Hahaha!!!! Ik denk dat vrouwlief dan de scheidingspapieren onder mijn neus schuift........
Ai, heeft ze die al klaarliggen dan?
Verder blijft dit topic een genot om te lezen.
Sinds Armoehuizen vermoed ik van wel
Zo, heer Overlast: ik heb me aan mijn belofte gehouden. Ik ben benieuwd of jouw NS 1400 nu ook voor de zomer klaar is Jeroen
Ja, ik ook . Ben er in ieder geval deze week nog mee bezig geweest. Ik laat het je wel weten als deze gereed is voor de fotoshoot.
Ook de bovenleiding is zeer geslaagd. Kun je hier later ook met de panto's tegen aanrijden?
Jeroen, nog even over het DB bagagerijtuig in je trein: weet je zeker dat het geen Düe 927 moet zijn? In ieder geval in 1976 reed die mee, samen met twee Silberlinge en een rijtuig in het turkoois/beige (zie NEG6419-774 in de NVBS Beeldbank). Nu is dat natuurlijk twee jaar 'te laat' voor Ermehuizen, maar zou dat dan zijn veranderd?
Een Düe 927 zat niet standaard in de 2242/2249, het dak is veel ronder. Het exacte subtype voor de Dye in de 2242/2249 weet ik niet. Het is in elk geval een variant die sterk lijkt op de door ons gebruikte Dye 973, het raam in de conducteursruimte was vervangen door een groter exemplaar. Het lijkt op het raam van de Dye 971 die het overigens ook niet is... Misschien is het wel de 972, maar daar kan ik geen plaatje van vinden.
Ik mis natuurlijk wel de voldoening van een geslaagde dakoperatie, eerlijk is eerlijk.
We weten nu allebei dat onze bagagewagen niet helemaal correct is voor de 2242/2249 èn waar we dan wel naar op zoek moeten.
Dat is nog maar de vraag: die wagens met dubbele schuifdeuren zijn het echt niet. Die komen niet voor op de foto's die ik hier heb.
enAbsoluut! Ik ben inderdaad voornemens om deze trein ook samen te gaan stellen. Meneer Poes heeft er een mooi artikel over geschreven in Railmagazine 309, dus die moet ik er even bij gaan zoeken. Ik ben van plan om de Duitse stam eens per kwartaal te wisselen met de Plan D stam.