voedsel. CGR is verheugd om de servicekwaliteit voor haar klanten. De veerboot brengt de treinwagons in drie dagen veilig van de VS naar Zuid-Mexico. Tijdens de reis worden door de douane de wagons in en uit geklaard. Op 22 september 2021 nam de CGR een tweede identieke nieuwe spoorveerboot in ontvangst die luistert naar de naam “Maya” naar verwacht zal de “Maya” in december volledig operationeel zijn. Na de indienststelling van de Maya zal de bestaande veerboot CGR “BANDA SEA”, uit de vaart worden genomen. Tot die tijd zal de BANDA SEA naast de Cherokee blijven opereren om klanten een constante service te bieden. "Met meer capaciteit en meer afvaarten per week tussen het zuidoosten van de VS en Mexico, is de CGR-service beter dan ooit", aldus CGR-president Hoffman Lijeron. "Bovendien zullen zowel de Cherokee als de Maya's een lagere CO2-uitstoot genereren dan landalternatieven en onze oude veerboten. Deze collectieve voordelen bieden een duurzame supply chain-oplossing voor bestaande en potentiële klanten op lange termijn."
CG Railway, LLC (CGR) werd bijna 20 jaar geleden opgericht als een klasse III-spoorweg om een snellere, kosteneffectievere route te bieden tussen de Verenigde Staten, Canada en Centraal - en Zuid-Mexico. Nu een joint venture van Genesee & Wyoming Inc. en SEACOR Holdings Inc., marktleiders in spoor- en zeevervoer. CGR biedt premium diensten door het exploiteren van twee dubbeldeks 585-voet roll-on / roll-off rail veerboten, elk met een capaciteit van 115 railcars. Gebruikmakend van haar zusterbedrijf, Central Gulf Railcar Services, LLC (CGRS) gevestigd in Mobile, Alabama, biedt warehousing, transloading en volledige railcar reparatie diensten. Met CG Railway krijgt u toegang tot een innovatief en toonaangevend transportservicebedrijf dat superieure tweetalige klantenondersteuning biedt, samen met meetbare servicevoordelen:
• Directe uitwisseling in de Amerikaanse spoorwegen met AGR, CN, CSXT, NS en TASD
• (verbinding maken met BNSF, KCS, MSE, UP) en in Mexico met FSRR (verbinding maken met
• FCCM / FIT, FXE, KCSM en TFVM).
• Concurrerende transittijd, port-to-port in slechts 5 dagen.•
• Interne logistieke expertise om het gemak van zakendoen van deur tot deur te garanderen over de grens.
• Omzeil congestie en vertragingen bij het verzenden van vracht over de grens.
Eenvoudig en snel inklaringsproces, omdat de meeste zendingen vooraf zijn gewist voor aankomst.
• Minimale blootstelling aan pieken tijdens het transport in de Golf van Mexico.
• Wagons staan 3000 km stil (heen en terug), besparing op de onderhouds- en kilometerkosten.
«
Laatst bewerkt op: 04 October 2021, 18:48:49 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12435
Re: Waar is dit?
«
Reactie #308 Gepost op:
05 October 2021, 10:26:11 »
Het laatste nieuws!!!!
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
hrp
Offline
Berichten: 4226
Re: Waar is dit?
«
Reactie #309 Gepost op:
05 October 2021, 12:34:17 »
Heeft het schip geen boegdeuren?
Groetjes,
Ronald
Gelogd
Groet,
Ronald
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26601
Re: Waar is dit?
«
Reactie #310 Gepost op:
05 October 2021, 12:42:58 »
Zo te zien wordt het schip altijd over de achterkant geladen en gelost.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
ArjanB
Online
Berichten: 1624
Re: Waar is dit?
«
Reactie #311 Gepost op:
05 October 2021, 23:58:10 »
Veerboten zoals de Hoek/Harwich boot voor passagiers kun je wel aan beide kanten er oprijden. Pure vrachtferries voor trailers en aanverwanten hebben vaak alleen een achterklep. Als de boot groot genoeg is draaien ze een rondje in het laaddek en parkeren ze achteruit. Achteruit er oprijden wordt ook wel gedaan.
Die railferry heeft waarschijnlijk zijn hoofddek op het onderste raildeck. Zolang de water afvoer maar groot genoeg is van het hoofddek kan het gewoon open blijven. Er varen genoeg soort gelijk schepen rond waar het dek waar de raiicars staan geen dekopbouw heeft en dat voor lading wordt gebruikt. Bijv van Boskalis/Dockwise of Biglift/rolldock. Open laten van het laaddek scheelt ook in het tonnage en dus havenkosten etc. Eigenlijk zijn het niks meer dan grote zelf varende pontoons. Zie ook hier maar dan met trailer.
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=92922
Bij de Herald of Free Enterprise liep het afgesloten “hoofddek” vol met water dat vervolgens nergens heen kon met slagzij en kapseizen als gevolg.
Beetje technisch verhaal allemaal.
Arjan
Gelogd
NL baan in Canada
(
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=71130.msg3221692419#msg3221692419
)
hrp
Offline
Berichten: 4226
Re: Waar is dit?
«
Reactie #312 Gepost op:
06 October 2021, 08:34:54 »
...maar wel duidelijke uitleg.
Dank.
Gr.
Ronald
Gelogd
Groet,
Ronald
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12435
Re: Waar is dit?
«
Reactie #313 Gepost op:
13 October 2021, 14:23:57 »
Wat, waar en ter gelegenheid van?
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
hrp
Offline
Berichten: 4226
Re: Waar is dit?
«
Reactie #314 Gepost op:
13 October 2021, 14:35:45 »
Kapotte Gispen bureaustoel.
R.
Gelogd
Groet,
Ronald
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Vorige
-
Volgende
-
1
...
19
20
[
21
]
22
23
...
29
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Waar is dit?