Ook ik vraag mij af of het verkeersbord bij het fietspad het goede is, volgens mij was de kleur blauw toen donkerder.Tevens vraag ik mij af of de regelzucht toen al zo ver was doorgeslagen dat bij een dermate onbelangrijk pad al een verkeersbord werd neergezet. Volgens mij werd er toen veel meer aan het zelfinzicht overgelaten.
Lekker bezig, Jeroen! En een mooie aansluiting op de achtergrond Een zeurpuntje: het verkeersbord bij het fietspad is te modern voor 1974, zie https://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/79068-rvv-1966-oude-nederlandse-verkeersborden.html het verschil tussen de borden volgens RVV 1966 en RVV 1990Maarten
Het 'Dus niet brommen' bord was indertijd het standaard onderbord dat er vaak bij geplaatst werd. Het hoeft er niet bij, want het is eigenlijk een uitleg van het bord zelf. Net zoals je bij een 30 km zonebord een onderbord zou plaatsen 'dus geen 50 km/u'....
Dat verkeersbord wordt zeker ingewisseld voor een zwart bord met FIETSPAD erop. Het onderbord DUS NIET BROMMEN, kwam dat in '74 ook al voor?
Een onderbord heeft als functie om de werking van het verkeersbord te beperken. Dus geen uitleg geven wat het verkeersbord doet.
1 Onder verkeersborden kunnen onderborden worden geplaatst.2 Deze onderborden kunnen: a. een nadere uitleg van de op de verkeersborden voorkomende aanduiding inhouden; .....