Doel:€250.00
Donaties:€310.00

Per saldo:€60.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 28-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artitec 2020, nieuws van de fabrikant. door sneek
Vandaag om 00:45:30
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door NS264
29 september 2020, 23:57:50
Raadplaatje door Daan Neijenhuis
29 september 2020, 23:53:00
Nürnberg 2021 door EricZmS
29 september 2020, 23:26:22
The Summer of 69 door Jeronimos
29 september 2020, 23:22:00
Historische film over NS in1924 ,met slecht gekozen geluid. door Peter Kleton
29 september 2020, 23:12:55
NCS 41-50 / NS 7001-7010 in messing / Spoor-0 door FritsT
29 september 2020, 23:05:29
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door Chiel
29 september 2020, 22:52:35
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
29 september 2020, 22:51:05
Projekt 083-338 door 44
29 september 2020, 22:44:16
Nieuw cilinderblok voor DJH/Modelloco NS 3900 door MOVisser
29 september 2020, 22:31:48
NS 5000 Austerity W.D. 2-10-0 (DJH Euro Kit E101) door Tomasso
29 september 2020, 22:28:42
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
29 september 2020, 22:28:21
Van Biervliet 2552 blijft staan met draaiende motor. door ruudns
29 september 2020, 22:20:11
Gezocht: kleine trekveertjes, 6mm, diameter 3mm? door eezacque
29 september 2020, 22:17:47
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
29 september 2020, 22:06:13
Baanderhoek H0 3 x 1,3 m door Remko_H0
29 september 2020, 22:01:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
29 september 2020, 21:19:41
Lux reinigingswagens, is het wat? door Olivier77
29 september 2020, 21:07:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door SvenW
29 september 2020, 20:57:32
De Hondsrugbaan, H0 door Joto
29 september 2020, 20:46:53
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door HuubvG
29 september 2020, 20:44:58
Waarde Marklin treinen door Rick
29 september 2020, 20:40:53
DR rijtuigen halberstadt, reko, Y/B 70 door stefan88
29 september 2020, 20:35:52
KIBRI Locloods deuren bewegen door jerrytrein
29 september 2020, 20:21:54
Ringleiding gelijk- en wisselstroom, welke afstand tussen beide? door Locofiel
29 september 2020, 20:11:46
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Sander.
29 september 2020, 20:09:52
Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen? door Martin Welberg
29 september 2020, 19:38:41
Roßnitz door Dennis.
29 september 2020, 19:38:27
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - GEANNULEERD! door Falcon10
29 september 2020, 19:16:24
  

Auteur Topic: EifelBurgenBahn  (gelezen 700247 keer)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 298
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3690 Gepost op: 14 november 2019, 09:21:16 »
Dat noem ik prototype  freelancing. Het had zo kunnen zijn. Dus als het maar niet van die knalrode wagens zijn en ergens rond die tijd. 2 assers zien er altijd  mínder  modern uit.


Groet Jeroen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5623
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3691 Gepost op: 14 november 2019, 13:17:59 »
Een tikkie prototype freelancing doe ik natuurlijk al door het tracé van de Eifelquerbahn "lichtjes" af te buigen en van een kopstation te voorzien :) Ook qua materieelkeus mag er ook wel wat. Silberling trek-duw, dat had je niet.

Als ik ècht netjes ben gebruik ik voor de goederentrein alleen een 50er. Eén reizigerstrein mag met 50+umbau. De rest alleen railbussen. En dan in die tijd vooral de 795 soort i.p.v. de 798'ers die ik heb.

De 57er kon theoretisch nog net, er reed nog een gammel exemplaar binnen een straal van 150km. Als ik die van mij zo verouder als die andere lok er rond die tijd uit zag.... :D Enfin, ik ken twee foto's waar een 57er voor een trein staat op de EQB. Precies de trein (Schwerspat vanaf Uersfeld, in mijn geval Berenbach-Ulmen) waar ik 'em voor ga gebruiken.

86 en 94: hebben niet op de EQB gereden, maar juist in 1970 wel vanuit Mayen op de twee andere lijntjes. Dus: prima wat mij betreft. Dat 1970 (loktekort, dus ze namen noodmaatregelen) is geweldige "smoes" die daadwerkelijk waar is! Een van die twee andere lijntjes is Mayen-Koblenz, wat qua karakter en hoeveelheid verkeer logisch zou zijn om deels samen te knopen met Mayen-Kelberg. Dus wat er daar reed, dat vind ik automatisch ook op mijn lijntje kunnen.

De 215 die ik af en toe voor een goederentrein gebruik, daar heb ik zat foto's van gezien op de EQB. Maar dat was duidelijk later. Maar daar stoor ik me niet aan. Het is een oud-rode.

Een groot voordeel voor als ik latere periodes na wil bootsen: veel is hetzelfde gebleven. De stomers zijn weg, maar de 211'en zijn met dezelfde opschriften en kleuren bruikbaar. De railbussen idem. 215 ook. Umbauwagens zijn in 1988 nog in Mayen gesignaleerd.

De Silberlingen passen wat beter bij een latere periode.

Enfin, eerst maar eens wat ik nu heb van kadee's voorzien en nog wat loks digitaliseren/repareren en wat wagens van passagiers en verlichting voorzien :D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 298
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3692 Gepost op: 14 november 2019, 21:16:09 »
De materieelkeuze valt ook onder prototype freelancing. Dus als je met een 211 of 212 rond wil rijden of een 23 en eventueel een 38 zou ik me daar niet voor schamen. Zo ook een 64 of een 56. En wagen keuze is al helemaal vrij mijns inziens.

Dus die schuifwand wagen als je hem niet achter een NS 1600 of een stroomlijn 01  Stoort mij op tentoonstellingen mateloos als er redelijke banen getoond worden waar de materieel keuze bepaalt wordt door de laatste aankopen van de meest dominante leden. Afknapper.

Maar een beetje dezelfde categorie mag niet uitmaken.


Groet Jeroen


Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5623
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3693 Gepost op: 14 november 2019, 23:04:25 »
Oh ja, zo'n 23er had ik ook nog rondrijden :D

Ik moet zeggen dat ik door deze discussie wel bemoedigd ben. Vooral het begrip "prototype freelancing", wat ik qua baanonderwerp en route enzo wel gebruikte, dat ik dat ook op m'n materieel toe kan passen... Ergens deed ik dat ook al wel, maar het lucht me een beetje op om het expliciet te doen. Misschien klinkt het raar. Misschien is het ook wel raar :)

Dat je de 56 noemt: er was een tijd dat je voornamelijk 56 + 93 tegenkwam op de Eifelquerbahn. Dat kan ook nog: een 15tal jaren naar voren kruipen in de geschiedenis.

Maar goed, eerst 1970 maar een beetje op de rails krijgen.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5623
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3694 Gepost op: 15 november 2019, 18:21:57 »
Na twee weken kwam de post uit Engeland (met wat kadee koppelingen voor lastige wagens) binnen. En met een tang om de kadee uitsteeksels mee op hoogte te buigen. Dat heb ik zonet gelijk uitgetest op de korte rongenwagen waar de koppelingen te diep hingen: werkt best makkelijk.

Ook binnen, maar dan een stuk sneller: een eenvoudige kalender van de vereniging die de Hunsrückquerbahn poogt te redden.



Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 298
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3695 Gepost op: 15 november 2019, 20:00:38 »
Einfach..... Bündes Präsident von Rees!!!
Wordt niet gekozen. Niemand die met deze kleine dictatuur problemen heeft. Hooguit Mevr. von Rees!
Komt wel goed toch?


Groet Jeroen

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 298
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3696 Gepost op: 15 november 2019, 20:01:34 »
Oja, Puko's en kadee kan dat?

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5623
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3697 Gepost op: 15 november 2019, 20:09:18 »
Oei. Daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik zou gokken van niet.
Ik heb geen ervaring met puko's, maar steken die juist bij wissels niet een aardig stukje boven de rails uit? De trip pin van kadee zit niet heel ver boven de rails, dus de marge is kleiner dan bij tweerail systemen.

Dus.... het hangt in ieder geval af van de hoogte van de pukkels bij de wissels. Misschien kan het, maar praktisch lijkt het me niet.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 789
    • Altwied im Westerwald
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3698 Gepost op: 16 november 2019, 14:00:47 »
...Ik moet zeggen dat ik door deze discussie wel bemoedigd ben. Vooral het begrip "prototype freelancing", wat ik qua baanonderwerp en route enzo wel gebruikte, dat ik dat ook op m'n materieel toe kan passen... Ergens deed ik dat ook al wel, maar het lucht me een beetje op om het expliciet te doen. Misschien klinkt het raar. Misschien is het ook wel raar :) ....
Raar ben je zeker  ;) Maar dat zijn we denk ik allemaal; volwassen mannen die met treintjes spelen!  ;D Belachelijk!

Maar goed, fijn dat je bemoedigd en opgelucht bent!

Wim - speelt ook met treintjes en is een overtuigd prototype freelancer  8)
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5623
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3699 Gepost op: 04 december 2019, 23:32:46 »
Dat type schuifwandwagen waar we het laatst over hadden... kijk eens naar deze foto. Lijkt er verdacht veel op :)
Foto komt van deze pagina, over een Übergabe naar Kaisersesch.

Het is hier in dit draadje een beetje rustig.

- De afgelopen twee weken had ik veel vergaderingen 's avonds. En.... ik heb een heel leuk filmpje gemaakt voor een "kleinkunstavond" van m'n werk. Hema marsepijn, m'n spoorlijn, rookmachine... Maar ik moet nog even toestemming van wat collega's (die in beeld zijn) krijgen om hem hier te plaatsen.

- Ik heb sinds anderhalve week toegang tot o.a. de code van deze website, dus ik loop de programmeur/systeembeheerder uit te hangen i.p.v. met kadee's te rommelen. Bij gewijzigde berichten staat nu na twee jaar eindelijk de reden er weer bij (waar ikzelf en m'n twee collega-moderatoren erg blij mee zijn). En volgende week hoop ik de verdwenen plaatjes te repareren.

- Deze week staan de sinterklaassurprises redelijk hoog op de prio-lijst :)

Qua kadee: in de nieuwe Miba Anlagen wordt de modelbaan van meneer Weinert getoont. Dat blad ga ik maar eens kopen. Je kan op die pagina op een PDFje klikken met wat voorbeeldpagina's. Onderstaande foto is een klein beeldcitaat van een van de pagina's:



Kijk! Ook bij meneer Weinert hangen er kadee koppelingen aan z'n materieel :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 773
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3700 Gepost op: 05 december 2019, 01:25:19 »

Volgens mij is de uitgave over de Weinert baan wel het aanschaffen waard. Ik dacht eventjes dat die photo een 1:1 plaatje was.

Bedankt voor de tip.

Arjan

NL baan in Canada

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 1059
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3701 Gepost op: 05 december 2019, 07:41:16 »
Jammer van die flaporige handgrepen op het rijtuig van Weinert.

Wolter

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5623
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3702 Gepost op: 05 december 2019, 15:08:19 »
Er komen de laatste tijd meerdere leuke tijdschriften en boeken uit. De Eisenbahn Journal heb ik laatst gekocht omdat er een stuk over de Eifelbahn in stond.
Het groene dikke EK boek "Eifel deel 1" is ook laatst op de deurmat geploft. Daar ben ik nog niet aan begonnen, dus ik kan er nog geen zinnig woord over zeggen.
Gisteren zag ik in de plaatselijke winkel de nieuwste "Hp1" liggen. Online had ik al gezien dat er prachtige foto's in stonden, dus.... Grijp.

Tot overmaat van ramp komt er deze december óók nog een nieuw werk van "OOK" uit: Rangieren – aber richtig.
Het wordt tijd dat ik de griep of de builenpest krijg, dan kan ik tenminste even rustig de stapel boeken en tijdschriften uitlezen :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 298
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3703 Gepost op: 06 december 2019, 12:40:27 »
Een lui oog met uitzaaiingen over het hele lichaam

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8891
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3704 Gepost op: 06 december 2019, 17:49:10 »
Het wordt tijd dat ik de griep of de builenpest krijg, dan kan ik tenminste even rustig de stapel boeken en tijdschriften uitlezen :)
Heb je gekregen van sinterklaas wat je wilde  ;D  ;)